Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 3
13:14 Trolldryck röstar på Mrs_Badcrumble
21:04 Nutne röstar på Mrs_Badcrumble
21:07 Frontline röstar på Cora

21:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:22 Cora röstar på Mrs_Badcrumble
21:22 begransad_utgava röstar på Smartass
21:49 rumpleteazer röstar på Smartass
21:54 Mrs_Badcrumble röstar på Smartass
21:59 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

Mrs_Badcrumble: 4
Cora: 1
Smartass: 3

Jag gissar att vi har 3-4 ulvar totalt, det gör att det är 2-3 kvar.

Denna röstningen kan vara mycket intressant. Är det några ulvar som röstar på Kakan alls? Om man bara ser på just denna omröstningen och inget annat.

Ett försök till tolkning.
Trolldryck röstar först och på kakan, troligen god. Det fanns ingen anledning att tro att kakan skulle röstas ut i det läget.
Nutne andra kakrösten, här ser jag en möjlig ulv men troligen god.
Frontline Här lanserar front en motkandidat- front åt det onda hållet
Mrs_B Följer efter mot Cora för mig sätter det Cora som trolig god.
Cora Har svårt att se Cora som ulv när Kakan lägger en röst så det blir lika, Varför sätta två onda mot varandra? Okej att ulvar gör oväntade saker men det låter otroligt
begransad_utgava Röstar på mig - antingen är hon bakfull (ond eller god) eller så är hon god. Jag tror inte en ulv(vid sins sinnes fulla bruk) röstat på ytterligare en kandidat i det läget.
rumpleteazer Här har jag nästa troliga ulvkandidat, Hon tvekade länge men hakar på.
Smartass Jag har svårt att se någon ond lägga 3 röster på raken på en kollega.

Så av detta i fallande misstankeordning, motivering ovan,

rumpleteazer
Frontline
Nutne
begransad_utgava
Trolldryck
Cora
Smartass

Kraxel utelämnar jag, missade rösten.

Jag ber om ursäkt om den dåliga närvaron igår, dessvärre kommer den att vara lika dålig de två närmsta dagarna... Men det jag kan sluta mig till efter gårdagens röstning är att Lobe, nej förlåt Smartass med stor sannolikhet inte sitter i lyan, jag har svårt att tro att hon skulle vara så drivande mot Mrs_Badcrumble i sådana fall. :D
Och med det funderar jag över de som röstade på Smartass, begransad_utgava har jag svårt att säga så mycket om än, Rumpleteazer blir jag däremot lite fundersam över som hänger på en andra röst på Smartass, det skulle kunna vara ett försök från lyan att få ut en jobbig god, men det kan även vara begransad_utgava som är ulv/också är ulv.
Ju mer jag tittar så känns rumpleteazer som ulv, en tidig röst i dl 1, först ut med visserligen en vettig teori om Korvbritt men ändå på en god som jag dock hängde på, och i dl 3 röstar hon på Smartass med en andra röst.

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

DL 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

DL 3
13:14 Trolldryck röstar på Mrs_Badcrumble
21:04 Nutne röstar på Mrs_Badcrumble
21:07 Frontline röstar på Cora

21:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:22 Cora röstar på Mrs_Badcrumble
21:22 begransad_utgava röstar på Smartass
21:49 rumpleteazer röstar på Smartass
21:54 Mrs_Badcrumble röstar på Smartass
21:59 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

@Frontline det enda jag funderar över med den teorin är varför begransad_utgava valde att rösta på smartass? Om det var ett försök att rädda en kollega borde väl hen ha röstat på Cora som hade 2 röster?

Och så undrar jag om de kvarvarande ulvarna skulle riskera att samordna sina röster på smartass i slutet?

Det här är märkligt tycker jag. Är Smartass en total newbie som låtsas vara Lobelia, eller vad? Sedan när skulle en ulv inte rösta tre gånger i rad på en kollega?

Och det blir ännu märkligare:
Jag ber om ursäkt om den dåliga närvaron igår, dessvärre kommer den att vara lika dålig de två närmsta dagarna... Men det jag kan sluta mig till efter gårdagens röstning är att Lobe, nej förlåt Smartass med stor sannolikhet inte sitter i lyan, jag har svårt att tro att hon skulle vara så drivande mot Mrs_Badcrumble i sådana fall. :D

For realz? Det är ju det äldsta knepet i boken, att rösta ut en kollega för att få alibi?

Sedan behöver det såklart inte vara så, men att både smartass själv och frontline godförklarar henne är för mig jättemärkligt.

Sedan vet jag inte vart jag har smartass. Det är nästan ännu mer anmärkningsvärt att smartass drar upp en såpass vag tanke angående Kakan nu i och med att det stödjer teorin att det är en alibigrej. Å andra sidan kan det också vara som hon säger, del i teori och att hon faktiskt tycker att det bär substans. Som jag sa igår så var jag osäker på om hennes märkliga agerande betyder att hon är ond eller inte, och det är jag fortfarande. Att jag blir misstänkt av henne talar varken för eller emot henne, jag har ingen bra röstningsstatistik.

Men i ärlighetens namn är faktiskt frontline mer intressant nu. Hon i princip godförklarar smartass på en lite väl skakig grund för mig. Ok om hon sätter henne åt det godare hållet eller fokuserar på andra, eller om hon kombinerar det med andra saker som talar för smartass godhet, men bara det här får mig att fundera på henne. Frågan är ju om det är en utvecklad plan av lyan eller om frontline är ond och vill få smartass på sin sida genom att godförklara henne? Eller om frontline är en god som godförklarar folk väldigt lätt?

Nej, det här är definitivt värt att fundera mer på.

Jag gissar att vi har 3-4 ulvar totalt, det gör att det är 2-3 kvar.

Denna röstningen kan vara mycket intressant. Är det några ulvar som röstar på Kakan alls? Om man bara ser på just denna omröstningen och inget annat.

Ett försök till tolkning.
Trolldryck röstar först och på kakan, troligen god. Det fanns ingen anledning att tro att kakan skulle röstas ut i det läget.
Nutne andra kakrösten, här ser jag en möjlig ulv men troligen god.
Frontline Här lanserar front en motkandidat- front åt det onda hållet
Mrs_B Följer efter mot Cora för mig sätter det Cora som trolig god.
Cora Har svårt att se Cora som ulv när Kakan lägger en röst så det blir lika, Varför sätta två onda mot varandra? Okej att ulvar gör oväntade saker men det låter otroligt
begransad_utgava Röstar på mig - antingen är hon bakfull (ond eller god) eller så är hon god. Jag tror inte en ulv(vid sins sinnes fulla bruk) röstat på ytterligare en kandidat i det läget.
rumpleteazer Här har jag nästa troliga ulvkandidat, Hon tvekade länge men hakar på.

Så av detta i fallande misstankeordning, motivering ovan,

rumpleteazer
Frontline
Nutne
begransad_utgava
Trolldryck
Cora
Smartass

Kraxel utelämnar jag, missade rösten.

Delen om Cora: jag skulle inte våga säga att det är nåt lyan inte skulle göra, såg det tråkigt ut för kakan och en annan ulv (i teorin) hade fått röst/röster redan kan det ju bli lite alibi till den som är kvar sen om en av dem blir lynchad...
Därmed inte sagt att jag tror Cora är ond för det, men jag skulle inte våga godförklara henne riktigt än.

@Frontline det enda jag funderar över med den teorin är varför begransad_utgava valde att rösta på smartass? Om det var ett försök att rädda en kollega borde väl hen ha röstat på Cora som hade 2 röster?

Och så undrar jag om de kvarvarande ulvarna skulle riskera att samordna sina röster på smartass i slutet?
Det skulle kunna vara så att Cora också sitter i lyan... ;)

For realz? Det är ju det äldsta knepet i boken, att rösta ut en kollega för att få alibi?

Sedan behöver det såklart inte vara så, men att både smartass själv och frontline godförklarar henne är för mig jättemärkligt.
Jodå men inte jaga en kollega med blåslampa från dag ett... Att rösta på en kollega när det börjar osa hett, absolut men att leta upp en teori till dl 1?

Delen om Cora: jag skulle inte våga säga att det är nåt lyan inte skulle göra, såg det tråkigt ut för kakan och en annan ulv (i teorin) hade fått röst/röster redan kan det ju bli lite alibi till den som är kvar sen om en av dem blir lynchad...
Därmed inte sagt att jag tror Cora är ond för det, men jag skulle inte våga godförklara henne riktigt än.
Tolka det som att jag ser möjliga ulvar där. Och som sagt det var strikt utifrån just den röstningen.

Jodå men inte jaga en kollega med blåslampa från dag ett... Att rösta på en kollega när det börjar osa hett, absolut men att leta upp en teori till dl 1?

Håller med. Är beredd att hålla Smartass som svagt god baserat på det. Inte godförklarad med åt det goda hållet

Håller med. Är beredd att hålla Smartass som svagt god baserat på det. Inte godförklarad med åt det goda hållet

Och det köper jag. Det var frontlines godförklaring som jag satte mig emot och som får mig att börja misstänka smartass mer än jag gjort utan den. Dvs hon är typ tillbaka på neutral för mig just nu, beroende på hur jag ställer mig när jag funderat mer kring frontline, och kollat upp hens historik.

Det här är märkligt tycker jag. Är Smartass en total newbie som låtsas vara Lobelia, eller vad? Sedan när skulle en ulv inte rösta tre gånger i rad på en kollega?

Och det blir ännu märkligare:

Sedan vet jag inte vart jag har smartass. Det är nästan ännu mer anmärkningsvärt att smartass drar upp en såpass vag tanke angående Kakan nu i och med att det stödjer teorin att det är en alibigrej. Å andra sidan kan det också vara som hon säger, del i teori och att hon faktiskt tycker att det bär substans. Som jag sa igår så var jag osäker på om hennes märkliga agerande betyder att hon är ond eller inte, och det är jag fortfarande. Att jag blir misstänkt av henne talar varken för eller emot henne, jag har ingen bra röstningsstatistik.

Men i ärlighetens namn är faktiskt frontline mer intressant nu. Hon i princip godförklarar smartass på en lite väl skakig grund för mig. Ok om hon sätter henne åt det godare hållet eller fokuserar på andra, eller om hon kombinerar det med andra saker som talar för smartass godhet, men bara det här får mig att fundera på henne. Frågan är ju om det är en utvecklad plan av lyan eller om frontline är ond och vill få smartass på sin sida genom att godförklara henne? Eller om frontline är en god som godförklarar folk väldigt lätt?

Nej, det här är definitivt värt att fundera mer på.
Det här inlägget osar ulv.

Okej du menar att jag kan vara ulv och försökt skaffa mig ett vattentätt alibi genom att i 3 DL rösta på en och samma ulv. Kan du närmre förklara hur du menar att jag och lyan tänker då?

Det här inlägget osar ulv.

Okej du menar att jag kan vara ulv och försökt skaffa mig ett vattentätt alibi genom att i 3 DL rösta på en och samma ulv. Kan du närmre förklara hur du menar att jag och lyan tänker då?

Att det är värt att offra en ulv för att ge en annan alibi. Skulle det här vara helt okänt för dig?

Och som sagt, jag hade nog inte reagerat på att du själv velat ge dig själv en orsak till att vara god i sig självt (är du god är det alltid lättare att se varför andra borde inse att du är god också), det jag reagerar på är framförallt att frontline så klart sätter dig som god, det får mig att fundera över framförallt henne men också dig, eftersom det skulle kunna vara alibi och att ni är ulvar ihop. Det är inte jättetroligt, men det som är klart misstänkt att godförklara någon så mycket för enbart den anledningen.

Men ja, helt klart tror jag att du kan vara ulv. Jag kommer inte att godförklara dig eller någon annan enbart baserat på en sådan här anledning. Edit: Sedan kan jag som sagt göra som Kraxel och sätta dig som mindre troligt ulv, och ihop med annat kan jag sedan godförklara dig. Men inte på enbart den anledningen.

Med risk för att verka tjatig så är det fortfarande eders trogna tjänare som ska hålla ställningarna så här på morgonkvisten ( ord LL @Paddington ) verkar ha rymt fältet och tagit semester inte bara från det mindre viktiga IRL jobbet utan även från det mycket viktiga jobbet att rodda leken i bukesfären
uppdatering på Q ( eh -menar på G :angel:)

Uppdatering

Poliserna Barnaby och Troy kände sig mycket nöjda med gårdagens utveckling- äntligen började de få utdelning av sitt eminenta polisarbete!
Men det var oroväckande att pöbeln hade tagit saken i egna händer, lagen är ju till för att följas och ska utföras av lagens män.
Samtidigt var det något som skavde med det hela. Hur kunde pöbeln ha kommit dit så snabbt?
Troy gick och lade sig, tryggt förvissad om att han nog gjort staden säker igen och somnade gott.
Barnaby däremot låg länge vaken och vände och vred på sig medans hans hjärna gick på högvarv. Det kändes som att han missade något?
I den tidiga morgontimmen, under de så kallade vargtimmarna :p,så fick han en snilleblixt!
Han satte sig käpprakt upp och utropade "Heureka! Jag vet hur detta gått till!!"
Oturligt nog för honom så var stamgästerna än en gång steget före honom, de lurpassade i rummets mörka vrår, så när utropet kom så var det startskottet för en överrumplingsattack.
Det sista Barnaby gurglade fram var, "men det är ju ni ?!":eek:
sedan la sig tystnaden åter kompakt i det numera bloddränkta rummet

Trolldryck var Tom Barnaby ( borgmästare)

DagDL kl 22

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023