Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja jag hade lite bråttom när jag skulle rösta. Jag tyckte att det kändes för lätt att rösta på gorznyj och hade gärna velat höra hur hon tänkte. Då kändes teorin om kakan bättre.
Men teorin Smartass lanserade var baserad i alla fall delvis på missförstånd. Och du borde hunnit se min förklaring. ..

Ja, alltså. Jag tycker att rösterna på mig är skumma, jag tycker att rösterna på gorznyj är skumma och jag tycker att ströröster är skumma.

Jag tror inte att alla ulvar röstat på samma, men jag tycket att teorin mot Groznyj var bättre än den mot mig.

Alla röster är skumma! :cry:
Hade ju varit trevligt om det gick att läsa ut något på ett enkelt sätt ur röstlistan.
Förmodligen har väl inte allaulvar röstat på samma men man vet ju aldrig, det har ju hänt förr. Men det är väl lite risk att det var så!

Ja, det gör att hon känns skummare än dig...
Är det själva rösten på dig som är skum eller känns det bara skumt för du vet din roll?

Känns väldigt enkelt att börja misstänka de som röstade på dig. Jag röstade på dig för att du eventuellt kan ha råkat avslöja att du visste att Nutre var god (inte ulv). Det har inget med smartass teori att göra även om jag förstår smartass men den teorin säger inget om din roll.

Är det själva rösten på dig som är skum eller känns det bara skumt för du vet din roll?

Känns väldigt enkelt att börja misstänka de som röstade på dig. Jag röstade på dig för att du eventuellt kan ha råkat avslöja att du visste att Nutre var god (inte ulv). Det har inget med smartass teori att göra även om jag förstår smartass men den teorin säger inget om din roll.
Tja, lite av var,antar jag. Tidpunkten spelar in mycket. Det kunde lika bra vart en ströröst...
Jag tycker det skaver att flera av er tar min kommentar som en godförkaring. Jag har inte gjort det.

Tja, lite av var,antar jag. Tidpunkten spelar in mycket. Det kunde lika bra vart en ströröst...
Jag tycker det skaver att flera av er tar min kommentar som en godförkaring. Jag har inte gjort det.
Men det hade varit mycket enklare att följa strömmen. Om jag hade varit ond. Varför skulle jag ha velat sticka ut i det läget? Alla som röstade på G kan inte vara onda även om det säkert gömmer sig minst en ulv.

Men det hade varit mycket enklare att följa strömmen. Om jag hade varit ond. Varför skulle jag ha velat sticka ut i det läget? Alla som röstade på G kan inte vara onda även om det säkert gömmer sig minst en ulv.
För att inte ha röstat på den som visade sig vara god?

Nej jag tror inte att alla röster på g är från onda. Men en eller ett par kanske...

(återigen, vill någon ha ett annat pronomen får ni hojta... :p)
Ska jag titta på vad jag tyckte igår (#159) var nog korvbritt, rumpan och begransad_utgava de som föreföll sig mest skumma i mina ögon då, utöver Groz. Och ja, ingen av dem röstade på Groz heller. :p
Cora känner jag ändå varit lite aktiv, men att hon mest flutit med? Svarat på lite frågor etc, och inget där jag egentligen reagerat på... mer än att hon känts rätt anonym såhär i efterhand. Men tycker hon verkar komma mer in i leken nu, så vill gärna se mer tankar därifrån.
Kraxel och Frontline är väl dom jag tycker känns mest hala, som i att jag inte minns att jag haft någon uppfattning om dom alls. Behöver titta närmare där.
Antilopen pendlar mellan att kännas lite skum utan att jag kan sätta fingret på det, och att inte verka skummare än någon annan. Ska se om jag kan hitta vad det var som kändes lite skumt där.

Återkommer när jag tittat närmare på de 3 sistnämnda, de jag inte nämnt har jag i nuläget inga tankar om.

När är DL? :o Och vilka hade från början aviserat låg aktivitet?

Nä, nu måste jag rösta. Snart middag och ulv leka vid middagen är tydligen dåligt bordsskick :p

Mrs_Badcrumble röstar på Cora

För jag tycket att hennes röst på mig är den mest skumma av de tre. Och ja, jag tror att jag har fått en röst av i alla fall en ond. Hon verkar vilja hålla fast vid att jag har god förklaring Nutne fast jag förklarat att så inte är fallet.

Så, jag kommer titta in med så jämna mellanrum jag kan.

Så är det ju, men samtidigt var jag tvungen att rösta ifall jag inte skulle ha hunnit tillbaka innan DL. Och då tyckte jag att du var mest skum.

eh, jag har inte skrivit något halvt ordspråk?

Du skrev om nära vänner och då skulle jag genast dra slutsatsen att det betydde "och fiender närmare". Vilket jag inte gjorde, då jag bara läste det du skrev om vänner. Hoppas att det var du i alla fall. :o

Ja och nej, i och med att G visade sig vara god så skulle det kunna vara smart av en ulv att inte följa det drevet, att du då röstade på kakan när hon till viss del redan hade rett ut missförståndet gör det lite skumt, å andra sidan så kan det vara så att du hade ont om tid och inte hade hunnit läsa igenom ordentligt och därför gick på det som var aktuellt när du var inne senast, vilket i sig inte säger så mycket om din roll heller.
Men jag förstår inte riktigt vad du menar med det sista? Självklart är inte alla onda som röstade på G, Ettnyttnick la den inledande rösten och var god, och jag vet min roll och det kan säkert finnas fler som är goda som har röstat där men hur skulle det kunna göra dig god?

För att få en lättare översikt över röstningen.

13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer #88
Hon tror att rumple sprider misstankar om letande om ondfe för hon själv kanske letar.

15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck #99
Tycker TD skyddar Mrs_BC

17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble #105
Tror att Mrs_BC kan vara ulv för hon skriver hur ulvarna kan ha tänkt.

19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
Lägger en andra röst på MrsBC. Följer smartass

21:04 Groznyj röstar på Nutne #137
Nu vet vi att G var god. Kan hon trott att Nutne och MrsBC är ulvar ihop? Önskade vi hade fått reda på mer om hur hon tänkte.

21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj #143
första rösten på G. Vi vet att hon var god

21:39 Antilopen röstar på Groznyj #149
Andrar rösten. Tycker att G röstmotivering var konstig.

21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj #150
Tycker G motivering var skum och även för att hon vill rädda sig själv.

21:45 Frontline röstar på Groznyj#151
fjärde rösten. Samma motivering som de andra.

21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt #152
Första rösten på KB. Hon tycker att det är skumt at KB följer SA röst

21:51 Nutne röstar på Groznyj#155
Samma motivering som de andra. Men hen trodde inte att G och Mrs_BC kunde vara onda ihop ut utan trodde G inte ville rösta på BC pågrund av att G inte ville rösta ut en god?

21:53 Kraxel röstar på Grozny #157
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble#158
21:57 trolldryck röstar på korvbritt#159
Andra rösten på KB. Samma motivering som Begransad_utgava.

Går kanske inte att utläsa så mycket i röstmotiveringarna.Speciellt inte i G rösterna. Så det skulle inte förvåna mig om det gömmer sig ulvar där. Men alla ulvar har nog inte röstat där.

Jag tycker inte det hänt alltför mycket i leken sedan jag kollade in senast och jag har inte några nya smarta teorier att komplettera med. :nailbiting: Så jag har korvbritt, cora och kraxel kvar på min skumlista, vilket innebär att de lika gärna kan vara goda. Vill man ha teorier så finns de här:

Jag tycker att både korvbritt och cora röstade väldigt suspekt, men samtidigt begriper jag inte varför två ulvar skulle göra så. Nu har det ju hänt förr att ulvar inte gjort som de borde ;) Men ändå....

Kraxel är jag också skeptisk till, även om det förstås kan bero på IRL. Men jag hoppas få se mer av alla tre idag, så jag inte känner mig lika vilsen. Resten av er får vara neutrala just nu. Jag tror jag äntligen förstår hur Kakan menade i alla fall, alltid något... :angel:

Ja och nej, i och med att G visade sig vara god så skulle det kunna vara smart av en ulv att inte följa det drevet, att du då röstade på kakan när hon till viss del redan hade rett ut missförståndet gör det lite skumt, å andra sidan så kan det vara så att du hade ont om tid och inte hade hunnit läsa igenom ordentligt och därför gick på det som var aktuellt när du var inne senast, vilket i sig inte säger så mycket om din roll heller.
Men jag förstår inte riktigt vad du menar med det sista? Självklart är inte alla onda som röstade på G, Ettnyttnick la den inledande rösten och var god, och jag vet min roll och det kan säkert finnas fler som är goda som har röstat där men hur skulle det kunna göra dig god?
Har precis läst igenom alla röstmoveringarna. Det är sex stycken nästan likadana motiveringar. Så det hade varit jätte lätt att gömma sig där. Det går inte att säga vem av de som röstade på G som är skummast om man bara utgår ifrån röstningen.

Har precis läst igenom alla röstmoveringarna. Det är sex stycken nästan likadana motiveringar. Så det hade varit jätte lätt att gömma sig där. Det går inte att säga vem av de som röstade på G som är skummast om man bara utgår ifrån röstningen.
Nej fast jag undrar lite över dig... I och med att det redan är röster på dig så funderar jag lite hur du försvarar dig mot rösterna och ditt försvar är alltså att det kan gömmas sig ulvar i rösterna på G? Och det stämmer antagligen men det finns antagligen en hel del ulvar och alla röstade kanske inte på G...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar