Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej fast jag undrar lite över dig... I och med att det redan är röster på dig så funderar jag lite hur du försvarar dig mot rösterna och ditt försvar är alltså att det kan gömmas sig ulvar i rösterna på G? Och det stämmer antagligen men det finns antagligen en hel del ulvar och alla röstade kanske inte på G...
Jag tror jag försvarar varför jag inte röstade på G och varför det hade varit enklare för mig att rösta där om jag hade varit ulv :)

Nä, nu måste jag rösta. Snart middag och ulv leka vid middagen är tydligen dåligt bordsskick :p

Mrs_Badcrumble röstar på Cora

För jag tycket att hennes röst på mig är den mest skumma av de tre. Och ja, jag tror att jag har fått en röst av i alla fall en ond. Hon verkar vilja hålla fast vid att jag har god förklaring Nutne fast jag förklarat att så inte är fallet.

Så, jag kommer titta in med så jämna mellanrum jag kan.
Är du god så kan jag förstå att du tycker jag är skum eftersom du vet din roll. Men jag kan ändå tycka att du gör det lite lätt för dig gneom att bara leta ulvar bland de som röstade på dig.

Tusan också!! :arghh:

Mitt i mitt inlägg där jag gått igenom Frontline redan dog datorn, sen kom min mat jag beställt, som visade sig vara fel (fick nåt jag inte tål som jag väldigt specifikt inte beställt) så nu har jag jagat restaurangen och väntar på ny mat. SUCK.

Nåja: Det jag kom fram till om Frontline var att hennes aktivitet varit för låg för att jag skulle kunna skaffa mig en uppfattning (det var slutsatsen, orkar inte kolla upp henne igen), men tycker hennes inlägg som kommit sen dess verkat vettiga och hon verkar leta onda vad jag kan se.

Håller inte riktigt med @Cora om att det automatiskt vore lättare att rösta på G som ulv. Det beror ju helt på hur en resonerar, det är inte helt ovanligt att de som är med och röstar ut en god hamnar väldigt mycket i blickfånget, varför det som ulv kan vara lika vettigt att resonera som så att en väljer att inte vara med i ett drev som röstar ut en icke-ulv. (Och med just det resonemanget kan en ulv välja att rösta på G, så ingen godförklaring av de som röstat på G från mig!)

Med det sagt vet jag inte om jag misstänker Cora, men jag underkänner tanken att en utebliven röst på G tyder på att hen är god.

Håller inte riktigt med @Cora om att det automatiskt vore lättare att rösta på G som ulv. Det beror ju helt på hur en resonerar, det är inte helt ovanligt att de som är med och röstar ut en god hamnar väldigt mycket i blickfånget, varför det som ulv kan vara lika vettigt att resonera som så att en väljer att inte vara med i ett drev som röstar ut en icke-ulv. (Och med just det resonemanget kan en ulv välja att rösta på G, så ingen godförklaring av de som röstat på G från mig!)

Med det sagt vet jag inte om jag misstänker Cora, men jag underkänner tanken att en utebliven röst på G tyder på att hen är god.
Hade jag röstat på G så hade jag varit den sjunde som gjorde det så det hade smält in.

Nä, nu måste jag rösta. Snart middag och ulv leka vid middagen är tydligen dåligt bordsskick :p

Mrs_Badcrumble röstar på Cora

För jag tycket att hennes röst på mig är den mest skumma av de tre. Och ja, jag tror att jag har fått en röst av i alla fall en ond. Hon verkar vilja hålla fast vid att jag har god förklaring Nutne fast jag förklarat att så inte är fallet.

Så, jag kommer titta in med så jämna mellanrum jag kan.

Det fetade: Vad är det som tyder på att det är så? Märkligt resonemang om det bara är taget ur det blå, baserar du det på sannolikhet hur många goda/onda vi har eller finns det en teori bakom jag missat?

Korvbritt har hittills inte skrivit så mycket, hon kopierar min teori rakt av och tycker sedan att det inte är så konstigt att hon blir misstänkt.

Min observation i frågan här är att kopiering av röster var poppis vid DL1.

Korven blir också ifrågasatt för att hon inte röstar enligt teorier som inte kommit upp vid röst tillfället och passar bollen (inte __bollen) vidare och menar på att Cora som röstade senare borde noterat.

Korven håller sedan med kakan om att alla röster är skumma och gråter en skvätt. Hoppas hon hinner torka tårarna och prestera en röst.

För mig är Korven neutral, har inte skrivit mycket och gjorde som halva gänget och hakade på röstidéer men jag vill se mer.

Hade jag röstat på G så hade jag varit den sjunde som gjorde det så det hade smält in.
Fast nja nog granskas röster på G ganska rejält också, just för att det är rätt vanligt att ulvarna smyger med i drev mot goda... Så av den anledningen känns det mer uträknat av en ulv att rösta på någon annan just för att kunna säga att den inte har följt med i drevet mot den goda...

Mm, men också lätt att ifrågasätta. Ser inte alls att en utebliven röst på G i detta läge gör dig god faktiskt. Ett märkligt resonemang som jag lite funderar över vart det placerar dig. Det är ju skumt, men är det för att du är god som vet att du är god och därför ser sambandet, du är ulv som kör "omvänt resonemang mot min logik" eller något annat?

Fast nja nog granskas röster på G ganska rejält också, just för att det är rätt vanligt att ulvarna smyger med i drev mot goda... Så av den anledningen känns det mer uträknat av en ulv att rösta på någon annan just för att kunna säga att den inte har följt med i drevet mot den goda...

Precis så tänker jag också, och det får mig att fundera över varför @Cora driver den linjen så hårt.

Tillägg: Men jag ser inte riktigt vad hon, om hon är ond, har att vinna på att driva det så hårt. Det gör mig lite konfunderad angående henne.

Men det känns inte som rösterna på G har blivit granskade just för att alla har samma motivering.

nu så kan jag använda tangentbordet igen..
Jag känner att jag inte riktigt har något vettigt att komma med idag.
Jag tyckte att @Smartass resonerade vettigt igår och valde att följa henne när jag hade ont om tid. Nu vet vi ju inte Kakans roll så jag tänker inte att rösten än så länge säger något om Smartass roll heller.
@Cora är väl den jag tycker är skummast idag. Med tanke på att hon också använde Smartass teori men mycket senare, och hon hade kunnat lägga en röst på Gorznyj då..är det för att hon inte ville vara med och rösta ut en god?
Men, det innebär ju inte heller att Kakan behöver vara ond, hon kan ju såklart vara god, men bara med färre röster än Gorznyj.

korvbritt röstar på Cora
Då jag tror att hon är en ulv som ville gömma sig lite genom att inte rösta ut goda Gorznyj.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar