Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerar också på Coras envisa påstående att man inte blir misstänkt om man röstar med drevet. Jag upplever att det inte alls går att generalisera på det sättet och det känns som Cora är ute efter att bli godförklarad?
Jag vill bara försvara de misstankar jag har på mig. Känns som det börjar bli snurrigt :D

Jag kan iallafall inte säga att någon som röstade på G är skum. Alla motiveringar är likadana. Jag tycker inte det varit fokus på de rösterna.

nu så kan jag använda tangentbordet igen..
Jag känner att jag inte riktigt har något vettigt att komma med idag.
Jag tyckte att @Smartass resonerade vettigt igår och valde att följa henne när jag hade ont om tid. Nu vet vi ju inte Kakans roll så jag tänker inte att rösten än så länge säger något om Smartass roll heller.
@Cora är väl den jag tycker är skummast idag. Med tanke på att hon också använde Smartass teori men mycket senare, och hon hade kunnat lägga en röst på Gorznyj då..är det för att hon inte ville vara med och rösta ut en god?
Men, det innebär ju inte heller att Kakan behöver vara ond, hon kan ju såklart vara god, men bara med färre röster än Gorznyj.

korvbritt röstar på Cora
Då jag tror att hon är en ulv som ville gömma sig lite genom att inte rösta ut goda Gorznyj.

Det här resonemanget tycker jag är lite märkligt av korven, jo visst hade hon kunnat det men nu tyckte hon att kakan var skummare. Alltså visst kan en komma med en teori som korven gör här, men isf får den vara lite mer underbyggd för att hålla tycker jag. Alltså visa på varför det varit mer logiskt att misstänkt G mer än kakan. Nu känns det som "Ah, folk ifrågasätter cora, då kan jag lägga en lätt tidig röst på henne så verkar jag god". Nej, iom detta seglade korven upp lite på min radar.

Edit: som sagt tycker jag atthuruvida någon valde/inte valde att lägga en röst på G sent i sig inte kan tyda åt något håll. Måste finnas mer substans, för i mitt tycke är det som att singla slant att ta någon som röstade sent och skriva "ville undvika drevet/ville följa drevet".

Jag säger bara att det hade varit smartare för mig om jag hade varit ulv att rösta på G för då hade jag gömt mig :) Varför göra så jag sticker ut?

Och vi säger att det inte alls hade varit mindre misstänkt att lägga en sista, meningslös, röst. Snarare hade det fått min radar att gå igång.

(Och ja, jag är medveten om att jag gjort typ just det jag skriver om :p )

Vill flagga för att jag måste försvinna lite hastigt direkt efter 22, men jag kommer att återvända för att se vad som hänt typ en halvtimme senare. Så ni vet varför jag röstar och sedan är tyst. ;)

DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

Eftersom @Cora tycker att det har varit för lite fokus på rösterna på Groznyj så tittar jag närmare på dem, Antilopen är en sån röst som jag alltid misstänker, andra röst och liknande motivering som EttnyttNick, och lite undanglidande på sitt försvar.
Kakans ändring är lättare att förstå, oavsett om hon är ond eller god, att rädda sig själv brukar vara prio 1 och jag som röst fyra tyckte att Groznjy var skum. Sen ramlade det in ytterligare två röster på slutet och det skulle kunna vara ulvar som såg chansen att smyga med eller goda som tyckte att G var skum och hoppades precis som mig att få ut en ond.

Jag blir lite snurrig av allt kring cora, men jag är osäker på om hon är ulv bara för att hon målat in sig lite i ett hörn med sina tankar. Så jag vill ändå ha kvar henne som neutral. Däremot blir jag lite mer misstänksam mot kraxel, som är drivande mot cora. Ulv som hittat något att hugga på mot en (kanske) god?

Det här resonemanget tycker jag är lite märkligt av korven, jo visst hade hon kunnat det men nu tyckte hon att kakan var skummare. Alltså visst kan en komma med en teori som korven gör här, men isf får den vara lite mer underbyggd för att hålla tycker jag. Alltså visa på varför det varit mer logiskt att misstänkt G mer än kakan. Nu känns det som "Ah, folk ifrågasätter cora, då kan jag lägga en lätt tidig röst på henne så verkar jag god". Nej, iom detta seglade korven upp lite på min radar.

Edit: som sagt tycker jag atthuruvida någon valde/inte valde att lägga en röst på G sent i sig inte kan tyda åt något håll. Måste finnas mer substans, för i mitt tycke är det som att singla slant att ta någon som röstade sent och skriva "ville undvika drevet/ville följa drevet".

Intressant! Tack för att du tog upp det med, det inlägget försvann nog i min dators krasch också hade inte sett det innan. :o

Jag försökte titta närmare på Korvbritt eftersom jag nästan alltid tycker att andra rösten i dl 1 kan vara skum, och med den tidiga rösten idag på Cora strax efter att jag hade börjat ifrågasätt henne göra att det känns lite extra skumt, men samtidigt känns det lite som att sticka ut för mycket för att vara ulv, men kanske just därför?

Med mitt resonemang ovan (#302) tänker jag lägga min röst. Min teori går alltså ut på att jag tycker att korvbritt gjort det väldigt enkelt för sig och röstat efter ett resonemang som visst kan vara sant men som det i mitt tycke inte finns något belägg för utan att det lika gärna kan förhålla sig precis tvärtom. Det känns som att hen tycker att Cora legat risigt till och därför valt att lägga en röst där för att vara tidig på bollen och inte ifrågasättas i efterhand. I det läget i en röst med drev kan en ulv som lägger en sen röst resonera precis hur som helst, och inget av valen räcker i mitt tycke för att vippa över någon åt något håll utan för att kunna göra det måste en ha något annat att bygga teorin på. Därför; rumpleteazer röstar på korvbritt

Kraxel tyckte jag betedde sig suspekt igår, hon ville inte rösta på den som hade flest röster, för att när jag ifrågasatte det, ändå lägga sin röst där. Nu förklarade hon sig med IRL, vilket kan stämma, men det känns ändå knepigt.

Därefter har hon drivit på resonemanget kring coras eventuella "godförklarande" av sig själv, vilket gör att jag reagerar ännu mer på henne. Det är det mest misstänksamma för mig idag.

Nutne röstar på Kraxel

Och där var jag på vippen att skriva mitt vanliga användarnamn. :o

Jag försökte titta närmare på Korvbritt eftersom jag nästan alltid tycker att andra rösten i dl 1 kan vara skum, och med den tidiga rösten idag på Cora strax efter att jag hade börjat ifrågasätt henne göra att det känns lite extra skumt, men samtidigt känns det lite som att sticka ut för mycket för att vara ulv, men kanske just därför?

Hur menar du här? Jag förstår inte resonemanget, varför skulle andra rösten i första lynchen vara extra skum, och menar du första andrarösten i dl 1, eller vad? :)

Jag blir lite snurrig av allt kring cora, men jag är osäker på om hon är ulv bara för att hon målat in sig lite i ett hörn med sina tankar. Så jag vill ändå ha kvar henne som neutral. Däremot blir jag lite mer misstänksam mot kraxel, som är drivande mot cora. Ulv som hittat något att hugga på mot en (kanske) god?
Inte för att jag vill framstå som ulv men jag tror faktiskt att det var jag som tog upp funderingarna från början med Cora. ;) Sen kan Kraxel mycket väl vara ulv ändå men jag tycker inte att hon ska stå ensam som ifrågasättande mot Cora.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA