Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehum, trots att pubägaren Tucker mötte sin baneman häromnatten så har vår käre LL lyckats med konststycket att inmundiga rusdrycker igår( det KAN hända att även sidekicken gjorde det:angel:) LL är inte kontaktbar, men jag står troget till tjänst:p
Så även denna morgon så står jag till er tjänst för att meddela vad nattens eskapader har gett för utfall

Uppdatering

Alla hade börjat snegla sig över axeln i oro över den senaste tidens mord.....
Midsomer var nu en plats där alla misstänkte alla, ingen kunde man lita på:cautious:
De hade inte ens någonstans att hålla till för att inta gravölen efter pubägeren Tuckers plötsliga bortgång, och eftersom efterträdaren Miss Mooney inte ens hann tillträda innan hon befann sig flytandes uppochner i floden, så var stamgästerna tvungna att försöka hitta ett nytt vattenhål
De knackade på hemma hos Änkan Jones i förhoppning om att där skulle de nog vara välkomna och spendera sina kvällstimmar skvallrandes om de senaste händelserna , för hon brukade ju alltid sitta runt hörnet kring deras bord på puben när det begav sig
Änkan Jones, som var en mycket social person, välkomnade dem med öppna armar och drog genast fram allt denna hade i dryckesväg hemma- äntligen skulle hon få vara med i gänget!
Men något hände under kvällen och nästa morgon hittades Antilopen hängandes i sina horn på sin vägg......
Hennes skutt och krumsprång på Savannen var nu ett minne blott, och stamgästerna började ana att de kanske våldgästat hos fel person , den där Antilopen hade allt varit en riktig glädjespridare egentligen, men gjort är gjort
så nu fick de se sig om efter andra att hänga med....

Antilopen var Änkan Jones,ond fe

DagDLl kl 22
NattDL kl 9

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

DL 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

Antilopen: Groznyj - korvbritt
begransad_utgava: korvbritt - korvbritt
Cora: MrsBadcrumble - korvbritt
EttNyttNick: Groznyj - död
Frontline: Groznyj - korvbritt
Groznyj: Nutne - död
korvbritt: MrsBadcrumble - Cora
Kraxel: Groznyj - Nutne
Mrs_Badcrumble: rumpleteazer/Groznyj - Cora
Nutne: Groznyj - Kraxel
rumpleteazer: trolldryck - korvbritt
Smartass: MrsBadcrumble - Mrs_Badcrumble
Trolldryck: korvbritt - Antilopen

Antilopen, begransad_utgava och Frontline är de överlevande som vi vet har röstat på goda i båda DL. Till dessa tre kan jag lägga Cora och Smartass.

Nu är det sällan så lätt som att de som röstar på goda är ulvar, eftersom det kan vara goda som har tagit fel. Men mina misstankar mot Cora kvarstår för tillfället. Jag tycker inte att hennes försvar under kvällen har varit anledning att minska min misstänksamhet mot henne.

Trolldryck lägger en sen uddaröst på Antilopen idag (korvbritt igår...). Varför?

rumpleteazer, antilopen, cora, begransad_utgava och Fontline är de fem som röstade på korvbritt idag.
Jag misstänker ju redan cora, men ser det inte som omöjligt att någon mer i gänget är ond (ulv eller fe...)

Alltså, jag försöker verkligen rösta tidigt, började försöka bestämma vem jag skulle rösta på en timme innan DL men det tog sån tid och jag ändrade mig så många gånger att rösten blev sen ändå. :cautious:
Jag försöker rösta på den jag tycker känns mest skum för dagen, helt enkelt. Jag vet ju inte om de som redan röstat är ulvar eller inte och nu när alla är anonyma dessutom känns det enklast att lita på mig själv. :grin:

Aviserar låg aktivitet idag, fick planer jag inte räknat med. :p

Uppdatering

Alla hade börjat snegla sig över axeln i oro över den senaste tidens mord.....
Midsomer var nu en plats där alla misstänkte alla, ingen kunde man lita på:cautious:
De hade inte ens någonstans att hålla till för att inta gravölen efter pubägeren Tuckers plötsliga bortgång, och eftersom efterträdaren Miss Mooney inte ens hann tillträda innan hon befann sig flytandes uppochner i floden, så var stamgästerna tvungna att försöka hitta ett nytt vattenhål
De knackade på hemma hos Änkan Jones i förhoppning om att där skulle de nog vara välkomna och spendera sina kvällstimmar skvallrandes om de senaste händelserna , för hon brukade ju alltid sitta runt hörnet kring deras bord på puben när det begav sig
Änkan Jones, som var en mycket social person, välkomnade dem med öppna armar och drog genast fram allt denna hade i dryckesväg hemma- äntligen skulle hon få vara med i gänget!
Men något hände under kvällen och nästa morgon hittades Antilopen hängandes i sina horn på sin vägg......
Hennes skutt och krumsprång på Savannen var nu ett minne blott, och stamgästerna började ana att de kanske våldgästat hos fel person , den där Antilopen hade allt varit en riktig glädjespridare egentligen, men gjort är gjort
så nu fick de se sig om efter andra att hänga med....

Antilopen var Änkan Jones,ond fe

DagDLl kl 22
NattDL kl 9
Gött! :D Då slipper man oroa sig för nattliga hyss :)

Och Antilopen var med i båda dreven. Så just det säger inte om hon hittat någon ulv.
Får läsa om hennes inlägg och se om det går att få ut något av det.

Alltså, gud förlåt för igår...:o

Helt oplanerat jätteintag av vin (med bukefalist faktiskt !) och kom på leken i elfte timmen som synes. Jag har bara skummat nu och ska läsa igenom leken ordentligt när min gäst åkt men jag hade ingen aning om att korvbritt hade flera roster igår utan jag fortsatte I samma spår som dagen innan för det var vad jag öht kunde prestera. :o

Och för de som undrar så hade jag Inga delfinvibbar igår så ni kan stryka @Hedinn från gissningslistan. :p

Äntligen något som var bra och nu får jag äntligen färglägga lite med rött!
DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

DL 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

Det är fortfarande väldigt svårt att försöka läsa ut något av röstlistorna förutom att Antilopen just gjorde det jag skrev... Att onda lägger en andra röst dl 1 på en god... Men det hjälper inte så mycket just nu.
Jag blir rätt fundersam på om det skulle kunna vara så att det var en räddningsmanöver i dl 1 för att rädda Mrs_badcrumble men samtidigt håller inte det riktigt, en god la första rösten, Antilopen var utanför lyan och Mrs_badcrumble skulle antagligen rädda sig själv oavsett roll... Sen kom min röst och den vet jag..
Kraxel och Nutne blir jag lite fundersam på, först följer de med relativt enkla röster på G och i dl 2 röstar de på varandra. Det skulle kunna vara två ulvar som försöker distansera sig, men lika gärna två goda, eller en god och en ond...

Tja, teorin är att ulvarna inte hade samlat sina röster på Groznyj, utan någon röstade där, någon la ströröst och någon röstade på mig.
:)

Jo, samtidigt var det sex stycken olika personer som fick röster i DL 1 och även om någon ulv visst kan ha röstat på dig är det inte nödvändigtvis så iom att det fanns många alternativ utan att alla ulvar röstat på G. Så jag tycker inte riktigt att det håller för att leta specifikt där, även om du såklart kan kolla närmare på dem känns det vagt om det är grundkriteriet sas.

Jo, samtidigt var det sex stycken olika personer som fick röster i DL 1 och även om någon ulv visst kan ha röstat på dig är det inte nödvändigtvis så iom att det fanns många alternativ utan att alla ulvar röstat på G. Så jag tycker inte riktigt att det håller för att leta specifikt där, även om du såklart kan kolla närmare på dem känns det vagt om det är grundkriteriet sas.
Jo, men tillsammans med att jag tyckte att teorierna (främst på de två sista) var "dåliga" så tyckte jag att det räckte för att leta där. Sedan blir man färgad av att rösterna är på en själv, kanske...

Samlat lite inlägg från antilopen.
Noterar att folk börjat kalla Mrs_Badcrumble för Kakan och Nutne var först - det känns väldigt vänskapligt med ett sådant smeknamn... Sedan har andra förstås hängt på så det kanske bara behövdes ett smidigt smeknamn till det annars ganska krångliga nicket.

Och apropå Kakan (jag hänger på ;)) så har det varit lite diskussioner om att hen håller Nutne åt det goda hållet, men nu har vi ju fått en förklaring att det mer var att det inte sätter Nutne automatiskt som god. Smartass lanserar sedan en teori om att Kakan skulle vara ulv pga snack om ev. samordnande av röster i lyan. Jag är inte helt säker på att jag köper den teorin, men jag ska fundera lite mer. korvbritt hänger på väldigt snabbt är och jag tycker att korvbritt tar en lätt röst där.

Sen har det varit diskussioner mellan rumpleteazer och Trolldryck. Jag tycker väl också att Trolldrycks kommentar om att "rösta på någon man tror är fen" är lite halvskum, som ulv i det läget är det ju jättesvårt att veta vem som är fen.
Här försvarar hon mig lite. Korvbritt vet vi nu var god. Frågan är om hon har räknat ut något om t.ex. Nutne eller Smartass? Nja, det är tidigt i leken - så jag vet inte??

Jag tänkte precis som jag skrev, att jag tyckte det var konstigt att Groznyj valde att rösta på Nutne när det var MrsB som utförde det så kallade "godförklarandet". Med det menar jag inte att Nutne inte kan vara ulv, det har jag ingen aning om.
Vill inte godförklara Nutne, vilket iof inte är så konstigt. Man vill sällan godförklara ngn utan grund. Och när vi inte har ngn god siare kvar vill man nog inte låtsas heller.

Men jisses vilken ordmärkare du är... Jag tycker helt enkelt att den aktiva handlingen att godförklara någon är mer ulvigt än den passiva handlingen att bli godförklarat. Allt detta givetvis om det sker på lösa eller inga grunder. Naturligtvis blir det en annan femma om jag anar att någon blivit siad eller om jag har andra saker som pekar på en ond eller god roll.
Svar till Smartass. De munhuggs lite om ordmärkeri.

Jodå, jag läste :) Jag tänkte väl att kan ulvarna verkligen ha någon tanke om vem som är onda fen redan innan första DL? Var nog mest det, har inte funderat så mycket mer på det.

Som man frågar får man svar... Jag tar gärna frågor om hur jag tänkt.
Här nämner hon den onda fén... För mig ser det ut som hon hoppas få lite bekräftelse från en ulv här. Typ "jag har siat dig, jag vet vem du är". Svaret var till Trolldryck.

Jag är vansinnigt förvirrad av alla nya nick :arghh: Det är mycket tankeverksamhet i vanliga fall, den här gången är det tusen gånger värre och jag snurrar bara in mig själv :crazy:

Jag tycker att det är jätteklurigt att försöka läsa ut någonting ur gårdagens lynch med tanke på att det var två goda som åkte. Det lär dock gömma sig någon ulv bland de som röstade på Groznyj, rent statistiskt. Till viss del håller jag med Cora om att det finns en möjlighet att glida med i ett drev, men som rumpleteazer säger så är det verkligen ingen garanti mot att bli granskad! Man vet aldrig hur nuvarande lek kommer bli.

Coras försvar känns lite knepigt, men det är svårt att säga om det är ulvigt eller inte. Noteras dock såklart inför framtiden!

korvbritt har gjort det enkelt för sig genom hela leken och väljer att haka på teorier som är poppis, känns det som. Skulle kunna vara ett typiskt fall av en ulv som inte orkar läsa ordentligt och behöver "hitta på" teorier...

Med det sagt så är det lika bra att rösta nu. Den som fångat min uppmärksamhet som potentiell onding är just nu korvbritt, så min röst kommer hamna där idag.

Antilopen röstar på korvbritt
Svaga misstankar mot Cora.

Rent spontant tycker jag att kommentaren till Trolldryck sticker ut.

Jo, men tillsammans med att jag tyckte att teorierna (främst på de två sista) var "dåliga" så tyckte jag att det räckte för att leta där. Sedan blir man färgad av att rösterna är på en själv, kanske...

Ok, jo jag förstår, och teorierna i sig säger jag inget emot, tycker bara att det var svagt att gå på att någon ulv borde ha röstat på dig, det finns inget som jag kan se som talar för det. :)

Samlat lite inlägg från antilopen.

Här försvarar hon mig lite. Korvbritt vet vi nu var god. Frågan är om hon har räknat ut något om t.ex. Nutne eller Smartass? Nja, det är tidigt i leken - så jag vet inte??

Vill inte godförklara Nutne, vilket iof inte är så konstigt. Man vill sällan godförklara ngn utan grund. Och när vi inte har ngn god siare kvar vill man nog inte låtsas heller.

Svar till Smartass. De munhuggs lite om ordmärkeri.

Här nämner hon den onda fén... För mig ser det ut som hon hoppas få lite bekräftelse från en ulv här. Typ "jag har siat dig, jag vet vem du är". Svaret var till Trolldryck.

Svaga misstankar mot Cora.

Rent spontant tycker jag att kommentaren till Trolldryck sticker ut.

Jag måste lägga en säkerhetsröst nu eftersom jag är osäker på om jag kommer kunna vara aktiv, och eftersom jag tycker alla är ungefär lika nedrans skumma just nu får det bli en jäkligt klen teori.
Jag ser helt enkelt inte kopplingen Kakan gör mellan mig och Antilopen, tycker mest hon verkar sprida misstankar. + rösten på Groz gör att det får bli så, kanske ändrar om nåt skummare händer under dagen och jag hinner in och ser det.

Trolldryck röstar på Mrs_Badcrumble

@Frontline Tror inte att det var en räddningsmanöver. Hur skulle Antilopen kunna veta vem som var ulv och inte, nog för att våga sig på att försöka rädda någon? :)

Ungefär det jag faktiskt skriver:

Jag blir rätt fundersam på om det skulle kunna vara så att det var en räddningsmanöver i dl 1 för att rädda Mrs_badcrumble men samtidigt håller inte det riktigt, en god la första rösten, Antilopen var utanför lyan och Mrs_badcrumble skulle antagligen rädda sig själv oavsett roll...

Du måste nog läsa ordentligt innan du ifrågasätter... ;)

Ungefär det jag faktiskt skriver:

Du måste nog läsa ordentligt innan du ifrågasätter... ;)

Jag läser men jag tycker att det du gör är ett mer vagt tillbakatagande än det låter när du lägger fram det. Och det reagerar jag på.

Förtydligande: Jag menar alltså att det på dig fortfarande, trots det du säger emot det, låter som att det är möjligt att det förhåller sig så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar