Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså...? Hur blev det här? :(

Är ju ingen som räknat på tänkbart antal goda/onda, men det känns som en rejäl uppförsbacke för goda nu. Suck!

Dl 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

rumpleteazer, antilopen, cora, begransad_utgava och frontline... Någon bör vara ulv, även om det rent teoretiskt skulle kunna vara enbart goda. 13 som leker = ca 4 onda varav 3 ulvar. 6 stycken som röstar på andra än korvbritt, så visst skulle ulvarna kunna vara där också.

Men... Jag tror i alla fall någon ulv passade på att få ut en förmodad god, begransad_utgava kan jag inte riktigt uttala mig om då hon behöver nyktra till lite. ;) Frontlines röst är ju egentligen lite överflödig, å ena sidan skulle en ulv kunna passa på att lägga en lätt röst då, å andra sidan känns det onödigt när man blir synad efteråt. Cora är jag osäker på om hon kan vara ond, kanske, kanske inte. Frågan är om hon såg antilopens röst? Antilopen känns dock som en perfekt ulvröst, det står då 2-2 mellan cora och korvbritt, så det är sådär lagom icke-misstänkt. Hm...

Eller kan det vara så att cora är ulv och rösterna rasar in på korvbritt när ulvarna blir oroliga att cora ska ryka? Fast det känns konstigt... Ingen annan fick flera röster på sig förutom de två, så visst skulle ulvarna kunna gömma sig i uddarösterna också.

Jag är vansinnigt förvirrad av alla nya nick :arghh: Det är mycket tankeverksamhet i vanliga fall, den här gången är det tusen gånger värre och jag snurrar bara in mig själv :crazy:

Jag tycker att det är jätteklurigt att försöka läsa ut någonting ur gårdagens lynch med tanke på att det var två goda som åkte. Det lär dock gömma sig någon ulv bland de som röstade på Groznyj, rent statistiskt. Till viss del håller jag med Cora om att det finns en möjlighet att glida med i ett drev, men som rumpleteazer säger så är det verkligen ingen garanti mot att bli granskad! Man vet aldrig hur nuvarande lek kommer bli.

Coras försvar känns lite knepigt, men det är svårt att säga om det är ulvigt eller inte. Noteras dock såklart inför framtiden!

korvbritt har gjort det enkelt för sig genom hela leken och väljer att haka på teorier som är poppis, känns det som. Skulle kunna vara ett typiskt fall av en ulv som inte orkar läsa ordentligt och behöver "hitta på" teorier...

Med det sagt så är det lika bra att rösta nu. Den som fångat min uppmärksamhet som potentiell onding är just nu korvbritt, så min röst kommer hamna där idag.

Antilopen röstar på korvbritt

Här är antilopens röstinlägg. Men jag tycker inte den känns så konstig, jag följer med i resonemanget, så visst kan hon vara ulv, men lika gärna god... Suck!

Tja... Jag fortsätter väl monologen för mig själv. Saknar @quarter4ever i leken plötsligt. Men jag funderar. Om jag är lite förtjust i grannens finska spets, hur gör jag då för att lägga in en stöt? Jag är bäst på att morra, men det låter hotfullt tycker alla. Vifta på svansen går inte, för den är bara en stump. Tips?

Ulvar äter väl inte hundar va? Det måste vara förbjudet. Skulle varit en som ätit ulvar istället. Finns det sådana? Som varulvsjägare? Kanske en silverkula? Ja, det får jag vara nästa gång.

Tja... Jag fortsätter väl monologen för mig själv. Saknar @quarter4ever i leken plötsligt. Men jag funderar. Om jag är lite förtjust i grannens finska spets, hur gör jag då för att lägga in en stöt? Jag är bäst på att morra, men det låter hotfullt tycker alla. Vifta på svansen går inte, för den är bara en stump. Tips?
är inte kupering olagligt?
Polisanmäl tycker jag lite så där spontant....

Det fetade: Vad är det som tyder på att det är så? Märkligt resonemang om det bara är taget ur det blå, baserar du det på sannolikhet hur många goda/onda vi har eller finns det en teori bakom jag missat?
(jag skrev ngt i stil med "ja, jag tror att det finns en ond bland rösterna på mig")
Det var lite menat att vara svar på eventuellt ställda frågor - "Så, du är säker på att någon av de som röstade på dig är ulv?" och liknande. Jag var osäker på om jag skulle kunna komma in och svara på frågor så jag skrev det lite i förebyggande syfte sas.

Helvete, jag har glömt liken och nu hinka vin :o

Vilka lik? O_o

Har du stackars Groznyj och EttNyttNick (och korvbritt) i bagaget? :cautious:

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

DL 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

Antilopen: Groznyj - korvbritt
begransad_utgava: korvbritt - korvbritt
Cora: MrsBadcrumble - korvbritt
EttNyttNick: Groznyj - död
Frontline: Groznyj - korvbritt
Groznyj: Nutne - död
korvbritt: MrsBadcrumble - Cora
Kraxel: Groznyj - Nutne
Mrs_Badcrumble: rumpleteazer/Groznyj - Cora
Nutne: Groznyj - Kraxel
rumpleteazer: trolldryck - korvbritt
Smartass: MrsBadcrumble - Mrs_Badcrumble
Trolldryck: korvbritt - Antilopen

Antilopen, begransad_utgava och Frontline är de överlevande som vi vet har röstat på goda i båda DL. Till dessa tre kan jag lägga Cora och Smartass.

Nu är det sällan så lätt som att de som röstar på goda är ulvar, eftersom det kan vara goda som har tagit fel. Men mina misstankar mot Cora kvarstår för tillfället. Jag tycker inte att hennes försvar under kvällen har varit anledning att minska min misstänksamhet mot henne.

Trolldryck lägger en sen uddaröst på Antilopen idag (korvbritt igår...). Varför?

rumpleteazer, antilopen, cora, begransad_utgava och Fontline är de fem som röstade på korvbritt idag.
Jag misstänker ju redan cora, men ser det inte som omöjligt att någon mer i gänget är ond (ulv eller fe...)

(jag skrev ngt i stil med "ja, jag tror att det finns en ond bland rösterna på mig")
Det var lite menat att vara svar på eventuellt ställda frågor - "Så, du är säker på att någon av de som röstade på dig är ulv?" och liknande. Jag var osäker på om jag skulle kunna komma in och svara på frågor så jag skrev det lite i förebyggande syfte sas.

Min fråga var som sagt: vad är det som får dig att tro att det är så? Vad är teorin? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar