Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Om mannen "växer" för att han bjuder och kvinnan känner sig uppvaktad för att hon blir bjuden - alla är nöjda :) Kan inte fatta vad det är för fel på det! I andra fall kan kanske kvinnan "växa" för att hon gör någonting annat (byter däck på bilen t.ex)
Jösses.

tiotiotio

:D

ja, jag drar på enorma växlar, därför att det är precis det intrycket jag får av många inlägg i den här tråden vad det gäller hur man reagerar på någon som ligger i riskzonen för att bete sig på ett sätt man själv inte är van/bekväm med att ta emot.
Hoppas du inte syftade på mig då i alla fall :)

Jämlikhetsdebatten gör snart så att män inte får byta däck och kvinnor får inte vika tvätt.
Det tror jag inte att du behöver oroa dig för. Vad baserar du ens det på? Om du tror att kvinnor städar, tvättar, diskar, tar hand om ungar etc FÖR LITE här i världen så har du nog inte så stort hum om vad som faktiskt pågår.

Givetvis bär både män och kvinnor ansvaret men jag tror personligen att det i denna fråga är kvinnorna som måste se till att förändra.
Männen sitter iom den otacksamma rollen att vara den som "skall" ta initiativ till betalning hamnar i taskigt läge att påverka till förändring.

Precis som att jag personligen tror att det är kvinnorna som måste stå för förändringen när det gäller fördelningen av föräldradagar.

Två små exempel där konservativa könsroller verkar tilltala alldeles för många kvinnor.

Jag tycker den här frågan är svår. Jag tycker inte att män generellt skall bjuda mer men jag har inget emot att bjuda heller.

Jag tycker inte det är en jättestor sak om det bara handlar om att bjuda på fika eller middag. Risken att göra fel är dock stor. Hur jag än gör så kan det ju bli fel.

Jag tycker den här frågan är svår. Jag tycker inte att män generellt skall bjuda mer men jag har inget emot att bjuda heller.

Jag tycker inte det är en jättestor sak om det bara handlar om att bjuda på fika eller middag. Risken att göra fel är dock stor. Hur jag än gör så kan det ju bli fel.

Fast i IRL öga mot öga förekommer knappast dessa diskussionerna, inte i denna andan i allafall

Så är det ju, det handlar om vem din motpart är men å andra sidan så gäller det allt man gör och säger.
Agerar du efter vad som känns bäst/genuint/representativt för vem TomasN är - så märker du på din motparts reaktion om ni verkar synka åt rätt håll.

Hade du känt dig bekväm med att dejta en kvinna som indirekt/direkt signalerade att du var ansvarig för notan? För det är nog snarare vad det handlar inte om, inte din vilja att betala notan :)

Fast i IRL öga mot öga förekommer knappast dessa diskussionerna, inte i denna andan i allafall

Vad menar du?
Jag talar nog sanning om jag säger att varenda "ute-dejt" jag varit på slutat med betalningskrystandet.

Utom den med mannen jag nu bor med. Han redogjorde redan innan första mötet att han skulle stå för notan eftersom "han bjöd ut mig" men om jag ville träffa honom fler gånger så kunde jag få bjuda igen.

Så är det ju, det handlar om vem din motpart är men å andra sidan så gäller det allt man gör och säger.
Agerar du efter vad som känns bäst/genuint/representativt för vem TomasN är - så märker du på din motparts reaktion om ni verkar synka åt rätt håll.

Hade du känt dig bekväm med att dejta en kvinna som indirekt/direkt signalerade att du var ansvarig för notan? För det är nog snarare vad det handlar inte om, inte din vilja att betala notan :)

Nej jag vill inte dejta en kvinna som kräver att jag betalar för henne. Samtidigt vill jag ju inte verka snål.

I de flesta fall så har det känts rätt naturligt. Om dejten tar upp sin börs så tex blir det lätt. Om man tar en öl så har ja bjudit och sen har hon bjudit på nästa öl tex.

Men dejtandet skulle vara enklare utan dessa små blindskär.

Vad menar du?
Jag talar nog sanning om jag säger att varenda "ute-dejt" jag varit på slutat med betalningskrystandet.

Utom den med mannen jag nu bor med. Han redogjorde redan innan första mötet att han skulle stå för notan eftersom "han bjöd ut mig" men om jag ville träffa honom fler gånger så kunde jag få bjuda igen.

Ja, och jag är en sån som ofta bjuder oavsett det är med en "dejt" eller en ny kompis, men vill dom bjuda får jag ju knappast mindervärdeskomplex över att jag inte skulle kunna betala själv menar jag

Hoppas du inte syftade på mig då i alla fall :)

inte vad jag vet :)

det här är ett bra exempel:

När jag blir erbjuden en helg på flott hotell i Paris med fina middagar så hänvisar jag vederbörande vidare till de tillhåll där man köper kvinnor på metervara.

Jag menar, Sleepy, om personen i fråga var uppriktig och verkligen ville åka/ge dig detta och tänkte att det skulle vara en bra idé, är det så svårt att bara tacka nej och säga att man inte känner sig bekväm med det? Din reaktion låter så fruktansvärt och obefogat hård.

Senast ändrad:

För mig är det ett oerhört viktigt kriterium för en tilltänkt partner att jag slipper "spela könsroll" och om att på det hela taget slippa spela. De umgängesmönster som Tjenixen målar upp, handlar för mig nästan uteslutande om att visa upp ett slags fasad. Den fasaden är jag helt ointresserad av, ja, jag ogillar den rentav. Att bete sig som hon beskriver, är för mig som att be om att relationen ska vara så opersonlig som någonsing är möjligt.

Läs gärna igenom mina inlägg igen och sammanfatta gärna vad det är du läser in så att jag förstår lite bättre vad du menar.

vari ligger skillnaden i det jag skrev i ett av mina första inlägg i denna diskussion?

Tror inte motståndarna här representerar merparten utanför bukefalos. Gör som du brukar du - det låter sunt och bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII