Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hbehöver också lägga en röst nu: Jag har haft dåligt med tid och inte riktigt hunnit utvärdera allt som hänt

Det som hittills stört mig mest är att Nutne blev mer eller mindre godförklarad av Mrs_BC. Det sticker i mina ögon. Båda känns skumma och jag väljer såhär

Groznyj röstar på Nutne

Jag undrar också varför Nutne i det fallet blir mer misstänkt än Kakan? :confused:

Ptja, jag kan inte säga så mycket mer om det eftersom du läser in något i det som inte fanns med i min tankegång från början. Resten av stycket är ju precis motsatsen till det du får det till så nja, jag köper inte riktigt din förklaring heller faktiskt. ;)

Jag tycker fortfarande att den känns som för att få det till en subtil godförklaring så vi får väl agree to disagree helt enkelt.

Även jag reagerar på @Groznyj och rösten på nutne, varför inte rösta på den av två misstänkta som har större risk att åka?

Mycket lite att gå på som vanligt första dagen. Jag tycker att Trolldryck verkar resonera vettigt och undrar också varför Groznyj röst faller på Nutne. Om personen är ond så borde väl i rimlighetens namn också personen som godförklarade denna vara det, eller än värre vara en ond dom försöker kasta skuggor på en god genom en tidig godförklaring.

Därför röstar EttNyttNick på Groznyj.

Jag hbehöver också lägga en röst nu: Jag har haft dåligt med tid och inte riktigt hunnit utvärdera allt som hänt

Det som hittills stört mig mest är att Nutne blev mer eller mindre godförklarad av Mrs_BC. Det sticker i mina ögon. Båda känns skumma och jag väljer såhär

Groznyj röstar på Nutne
Tror du inte det är mer troligt att Mrs_BC är ulv och råkar avslöja att hon vet att Nutne är god? (eller iallfall icke ulv).

Sedan undrar jag också varför du inte röstar på Mrs_BC som har röster.

Noterar att folk börjat kalla Mrs_Badcrumble för Kakan och Nutne var först - det känns väldigt vänskapligt med ett sådant smeknamn... Sedan har andra förstås hängt på så det kanske bara behövdes ett smidigt smeknamn till det annars ganska krångliga nicket.

Och apropå Kakan (jag hänger på ;)) så har det varit lite diskussioner om att hen håller Nutne åt det goda hållet, men nu har vi ju fått en förklaring att det mer var att det inte sätter Nutne automatiskt som god. Smartass lanserar sedan en teori om att Kakan skulle vara ulv pga snack om ev. samordnande av röster i lyan. Jag är inte helt säker på att jag köper den teorin, men jag ska fundera lite mer. korvbritt hänger på väldigt snabbt är och jag tycker att korvbritt tar en lätt röst där.

Sen har det varit diskussioner mellan rumpleteazer och Trolldryck. Jag tycker väl också att Trolldrycks kommentar om att "rösta på någon man tror är fen" är lite halvskum, som ulv i det läget är det ju jättesvårt att veta vem som är fen.

Även jag reagerar på Groznyjs röst på Nutne. Varför rösta på den som blev godförklarad istället för den som godförklarade? :confused:

Till båda: vad är konstigt? Det är väl klart att en hela tiden omvärderar sin uppfattning om alla ju mer information en får? Nu tex har ju td svarat och jag måste gå tillbaka och läsa inlägget jag reagerade på med hens svar i åtanke, sedan omvärdera och se om jag köper förklaringen eller inte. Plus det är ju inte som att min misstanke mot td är direkt stark, så dyker något annat mer misstänkt upp kommer jag gå på det. Men ville säkerhetsrösta eftersom jag var osäker på att hinna tillbaka. :)
Det var snarast ditt ordval jag funderade på, att du hoppades att du skulle omvärdera rösten, men du kanske menade att du hoppades att du skulle hinna in?

Hm... Plötsligt blev Groznyj skum, varför inte rösta på den som är mest misstänkt? Visst, nu röstar hon på mig, men även om hon röstade på någon annan, så hade jag reagerat med samma fundering. Ser att även bland annat trolldryck reagerat på detta.

Just nu håller jag egentligen inte någon för ond, känns som jag har för lite att gå på för det. Men av alla kommentarer och röstinlägg idag är Groznyj den som sticker i ögonen mest. Tänker avvakta att rösta lite, ifall hen förklarar sig.

Tar och slänger iväg en röst nu så att jag inte missar, det som känns klart skummast hittills är Groznys konstiga röstinlägg.

Antilopen röstar på Groznyj

Tja. Jag vet inte hur röstningen kommer att falla ut. Men just nu så har jag flest röster. Och eftersom jag helst inte åker ut första DL så tänker jag ändra min röst.

MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
För jag tycker att hennes motivering är skum. Hon verkar rösta på Nutne för att hon inte vill vara med och rösta på den som (i det läget rösten läggs) kan riskera att åka ut. Vilket jag tycker är minst sagt skumt.

Och där kom Antilopen med en röst på Groznyj.

Jag tycker också att Groznyjs röst var väldigt skum, hade hen röstat på Kakan så hade jag förstått men den där rösten känns väldigt märklig. Frontline röstar på Groznyj

Jag måste rösta nu för jag ska iväg och köra bil och vet inte riktigt om jag hinner in i tid innan DL.
Har haft alldeles för lite tid för leken idag, hoppas göra bot och bättring imorgon.

Jag tycker att @Smartass teori kring @Mrs_Badcrumble verkar vettigast hittills.

Håller med om att det känns som något lyan skulle kunna göra, eftersom det egentligen känns som något man tror att lyan inte skulle göra och just därför är det något sådant de gör.

korvbritt röstar på Mrs_Badcrumble

Hinner jag komma in före DL och ser något skummare så kan jag tänka mig att ändra min röst förstås...

Jag tyckte Smartass teori var supertunn och rätt osannolik men köper det för den var tidig och det är DL1.
Det här pingar dock på min ulvradar - att hänga på en lövtunn förstadagsteori och då lägga andra rösten känns ludet.

begransad_utgava röstar på korvbritt (trots det coola namnet ;))

(och stavar jag med stor eller liten bokstav? :confused: :angel:)

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt

trolldryck: 1
MrsBadcrumble: 2
Nutne: 1
Groznyj: 4
korvbritt: 1

Hemm efter ett akutbesök på vårdcentralen med sonen.

Hade tänkt rösta på @Groznyj baserat på det här inlägget nedan men nu har det trillat in några snabba röster så jag vet inte...

Groznyj röstar på Nutne

Eftersom groznyj inte kommit in och förklarat sig, så ser jag ingen annan utväg än att lägga rösten där. Jag håller med @begransad_utgava om att korvbritt har en skum andraröst på kakan, men det är inte lika skumt som groznyjs röst på mig för att jag och kakan är misstänkta, men hen vill inte lägga rösten på kakan. Varför inte? För att hon vet att kakan är god? Enda sättet hon kan "veta" det på är om hon själv är ulv. Jag skriver "veta" eftersom kakan skulle kunna vara ond fé också.

Därför röstar Nutne på groznyj

Hemm efter ett akutbesök på vårdcentralen med sonen.

Hade tänkt rösta på @Groznyj baserat på det här inlägget nedan men nu har det trillat in några snabba röster så jag vet inte...

Varför inte? Även om det kommer flera röster på en person, så tycker jag man ska rösta på den man tycker är skummast.

Äh, jag hinner inte göra något bättre...

Kraxel röstar på Groznyj

Det gör jag eftersom jag undrar varför hon röstar på Nutne när det är Mrs BC som gjorde det skumma

Cora röstar på Mrs_badcrumble
Jag tror att hon kan vara en ulv som råkar avslöja att nutne är god (dvs icke ulv). Sedan är det möjligt att smartass har en poäng

Waaaah, gud vad svårt! Och många med låg aktivitet. :nailbiting:

Ni får för övrigt alla vara kvinnor idag, vill någon vara man får ni hojta så använder jag annat pronomen i framtiden. :p

Börjar känna mig lite stressad så skumläser leken lite, har jag fått något om bakfoten/någon ordning/namn blivit fel så hojta. :o

Först har vi utbytelsen när Nutne undrar (lite skämtsamt om jag förstod det rätt) om rumpleteazer och smartass var ulv/ond fe, sen spekulerar rumpleteazer en del i vilka andra som skulle kunna vara ulv/ond fe utefter vilka som nämnt nåt om fen i leken.
det här #79 inlägget gör mig orolig för om inte EttNyttNick sitter med TVÅ nya nick på var sin sida om leken. :cautious: :mad: :grin:
Sen har vi kakans röst på rumple. Den halva godförklaringen av Nutne kändes kanske lite off, men annars inget jag direkt reagerar på. Det fanns lite att gå på och det var en förstaröst. Förstod inte riktigt den sista delen om svaren på obligatoriska frågan, det verkade lite långsökt men hon har förklarat det nu så jag tror jag förstår bättre iaf. :p
Rumples röst på mig har vi redan diskuterat, jag tycker hon verkar besluten att misstolka men jag fattar att det är svårt att hitta nåt att gå på också (jag tycker inte heller det är så lätt. :p).
Smartass röstmotivering förstod jag inte alls först, men hon har förklarat sig så jag i alla fall hänger med i tankegången... tror jag. :p Även om den känns tunn.
Groz kom in och gjorde ett par kortare inlägg #101 (och ett par till på samma sida).
Förstår inte varför Begränsad (#110) tycker det är skumt att Nutne inte förstod ett halvt ordspråk?
Svårt att utvärdera korvbritt när aktiviteten varit så låg, men att låna någon annans teori så rakt av känns alltid skumt även om personen har dåligt med tid. #129
Grozs röst på Nutne kändes konstig, förstår inte resonemanget där hon kom fram till att Nutne var mer misstänkt än kakan (som dessutom hade röster innan) för att kakan höll Nutne lite åt det godare hållet?

GAAAAH
Nja, det som skaver mest är nog ändå att korvbritt tog Smartass's teori trots allt.
Därför:

Trolldryck röstar på korvbritt

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 korvbritt röstar på trolldryck

trolldryck: 2
MrsBadcrumble: 3
Nutne: 1
Groznyj: 6
korvbritt: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 533
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar