Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cora röstar på Mrs_badcrumble
Jag tycker hon gjorde det lätt för sig igår genom att bara leta ulvar bland de som röstade på henne. Känns ulvigt att misstänka någon för att den röstade på en.

Känns svagt men jag misstänkte henne även igår men tyvärr tyckte jag korvbritt var skummare. Önskade jag hade mer tid att läsa igenom leken :(

Jag letade inte bara bland de som röstade på mig. Men jag hamnade där till slut.

Smartass: Jag tycker att hon har bitit sig fast i mig. Som rumpleteazer skrev så kan jag också köpa det som en förstadagsröst - men att fortsätta hänga kvar? Nä. Det känns skumt.
Och du reflekterar inte över att jag inte röstade på dig av den anledning? Huvudanledningen var att jag trode att ulvarna försökt räddningsrösta. Nu efter den andra lynchen ser det lite mindre troligt ut.

Det är skumt att försvara sig mot den mindre misstanken och ignorera huvudmisstanken. Som folk går på här så tycks det som det var min enda misstanke.

@rumpleteazer jag skulle just ta fram dem :p

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

DL 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

DL 3
13:14 Trolldryck röstar på Mrs_Badcrumble
21:04 Nutne röstar på Mrs_Badcrumble
21:07 Frontline röstar på Cora
21:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:22 Cora röstar på Mrs_Badcrumble
21:22 begransad_utgava röstar på Smartass

Och du reflekterar inte över att jag inte röstade på dig av den anledning? Huvudanledningen var att jag trode att ulvarna försökt räddningsrösta. Nu efter den andra lynchen ser det lite mindre troligt ut.

Det är skumt att försvara sig mot den mindre misstanken och ignorera huvudmisstanken. Som folk går på här så tycks det som det var min enda misstanke.

Eftersom jag känner mig träffadav "folk" - jag bara förstod inte den delen av misstanken eftersom det är så ologiskt för mig. Jag ifrågasätter ju det som är skumt och inget annat. :)

Ok. I det scenariot då - vem skulle lagt räddningsröst?
Tycker att Frontlines 'conclusion' var bra. Alltså Kraxel och Nutne (och Frontline, då) lägger sena röster när det i princip redan väger över mot G. Så - varför är jag ond för att G röstades ut? Du tycker inte att hennes agerande (att inte rösta på mig som enligt hennes teori borde vara mer misstänkt än Nutne) var märklig?

Kraxel och Nutne röstar för övrigt på varandra i DL2. Märklig stratergi av ulv/ulvar som dagen innan räddningsröstat?
Det gör om inte annat att jag är tveksam till att både kraxel och nutne skulle vara ulvar. Minst en av dem bör vara god.

Jag känner mig rätt lost. Jag tycker att smartass teori om obligatoriska frågan är svag och ksg tycker att det är märkligt att hon tar upp den. Men jag vet inte om det skulle innebära att hon är ond, vad har hon att vinna på det som ond liksom? Det gör att jag känner mig osugen på att rösta där.

Trodde jag hade fått upp ett spår på nutne när hon inte teoriade om mig av de som röstade på korven, men jag köper förklaringen. Tycker dock att ifrågasättandet av begränsad_upplaga är lite märklig eftersom det för mig verkar tydligt att begränsad menar G när hen skriver "en god", och inte säger något om någon annan. Å andra sidan kan det ju kännas lika självklart för nutne.

Kraxel verkar frånvarande för att hen varit frånvarande.

Frontline var inne och röstade men det var nog allt.

Överlag tycker jag inte så mycket hänt idag.

Kraxel och Nutne röstar för övrigt på varandra i DL2. Märklig stratergi av ulv/ulvar som dagen innan räddningsröstat?
Det gör om inte annat att jag är tveksam till att både kraxel och nutne skulle vara ulvar. Minst en av dem bör vara god.
Menar du att jag ska ha hunnit analysera rösterna under DL2 så pass snabbt. Nu har jag visserligen frångått min teori om räddningsröster redan tidigare (se diskusion med rumple, men
varför i hela friden menar du att jag anser att både kraxel och nute skulle vara ulvar?

Jag tänkte närmast på antilop och dig själv som räddningsröster.

aktuell lista idag:angel:
Röstlista DagDL 22:00
21.04 nutne röstar på MrsBadcrumble
21.07 Frontline röstar på Cora
21.17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21.22 Cora röstar på Mrs_badcrumble
21.22 begransad_utgava röstar på Smartass

Menar du att jag ska ha hunnit analysera rösterna under DL2 så pass snabbt. Nu har jag visserligen frångått min teori om räddningsröster redan tidigare (se diskusion med rumple, men
varför i hela friden menar du att jag anser att både kraxel och nute skulle vara ulvar?

Jag tänkte närmast på antilop och dig själv som räddningsröster.
Ja, jag ville rädda mig själv. Det hade jag velat oavsett vilken sida jag spelat för (något annat kan dessutom bli misstänkt).
Och om Antilop lagt en röst för att rädda mig skulle hon alltså ha trott att jag var ulv. Har du sett några tecken på det? Det har inte jag.

Äh, jag ligger i badet och orkar inte leta igenom tråden nu när det är så lite kvar till dl.

Jag kommer att rösta på det jag finner skummast, även om jag inte är säker på att skum är samma sak som ond är det det bästa jag kan prestera just nu. Jag tycker att det är märkligt av smartass att ta upp det som jag tolkar som en förstadagsteori/försök att få igång leken. Därför:

Rumpleteazer röstar på smartass

aktuell lista idag:angel:
Röstlista DagDL 22:00
21.04 nutne röstar på MrsBadcrumble
21.07 Frontline röstar på Cora
21.17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21.22 Cora röstar på Mrs_badcrumble
21.22 begransad_utgava röstar på Smartass

21.49 Rumpleteazer röstar på smartass

Mrs_Badcrumble 3
Cora 2
smartass 2

Cora och Smartass är de två som för tillfället ligger högst på min misstankelista (Cora för att hon la rösten på mig DL1, sent... Smartass för att hon hänger kvar i att misstänka mig och verkar ha skygglapparna på)

Eftersom en röständring just nu är min bästa chans att få stanna kvar så:

Mrs_Badcrumble ändrar röst till Smartass
då jag tycker att hennes fastbitande i mig känns suspekt.

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Jag misstänkte tidigare att det handlade om räddningsröster från lyan DL1, så kan det fortfarande vara men jag ser det inte som helt troligt, inte mer än någon enstaka ulv i så fall. Kakans aggressiva försvar mot min vaga förstadagsteori idag skaver. Det var verkligen en förstadagsteori som skulle fallit i glömska om inte varit för alla inlägg om min skumhet att nämna den igen och förnekelsen av att hon menat det jag ser hon skrivit.

Jag reagerar också på alla misstankar från Kakan mot de som röstar på henne, finns det inget annat misstänkt?

DL 3
21:04 Nutne röstar på Mrs_Badcrumble
21:07 Frontline röstar på Cora

21:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:22 Cora röstar på Mrs_Badcrumble
21:22 begransad_utgava röstar på Smartass
21:49 rumpleteazer röstar på Smartass
21:54 Mrs_Badcrumble röstar på Smartass

Mrs_Badcrumble:3
Smartass:3
Cora: 1

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Jag misstänkte tidigare att det handlade om räddningsröster från lyan DL1, så kan det fortfarande vara men jag ser det inte som helt troligt, inte mer än någon enstaka ulv i så fall. Kakans aggressiva försvar mot min vaga förstadagsteori idag skaver. Det var verkligen en förstadagsteori som skulle fallit i glömska om inte varit för alla inlägg om min skumhet att nämna den igen och förnekelsen av att hon menat det jag ser hon skrivit.

Jag reagerar också på alla misstankar från Kakan mot de som röstar på henne, finns det inget annat misstänkt?
Ändra nick ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar