Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora I
21:10 korvbritt röstar på Cora I
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt I
21:41 Nutne röstar på Kraxel I
21:47 Kraxel röstar på Nutne I
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble II
21:54 Antilopen röstar på korvbritt II
21:56 Cora röstar på korvbritt III
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt IV
21:59 Frontline röstar på Korvbritt V
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen I

Så fortsätter jag med DL 2 fortfarande strikt utifrån omröstningen.

Mrs_Badcrumble röstar på Cora det säger inte så jättemycket och inte heller att goda korvbritts röst på Cora.
Rumpleteazer röstar sedan på goda korvbritt vilket kan vara ett försök att introducera ett nytt alternativ till misstänkt.
Kraxel och Nutne pucklar på varandra, det säger inte så värst mycket om något.
Smartass röstar på onda Mrs_Badcrumble, det sätter smartass som svagt åt goda hållet.

Sedan röstar onda Antilopen, Cora, begränsad_utgåva och frontlinekorvbritt I den ordningen, Antilopen ser till att det blir ledning, Cora befäster korvbritts ledningen och något indisponerade begränsad_utgåva befäster ledningen den ytterligare. Frontlines röst är på en redan liggande korvbritt. Här är alla skumma men Frontline och begränsad_utgåva bara en aning. Deras röst spelar mindre roll men vi vet att folk kan få kalla fötter och ändra sig, men de kunde ha röstat på någon annan.

Trolldryck röstar på Antilopen, inte ett dugg skumt men säger inte så värst mycket. Som ond finns det inga skäl att hänga på mot Korvbritt - men Antilopen är ond så det är ett plus i kanten om än nästan osynligt.

Listan blir klart otydligare här, men från mest till minst misstänkt.

Rumpleteazer, Cora - delad förstaplats.
begränsad_utgåva.
Frontline
Nutne, Kraxel
Trolldryck,Smartass

Trolldryck är dessutom garanterat god

.

Trolldryck röstar på Antilopen, inte ett dugg skumt men säger inte så värst mycket. Som ond finns det inga skäl att hänga på mot Korvbritt - men Antilopen är ond så det är ett plus i kanten om än nästan osynligt.

Listan blir klart otydligare här, men från mest till minst misstänkt.

Rumpleteazer, Cora - delad förstaplats.
begränsad_utgåva.
Frontline
Nutne, Kraxel
Trolldryck,Smartass

Trolldryck är dessutom garanterat god

Kan du utveckla det här? Vad är det som ger ett plus i kanten?

Att det är värt att offra en ulv för att ge en annan alibi. Skulle det här vara helt okänt för dig?

Absolut inte, men att offra en ulv när man troligen inte behöver det och ge de goda så välbehövliga ledtrådar när de tolkar röst listorna. Det saknas information i leken och att få ut en första ond var förmodligen nödvändigt för att de goda ska ha en chans att vinna. Var hade vi goda stått nu annars?

Vi är 7 kvar nu, troligen 3-4 ulvar och lika många goda. Varför byta en bra vinstchans mot en mer osäker. Med 4 ulvar hade det varit en seger för de onda nu om en god rykt i lynchen och käk resultatet blivit det samma. Skulle lyan då satsa på att istället offra en av sina egna genom att en i lyan naglar sig fast vid en kompis?

Och som sagt, jag hade nog inte reagerat på att du själv velat ge dig själv en orsak till att vara god i sig självt (är du god är det alltid lättare att se varför andra borde inse att du är god också), det jag reagerar på är framförallt att frontline så klart sätter dig som god, det får mig att fundera över framförallt henne men också dig, eftersom det skulle kunna vara alibi och att ni är ulvar ihop. Det är inte jättetroligt, men det som är klart misstänkt att godförklara någon så mycket för enbart den anledningen.
Folk har blivit godförklade på betydligt svagare indicier, jag ser det mer som du passar på och gripa ett halmstrå, ja visst skulle vi kunna vara i lyan och ha bytt en trolig seger mot en godförklarad ulv. Jag håller med dig om att man ska vara försiktig med godförklaringen, men att misstänka någon för att vara ulvigt för denna och att reagera så starkt som du gör är i mina ögon orimligt. I synnerhet som dina meriter i spelet är högst tveksamma.

Men ja, helt klart tror jag att du kan vara ulv. Jag kommer inte att godförklara dig eller någon annan enbart baserat på en sådan här anledning. Edit: Sedan kan jag som sagt göra som Kraxel och sätta dig som mindre troligt ulv, och ihop med annat kan jag sedan godförklara dig. Men inte på enbart den anledningen.

Hur starka skäl behöver du egentligen för att sätta någon troligen åt de goda hållet? Att de har ludna öron och spetsig nos eller?

@Frontline det enda jag funderar över med den teorin är varför begransad_utgava valde att rösta på smartass? Om det var ett försök att rädda en kollega borde väl hen ha röstat på Cora som hade 2 röster?

Och så undrar jag om de kvarvarande ulvarna skulle riskera att samordna sina röster på smartass i slutet?
Kanske är hon god? Om hon skulle vara ulv så tror jag att hon inte vågade rösta på mig för då skulle det bli tydligt att hon försökte rädda Mrs_BC.

Eftersom nutne misstänker att de är ulvar ihop så tror jag att hon inte vågade. Men annars håller jag med om att det vore skumt om hon vore ulv och inte röstade på mig :crazy:

Smartass:
Jag är väldigt tveksam till om en ulv hade fortsätt med en teori som gav misstankar för att ge alibi. Så jag tror jag vågar hållla hen åt det godare hållet. Men visst kan man bli lurad.

Frontline:
Jag tycker att hen är väldigt snabb med att sprida misstankar mot mig. Hen la fjärde rösten på G i första DL. Ett försök att rädda Mrs_BC? I tredje lynchen följer hon ulven Mrs_BC. Kanske hade hen hoppats på att jag skulle få fler röster.

Om jag vore ond. Varför skulle jag då ha röstat på Mrs_BC? Hade jag röstat på Smartass (som jag tror är god) så hade troligen Mrs_bc räddas (beror på spöket och BM också). För ulvarnas vinstchanser så hade det varit mycket bättre att en god rök än att få alibi.

Nutne och Kraxel: Känner mest "?". Svårt att säga vad jag tycker om dem. Nutne kommer med en intressant teori om att Begransad och Mrs_BC kan vara i lyan ihop.

begransad_utgava :Skrev om henne i ett inlägg över.

rumpleteazer : känns .Jag vet inte. Jag tycker det är skumt att hon påpekar att Smartass kanske inte alls är god. Varför skulle en ulv utmärka sig så? Men det är skumt. Gårdagens röst kan absolut ha varit ett försök till räddningsröst.

Har lite mer tid att ändra mig men säkerhetsröstar redan nu. Vi goda skulle behöva samla rösterna. Jag kan byta men då får ni säga åt mig att göra det innnan 19:00. Annars kanske jag missar. Man är lite ulvspelsberoende så man vill nästan lämna sitt nummer så någon kan smsa ifalll det skulle behöva göras en ändring som är viktig :angel:

Cora röstar på Frontline
Jag tycker att hen är väldigt snabb med att sprida misstankar mot mig. Hen la fjärde rösten på G i första DL. Ett försök att rädda Mrs_BC? I tredje lynchen följer hon ulven Mrs_BC. Kanske hade hen hoppats på att jag skulle få fler röster.

(kopierade ovan text)

Men jag kan ändra till rumple om ni tycker hon verkar ondast.

Mitt privatliv har bestämt sig för att fucka upp mig så jag har inte så mycket tid eller energi som jag hoppats. Jag tycker att frontlines godförklaring är skum, därför:

Rumpleteazer röstar på frontline

Smartass: Jag är väldigt tveksam till om en ulv hade fortsätt med en teori som gav misstankar för att ge alibi. Så jag tror jag vågar hållla hen åt det godare hållet. Men visst kan man bli lurad.

Frontline:

Om jag vore ond. Varför skulle jag då ha röstat på Mrs_BC? Hade jag röstat på Smartass (som jag tror är god) så hade troligen Mrs_bc räddas (beror på spöket och BM också). För ulvarnas vinstchanser så hade det varit mycket bättre att en god rök än att få alibi.

Nutne och Kraxel: Känner mest "?". Svårt att säga vad jag tycker om dem. Nutne kommer med en intressant teori om att Begransad och Mrs_BC kan vara i lyan ihop.

begransad_utgava :Skrev om henne i ett inlägg över.

rumpleteazer : känns .Jag vet inte. Jag tycker det är skumt att hon påpekar att Smartass kanske inte alls är god. Varför skulle en ulv utmärka sig så? Men det är skumt. Gårdagens röst kan absolut ha varit ett försök till räddningsröst.

Har lite mer tid att ändra mig men säkerhetsröstar redan nu. Vi goda skulle behöva samla rösterna. Jag kan byta men då får ni säga åt mig att göra det innnan 19:00. Annars kanske jag missar. Man är lite ulvspelsberoende så man vill nästan lämna sitt nummer så någon kan smsa ifalll det skulle behöva göras en ändring som är viktig :angel:

Cora röstar på Frontline

(kopierade ovan text)

Men jag kan ändra till rumple om ni tycker hon verkar ondast.
I listan i mitt huvud så finns det saker både som talar för dig som ulv och emot. Front är också ett osäkert kort för mig, det du påpekar i citerat inlägg ovan gör henne inte till min främsta god kandidat men om hon är ond för det är jag mer osäker på.

Jag lutar mer åt att rusta på rumple hennes snabbhet att följa dig, även om hon lagt upp för smash, anledningen hon misstänker rumple är i mina ögon idiotisk. Den är i princip att ondförklarar mig, varför röstar hon då inte på mig som är roten till rösten. Förutom detta har hon verkligen röststatisiken emot sig, milt uttryckt.

Äh jag röstar på henne kommer in senare och kollar läget

Lobelia röstar på Rumpleteazer

kunde inte låta bli

Smartass röstar på Rumpleteazer

I listan i mitt huvud så finns det saker både som talar för dig som ulv och emot. Front är också ett osäkert kort för mig, det du påpekar i citerat inlägg ovan gör henne inte till min främsta god kandidat men om hon är ond för det är jag mer osäker på.

Jag lutar mer åt att rusta på rumple hennes snabbhet att följa dig, även om hon lagt upp för smash, anledningen hon misstänker rumple är i mina ögon idiotisk. Den är i princip att ondförklarar mig, varför röstar hon då inte på mig som är roten till rösten. Förutom detta har hon verkligen röststatisiken emot sig, milt uttryckt.

Äh jag röstar på henne kommer in senare och kollar läget

Lobelia röstar på Rumpleteazer

kunde inte låta bli

Smartass röstar på Rumpleteazer

Jag kan ändra röst sedan när jag sitter vid datorn. Hade varit smidig om fler hann rösta innan jag åker.

Säkerhetsändrar röst då jag inte vet hur mycket tid jag har.Jag tycker det är viktigt att vi goda samlar rösterna. Jag tror mer på Smartassgodhet än vad jag tror på rumple

Cora ändrar röst till Rumpleteazer

Jag tror att hon kan ha försökt rädda mrs_BC igår och det är skumt att hon vill sprida misstankar mot smartass.

Jag gissar att vi har 3-4 ulvar totalt, det gör att det är 2-3 kvar.

Denna röstningen kan vara mycket intressant. Är det några ulvar som röstar på Kakan alls? Om man bara ser på just denna omröstningen och inget annat.

Ett försök till tolkning.
Trolldryck röstar först och på kakan, troligen god. Det fanns ingen anledning att tro att kakan skulle röstas ut i det läget.
Nutne andra kakrösten, här ser jag en möjlig ulv men troligen god.
Frontline Här lanserar front en motkandidat- front åt det onda hållet
Mrs_B Följer efter mot Cora för mig sätter det Cora som trolig god.
Cora Har svårt att se Cora som ulv när Kakan lägger en röst så det blir lika, Varför sätta två onda mot varandra? Okej att ulvar gör oväntade saker men det låter otroligt
begransad_utgava Röstar på mig - antingen är hon bakfull (ond eller god) eller så är hon god. Jag tror inte en ulv(vid sins sinnes fulla bruk) röstat på ytterligare en kandidat i det läget.
rumpleteazer Här har jag nästa troliga ulvkandidat, Hon tvekade länge men hakar på.
Smartass Jag har svårt att se någon ond lägga 3 röster på raken på en kollega.

Så av detta i fallande misstankeordning, motivering ovan,

rumpleteazer
Frontline
Nutne
begransad_utgava
Trolldryck
Cora
Smartass

Kraxel utelämnar jag, missade rösten.

Så du tror inte på min teori om begransad_utgava som försade sig? :)

Jag är fortsatt misstänksam mot kraxel, men det är svårt att teoria något mer kring det då hon missade att rösta. Ser jag till mina tankar efter DL2 så röstade ju både rumpleteazer och frontline på cora... Så en av dem kan säkert vara ulv.

Ogillar att jag snart måste åka och inte hinner följa röstningen. Men det går alltid att smygkolla på toaletten kanske?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar