Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det var Kakans "godförklaring" av mig du läste om. Någon/några påpekade att det skulle kunna tyda på att Kakan är ulv och vet att jag är god. Men du har helt rätt, det kan Kakan inte vara helt säker på även om hon är ulv. :)

Nja, den hade jag koll på, det var väl tidigare i leken? Jag kanske sett i syne i tröttheten/blandat ihop det, men har för mig att liknande formuleringar kom upp bland rösterna som lades efter 21:30?

Tror det var Kakans "godförklaring" av mig du läste om. Någon/några påpekade att det skulle kunna tyda på att Kakan är ulv och vet att jag är god. Men du har helt rätt, det kan Kakan inte vara helt säker på även om hon är ulv. :)

Haha, nej, det var ju du som skrivit det i din motivering (#155) :o Men du tog ju upp också med hela "veta"-grejen med fen osv, det hade min stressade hjärna filtrerat bort såhär i efterhand. :D Då var det kanske inte så skumt ändå. ;)

@Cora Din bidrog kanske också till känslan av att jag sett det i motiveringarna och velat titta närmare på det, men som i Nutnes fall var det inte så mycket att titta närmare på när jag väl tittade närmare på det. :) :D

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

Groznyj var byfåne = god.

Jag kan bara säga att när jag beslutade att ändra röst så stod det fortfarande 2-1 mellan mig och övriga. Sedan kom antilopen och röstade innan jag postat min ändring. Så det betydde att jag med min ändring gav G "ledningen" - något jag antagligen skulle ha gjort oavsett.

Då är det EttNyttNick, Antilopen, Nutne och Kraxel som röstat på Groznyj.
Kraxel uttryckte viss motvilja. Frågan är varför. Är hon god som inte vill rösta på en god, eller ond som inte vill bli misstänkt för att hon röstat på en god?

Nä, jag känner att jag måste läsa om en del om jag ska kunna komma med vettiga teorier. Ska försöka få ur mig vad jag kommer på ifall ulvuslingarna känner för att käka kakor inatt...

Eftersom den kära björnen behagade att nalla lite från honingsburken igår så har eders mycket lojale sidekick tagit på sig det ytterst STORA ansvaret att se till att leken fortskrider utan värre gnissel än att det kan påskrivas sidekicken...........:angel:

På The wicked Witch så närmade det sig stängningsdags. Som vanligt var det ett evigt slit med att diska alla pint-glasen och sopa och skura golven, och det gällde att passa sig för alla glasskärvor som riskerade att sätta sig rakt in i foten.
När den sista gästen blivit utkörd efter starka uppmaningar från den lokale utkastaren så fick äntligen pubägaren en chans att hämta andan emellan alla skvallerkärringar som delgett honom det senaste skvallret.
Tucker, som började lite till åren, satte sig ner och pustade ut ( och han nallade lite pimms när han ändå fick chansen)
Knäna värkte och hans gamla rygg kom fortfarande ihåg hur det kändes att behöva städa efter den galna kons framfart i Antikhandlare Cartmans antikvitetsaffär, det om nåt kan kallas för "dirty work"!
Han skådade drömmande upp emot diplomet som kunggjorde för alla och envar att The Wicked Witch- det var den bästa puben i hela Midsomer!
Det var minsann tider det!
Men numera gnällde de däringa stamkunderna över allt möjligt ( vadå- räcker det inte om glasen är ursköljda-eller!?)
Nä det var nog bättre att sälja kanske? Eftersom ingen av sönerna verkade vilja fortsätta hans livsverk?
Men precis som han tänkte det så fick han oväntat besök och som en blixt så gick det upp för honom:
men men det är ju DU!!!!!!:eek:
sedan slocknade ljuset i hans ögon och resten dränktes i ett bloddrypande gurglande...

EttNyttNick var lösmynte spionen som fick möta nattfasans bloddrypande öga.

DagDL kl 22.00
NattDL kl 9.00

På The wicked Witch så närmade det sig stängningsdags. Som vanligt var det ett evigt slit med att diska alla pint-glasen och sopa och skura golven, och det gällde att passa sig för alla glasskärvor som riskerade att sätta sig rakt in i foten.
När den sista gästen blivit utkörd efter starka uppmaningar från den lokale utkastaren så fick äntligen pubägaren en chans att hämta andan emellan alla skvallerkärringar som delgett honom det senaste skvallret.
Tucker, som började lite till åren, satte sig ner och pustade ut ( och han nallade lite pimms när han ändå fick chansen)
Knäna värkte och hans gamla rygg kom fortfarande ihåg hur det kändes att behöva städa efter den galna kons framfart i Antikhandlare Cartmans antikvitetsaffär, det om nåt kan kallas för "dirty work"!
Han skådade drömmande upp emot diplomet som kunggjorde för alla och envar att The Wicked Witch- det var den bästa puben i hela Midsomer!
Men numera gnällde de däringa stamkunderna över allt möjligt ( vadå- räcker det inte om glasen är ursköljda-eller!?)
Nä det var nog bättre att sälja kanske? Eftersom ingen av sönerna verkade vilja fortsätta hans livsverk?
Men precis som han tänkte det så fick han oväntat besök och som en blixt så gick det upp för honom:
sedan slocknade ljuset i hans ögon och resten dränktes i ett bloddrypande gurglande...

DagDL kl 22.00
NattDL kl 9.00
:down: Detta var ingen bra start. Två goda förlorade, specialroller dessutom...

DagDL kl 22.00
NattDL kl 9.00

Gillar alltså inte att spionen gick åt (:down:), utan din uppdatering! :up:

Det här tolkar jag, just nu, mer som en god som vill veta vilka tecken den ska leta efter i leken mellan ulvar och fe - än en ulv eller fe som vill söka kontakt.
oftast är det väl ändå goda som brukar dra upp sånt här?

Jag kan förstå att rumpleteazer reagerar - men jag tycker att hon biter fast. Är hon en fe/ulv som går ut hårt för att hitta sin/a vänner och spelar på att vi ska tro att hon är för tydlig för att vara ond?
Nja, jag har börjat tvivla jag.

Och eftersom jag känner att jag behöver lägga en säkerhetsröst nu så:

Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
För att hon pekar ut både mig och Nutne som ulv/fe som vill hitta varandra, medans det lika gärna kan vara rumpiz själv som vill hitta sin vän.

Sedan har jag tittat lite på svaren på den obligatoriska frågan:
Och jag har fastnat lite vid dessa:
Cora - Nutne: väljer båda begransad_utgava
Smartass - Kraxel: väljer båda rumpleteazer
Men jag vet inte om det säger något om vilka roller de har. Kanske kan vara hjälpsamt lite längre fram?
Min första tanke är att de som valt samma inte borde vara i lyan tillsammans, men samtidigt kan det vara alibi eller helt enkelt slump.

Åh, det här inlägget stör mig litegrann. Det känns liksom lite väl lägligt, komma in och kasta tankar om att mrsBC nog kan vara god när mrsBC precis lagt sin röst (första, sticker ut). Det säger inte nödvändigtvis något om mrsBC även om de kan vara ulvar ihop så kan det lika gärna vara en ond TD som vill verka lite god och därmed skyddar mrsBC. Men ah, det här ringer illa för mig, därför kommer jag att rösta på TD nu, och hoppas jag hinner in för att omvärdera min röst senare.

rumpleteazer röstar på trolldryck

Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Jag måste rösta nu för jag ska iväg och köra bil och vet inte riktigt om jag hinner in i tid innan DL.
Har haft alldeles för lite tid för leken idag, hoppas göra bot och bättring imorgon.

Jag tycker att @Smartass teori kring @Mrs_Badcrumble verkar vettigast hittills.

Håller med om att det känns som något lyan skulle kunna göra, eftersom det egentligen känns som något man tror att lyan inte skulle göra och just därför är det något sådant de gör.

korvbritt röstar på Mrs_Badcrumble

Hinner jag komma in före DL och ser något skummare så kan jag tänka mig att ändra min röst förstås...

Jag hbehöver också lägga en röst nu: Jag har haft dåligt med tid och inte riktigt hunnit utvärdera allt som hänt

Det som hittills stört mig mest är att Nutne blev mer eller mindre godförklarad av Mrs_BC. Det sticker i mina ögon. Båda känns skumma och jag väljer såhär

Groznyj röstar på Nutne

Mycket lite att gå på som vanligt första dagen. Jag tycker att Trolldryck verkar resonera vettigt och undrar också varför Groznyj röst faller på Nutne. Om personen är ond så borde väl i rimlighetens namn också personen som godförklarade denna vara det, eller än värre vara en ond dom försöker kasta skuggor på en god genom en tidig godförklaring.

Därför röstar EttNyttNick på Groznyj.

Tar och slänger iväg en röst nu så att jag inte missar, det som känns klart skummast hittills är Groznys konstiga röstinlägg.

Antilopen röstar på Groznyj

Tja. Jag vet inte hur röstningen kommer att falla ut. Men just nu så har jag flest röster. Och eftersom jag helst inte åker ut första DL så tänker jag ändra min röst.

MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
För jag tycker att hennes motivering är skum. Hon verkar rösta på Nutne för att hon inte vill vara med och rösta på den som (i det läget rösten läggs) kan riskera att åka ut. Vilket jag tycker är minst sagt skumt.

Och där kom Antilopen med en röst på Groznyj.

Jag tycker också att Groznyjs röst var väldigt skum, hade hen röstat på Kakan så hade jag förstått men den där rösten känns väldigt märklig. Frontline röstar på Groznyj

Jag tyckte Smartass teori var supertunn och rätt osannolik men köper det för den var tidig och det är DL1.
Det här pingar dock på min ulvradar - att hänga på en lövtunn förstadagsteori och då lägga andra rösten känns ludet.

begransad_utgava röstar på korvbritt (trots det coola namnet ;))

(och stavar jag med stor eller liten bokstav? :confused: :angel:)

Eftersom groznyj inte kommit in och förklarat sig, så ser jag ingen annan utväg än att lägga rösten där. Jag håller med @begransad_utgava om att korvbritt har en skum andraröst på kakan, men det är inte lika skumt som groznyjs röst på mig för att jag och kakan är misstänkta, men hen vill inte lägga rösten på kakan. Varför inte? För att hon vet att kakan är god? Enda sättet hon kan "veta" det på är om hon själv är ulv. Jag skriver "veta" eftersom kakan skulle kunna vara ond fé också.

Därför röstar Nutne på groznyj

Äh, jag hinner inte göra något bättre...

Kraxel röstar på Groznyj

Det gör jag eftersom jag undrar varför hon röstar på Nutne när det är Mrs BC som gjorde det skumma

Cora röstar på Mrs_badcrumble
Jag tror att hon kan vara en ulv som råkar avslöja att nutne är god (dvs icke ulv). Sedan är det möjligt att smartass har en poäng

Waaaah, gud vad svårt! Och många med låg aktivitet. :nailbiting:

Ni får för övrigt alla vara kvinnor idag, vill någon vara man får ni hojta så använder jag annat pronomen i framtiden. :p

Börjar känna mig lite stressad så skumläser leken lite, har jag fått något om bakfoten/någon ordning/namn blivit fel så hojta. :o

Först har vi utbytelsen när Nutne undrar (lite skämtsamt om jag förstod det rätt) om rumpleteazer och smartass var ulv/ond fe, sen spekulerar rumpleteazer en del i vilka andra som skulle kunna vara ulv/ond fe utefter vilka som nämnt nåt om fen i leken.
det här #79 inlägget gör mig orolig för om inte EttNyttNick sitter med TVÅ nya nick på var sin sida om leken. :cautious: :mad: :grin:
Sen har vi kakans röst på rumple. Den halva godförklaringen av Nutne kändes kanske lite off, men annars inget jag direkt reagerar på. Det fanns lite att gå på och det var en förstaröst. Förstod inte riktigt den sista delen om svaren på obligatoriska frågan, det verkade lite långsökt men hon har förklarat det nu så jag tror jag förstår bättre iaf. :p
Rumples röst på mig har vi redan diskuterat, jag tycker hon verkar besluten att misstolka men jag fattar att det är svårt att hitta nåt att gå på också (jag tycker inte heller det är så lätt. :p).
Smartass röstmotivering förstod jag inte alls först, men hon har förklarat sig så jag i alla fall hänger med i tankegången... tror jag. :p Även om den känns tunn.
Groz kom in och gjorde ett par kortare inlägg #101 (och ett par till på samma sida).
Förstår inte varför Begränsad (#110) tycker det är skumt att Nutne inte förstod ett halvt ordspråk?
Svårt att utvärdera korvbritt när aktiviteten varit så låg, men att låna någon annans teori så rakt av känns alltid skumt även om personen har dåligt med tid. #129
Grozs röst på Nutne kändes konstig, förstår inte resonemanget där hon kom fram till att Nutne var mer misstänkt än kakan (som dessutom hade röster innan) för att kakan höll Nutne lite åt det godare hållet?

GAAAAH
Nja, det som skaver mest är nog ändå att korvbritt tog Smartass's teori trots allt.
Därför:

Trolldryck röstar på korvbritt

Oj, det funkade. :o Trodde det skulle krångla med så många citat... :D
Samlat alla röstinlägg i (tror jag) rätt ordning så de är lätta att titta närmare på i alla fall.

En usel start, i och för si passar den br till det obefintliga sommarvädret men att bli av med byfåne och spioninfo första dagen är nästan värre än allt regn :(

Smartass, korvbritt och cora röstade på mig.
smartass skrev:
Jag måste också lägga en tidig säkerhetsröst, förhoppningsvis hinner jag kolla leken igen under kvällen.

Jag reagerar på ovan, kan lyan ha diskuterat frågan och beslutat sig att samordna/sprida sina röster på bästa nicket och Mrs_B ger uttryck för det här?

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble
(citatet trasslade, klippte och klistrade från trolldrycks sammanställning)
Smartass verkar ha missförstått mina tankar, och jag var inte inne och kunde förklara innan hon röstade. Jag vill gärna höra hur hon tänker kring det hela idag innan jag bildar mig någon uppfattning om vad jag tror om henne och hennes intentioner.

Jag måste rösta nu för jag ska iväg och köra bil och vet inte riktigt om jag hinner in i tid innan DL.
Har haft alldeles för lite tid för leken idag, hoppas göra bot och bättring imorgon.

Jag tycker att @Smartass teori kring @Mrs_Badcrumble verkar vettigast hittills.

Håller med om att det känns som något lyan skulle kunna göra, eftersom det egentligen känns som något man tror att lyan inte skulle göra och just därför är det något sådant de gör.

korvbritt röstar på Mrs_Badcrumble

Hinner jag komma in före DL och ser något skummare så kan jag tänka mig att ändra min röst förstås...
Även jag reagerar (såklart) på att du väljer att följa Smartass "förstadagsteori". Såklart är det svårt när man har ont om tid. Så även här vill jag höra vad korvbritt har att säga idag.

Cora röstar på Mrs_badcrumble
Jag tror att hon kan vara en ulv som råkar avslöja att nutne är god (dvs icke ulv). Sedan är det möjligt att smartass har en poäng
Det här är nog ändå den av de tre rösterna på mig som skaver mest. Den kom fem minuter före DL och var den näst sista rösten... Groznyj hade redan fått 6 röster - alltså gjorde Coras röst knappast varen till eller från. Det luktar ond som inte vill avgöra men inte vill lägga uddaröst.

Fortsätter med att ta rösterna på och av Groznyj
Groznyj skrev:

Jag hbehöver också lägga en röst nu: Jag har haft dåligt med tid och inte riktigt hunnit utvärdera allt som hänt

Det som hittills stört mig mest är att Nutne blev mer eller mindre godförklarad av Mrs_BC. Det sticker i mina ögon. Båda känns skumma och jag väljer såhär

Groznyj röstar på Nutne

EttNyttNick skrev:

Mycket lite att gå på som vanligt första dagen. Jag tycker att Trolldryck verkar resonera vettigt och undrar också varför Groznyj röst faller på Nutne. Om personen är ond så borde väl i rimlighetens namn också personen som godförklarade denna vara det, eller än värre vara en ond dom försöker kasta skuggor på en god genom en tidig godförklaring.

Därför röstar EttNyttNick på Groznyj.

Groznyj röstar på Nutne fast det *borde* ha varit jag som fått den rösten. Flera reagerar. EttNyttNick är först med att lägga sin röst på Groznyj.

Antilopen skrev:

Tar och slänger iväg en röst nu så att jag inte missar, det som känns klart skummast hittills är Groznys konstiga röstinlägg.

Antilopen röstar på Groznyj
Kort motivering, slänger iväg sin röst. Varför? För att smälta in i mängden om det blir granskning efter DL?

Mrs_Badcrumble skrev:

Tja. Jag vet inte hur röstningen kommer att falla ut. Men just nu så har jag flest röster. Och eftersom jag helst inte åker ut första DL så tänker jag ändra min röst.

MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
För jag tycker att hennes motivering är skum. Hon verkar rösta på Nutne för att hon inte vill vara med och rösta på den som (i det läget rösten läggs) kan riskera att åka ut. Vilket jag tycker är minst sagt skumt.

Och där kom Antilopen med en röst på Groznyj.
Som jag skrev i mitt inlägg. Jag ändrade röst för att jag ville rädda mig själv. Visste inte hur resultatet skulle bli, men var rädd att själv få fler röster. + att jag faktiskt tyckte att Groznyjs resonemang borde ha lett till en röst på mig, inte på Nutne.

Frontline skrev:

Jag tycker också att Groznyjs röst var väldigt skum, hade hen röstat på Kakan så hade jag förstått men den där rösten känns väldigt märklig. Frontline röstar på Groznyj
Återigen. Kort motivering hakar på och ger Groznyj den fjärde rösten.

Nutne skrev:

Eftersom groznyj inte kommit in och förklarat sig, så ser jag ingen annan utväg än att lägga rösten där. Jag håller med @begransad_utgava om att korvbritt har en skum andraröst på kakan, men det är inte lika skumt som groznyjs röst på mig för att jag och kakan är misstänkta, men hen vill inte lägga rösten på kakan. Varför inte? För att hon vet att kakan är god? Enda sättet hon kan "veta" det på är om hon själv är ulv. Jag skriver "veta" eftersom kakan skulle kunna vara ond fé också.

Därför röstar Nutne på Groznyj
Aviserade strax efter Groznyjs röst att hon tyckte det var misstänkt, men gärna ville ha svar från Grosnyj. Utvecklar teorin mer ät ex antilop och Frontline.

Kraxel skrev:

Äh, jag hinner inte göra något bättre...

Kraxel röstar på Groznyj
Det gör jag eftersom jag undrar varför hon röstar på Nutne när det är Mrs BC som gjorde det skumma
Kraxel aviserar att hon tycker Groznyj är skum, men vill inte rösta där. Svarar inte (?) på Nutnes fråga om varför utan väljer att rösta på Groznyj - den sjätte och sista rösten där.

Så av dessa röster på Groznyj är det främst Kraxel, Antilop och Frontline som sticker i mina ögon. Kraxel på grund av sin ovilja (visste hon att Groznyj mest troligt var god?) och Antilop och Frontline för bristen på "egna funderingar". De klipper båda teorin rakt av.

Kort motivering, slänger iväg sin röst. Varför? För att smälta in i mängden om det blir granskning efter DL?

Så av dessa röster på Groznyj är det främst Kraxel, Antilop och Frontline som sticker i mina ögon. Kraxel på grund av sin ovilja (visste hon att Groznyj mest troligt var god?) och Antilop och Frontline för bristen på "egna funderingar". De klipper båda teorin rakt av.

Nåja, jag hade skrivit om Groznyj innan röstinlägget, visserligen inte det heller så långt. Jag reagerade på samma sak som EttNyttNick, det var märkligt av Groznyj att rösta på den som blev godförklarad istället för den som godförklarade. Den som blev "godförklarad" (inom citationstecken eftersom du nu förklarat att det inte var så du menade) har ju inte bett om att bli godförklarad och kan således inte klandras i mitt tycke. Det skulle i så fall vara rimligare att rösta på dig eftersom den enda som kan veta om någon annan spelare är god (om vi tar bort fen från ekvationen) är en ulv. Om Groznyj nu skulle känt att hen hade andra indikationer på att du skulle vara fluffig bakom öronen, så att säga.

Sen angående uttrycket "slänger iväg en röst" så är det bara ett uttryck. Jag hade lika gärna kunnat säga att jag lägger en röst, men andemeningen var väl egentligen att jag lägger en röst nu så att jag inte glömmer att rösta om det skulle komma annat i vägen IRL. Smälta in i mängden vet jag inte, jag la ju andrarösten på Groznyj och jämnade således ut mellan G och dig så det finns nog andra som har smält in bra mycket mer :)

Äsch då, försöker bara hålla er vakna så ni får tänka lite. ;)
Någon tryckte på "på" knappen mitt i mitt inlägg dvs jag blev vansinnigt yr på nivån att jag inte riktigt kunde fokusera blicken... Därför blev det inga egna reflektioner riktigt än. Väntar på att det ska gå över helt.... :cautious:

Jag må vara totalt bakom flötet men jag förstår inte vad du menar med det här? :o

Jag må vara totalt bakom flötet men jag förstår inte vad du menar med det här? :o

Ja alltså, jag satt här i godan ro och mådde förträffligt när jag helt från ingenstans blev jätteyr. Det var som om någon tryckt på en knapp. Det inte inte riktigt lekrelaterat, bara en förklaring till varför jag inte kom med egna reflektioner just nu. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar