Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerar lite på det fetmarkerade. Ulvspel handlar väl om att hitta ulvar och inte att klandra folk. Man kan mycket väl vara ulv, och pekas ut av någon annan på ett eller annat sätt, utan att ha skrivit något man kan klandra. Hur tänker du här egentligen?

Jag tänkte precis som jag skrev, att jag tyckte det var konstigt att Groznyj valde att rösta på Nutne när det var MrsB som utförde det så kallade "godförklarandet". Med det menar jag inte att Nutne inte kan vara ulv, det har jag ingen aning om.

Jag tänkte precis som jag skrev, att jag tyckte det var konstigt att Groznyj valde att rösta på Nutne när det var MrsB som utförde det så kallade "godförklarandet". Med det menar jag inte att Nutne inte kan vara ulv, det har jag ingen aning om.

Det var inte riktigt det jag undrade över utan den här meningen :

"Den som blev "godförklarad" (inom citationstecken eftersom du nu förklarat att det inte var så du menade) har ju inte bett om att bli godförklarad och kan således inte klandras i mitt tycke.

Är det någon som ber att bli godförklarad? Om inte så blir det med ditt resonemang svårt att godförklara någon om vilkoret är att de ska be om det själv. Det säger mig inget om du är ond eller god än, men tankesättet att någon skulle behöva be om att bli godförklarad för att klandras (jag läser klandras som göra något misstänkt ulvigt). Folk misstänks för ulvighet eller godförklaras av diverse anledningar helt utan att personligen ha skrivit något av det i tråden.

Jag tänkte inte allas på aktuell situation utan mer generellt.

Det var inte riktigt det jag undrade över utan den här meningen :

"Den som blev "godförklarad" (inom citationstecken eftersom du nu förklarat att det inte var så du menade) har ju inte bett om att bli godförklarad och kan således inte klandras i mitt tycke.

Är det någon som ber att bli godförklarad? Om inte så blir det med ditt resonemang svårt att godförklara någon om vilkoret är att de ska be om det själv. Det säger mig inget om du är ond eller god än, men tankesättet att någon skulle behöva be om att bli godförklarad för att klandras (jag läser klandras som göra något misstänkt ulvigt). Folk misstänks för ulvighet eller godförklaras av diverse anledningar helt utan att personligen ha skrivit något av det i tråden.

Jag tänkte inte allas på aktuell situation utan mer generellt.

Men jisses vilken ordmärkare du är... Jag tycker helt enkelt att den aktiva handlingen att godförklara någon är mer ulvigt än den passiva handlingen att bli godförklarat. Allt detta givetvis om det sker på lösa eller inga grunder. Naturligtvis blir det en annan femma om jag anar att någon blivit siad eller om jag har andra saker som pekar på en ond eller god roll.

Men jisses vilken ordmärkare du är... Jag tycker helt enkelt att den aktiva handlingen att godförklara någon är mer ulvigt än den passiva handlingen att bli godförklarat. Allt detta givetvis om det sker på lösa eller inga grunder. Naturligtvis blir det en annan femma om jag anar att någon blivit siad eller om jag har andra saker som pekar på en ond eller god roll.

Förlåt då att jag bad dig att förklara istället för att skrika ulv ;)

Hela ulvspelen går ut på att hitta små ledtrådar (och stora), hade du skrivit som ovan hade jag inte reagerat alls. Nu får jag fundera på vad du verkligen menat och om reaktionen är skum. Det känns dock lite som du vill bli friad för vad du skrivit men när @Groznyj gör en likartad manöver är det skumt.

Nu vet jag inte om det är så värst ulvigt, men väl noterbart för framtiden.

Det var värst vad det hämnar skrivandet att ha ett annat nick, jag får försöka bättre mig...

Det är ett jävla skit hur det har gått hittills, dels byfåne och dels den lösmynte spionen, det måste dock ha varit en nackdel även för ulvarna eftersom de annars skulle ha fått en spionrad de också. För inte går väl spionraderna ut när spionen är borta @Paddington @quarter4ever ?
Jag gillar färgglada listor även om jag tycker bättre om när de är fyllda med rött... :cautious:
DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

Dessvärre säger inte den här röstningen så mycket, Groznyj hade inte fått veta något och inte heller EttNyttNick, det skulle möjligtvis kunna vara så att det är ett försök till räddning av Kakan, men det skulle lika gärna kunna vara goda som röstar ut en god, det skulle inte vara första gången det händer... Första rösten på Groznyj är ju gjord av en god, och att Kakan ändrar sin röst dit, ja det säger inte så mycket om hennes roll, och jag vet ju att jag inte är ond...

Det var värst vad det hämnar skrivandet att ha ett annat nick, jag får försöka bättre mig...

Det är ett jävla skit hur det har gått hittills, dels byfåne och dels den lösmynte spionen, det måste dock ha varit en nackdel även för ulvarna eftersom de annars skulle ha fått en spionrad de också. För inte går väl spionraderna ut när spionen är borta @Paddington @quarter4ever ?
Jag gillar färgglada listor även om jag tycker bättre om när de är fyllda med rött... :cautious:
DL 1

Dessvärre säger inte den här röstningen så mycket, Groznyj hade inte fått veta något och inte heller EttNyttNick, det skulle möjligtvis kunna vara så att det är ett försök till räddning av Kakan, men det skulle lika gärna kunna vara goda som röstar ut en god, det skulle inte vara första gången det händer... Första rösten på Groznyj är ju gjord av en god, och att Kakan ändrar sin röst dit, ja det säger inte så mycket om hennes roll, och jag vet ju att jag inte är ond...
Helt rätt
Ingen spion= inga spionrader åt något håll:)

L 1
21:53 Kraxel röstar på Grozny

Snor din lista @Frontline :)

Jag tänker så att groznyjs resonemang var skumt, därför tycker jag inte att det är konstigt att folk röstade på hen. Och klart att det kan finnas onda där, men det kan nog vara ungefär hur som gällande det.

Men tja, det gör ju också så att det inte finns så mycket att gå på. Har planerat att läsa igenom händelseförloppet igår en gång till och se om jag hittar något jag reagerar på.

@Mrs_Badcrumble Jag tycker att biter sig fast är lite väl hårt, jag tog upp det och sedan har ni försvarat att det inte är så, och jag har inte genast lagt mig på rygg och sagt "ok", tycker inte att det är samma sak som att bita sig fast. Det finns mellanlägen mellan att bita sig fast och att släppa något. Och båda ytterligheterna vore dumt i detta läge av leken i mitt tycke.
Så är det ju, men samtidigt var jag tvungen att rösta ifall jag inte skulle ha hunnit tillbaka innan DL. Och då tyckte jag att du var mest skum.

Menar du att du misstänker mig för att jag lanserar en extremt långsökt teori samtidigt som jag missar att Kakan säger ett halvt ordspråk? :crazy:
eh, jag har inte skrivit något halvt ordspråk?

Smartass, korvbritt och cora röstade på mig.
(citatet trasslade, klippte och klistrade från trolldrycks sammanställning)
Smartass verkar ha missförstått mina tankar, och jag var inte inne och kunde förklara innan hon röstade. Jag vill gärna höra hur hon tänker kring det hela idag innan jag bildar mig någon uppfattning om vad jag tror om henne och hennes intentioner.

Även jag reagerar (såklart) på att du väljer att följa Smartass "förstadagsteori". Såklart är det svårt när man har ont om tid. Så även här vill jag höra vad korvbritt har att säga idag.

Det här är nog ändå den av de tre rösterna på mig som skaver mest. Den kom fem minuter före DL och var den näst sista rösten... Groznyj hade redan fått 6 röster - alltså gjorde Coras röst knappast varen till eller från. Det luktar ond som inte vill avgöra men inte vill lägga uddaröst.
Just nu velar jag mellan korvbritt och Cora som mest misstänkta. På grund av att de hakar på teorin mot mig. En teori som jag tycker var svagare än den mot gorznyj.

Tillbaka vid internet för ett tag och kan ägna mig åt leken en stund.
Förstod att det kunde ses som misstänkt att jag hakade på Smartass teori mot Kakan igår. Jag hade varken tid eller lust att hitta något bättre just då så jag tyckte att den teorin var ungefär lika bra som något jag skulle ha producerat själv, så det passade att använda den när jag hade så bråttom.
Jag skall se om jag kan gräva upp något bättre idag men ärligt talat tycker jag inte att det hänt så himla mycket, och har inte riktigt tid med leken heller, är inte hemmavid som jag trodde att jag skulle vara.

DL 1

Min reflektion kring hela lynchningen av Groznyj var att 1. hon lade en skum motivering+röst 2. flera reagerade 3. En röst ramlade in 4. 20 min senare kom flera röster tätt inpå varandra.
Jag tänker som att det var lite tacksamt att hennes motivering var så skum = lätt att rösta på. När man redan sitter med facit (ja typ, minus fen då) som lyan gör kan det vara vanskligt att komma på någon att rösta på, så någon som så många reagerar på blir ett lätt offer?
Nu var jag inte långt ifrån att lägga en röst där själv så kan knappast klandra någon, och även om det sannolikt gömmer sig en ulv bland rösterna där så tror jag det är svårt att dra några slutsatser om vem/vilka det i så fall skulle vara bara utifrån röstningen. Svårt att tro att alla utom EttNyttNick som röstade på Groz är onda nämligen... :p ... eller så är dom det. :cautious: Kommer iaf inte grunda en eventuell röst bara på gårdagens lynch, det var väl dit ungefär jag ville komma... :p

L 1

Tycker att det är lite intressant att de som är "mest misstänkta" i kakans ögon idag är jag och Cora som röstade på Kakan.. jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det, samtidigt har det inte hänt så värst mycket idag och någon ska man väl ha att rösta på.
Det är ju inte direkt ovanligt att det står mellan två eller flera goda första dagen.

Just nu velar jag mellan korvbritt och Cora som mest misstänkta. På grund av att de hakar på teorin mot mig. En teori som jag tycker var svagare än den mot gorznyj.
Teorin mot gorznyj fanns inte ens när jag röstade på dig, så det var ju lite svårt för mig att använda den då. Håller absolut med om att den var starkare.
Men den fanns när Cora röstade. Frågan är vad det säger om henne...

L 1

Tycker att det är lite intressant att de som är "mest misstänkta" i kakans ögon idag är jag och Cora som röstade på Kakan.. jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det, samtidigt har det inte hänt så värst mycket idag och någon ska man väl ha att rösta på.
Det är ju inte direkt ovanligt att det står mellan två eller flera goda första dagen.
Ja, alltså. Jag tycker att rösterna på mig är skumma, jag tycker att rösterna på gorznyj är skumma och jag tycker att ströröster är skumma.

Jag tror inte att alla ulvar röstat på samma, men jag tycket att teorin mot Groznyj var bättre än den mot mig.

Teorin mot gorznyj fanns inte ens när jag röstade på dig, så det var ju lite svårt för mig att använda den då. Håller absolut med om att den var starkare.
Men den fanns när Cora röstade. Frågan är vad det säger om henne...

Nja jag hade lite bråttom när jag skulle rösta. Jag tyckte att det kändes för lätt att rösta på gorznyj och hade gärna velat höra hur hon tänkte. Då kändes teorin om kakan bättre.

Så är det ju, men samtidigt var jag tvungen att rösta ifall jag inte skulle ha hunnit tillbaka innan DL. Och då tyckte jag att du var mest skum.

eh, jag har inte skrivit något halvt ordspråk?

Jag säger inte att jag inte förstår din röst i det läget, jag vände mig mot ditt ordval, jag vidhåller att jag inte bitit mig fast i något. :)

Jag skrev ett halvt ordspråk, förmodligen det som åsyftas? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar