Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är överrens om att inte börja innan jag gått ner till 80 kg, pga risk till komplikationer osv om man är överviktig. Jag blir 35 i år och känner också lite stress iomed åldern. Jag hade egentligen velat börja försöka strax innan sommaren men jag känner själv att jag inte vill bli gravid i kroppen jag har nu.
Har pendlat upp och ned i vikt i hela mitt liv men har aldrig varit så stor som jag är nu och jag har sjuk ångest över de. Har gått med i viktväktarna och funderar på att köpa gymkort, men måste få motivationen att gå dit.
Har ni tips hur jag ska kunna gå ner dessa kilon på en sund nivå men vill helst också börja försöka bli gravid inom 6 mån? Fler här som varit lite rultiga när ni bar ett barn och gick allt bra?
Har pendlat upp och ned i vikt i hela mitt liv men har aldrig varit så stor som jag är nu och jag har sjuk ångest över de. Har gått med i viktväktarna och funderar på att köpa gymkort, men måste få motivationen att gå dit.
Har ni tips hur jag ska kunna gå ner dessa kilon på en sund nivå men vill helst också börja försöka bli gravid inom 6 mån? Fler här som varit lite rultiga när ni bar ett barn och gick allt bra?