Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Så, imorgon ska jag på min första date. Eller mina första två.:o Eftersom jag är ganska fullsatt i vardagen fick jag inte ihop det på något annat vis. Har aldrig varit på date med någon jag aldrig träffat tidigare så börjar känna av mig smått nervös.

Hur har det gått??

Åh vad mysigt! :love:

Haha för mig är det rörigt värre... Är duktig på att trassla in mig.
Var på mina två dejter. Den första var trevlig men förstod väl rätt snabbt att det inte fanns något så att säga.
På kvällen träffade jag den andra. Som var supermysig. Vi kom jättebra överens, drack någon öl för mycket och åkte hem till honom där jag lekte med hans katt. Kysstes och han ville träffa mig igen. Vi bestämde att jag skulle komma till honom igen i fredags då han skulle göra middag... MEN...

Under tiden har jag kommit underfund med att jag nog har ganska starka känslor för en kille på mitt jobb. :o Jag har velat och velat kring denna kille sedan vi träffades för tre månader sedan. Mitt i dejtandet skadade jag mig på jobbet och han agerade hjälte och tog hand om mig.. Och jag föll.
Det slutade med att jag ställde in den planerade dejten i fredags och åkte hem till killen på jobbet istället... Han lagade mat, hade en teatralisk och mycket underhållande högläsning för mig och vi så på film. Slutade med att jag sov över tills idag.

Jag har dissat den här killen ganska duktigt tidigare då jag blivit nervös av honom. Så detta var egentligen första gången jag visade honom att jag tycker om honom. Har inte sovit en blund inatt för att vi legat och gosat hela natten.:p MEN vi jobbar på samma ställe och trots att han sagt att han tycker om mig också, tycker att jag är vacker och ville att jag skulle komma till honom igen, redan ikväll, känner jag mig osäker.:crazy:

Jag frågade honom vad han skulle göra idag under dagen då jag var där och han sa att han skulle till grönan, jag frågade med vilka och han svarade med sin mammas pojkväns son och undrade varför jag frågade. Sa att det bara var nyfikenhet, eftersom det bara var kallprat från min sida. Men sen såg jag på fb att han taggats med två tjejer han pluggar med och att de varit där. Så nu blev jag jätte konfunderad iaf, ljög han för mig? Varför?:crazy:
Vet inte om jag sitter och överanalyserar... Att han gör mig så nervös har jag iaf fattat att det beror på att jag verkligen tycker om honom på riktigt.:o

Haha vad långt det blev.. Antagligen sitter jag och överanalyserar allt dessutom. Men jag kan inte låta bli att undra om han ljög för mig om vilka han skulle träffa och isf varför?

Haha ja, vill så gärna göra det. Men vill inte framstå som någon svartsjuk typ, att han har tjejkompisar ser jag givetvis inget fel i. Sedan tänker jag att han kanske drog en vit lögn för att han var rädd att jag skulle börja undra just och att det skulle bli några missförstånd.. Kanske blev att träffa den andra bara inställt, man vet ju aldrig. Men då kan jag förstöra det just genom att börja fråga om det.
Funderar på att låtsas som om ingenting, fortsätta träffa honom och försöka lära känna honom mer. Kanske bara fråga hur det var på grönan då vi ses på jobbet på måndag.:angel:
Usch, han gör mig till en överanalyserande och nervös skolflicka på rosa moln.

Is i magen och låtsas som ingenting och fortsätta träffa honom. Det tycker jag låter som en bra idé! Lycka till!

Nu har jag skaffat happy pancake. Så får se vart det leder. Har ju faktiskt fått vänner via internetdejting och det är såklart kul, men vore inte fel att hitta en pojkvän också... Vilket som så började det hela med att en gubbe skriver att jag verkar ha svårt att uttrycka mig men kanske är kul ändå, att jag verkar kul men att jag är en dvärg som bits i fötterna. Avslutar med att berömma min profilbild och önskar att han också kunde photoshop. Kul nystart på nätdejtingen :mad:

Det kallas den svenska avundsjuka! Du är snygg, han är inte. Därför provar han att dra ned dig.
Hitta en snygg istället, då ni är mera "jämnställta";)

Jag tänker lägga ned dejtandet!:crazy:
Jag är tyvärr arbetslös igen, det stör mig så mycket. Jag känner mig helt värdelös och förstår verkligen att ingen vill ha en sådan!
Varje gång någon frågar vad jag jobbar med försvinner jag ut i cyberrymden.
Jag skäms så fruktansvärt för min situation. Så det blir en spärr i nätdejtandet.
Hur hanterar ni, om ni har en sådan spärr?

Nu har jag skaffat happy pancake. Så får se vart det leder. Har ju faktiskt fått vänner via internetdejting och det är såklart kul, men vore inte fel att hitta en pojkvän också... Vilket som så började det hela med att en gubbe skriver att jag verkar ha svårt att uttrycka mig men kanske är kul ändå, att jag verkar kul men att jag är en dvärg som bits i fötterna. Avslutar med att berömma min profilbild och önskar att han också kunde photoshop. Kul nystart på nätdejtingen :mad:

Svara "Skit på dig!" och blockera :)

Börjar ledsna totalt på nätdejting :mad:

karindk60: Haha gullig du är, men det vette fan.. Tror tyvärr han var en sån som gillar provocera och få en reaktion. Jo vill lätt hitta en snygging men man blir så otaggad av alla svin..

Du ska INTE skämmas! Så är ju livet herregud. Du kan säga att du är mellan två jobb bara. Det kan vara delvis sanning för dina intentioner är väl i längden att skaffa jobb? Man behöver inte förklara närmare eller varför man inte jobbar när det är på så ytlig nivå :)

tott: Jag svarade ett par gånger fram och tillbaka med logiska argument utan att bli arg. Men till slut skrev jag att hans egenskaper skulle mer än väl passa in på psykopatiska kriminella profiler, hoppades vid gud att folk slipper människor som han och SEN upptäckte jag blockeringsmöjligheten :p

Jag vill lägga ner innan jag börjat. Var fan är alla vettiga killar?!:rage: Vi får kämpa på brudar...

*kl*

Hoppar in med en kort uppdatering till er mitt i hopplösheten :D
Har ju aldrig varit speciellt aktiv i tråden utan bara skrivit några få inlägg eftersom jag bara hann nätdejta i någon vecka, men för er som minns så träffade jag en kock från HP första gången den 17 februari (sen nojjade jag över att han var dålig på att kyssas, men det visade sig att det troligen bara var nervositet för det gick över...). Min första nätdejt och en mycket lyckad sådan, vi håller ihop än och det fungerar hur bra som helst. Är officiellt ett par (om än inte på fb ;) haha) enligt hans önskemål (jag är en sådan tråkig typ som inte nödvändigtvis behöver "sätta namn på saker") sedan ungefär en månad tillbaka. Allt fungerar hur bra som helst så här långt, träffade hans familj första gången i lördags och dom verkar supertrevliga dom också.

När jag läser alla era skräckhistorier inser jag vilken tur jag haft! Hoppas att ni också finner vad ni söker så småningom :D

Men ååååh här kommer du med din solskenshistoria. USCH! :angel:

Nej jag skojar, kul att se att det funkar med nätdejting för någon :) :D Grattis!

Jo jag förstår det och mitt utseende lockar definitivt ingen då jag visar mig som jag är till vardags för det är så jag är.
Min tro är ju att det vardagliga är det man lever med, inte någon förskönad bild.

Man lär sig leva med verkligheten helt enkelt, som singel alltså. :grin:

Välj bilder där du ser glad ut! Avskyr bilder där killen ser sur eller arg ut. Vem letar efter en surkart?

Jag älskar att vältra mig i dejtingtrådar även fast jag slutat dejta själv. Innan jag träffade drömprinsen nätdejtade jag friskt.
Mitt tips för att inte bli besviken är att ses efter några dagars kontakt. Annars hinner man bygga upp massa förväntningar osv. Då blir man besviken. Allt handlar ändå om personkemin i slutändan. Finns inte den så spelar det ingen roll att man har samma värderingar etc.

Trist, men du ska absolut inte ta det personligt, vissa personer sätter helt enkelt i system att vara dryga och otrevliga mot alla, förmodligen utav bitterhet för att de inte får kontakt alls annars (lite sorgligt egentligen). Samma snubbe hade mailat mig idag på pannkakan, han inledde med något om ifall jag har tråkigt eller bara är ett mumintroll... Jag kom direkt att tänka på ditt inlägg här och drygade mig tillbaka och skrev något om dvärg som bits i fötterna ;) och då menade han att "jaha, dig har jag visst mailat förut" och nämnde själv att han har vissa sådana mail som han copy + pastar och skickar runt. O_o Tönt!

tott: Jag svarade ett par gånger fram och tillbaka med logiska argument utan att bli arg. Men till slut skrev jag att hans egenskaper skulle mer än väl passa in på psykopatiska kriminella profiler, hoppades vid gud att folk slipper människor som han och SEN upptäckte jag blockeringsmöjligheten :p

Tyvärr är det väl just den reaktionen han hoppas på, i enlighet med "all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet"... :meh: (Och även jag föll ju i fällan, trots att jag var medveten om det var hans syfte... suck.)

Usch det här är jättejobbigt. Jag har för många jag snackar med just nu. Kanske angenämt problem men jobbigt.

KL

Förra lördagen var jag hemma själv och loggade in på qx. Jag får ett mess från en kille som just skaffat ett konto. Han frågar om han får komma på en kopp kaffe. Klockan var tio på kvällen men jag säger ja, och han kommer efter ett tag. Och vilken jäkla kille! Han visar sig vara jäkligt trevlig och bra på att hångla. Nu har vi setts 4 gånger till och jag har fått nyckel till hans lägenhet och igår kväll bestämde vi att det här är "halvseriöst". Det känns bara så enkelt och bra det ska vara.
Men jag är förvånad som bara den. Positivt förvånad dock :)

Åh, vad kul!!
Hittar bara "skräp" på qx... :banghead:

Seriöst, jag ger upp! Hur orkar man? Hur gör man för att hitta inspirationen?
Försöker skriva mail till folk, får inget svar eller så ebbar det ut i sanden...
Har tom bytt nummer med några, men nej, det ebbar ut om man inte själv tar initiativet HELA tiden...!!
Och folk är så tråååkiga, och folk kan inte stava, styckeindela eller skriva mer än 2 rader åt gången. Åh, jag bara retar mig på allt och orkar inte med att lära känna folk med tusen frågor fram och tillbaka.

Har träffat några där det bara flyter på från första mailet typ, där allt känns rätt men som senare inte blivit nåt mer av pga olika orsaker. Men varför kan man inte hitta fler såna?! Jag vill gå på dejt, jag vill skicka söta sms, jag vill inte vara ensam mer :arghh:

*känner mig tragisk*

Det kunde ha varit jag som skrev detta! Om man ser bort ifrån att störa sig på att man inte kan skriva så bra. Jag är säkert blivit dumpat av flera på grund av mitt dåliga svenska.:crazy:
Men det stör mig lite, när det är utlänningar som har bott här dubbelt så länge som jag och skriver väldigt mycket sämre. Då känns det lite som att de skiter i att lära sig svenska. Kanske jag är petig.:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10