Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cora är väl den jag tycker är skummast idag. Med tanke på att hon också använde Smartass teori men mycket senare, och hon hade kunnat lägga en röst på Gorznyj då..är det för att hon inte ville vara med och rösta ut en god?
Men, det innebär ju inte heller att Kakan behöver vara ond, hon kan ju såklart vara god, men bara med färre röster än Gorznyj.

@korvbritt Det här är din teori i sin helhet mot Cora. Dvs den bygger i princip på att hen hade kunnat lägga en röst på Gorznyj, och jag ser inte vart du lyfter fram att det vore det vettigaste valet i det läget. Hen hade kunnat rösta på precis vem som helst, men var är beläggen för att det hade varit det logiska valet att rösta på G? Om inte motiveringen till varför en röst på G finns med faller hela resonemanget eftersom valet att följa eller inte följa ett drev inte kan säga något om någon är god eller ond i mitt tycke. En ulv kan göra precis vilket som, så bara valet att inte följa drevet räcker inte som motivering tycker jag.

Så det får mig att tro att du väljer att rösta på Cora eftersom hen ansatts efter sitt konstiga agerande under kvällen och du väljer att följa det.

nu så kan jag använda tangentbordet igen..
Jag känner att jag inte riktigt har något vettigt att komma med idag.
Jag tyckte att @Smartass resonerade vettigt igår och valde att följa henne när jag hade ont om tid. Nu vet vi ju inte Kakans roll så jag tänker inte att rösten än så länge säger något om Smartass roll heller.
@Cora är väl den jag tycker är skummast idag. Med tanke på att hon också använde Smartass teori men mycket senare, och hon hade kunnat lägga en röst på Gorznyj då..är det för att hon inte ville vara med och rösta ut en god?
Men, det innebär ju inte heller att Kakan behöver vara ond, hon kan ju såklart vara god, men bara med färre röster än Gorznyj.

korvbritt röstar på Cora
Då jag tror att hon är en ulv som ville gömma sig lite genom att inte rösta ut goda Gorznyj.
Jag tycker det är ulvigt atttycka Smartass teori igår var vwttttig när den så uppenbart var en förstadagsteori.

begransad_utgava röstr på korvbritt

Sorry, måste nyktra till, återjommefr imorgon

Jag hinner inte riktigt gå igenom fler på allvar med tanke på drevet igår samt att jag fortfarande tror att de måste vara en ulv som tänker i banorna att koordinera rösterna på den obligatoriska frågan så:

Smartass röstar på Mrs_Badcrumble för att jag tror att ulvarna bidrog till drevet igår för att skydda en av de sina

Det här är alltså din starkaste misstanke just nu?

Jag tycker att Korvbritt har hängt med på enkla röstningar i båda röstningarna och bygger sin röst på att Cora borde ha lagt sin röst någon annanstans men ställer inga frågor eller följer med i våra frågor till Cora vilket gör att det känns rätt skumt.
Frontline röstar på Korvbritt

Fy tusan vad svårt det är! Skrivit 5 olika röstinlägg nu för jag ändrar mig hela tiden... :crazy: Klockan var ju nyss 11 på förmiddagen, vad hände?! Jag ska prova nåt jag sällan gör och hålla fast vid tanken i dl1:

Trolldryck röstar på Antilopen

Som jag tog upp tidigare #298 tycker jag det kändes lite off med den korta tonen mot Smartass (förstår inte vad som var "dumt" i hennes frågor?), det i kombination med den korta, "enkla" rösten på Groz igår var vad som vägde över idag.
Det är en klen teori, men alla teorier jag har är mer eller mindre klena i nuläget.

Dl 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble
21:54 Antilopen röstar på korvbritt
21:56 Cora röstar på korvbritt
21:58 begransad_utgava röstr på korvbritt
21:59 Frontline röstar på Korvbritt
21:59 Trolldryck röstar på Antilopen

Cora 2
Korvbritt 4
Kraxel 1
Nutne 1
Mrs_Badcrumble 1
Antilopen 1

@Paddington jag tror att den här stämmer...

Det skulle man kunna fråga alla, men givetvis röstar jag på den jag anser vara mest misstänkt. Gör inte du det?

Jo, jag mest tyckte att det kändes så, jag vet inte, märkligt, att ta upp tanken att koordinera svaren på den obligatoriska frågan mer än som typ svag förstadagsteori/få igång leken.

Jodå, jag läste :) Jag tänkte väl att kan ulvarna verkligen ha någon tanke om vem som är onda fen redan innan första DL? Var nog mest det, har inte funderat så mycket mer på det.

Som man frågar får man svar... Jag tar gärna frågor om hur jag tänkt.

Hela inlägget var en tanke grundat på de diskussionerna som var om hintande/icke hintande bland de som då nämnt fen. Troligen har ulvarna ingen tanke om vem som är fen så tidigt i leken, men OM de letade efter hintar var funderingen om en av dem i så fall skulle våga rösta på en av dem som redan varit uppe för diskussion som eventuell fe. Typ? :p

Jag förstår visserligen fortfarande inte riktigt vad som var fel i frågorna men:

Jag är vansinnigt förvirrad av alla nya nick :arghh: Det är mycket tankeverksamhet i vanliga fall, den här gången är det tusen gånger värre och jag snurrar bara in mig själv :crazy:

Jag tycker att det är jätteklurigt att försöka läsa ut någonting ur gårdagens lynch med tanke på att det var två goda som åkte. Det lär dock gömma sig någon ulv bland de som röstade på Groznyj, rent statistiskt. Till viss del håller jag med Cora om att det finns en möjlighet att glida med i ett drev, men som rumpleteazer säger så är det verkligen ingen garanti mot att bli granskad! Man vet aldrig hur nuvarande lek kommer bli.

Coras försvar känns lite knepigt, men det är svårt att säga om det är ulvigt eller inte. Noteras dock såklart inför framtiden!

korvbritt har gjort det enkelt för sig genom hela leken och väljer att haka på teorier som är poppis, känns det som. Skulle kunna vara ett typiskt fall av en ulv som inte orkar läsa ordentligt och behöver "hitta på" teorier...

Med det sagt så är det lika bra att rösta nu. Den som fångat min uppmärksamhet som potentiell onding är just nu korvbritt, så min röst kommer hamna där idag.

Antilopen röstar på korvbritt

Så kommer du med ett alldeles utmärkt röstinlägg som inte känns det minsta skumt utan tvärtom har en del vettiga tankar!! :arghh: :banghead: :cautious:

Hela inlägget var en tanke grundat på de diskussionerna som var om hintande/icke hintande bland de som då nämnt fen. Troligen har ulvarna ingen tanke om vem som är fen så tidigt i leken, men OM de letade efter hintar var funderingen om en av dem i så fall skulle våga rösta på en av dem som redan varit uppe för diskussion som eventuell fe. Typ? :p

Okej, jag tror jag förstår bättre hur du menar! Jag läste det nog annorlunda första gången jag läste ursprungsinlägget.

Så kommer du med ett alldeles utmärkt röstinlägg som inte känns det minsta skumt utan tvärtom har en del vettiga tankar!! :arghh: :banghead: :cautious:

...förlåt mig? :D

Uppdatering

Mordet på pubägaren Tucker hade chockat samhället, men när majoriteten av dem blev kallad till testamentsuppläsningen så blev det genast gladare miner. "Gamarna" såg genast sin chans att tjäna en hacka och Tuckers söner ansåg att puben naturligtvis skulle testamenteras till dem - något annat vore väl helt otroligt

Döm av allas förvåning när advokaten läste upp att Miss Mooney skulle ärva puben pga hennes "stora skönhets skull".
Detta föll inte i god jord hos innevånarna i Midsomer Marlow och Miss Mooney hann inte äga puben särskilt länge förrän hon hittades flytande i Easy River strax utanför samhället...

Korvbritt var Miss Mooney (bybo)

NattDL 09.00
DagDL 22.00

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar