Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för att jag vill framstå som ulv men jag tror faktiskt att det var jag som tog upp funderingarna från början med Cora. ;) Sen kan Kraxel mycket väl vara ulv ändå men jag tycker inte att hon ska stå ensam som ifrågasättande mot Cora.

Jo, men du har inte varit lika drivande för mig. :) Skillnad på vem som tar upp något först och vem som sedan driver på och "tjatar".

Just det, det fetade där minns jag att jag reagerade på. Det känns som att du inte läste hela ursprungsinlägget? Eller kan du utveckla vad du menade?

Jodå, jag läste :) Jag tänkte väl att kan ulvarna verkligen ha någon tanke om vem som är onda fen redan innan första DL? Var nog mest det, har inte funderat så mycket mer på det.

Och den korta tonen i början här var också nåt jag noterade, det är ju som Smartass också påpekade bättre att hon frågar om förklaring än skriker ulv direkt... Vet inte om det säger nåt om din roll, men jag noterar det.

Det i kombination med den korta "enkla" rösten på G gör dig nog lite misstänkt just nu i alla fall.

Som man frågar får man svar... Jag tar gärna frågor om hur jag tänkt.

Kraxel

Menar att jag och @rumpleteazer försöker bonda. Jag kallar det OT snack, men vi är alla olika.

Har en sjuk son och inte så mycket fokus :( hoppas han kryar på sig)

Tvekar att rösta på @Groznyj för hon har fått många röster men röstar sedan på den samma.

Tycker min andra röst (som är en förstaröst) är konstig för att jag anser att lyan konspirerar. Vilket jag i och för sig inte tyckte utan jag tyckte vilket jag förtydligade senare.

Tror inte som @Cora att man blir mindre misstänkt om man inte följer drevet.

Mitt intryck av @Kraxel är att hon kan vara en ulv som sitter i lyan och inte har tid och kanske får lit e hjälp på traven. Det är en svag misstanke men den hänger sig kvar.

Hur menar du här? Jag förstår inte resonemanget, varför skulle andra rösten i första lynchen vara extra skum, och menar du första andrarösten i dl 1, eller vad? :)
I dl 1 velar nästan alla på vad de ska rösta och jag upplever det som om det nästan alltid är någon ulv som lägger en andra röst på någon i dl 1, men alla andra röster är förstås inte ulvar. ;) Sen kan jag mycket väl ha fel i det, men det är min känsla.

Jag vill bara försvara de misstankar jag har på mig. Känns som det börjar bli snurrigt :D

Jag kan iallafall inte säga att någon som röstade på G är skum. Alla motiveringar är likadana. Jag tycker inte det varit fokus på de rösterna.
Inte för att jag vill framstå som ulv men jag tror faktiskt att det var jag som tog upp funderingarna från början med Cora. ;) Sen kan Kraxel mycket väl vara ulv ändå men jag tycker inte att hon ska stå ensam som ifrågasättande mot Cora.

Tack!

Känns lite skumt att jag får en röst på grund av misstankarna mot Cora när jag som sagt inte alls varit ensam om att pressa henne

Kraxel röstar på Nutne

Eftersom jag blir väldigt misstänksam när det blir så selektivt läst att jag skulle vara den som drivit på mot Cora när vi iaf är fyra stycken som ifrågasatt henne. Känns väldigt lätt att hitta på en sådan teori

I dl 1 velar nästan alla på vad de ska rösta och jag upplever det som om det nästan alltid är någon ulv som lägger en andra röst på någon i dl 1, men alla andra röster är förstås inte ulvar. ;) Sen kan jag mycket väl ha fel i det, men det är min känsla.

Jag har inte sett det sambandet, men tack för förklaringen! (Innan jag fattade att du särskrev och menade en andraröst och inte "den andra rösten i lynchen" fattade jag ännu mindre! Speciellt inte som hen lagt den fjärde rösten. :p)

Kraxel röstar på Nutne

Eftersom jag blir väldigt misstänksam när det blir så selektivt läst att jag skulle vara den som drivit på mot Cora när vi iaf är fyra stycken som ifrågasatt henne. Känns väldigt lätt att hitta på en sådan teori

Oj, du var känslig. :p Jag läser inte selektivt, jag vet att det var flera som ifrågasatte cora, men jag upplevde att du var den som var mest drivande. Sedan har du gjort fler saker som jag reagerat på, så sammantaget var du mest misstänkt för mig ikväll. Intressant att du då väljer att rösta på mig... Kan du kanske vara koppen? :angel:

Skönt att jag får motbevisa dig då ;)

Det här resonemanget tycker jag är lite märkligt av korven, jo visst hade hon kunnat det men nu tyckte hon att kakan var skummare. Alltså visst kan en komma med en teori som korven gör här, men isf får den vara lite mer underbyggd för att hålla tycker jag. Alltså visa på varför det varit mer logiskt att misstänkt G mer än kakan. Nu känns det som "Ah, folk ifrågasätter cora, då kan jag lägga en lätt tidig röst på henne så verkar jag god". Nej, iom detta seglade korven upp lite på min radar.

Edit: som sagt tycker jag atthuruvida någon valde/inte valde att lägga en röst på G sent i sig inte kan tyda åt något håll. Måste finnas mer substans, för i mitt tycke är det som att singla slant att ta någon som röstade sent och skriva "ville undvika drevet/ville följa drevet".
Jag fattar inte, till tyvärr!

Oj, du var känslig. :p Jag läser inte selektivt, jag vet att det var flera som ifrågasatte cora, men jag upplevde att du var den som var mest drivande. Sedan har du gjort fler saker som jag reagerat på, så sammantaget var du mest misstänkt för mig ikväll. Intressant att du då väljer att rösta på mig... Kan du kanske vara koppen? :angel:

Inte särskilt känslig :)

Men jag tycker ärligt att ditt sätt att motivera fin röst känns konstigt och man ska ju rösta på den man tycker är mest skum, annars blir man ju misstänkt har jag fått höra :p

Jag hinner inte riktigt gå igenom fler på allvar med tanke på drevet igår samt att jag fortfarande tror att de måste vara en ulv som tänker i banorna att koordinera rösterna på den obligatoriska frågan så:

Smartass röstar på Mrs_Badcrumble för att jag tror att ulvarna bidrog till drevet igår för att skydda en av de sina

Jag är vansinnigt förvirrad av alla nya nick :arghh: Det är mycket tankeverksamhet i vanliga fall, den här gången är det tusen gånger värre och jag snurrar bara in mig själv :crazy:

Jag tycker att det är jätteklurigt att försöka läsa ut någonting ur gårdagens lynch med tanke på att det var två goda som åkte. Det lär dock gömma sig någon ulv bland de som röstade på Groznyj, rent statistiskt. Till viss del håller jag med Cora om att det finns en möjlighet att glida med i ett drev, men som rumpleteazer säger så är det verkligen ingen garanti mot att bli granskad! Man vet aldrig hur nuvarande lek kommer bli.

Coras försvar känns lite knepigt, men det är svårt att säga om det är ulvigt eller inte. Noteras dock såklart inför framtiden!

korvbritt har gjort det enkelt för sig genom hela leken och väljer att haka på teorier som är poppis, känns det som. Skulle kunna vara ett typiskt fall av en ulv som inte orkar läsa ordentligt och behöver "hitta på" teorier...

Med det sagt så är det lika bra att rösta nu. Den som fångat min uppmärksamhet som potentiell onding är just nu korvbritt, så min röst kommer hamna där idag.

Antilopen röstar på korvbritt

Dl 2
20:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:10 korvbritt röstar på Cora
21:38 rumpleteazer röstar på korvbritt
21:41 Nutne röstar på Kraxel
21:47 Kraxel röstar på Nutne
21:53 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

Cora röstar på korvbritt
Igår följde hon smartass röst och den fick hon misstankar för. Jag tycker hon gör det lätt för sig genom att vilja sprida över misstankarna på mig istället (när hon väljer at följa Mrs_BC och lägga en andraröst på mig)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar