Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men teorin handlar inte om coolaste nicket överhuvudtaget nick utan att idén hur lyan skulle hanterat sina röster och samordnat rösterna.
Men jag har inte sagt att jag tror att lyan pratat ihop sig. Det jag däremot funderade över var att man kanske som ulv ändå väljer någon som inte är samma som en kollega valt. Men det är säkert individuellt och jag kan ha fel.

Varför har du hakat upp dig på detta?

Men teorin handlar inte om coolaste nicket överhuvudtaget nick utan att idén hur lyan skulle hanterat sina röster och samordnat rösterna.
Men seriöst - du menar att lyan skulle diskuterat att somordna/inte samordna på den obligatoriska frågan? Som faktiskt handlade om vilket nick som var coolast.

Eftersom jag är nybörjare så har jag ju ingen aning om hur de tanker I lyan men det där känns jättelångsökt?!?

:D Du och rumpleteazer verkar ha helt motsatta tankar, Det jag menar är att en god la första rösten, Antilopen var utanför lyan och uppenbarligen hade inte lyan koll på henne, annars har jag svårt att se varför de skulle käka den de tror är onda fen, alltså så tror åtminstone lyan att det är två goda som har röstat där, vilken roll Mrs_Badcrumble har vet jag inte, hon kan lika gärna vara god som ond men att rädda sig själv är i sig inget ulvigt tycker åtminstone jag. Och min roll har jag koll på så av den anledningen så undrar jag om det verkligen var ett drev iscensatt av ulvarna, sen kan det mycket väl vara så att Mrs_Bc är ulv och Nutne och Kraxel men den började inte med ulvar åtminstone.
Låter ganska vettigt Och nej att räddingsrösta är knappast skumt.

Men seriöst - du menar att lyan skulle diskuterat att somordna/inte samordna på den obligatoriska frågan? Som faktiskt handlade om vilket nick som var coolast.

Eftersom jag är nybörjare så har jag ju ingen aning om hur de tanker I lyan men det där känns jättelångsökt?!?

Precis, det är just det jag kom fram till och efter som Kakan menade att det kunde vara så fick hon min röst. Den handlade alltså om att idén att samordna svaret på den obligatoriska frågan. Vad frågan rörde sig om är totalt ointressant i sammanhanget.

Precis, det är just det jag kom fram till och efter som Kakan menade att det kunde vara så fick hon min röst. Den handlade alltså om att idén att samordna svaret på den obligatoriska frågan. Vad frågan rörde sig om är totalt ointressant i sammanhanget.
Aha, du tyckte att det verkadwe skumt att lyan skulle samordnat? Har jag fattat rätt då?

Och jo, jag tcker nog att frågan I sig är intressant eftersom den ine har med lek eller tema att göra.

Smartass menar att jag gör det. Det gör jag inte.

Men läs vad jag skriver. Du förvränger det helt och hållet.

Men jag har inte sagt att jag tror att lyan pratat ihop sig. Det jag däremot funderade över var att man kanske som ulv ändå väljer någon som inte är samma som en kollega valt. Men det är säkert individuellt och jag kan ha fel.

Varför har du hakat upp dig på detta?

Menar du att jag inte ska ta upp det jag funnit misstänkt för att det är svaga teorier? Hade jag bara hållit fast vid dem utan ytterligare tankar kan jag förstå men så var det ju inte, Huvud orsaken till att jag röstade på kakan är just att jag tror ulvarna försökte skydda sin kompis (och säkerligen röstade goda också.

Det känns lite skumt att ifrågasätta att någon skriver med även vaga misstankar.

Ja, och den tanken är som sagt för mig vag förstadagsteori (dvs halmstrå, något en egentligen inte tror på själv) och något en använder för att få igång leken. Så att du använder den så sent i leken som del i en riktig teori gör mig fundersam angående dina motiv.

Efter att ha läst igenom leken igen så finner jag att flera sidor ägnats åt att ifrågasätta varför Cora inte röstade på en god I DL1, minst fyra spelare var med I diskussionerna och det sager mig inte så mycket om deras roller iallafall.

Misstankarna mot Mrs_B som förekom dag 1 verkar ha släppts, själv verkar hon ha bitit sig fast lite vid att alla som röstat på henne var onda vilket känns lite enkelt och ett smidigt sätt för en ond att sprida lite misstankar... Hm.

Smartass som la en I mitt tycke rätt svag röst med en långsökt teori DL1 fortsätter till min förvåning att framhärda med den - att ulvarna skulle planerat sina roster på den obligatoriska frågan?!? Hade jag varit läskunnig igår så hade stackars korvbritt antagligen inte fått min röst.

Jag reagerar på hur du förutsätter att Cora inte röstade på en god, hur vet du det? Enda anledningen till att du vet det måste väl vara för att du är ulv?

Förlåt att jag varit så frånvarande idag. :o Blev meddragen på en grej som skulle "bara ta en timme" och så var vi hemma efter fem timmar. :arghh:

Här är mitt inlägg.
Det här tolkar jag, just nu, mer som en god som vill veta vilka tecken den ska leta efter i leken mellan ulvar och fe - än en ulv eller fe som vill söka kontakt.
oftast är det väl ändå goda som brukar dra upp sånt här?

Jag kan förstå att rumpleteazer reagerar - men jag tycker att hon biter fast. Är hon en fe/ulv som går ut hårt för att hitta sin/a vänner och spelar på att vi ska tro att hon är för tydlig för att vara ond?
Nja, jag har börjat tvivla jag.

Och eftersom jag känner att jag behöver lägga en säkerhetsröst nu så:

Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
För att hon pekar ut både mig och Nutne som ulv/fe som vill hitta varandra, medans det lika gärna kan vara rumpiz själv som vill hitta sin vän.

Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump
.
Här skriver jag tydligen att lyan har pratat ihop sig. Men det är inte alls så jag skriver.
Smartass reaktion gör däremot att jag undrar varför hon reagerar så starkt. Hon är en av de jag har tagit upp här...

Som rumpleteazer skrev nyss. Jag kan förstå att man kanske tar det som en förstadagsteori - men inte att man hänger kvar vid det dag efter dag.
Vi har (väl?) ingen roll kvar med extra info - så att låtsas ha det fungerar inte riktigt då. (och om rollen varit kvar hade den som haft den antagligen protesterat)

Nä. Det här gör att Smartass stiger i misstankelistan...

Av den enkla anledningen att du röstade först. ;) Men självklart kan du också vara ulv, det var bara inget jag kände att jag kunde resonera kring så bra.

Jag hänger fortfarande inte med. :p Vad i att jag röstade först tyder på att jag inte är ulv? Och varför kan du inte resonera bra kring om jag är ulv eller inte? Har du satt mig åt det godare hållet, varför isf?

Smartass menar att jag gör det. Det gör jag inte.

Men läs vad jag skriver. Du förvränger det helt och hållet.
Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump.

Det är det här inlägget jag kommenterar, inte dett du citerar. Varför undvek du det inlägg jag grundade min röst på? För att det faktiskt visar det jag hakade upp mig på skulle jag tro.

Ja, och den tanken är som sagt för mig vag förstadagsteori (dvs halmstrå, något en egentligen inte tror på själv) och något en använder för att få igång leken. Så att du använder den så sent i leken som del i en riktig teori gör mig fundersam angående dina motiv.
Motivet var att ta upp allt jag tycker är skumt, inte bara valda delar för att undvika misstankar.

Näää? Diskussionen gick ju varför hon inte la rösten på Groznyj som ju var god?

Säg inte att det handlade om nåt helt annat?

Fast det är ju inte vad du skrivit! Du har ju skrivit "Efter att ha läst igenom leken igen så finner jag att flera sidor ägnats åt att ifrågasätta varför Cora inte röstade på en god I DL1, minst fyra spelare var med I diskussionerna och det sager mig inte så mycket om deras roller iallafall." (min fetning). Hur vet du det?!

Det betyder ju att Kakan (som Cora röstade på) skulle vara ond?

Jag hänger fortfarande inte med. :p Vad i att jag röstade först tyder på att jag inte är ulv? Och varför kan du inte resonera bra kring om jag är ulv eller inte? Har du satt mig åt det godare hållet, varför isf?

Nä, jag struntade helt enkelt att resonera kring dig, för att jag inte kände att det skulle ge någonting. Du kan absolut vara ulv, men jag blir inte hjälpt av hur du röstade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar