Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

På vilket sätt växer hon i sin manlighet av att byta däck? Byter däck gör man väl beroende på vägunderlaget, inte för att visa manlighet? Varför ska man ens se däckbyte som "manligt"? Den som ogillar det minst får väl byta, och vill absolut ingen så kan man köpa den tjänsten.

Ungefär som att män "hjälper till" i hemmet eller med barnen. De bor ju för fasiken där själva och är förälder till barnen :banghead:

Jag skulle aldrig ens idas byta däck på min bil , inte för jag inte kan , men jag har faktiskt alltid haft män som bytt däcken..om dom känner sig manliga eller inte skiter jag i , bara jag slipper

Äh, du förstår nog vad jag menar om du tänker efter.

Nej, det är ingen gåva! Mitt ex var oerhört opraktiskt lagd. Vi delade upp hemarbetet så att vi båda gjorde de sysslor vi var bra på. Dvs han lagade mat, skötte städningen etc, medan jag bytte däck på bilen, snickrade och klippte gräsmattan. Sen, vem av oss som var "kvinnlig" respektive "manlig" funderade vi inte så mycket över...

På vilket sätt växer hon i sin manlighet av att byta däck? Byter däck gör man väl beroende på vägunderlaget, inte för att visa manlighet? Varför ska man ens se däckbyte som "manligt"? Den som ogillar det minst får väl byta, och vill absolut ingen så kan man köpa den tjänsten.

Ungefär som att män "hjälper till" i hemmet eller med barnen. De bor ju för fasiken där själva och är förälder till barnen :banghead:

Någon ska betala, någon ska diska, någon ska klippa gräs, någon ska byta däck, någon ska öppna dörren, någon ska dammsuga, någon ska skruva fast en hylla, någon ska vika tvätt. ...men i de flesta parförhållanden har den ena "sina" uppgifter och den andra "sina".

Kanske någon man uppskattar och gillar att frun lagar mat. ...och hon gillar att laga mat. Är det fel då?

Det går utmärkt att vara ödmjuk och hjälpsam utan att tvinga in sig i stereotypa könsroller. Eller hur?

Jo, absolut, men om någon trivs i sin stereotypa könsroll - vad är felet då?

Jämlikhetsdebatten gör snart så att män inte får byta däck och kvinnor får inte vika tvätt.

Bra, då kanske det finns lite hopp om världen trots allt :) När jag har bjudit har det fler än en gång blivit en diskussion om saken, för vissa går det inte att bara tacka och ta emot...

Är det inte så i alla fall ? Jag skulle lätt tacka ja o bli bjuden första daten , och bjuda andra daten , inte tror man väl att man ska bli bjuden alla ggr man träffas

Lättja, aka en av dödssynderna ;)

ja, och varför kan man inte slippa om det finns folk som tar betalt för att byta däck ...bara jag slipper, vad gör det om 100 år att jag lejer bort däckbytena...ser ju till att folk har jobb iallafall ;)...och än idag har det aldrig hänt att jag sett nån tjej på däckfirmorna.

Varför initiera en aktivitet man inte kan eller vill bjuda den andra på? bjuda, som både i upplevelse och "jag tar hand om det här, du ska inte behöva fundera på något
Jag ser en dejt som en ömsesidig överenskommelse om att träffas. Inte som en aktivitet den ene arrangerar.

När jag blir erbjuden en helg på flott hotell i Paris med fina middagar så hänvisar jag vederbörande vidare till de tillhåll där man köper kvinnor på metervara.

Jag ser en dejt som en ömsesidig överenskommelse om att träffas. Inte som en aktivitet den ene arrangerar.

När jag blir erbjuden en helg på flott hotell i Paris med fina middagar så hänvisar jag vederbörande vidare till de tillhåll där man köper kvinnor på metervara.

Det gäller i princip allt umgänge, med rätt få undantag, skulle jag säga.

För mig är det ett oerhört viktigt kriterium för en tilltänkt partner att jag slipper "spela könsroll" och om att på det hela taget slippa spela. De umgängesmönster som Tjenixen målar upp, handlar för mig nästan uteslutande om att visa upp ett slags fasad. Den fasaden är jag helt ointresserad av, ja, jag ogillar den rentav. Att bete sig som hon beskriver, är för mig som att be om att relationen ska vara så opersonlig som någonsing är möjligt.

Och jag hade heller inte tackat ja till en helgdejt i Paris på flott hotell. Möjligen på vandrarhem, om syftet tex var att se en särskild utställning eller något sådant. Och att var och en betalar för sig själv när vi inte känner varandra. Om inte annat så för att vi ska slippa tro att det finns könsrollsrelaterade förväntningar kring vem som tar notorna.

Jag får en känsla av att du inte riktigt är "du" med dig själv.
How interesting. Berätta mera.

Varför är det så hemskt med artiga väluppfostrade män?
Artighet och god uppfostran är vackra egenskaper och absolut något jag inte bara uppskattar utan även förväntar mig hos en potentiell partner. Detta innefattar dock inte sådant som att betala och öppna dörrar; det är inget jag ser som varken artigt eller väluppfostrat. Tvärtom.

Det fanns en tid då kvinnor inte hade möjlighet att ha egen inkomst - därför var det ett sätt för mannen att visa att han var lämplig som blivande make, att han hade de resurser som krävdes. Det var då det.

Det fanns en tid då kvinnor ansågs vara ett vekare kön, som inte skulle anstränga sig. De bar även kläder som gjorde det svårt att andas och röra sig normalt - därför var det ett sätt för mannen att visa att han var lämplig som blivande make, att han kunde ta hand om en kvinna så som hon behövde för att ta sig igenom ett dörrhål eller sätta sig på en stol. Det var då det.

Och båda står och glor på varandra som två fån vid dörren/varsin stol...

Tack och lov finns det ju ofta någon man i närheten så man får be om hjälp med stolarna och dörrarna i sådana situationer, helt enkelt. Gärna även om hjälp med notan. Jag tror bara att mannen växer av det, så han betalar så gärna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka