Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror att vår blick spelar avsevärt större roll än vad vi tror.
vi ska ju sikta mot stjärnorna för att komma dit- framåt-uppåt, men oftast tittar vi i nerförsbacke.
Blev det gaggigt här - känner mig väldigt seg i kolan.
till skillnad från susan så tycker jag halsen är alldeles för kort på din häst framför sadeln och hästen är alldeles för lång bakom sadeln. jämför med min film här så...
http://www.zippyvideos.com/6305980406058426/lg/*hillsbon
Vad jag blir sur på är att den som skriver artikeln i en ridsportstidning inte har vett på att plocka ut bilder som stämmer överens med innehållet, kan man inte skall man inte skriva artiklar i en tidning som läses av halva häst Sverige.
Det finns fler folk som läser den som inte har en susning om att bilderna inte egentligen illustrerar det som står i texten än folk som vet det och sedan så skrias det till höger och vänster att det ser för jäkligt ut när folk rider , om man skall börja någonstans kan man ju iallafall börja med att lägga ut rätt sorts bilder till artiklar som skrivs.
Nu syftar jag inte direkt på ryttaren på bilderna om någon tror det.
till skillnad från susan så tycker jag halsen är alldeles för kort på din häst framför sadeln och hästen är alldeles för lång bakom sadeln. jämför med min film här så...
http://www.zippyvideos.com/6305980406058426/lg/*hillsbon
jag var bara tvungen mecka ett tag.....
Olycksfall i arbetet kan hända oss alla, och en avslappnad nacke reagerar såklart på ett (bakåtverkande) tygeltag med att nosen följer med handen
Angende din teckning - halsen måste tänka framåt.
Det är för att halsen tänker bakåt som det blri "saddlebred"
När halsen tänker bakåt blir det dubbelsidig spänning i ryggen.
Och Bensprattel
Om din häst är så känslig i munnen så förstår jag fortfarande inte varför du börjat rida den med kandar för att den är stark?
Du har egentligen rätt i sak, men nej den ligger inte på så - det är inte mitt problemÄr den stark och ligger på fattas det något i bakkärran och det kommer man inte åt med hjälp av skarpare betsling
Du har ju enligt egen utsago inte ordning på galoppen än och det anser väl de flesta hör till grundutbildningen.
Jasså?? Men här nedan har du skrivit en förklaring i alla fall.Just detta med olika referensramar gör det omöjligt att svara på dina frågor.
Men du skrev högre upp att den är det (sorry Malinsky)Min häst är inte känslig i munnen
Min häst och Malins är känlsiga för ryttarens possition.
Ja, det är inget ovanligt sätt att göra en förhållning på.Om du läser Majolas fysiktråd så löser vår ridning probelmet om hästen tillfälligt vill lägga sig på handen mer med vår possiton = korrekta sits än med handen. I vår ridning är det viktigt att aldrig kuta med bröstryggen och till det använder man små ryggmuskler djupt inne i ryggen
Men då använder du ju bettet till att göra förhållningen ändå...Eftrsom jag då har en muskelsjukdomom så har jag haft hjälp av stången vid de tillfällena och kan då fortfarande vara mjuk i armar och axlar - Det ser jag som en vinst för hästen.
Men Susan, du skriver precis ovan att det är det du görSjälvklart så handlar det om halvhalter och att aktiver ryggen och bakbenen osv - men det gör inte jag med bettet alls.
Återigen, du skriver två olika saker i två olika meningar direkt efter varandra, vilket menar du att du görMin halvhalter sker i magen och överskänkeln inte med bettet. Men vore det så så skulle du ju ha rätt i din tolkning
Visst är det så!!Det är ju tygelns längd eller snarare brist på längd som drar ihop hästen
Nej det kanske det inte gör, men jag tycker fortfrande att man ska leva som lär... och det har du åter igen bevisat att du inte gör...Det spelar mig ingen roll om du tycker jag är tovärdig eller inte.[/
Ok. jag förstår hur du menar och du har en poäng.
samtliga: ang. min fina skiss så hade jag faktiskt 5:a i teckning, tro det eller ej. dock lade jag inte precis ner min själ i denna skiss, tycker det är uppenbart att den representerar en typisk MSV häst, som man ofta ser ekipage mässigt ute på dagens regionala tävlingar