@Cora är väl den jag tycker är skummast idag. Med tanke på att hon också använde Smartass teori men mycket senare, och hon hade kunnat lägga en röst på Gorznyj då..är det för att hon inte ville vara med och rösta ut en god?
Men, det innebär ju inte heller att Kakan behöver vara ond, hon kan ju såklart vara god, men bara med färre röster än Gorznyj.
@korvbritt Det här är din teori i sin helhet mot Cora. Dvs den bygger i princip på att hen hade kunnat lägga en röst på Gorznyj, och jag ser inte vart du lyfter fram att det vore det vettigaste valet i det läget. Hen hade kunnat rösta på precis vem som helst, men var är beläggen för att det hade varit det logiska valet att rösta på G? Om inte motiveringen till varför en röst på G finns med faller hela resonemanget eftersom valet att följa eller inte följa ett drev inte kan säga något om någon är god eller ond i mitt tycke. En ulv kan göra precis vilket som, så bara valet att inte följa drevet räcker inte som motivering tycker jag.
Så det får mig att tro att du väljer att rösta på Cora eftersom hen ansatts efter sitt konstiga agerande under kvällen och du väljer att följa det.