Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arbetsdagen lider mot sitt slut och trots ständiga efterforskningar så känner sig Barnaby och Troy långt ifrån att ha hittat sanningen om vad som händer i Midsomer Marlow. De passar på att ta ett personalmöte på polisstationen i Causton och gå igenom var de står inför kommande sammandrabbningar med innevånarna i byn.

Nya förhör hålls kl 22.00

Mm, men också lätt att ifrågasätta. Ser inte alls att en utebliven röst på G i detta läge gör dig god faktiskt. Ett märkligt resonemang som jag lite funderar över vart det placerar dig. Det är ju skumt, men är det för att du är god som vet att du är god och därför ser sambandet, du är ulv som kör "omvänt resonemang mot min logik" eller något annat?
Hade jag varit ulv så hade jag tyckt att jag hade smält in bättre bland sex andra. Varför hade jag som ulv velat sticka ut genom att rösta på någon annan än G?

Men det känns inte som rösterna på G har blivit granskade just för att alla har samma motivering.

Men hur skulle du, som ulv, kunnat veta att just i denna lek kommer förstadagsdrevet mot en god inte att granskas. Det är inte ovanligt att de som går samman mot en god tidigt ligger risigt till, det är ju, som ulv, en chansning. Vilket gör att din godförklaring av dig själv inte håller.

Korvbritt har hittills inte skrivit så mycket, hon kopierar min teori rakt av och tycker sedan att det inte är så konstigt att hon blir misstänkt.

Min observation i frågan här är att kopiering av röster var poppis vid DL1.

Korven blir också ifrågasatt för att hon inte röstar enligt teorier som inte kommit upp vid röst tillfället och passar bollen (inte __bollen) vidare och menar på att Cora som röstade senare borde noterat.

Korven håller sedan med kakan om att alla röster är skumma och gråter en skvätt. Hoppas hon hinner torka tårarna och prestera en röst.

För mig är Korven neutral, har inte skrivit mycket och gjorde som halva gänget och hakade på röstidéer men jag vill se mer.

KORVEN :arghh: Du måste vara oooond! :mad: :cautious:

nu så kan jag använda tangentbordet igen..
Jag känner att jag inte riktigt har något vettigt att komma med idag.
Jag tyckte att @Smartass resonerade vettigt igår och valde att följa henne när jag hade ont om tid. Nu vet vi ju inte Kakans roll så jag tänker inte att rösten än så länge säger något om Smartass roll heller.
@Cora är väl den jag tycker är skummast idag. Med tanke på att hon också använde Smartass teori men mycket senare, och hon hade kunnat lägga en röst på Gorznyj då..är det för att hon inte ville vara med och rösta ut en god?
Men, det innebär ju inte heller att Kakan behöver vara ond, hon kan ju såklart vara god, men bara med färre röster än Gorznyj.

korvbritt röstar på Cora
Då jag tror att hon är en ulv som ville gömma sig lite genom att inte rösta ut goda Gorznyj.
Nej jag använde inte Smartass teori. Jag skrev att hon kunde ha en poäng i slutet av motiveringen. Men min huvudorsak till rösten var att Mrs_BC kanske var ond som råkat avslöja att hon visste att N var god (inte ulv). Så det var en helt annan teori.

Men hur skulle du, som ulv, kunnat veta att just i denna lek kommer förstadagsdrevet mot en god inte att granskas. Det är inte ovanligt att de som går samman mot en god tidigt ligger risigt till, det är ju, som ulv, en chansning. Vilket gör att din godförklaring av dig själv inte håller.

Det har du rätt i. Men en röst där hade iallafall inte stuckit ut. 6 stycken röstade där. Så många ulvar borde inte finnas i leken.

Hade jag varit ulv så hade jag tyckt att jag hade smält in bättre bland sex andra. Varför hade jag som ulv velat sticka ut genom att rösta på någon annan än G?

Grejen är ju att det inte alltid är det minst uppseendeväckande att följa ett drev, emellanåt blir dessa hårt ansatta. Och även OM det vore så att onda alltid följde drev kan du ju ha gjort precis tvärtom för att verka god. Så hur i allsindar tänker du att vi som inte vet din roll ska kunna godförklara dig för något som är så osäkert?

Nej man jag har rätt i att de som röstat på G inte har blivit granskade och har kunnat gömma sig :)
Nej kanske inte till den här dl men jag är rätt övertygad om att de kommer att bli granskade så är det även rätt smart av en ulv att inte gå med i drevet utan just som du gör pekar på att det skulle vara lättare att hänga på i drevet... Så att du envist upprepar dig gör mig rätt misstänksam.

Det har du rätt i. Men en röst där hade iallafall inte stuckit ut. 6 stycken röstade där. Så många ulvar borde inte finnas i leken.

Alltså, jag misstänkte inte dig alls innan du började insistera på att du måste vara god för att du inte röstade på G. För mig säger det ingenting om din roll.

Alltså, jag misstänkte inte dig alls innan du började insistera på att du måste vara god för att du inte röstade på G. För mig säger det ingenting om din roll.
Jag säger bara att det hade varit smartare för mig om jag hade varit ulv att rösta på G för då hade jag gömt mig :) Varför göra så jag sticker ut?

Frontline Tycker det är skumt att deklarera att rumpan tänkte komma tillbaks och utvärdera röstningen om tid fanns. Jag tänker - oj vad lätt att hitta onda om man går på det. I var och varannan omröstning så kommer folk med liknade poster. Det är tydligen ordvalet med hoppas som är skumt. Med tanke på energin som läggs på detta i förhållande till antalet inlägg så verkar front vara inne på att det är ett spår.

Hon tyckte också att Ryssens röst var skum, hon och typ alla andra. Synd att ryssen inte tyckte samma sak och inte var så skum. Kanske är Ryssen en nybörjare och inte lärt sig alla tabun än. Synd var det att hon åkte.

Front blir hämmad av att gissa vem som är vem och gillar därfr mig som hon tror har gjort bort sig,

Menar sedan att det kan vara smart av en ulv att inte följa drevet. Det tycker jag däremot är skumt. Ulvar gör liksom hur som helst. Det är direkt osmart att göra som förväntat av en ulv. Då gissar man snabbt vem det är. Hon vill i vart fall granska rösterna på Ryssen (Groznyj) vilket är sunt.

Jag reagerar också på Coras envisa påstående att man inte blir misstänkt om man röstar med drevet. Jag upplever att det inte alls går att generalisera på det sättet och det känns som Cora är ute efter att bli godförklarad?

Nej kanske inte till den här dl men jag är rätt övertygad om att de kommer att bli granskade så är det även rätt smart av en ulv att inte gå med i drevet utan just som du gör pekar på att det skulle vara lättare att hänga på i drevet... Så att du envist upprepar dig gör mig rätt misstänksam.
envist upprepar mig? Jag försöker bara svara på frågor. Blir tjatig eftersom ni är några stycken :p

Kraxel tycker jag inte skrivit så jättemycket annat än lite skämtsamt halvt-OT i början (som jag uppfattar det), några matigare inlägg också... Förstår att det är svårt att få tiden till leken med en sjuk son dock, så jag tror jag har överseende med det for now. :p (Hoppas han kryar på sig!)

Noterar att folk börjat kalla Mrs_Badcrumble för Kakan och Nutne var först - det känns väldigt vänskapligt med ett sådant smeknamn... Sedan har andra förstås hängt på så det kanske bara behövdes ett smidigt smeknamn till det annars ganska krångliga nicket.

Och apropå Kakan (jag hänger på ;)) så har det varit lite diskussioner om att hen håller Nutne åt det goda hållet, men nu har vi ju fått en förklaring att det mer var att det inte sätter Nutne automatiskt som god. Smartass lanserar sedan en teori om att Kakan skulle vara ulv pga snack om ev. samordnande av röster i lyan. Jag är inte helt säker på att jag köper den teorin, men jag ska fundera lite mer. korvbritt hänger på väldigt snabbt är och jag tycker att korvbritt tar en lätt röst där.

Sen har det varit diskussioner mellan rumpleteazer och Trolldryck. Jag tycker väl också att Trolldrycks kommentar om att "rösta på någon man tror är fen" är lite halvskum, som ulv i det läget är det ju jättesvårt att veta vem som är fen.

Just det, det fetade där minns jag att jag reagerade på. Det känns som att du inte läste hela ursprungsinlägget? Eller kan du utveckla vad du menade?

Men jisses vilken ordmärkare du är... Jag tycker helt enkelt att den aktiva handlingen att godförklara någon är mer ulvigt än den passiva handlingen att bli godförklarat. Allt detta givetvis om det sker på lösa eller inga grunder. Naturligtvis blir det en annan femma om jag anar att någon blivit siad eller om jag har andra saker som pekar på en ond eller god roll.

Och den korta tonen i början här var också nåt jag noterade, det är ju som Smartass också påpekade bättre att hon frågar om förklaring än skriker ulv direkt... Vet inte om det säger nåt om din roll, men jag noterar det.

Det i kombination med den korta "enkla" rösten på G gör dig nog lite misstänkt just nu i alla fall.

Ryssen, Kakan och katten. Är det inte nog förvirrande med alla nya nick, måste ni hålla på att hitta på smeknamn på varandra också? Dessutom använder ni ju olika smeknamn för samma spelare! JAG HÄNGER INTE MED!! :arghh::banghead:

Frontline Tycker det är skumt att deklarera att rumpan tänkte komma tillbaks och utvärdera röstningen om tid fanns. Jag tänker - oj vad lätt att hitta onda om man går på det. I var och varannan omröstning så kommer folk med liknade poster. Det är tydligen ordvalet med hoppas som är skumt. Med tanke på energin som läggs på detta i förhållande till antalet inlägg så verkar front vara inne på att det är ett spår.

Hon tyckte också att Ryssens röst var skum, hon och typ alla andra. Synd att ryssen inte tyckte samma sak och inte var så skum. Kanske är Ryssen en nybörjare och inte lärt sig alla tabun än. Synd var det att hon åkte.

Front blir hämmad av att gissa vem som är vem och gillar därfr mig som hon tror har gjort bort sig,

Menar sedan att det kan vara smart av en ulv att inte följa drevet. Det tycker jag däremot är skumt. Ulvar gör liksom hur som helst. Det är direkt osmart att göra som förväntat av en ulv. Då gissar man snabbt vem det är. Hon vill i vart fall granska rösterna på Ryssen (Groznyj) vilket är sunt.
:arghh: Nu förvirrar du mig igen! Det är komplicerat nog att försöka komma ihåg namnen och sen ska du hitta på smeknamn på de nya namnen? Vet du hur många gånger jag fick kolla vad Rumpan hette innan jag kunde söka på hens inlägg?:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar