Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåja, jag hade skrivit om Groznyj innan röstinlägget, visserligen inte det heller så långt. Jag reagerade på samma sak som EttNyttNick, det var märkligt av Groznyj att rösta på den som blev godförklarad istället för den som godförklarade. Den som blev "godförklarad" (inom citationstecken eftersom du nu förklarat att det inte var så du menade) har ju inte bett om att bli godförklarad och kan således inte klandras i mitt tycke. Det skulle i så fall vara rimligare att rösta på dig eftersom den enda som kan veta om någon annan spelare är god (om vi tar bort fen från ekvationen) är en ulv. Om Groznyj nu skulle känt att hen hade andra indikationer på att du skulle vara fluffig bakom öronen, så att säga.

Sen angående uttrycket "slänger iväg en röst" så är det bara ett uttryck. Jag hade lika gärna kunnat säga att jag lägger en röst, men andemeningen var väl egentligen att jag lägger en röst nu så att jag inte glömmer att rösta om det skulle komma annat i vägen IRL. Smälta in i mängden vet jag inte, jag la ju andrarösten på Groznyj och jämnade således ut mellan G och dig så det finns nog andra som har smält in bra mycket mer :)
Ja, du jämnade ut. (och la din röst medan jag skrev min röständring). Samtidigt var det många kvar och i det läget hade det inte riktigt svängt över mot Groznyj - det var i alla fall min känsla och delvis anledning till min egen ändring.

Går tillbaka till vad du skrev före din röst:
Även jag reagerar på Groznyjs röst på Nutne. Varför rösta på den som blev godförklarad istället för den som godförklarade? :confused:
Inte mycket mer än upprepning av vad som redan sagts.

Ja, du jämnade ut. (och la din röst medan jag skrev min röständring). Samtidigt var det många kvar och i det läget hade det inte riktigt svängt över mot Groznyj - det var i alla fall min känsla och delvis anledning till min egen ändring.

Går tillbaka till vad du skrev före din röst:

Inte mycket mer än upprepning av vad som redan sagts.

Jag har aldrig påstått att jag kom med en ny revolutionerande teori ;) Nåväl, jag försökte inte med mening smälta in i mängden utan röstade på den jag tyckte hade agerat skummast så långt in i leken, må så vara med en lite kort motivering.

Nåja, jag hade skrivit om Groznyj innan röstinlägget, visserligen inte det heller så långt. Jag reagerade på samma sak som EttNyttNick, det var märkligt av Groznyj att rösta på den som blev godförklarad istället för den som godförklarade. Den som blev "godförklarad" (inom citationstecken eftersom du nu förklarat att det inte var så du menade) har ju inte bett om att bli godförklarad och kan således inte klandras i mitt tycke. Det skulle i så fall vara rimligare att rösta på dig eftersom den enda som kan veta om någon annan spelare är god (om vi tar bort fen från ekvationen) är en ulv. Om Groznyj nu skulle känt att hen hade andra indikationer på att du skulle vara fluffig bakom öronen, så att säga.
Jag reagerar lite på det fetmarkerade. Ulvspel handlar väl om att hitta ulvar och inte att klandra folk. Man kan mycket väl vara ulv, och pekas ut av någon annan på ett eller annat sätt, utan att ha skrivit något man kan klandra. Hur tänker du här egentligen?

Fortsätter med att ta rösterna på och av Groznyj

Groznyj röstar på Nutne fast det *borde* ha varit jag som fått den rösten. Flera reagerar. EttNyttNick är först med att lägga sin röst på Groznyj.

Kort motivering, slänger iväg sin röst. Varför? För att smälta in i mängden om det blir granskning efter DL?

Som jag skrev i mitt inlägg. Jag ändrade röst för att jag ville rädda mig själv. Visste inte hur resultatet skulle bli, men var rädd att själv få fler röster. + att jag faktiskt tyckte att Groznyjs resonemang borde ha lett till en röst på mig, inte på Nutne.

Återigen. Kort motivering hakar på och ger Groznyj den fjärde rösten.

Aviserade strax efter Groznyjs röst att hon tyckte det var misstänkt, men gärna ville ha svar från Grosnyj. Utvecklar teorin mer ät ex antilop och Frontline.

Kraxel aviserar att hon tycker Groznyj är skum, men vill inte rösta där. Svarar inte (?) på Nutnes fråga om varför utan väljer att rösta på Groznyj - den sjätte och sista rösten där.

Så av dessa röster på Groznyj är det främst Kraxel, Antilop och Frontline som sticker i mina ögon. Kraxel på grund av sin ovilja (visste hon att Groznyj mest troligt var god?) och Antilop och Frontline för bristen på "egna funderingar". De klipper båda teorin rakt av.

Nej, jag svarade inte eftersom jag hade fullt upp med sjuk son.

Jag läste det Groznyj skrev i sitt inlägg och reagerade på det. När jag sedan såg hur många som röstat på hen på slutet blev jag tveksam, och det visade sig ju att det fanns anledning att tveka tyvärr. Nu hann jag inte gå igenom allt ni skrivit för att hitta något annat att teoria om (för mer saker finns ju) så det var antingen att rösta på Groznyj eller inte rösta alls

Nej, jag svarade inte eftersom jag hade fullt upp med sjuk son.

Jag läste det Groznyj skrev i sitt inlägg och reagerade på det. När jag sedan såg hur många som röstat på hen på slutet blev jag tveksam, och det visade sig ju att det fanns anledning att tveka tyvärr. Nu hann jag inte gå igenom allt ni skrivit för att hitta något annat att teoria om (för mer saker finns ju) så det var antingen att rösta på Groznyj eller inte rösta alls
Självklart går sonen före ulvlek. :)
Men det räcker inte för att jag ska våga sätta dig åt det goda hållet ;) (där finns just nu ingen...)

Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Röstlista
13:05
Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 Rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32
Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

Jag tycker också att Smartass röst på Mrs_B igår känns lite konstig. Det är en andraröst vilket i sig inte behöver betyda så mycket, men motiveringen? Att lyan skulle ha någon konspiration runt hur de väljer att rösta på bästa nick? Visserligen en första DL men ändå. Jag noterar det och tar med mig.

Tar även med mig att det låg 2 röster på Mrs_B när rösterna på Groznyj börjar komma. Är det ett räddningsförsök eller en olycklig slump?

Smartass, korvbritt och cora röstade på mig.
(citatet trasslade, klippte och klistrade från trolldrycks sammanställning)
Smartass verkar ha missförstått mina tankar, och jag var inte inne och kunde förklara innan hon röstade. Jag vill gärna höra hur hon tänker kring det hela idag innan jag bildar mig någon uppfattning om vad jag tror om henne och hennes intentioner.

Även jag reagerar (såklart) på att du väljer att följa Smartass "förstadagsteori". Såklart är det svårt när man har ont om tid. Så även här vill jag höra vad korvbritt har att säga idag.

Det här är nog ändå den av de tre rösterna på mig som skaver mest. Den kom fem minuter före DL och var den näst sista rösten... Groznyj hade redan fått 6 röster - alltså gjorde Coras röst knappast varen till eller från. Det luktar ond som inte vill avgöra men inte vill lägga uddaröst.

Jag tycker att både korvbritt och cora röstade väldigt suspekt, men samtidigt begriper jag inte varför två ulvar skulle göra så. Nu har det ju hänt förr att ulvar inte gjort som de borde ;) Men ändå....

Kraxel är jag också skeptisk till, även om det förstås kan bero på IRL. Men jag hoppas få se mer av alla tre idag, så jag inte känner mig lika vilsen. Resten av er får vara neutrala just nu. Jag tror jag äntligen förstår hur Kakan menade i alla fall, alltid något... :angel:

Jag tycker också att Smartass röst på Mrs_B igår känns lite konstig. Det är en andraröst vilket i sig inte behöver betyda så mycket, men motiveringen? Att lyan skulle ha någon konspiration runt hur de väljer att rösta på bästa nick? Visserligen en första DL men ändå. Jag noterar det och tar med mig.

Tar även med mig att det låg 2 röster på Mrs_B när rösterna på Groznyj börjar komma. Är det ett räddningsförsök eller en olycklig slump?
Menar du att jag inte skulle rösta på den jag misstänkte mest för att det råkade bli röst nummer 2? Menar du att jag skulle rota upp en mindre misstänkt och röstat på den i stället?

Har du läst motiveringen och förklaringen så reagerade? Jag reagerade på att Kakan menade på att lyan diskuterade sina röster och därför två inte skulle rösta på samma person. Så du misstänker mig för det jag tyckte var misstänkt, lite kul ;)

Menar du att jag inte skulle rösta på den jag misstänkte mest för att det råkade bli röst nummer 2? Menar du att jag skulle rota upp en mindre misstänkt och röstat på den i stället?

Har du läst motiveringen och förklaringen så reagerade? Jag reagerade på att Kakan menade på att lyan diskuterade sina röster och därför två inte skulle rösta på samma person. Så du misstänker mig för det jag tyckte var misstänkt, lite kul ;)

Jag skrev ju att det faktum att det var en andraröst inte behöver betyda något!

Andra röst? :confused:

Inte ens du själv alltså? :eek:
jaja :p klart jag är god...

En tanke slog mig.

Det tog en stund för Smartass att inse sitt misstag. Kan det vara så att någon kollega i lyan uppmärksammade henne på det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar