Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste lägga en säkerhetsröst nu eftersom jag är osäker på om jag kommer kunna vara aktiv, och eftersom jag tycker alla är ungefär lika nedrans skumma just nu får det bli en jäkligt klen teori.
Jag ser helt enkelt inte kopplingen Kakan gör mellan mig och Antilopen, tycker mest hon verkar sprida misstankar. + rösten på Groz gör att det får bli så, kanske ändrar om nåt skummare händer under dagen och jag hinner in och ser det.

Trolldryck röstar på Mrs_Badcrumble

Antilop svarar dig och nämner fen samtidigt.

För att jag ifrågasatte hennes kommentar på min kommentar om huruvida en ulv skulle våga rösta på någon den eventuellt misstänkte var fén. :p

Samlar lite citat.
Jag tror att det så tidigt i leken när det inte finns något att gå på och alla inlägg rannsakas noggrant i jakt på något misstänksamt vore rätt riskabelt att försöka hinta. Chansen för att fen/ulvarna bara sitter och tittar på medan goda tryter är rätt stor, samtidigt som de ju också måste ta alla de inläggen i beaktande eftersom man vet ju aldrig.
Och det är dessutom vanligt med sådana diskussioner just i början av leken där det finns onda som är dolda för varandra. Därmed inte sagt att det inte är möjligt att någon faktiskt försökt hinta redan, och att det gömmer sig en ond i hela diskussionen.

Men då ( tänker högt här med tanke på rösten som redan ligger): skulle en ulv i det fallet våga rösta på någon om de misstänker att det skulle kunna vara fen? Kanske, även om det vore tråkigt för dem att bli av med fen skulle det i värsta fall "se lite bra ut på cv:t" att ha varit nr ett på att rösta på fen antar jag... Fen är visserligen ond och kan ställa till med otyg för goda (kanske även lite för onda?) men har om jag förstått det rätt ingen egentlig "tyngd" i utgången av leken eftersom det är ulvarna som måste utrotas för att goda ska vinna, korrekt?

Åh, det här inlägget stör mig litegrann. Det känns liksom lite väl lägligt, komma in och kasta tankar om att mrsBC nog kan vara god när mrsBC precis lagt sin röst (första, sticker ut). Det säger inte nödvändigtvis något om mrsBC även om de kan vara ulvar ihop så kan det lika gärna vara en ond TD som vill verka lite god och därmed skyddar mrsBC. Men ah, det här ringer illa för mig, därför kommer jag att rösta på TD nu, och hoppas jag hinner in för att omvärdera min röst senare.

rumpleteazer röstar på trolldryck
@rumpleteazer Haha, borde jag ha väntat några timmar med mina tankar? ;)
Oavsett så handlade dessutom inte inlägget om att mrsBC kunde vara god, det handlade först och främst om funderingar kring om jag trodde någon av de som diskuterat kring hintar och fen/ulvar egentligen behövde vara till deras nackdel. Försökte mest få fram att sådana diskussioner brukar äga rum tidigt i lekar där det finns dolda onda men att det i min erfarenhet sällan varit någon som faktiskt hintat så tidigt i leken... (nu säger ju inte "min erfarenhet" er så mycket när ni inte vet vad den består av, men jag är öppen för att det kanske är vanligare än jag minns det. :P )
Är det "skyddande" att ta upp en tankegång som varken talar till fördel eller nackdel för någon? :confused: Det var en "åh ena sidan, åh andra sidan..." med en frågeställning i hopp om att någon skulle vilja diskutera möjligheterna med mig/ha en åsikt.
Tycker du verkar vilja ha mitt inlägg till nåt det inte är...

OT: Tog oroväckande lång tid av förvirring innan jag förstod vem "TD" var... :banghead: :laugh:
Sen har det varit diskussioner mellan rumpleteazer och Trolldryck. Jag tycker väl också att Trolldrycks kommentar om att "rösta på någon man tror är fen" är lite halvskum, som ulv i det läget är det ju jättesvårt att veta vem som är fen.
Just det, det fetade där minns jag att jag reagerade på. Det känns som att du inte läste hela ursprungsinlägget? Eller kan du utveckla vad du menade?
Jodå, jag läste :) Jag tänkte väl att kan ulvarna verkligen ha någon tanke om vem som är onda fen redan innan första DL? Var nog mest det, har inte funderat så mycket mer på det.

Jag tycker inte att detta är något som godförklarar dig. Snarare undrar jag om du kanske med det första citerade inlägget hade hoppats på att fén skulle visa sig för er i lyan. Och jag undrar om inte antilopen försökte med det? (tydligen inte tillräckligt bra för att lyan skulle fatta iom att hon blev käkad..)

Samlar lite citat.

Jag tycker inte att detta är något som godförklarar dig. Snarare undrar jag om du kanske med det första citerade inlägget hade hoppats på att fén skulle visa sig för er i lyan. Och jag undrar om inte antilopen försökte med det? (tydligen inte tillräckligt bra för att lyan skulle fatta iom att hon blev käkad..)

Godförklara? Har väl ingen påstått? :confused:
Om det hade varit min avsikt att få fén att visa sig och jag satt i lyan tror du inte lyan varit mer uppmärksam på det du misstänker nu? :p
Så nja, jag köper inte teorin och står fast vid min röst såhär långt iaf.

Efter att ha läst igenom leken igen så finner jag att flera sidor ägnats åt att ifrågasätta varför Cora inte röstade på en god I DL1, minst fyra spelare var med I diskussionerna och det sager mig inte så mycket om deras roller iallafall.

Misstankarna mot Mrs_B som förekom dag 1 verkar ha släppts, själv verkar hon ha bitit sig fast lite vid att alla som röstat på henne var onda vilket känns lite enkelt och ett smidigt sätt för en ond att sprida lite misstankar... Hm.

Smartass som la en I mitt tycke rätt svag röst med en långsökt teori DL1 fortsätter till min förvåning att framhärda med den - att ulvarna skulle planerat sina roster på den obligatoriska frågan?!? Hade jag varit läskunnig igår så hade stackars korvbritt antagligen inte fått min röst.

Jo, jag mest tyckte att det kändes så, jag vet inte, märkligt, att ta upp tanken att koordinera svaren på den obligatoriska frågan mer än som typ svag förstadagsteori/få igång leken.
Menar du att jag inte ska ta upp det jag funnit misstänkt för att det är svaga teorier? Hade jag bara hållit fast vid dem utan ytterligare tankar kan jag förstå men så var det ju inte, Huvud orsaken till att jag röstade på kakan är just att jag tror ulvarna försökte skydda sin kompis (och säkerligen röstade goda också.

Det känns lite skumt att ifrågasätta att någon skriver med även vaga misstankar.

Menar du att jag inte ska ta upp det jag funnit misstänkt för att det är svaga teorier? Hade jag bara hållit fast vid dem utan ytterligare tankar kan jag förstå men så var det ju inte, Huvud orsaken till att jag röstade på kakan är just att jag tror ulvarna försökte skydda sin kompis (och säkerligen röstade goda också.

Det känns lite skumt att ifrågasätta att någon skriver med även vaga misstankar.
Jag förstår hur du tanker (jag tycker ju också att Mrs_B är lite skum) men det där med svaren på vilket nick som är coolast? :crazy:
Där håller jag med @rumpleteazer om att det känns lite märkligt.

Jag fattar inte varför vissa av mina å, ä, och ö blir fel? Och inte heller vet jag hur jag ska kunna feta min röst när det är dags...
Är inte van vid att spela utan mus så jag kan inte markera... :angel:

Godförklara? Har väl ingen påstått? :confused:
Om det hade varit min avsikt att få fén att visa sig och jag satt i lyan tror du inte lyan varit mer uppmärksam på det du misstänker nu? :p
Så nja, jag köper inte teorin och står fast vid min röst såhär långt iaf.
Fast vad vill man när man bemöter en teori? Bli ondförklarad?
Om inte annat så vill man väl slippa få en röst - och eftersom goda vill rösta på onda så vill den som inte vill ha en röst framstå som god - eller?

Det är fortfarande väldigt svårt att försöka läsa ut något av röstlistorna förutom att Antilopen just gjorde det jag skrev... Att onda lägger en andra röst dl 1 på en god... Men det hjälper inte så mycket just nu.
Jag blir rätt fundersam på om det skulle kunna vara så att det var en räddningsmanöver i dl 1 för att rädda Mrs_badcrumble men samtidigt håller inte det riktigt, en god la första rösten, Antilopen var utanför lyan och Mrs_badcrumble skulle antagligen rädda sig själv oavsett roll... Sen kom min röst och den vet jag..
Kraxel och Nutne blir jag lite fundersam på, först följer de med relativt enkla röster på G och i dl 2 röstar de på varandra. Det skulle kunna vara två ulvar som försöker distansera sig, men lika gärna två goda, eller en god och en ond...
Varför skulle det spela roll om en god lade förstarösten? Ska ulvarna rädda en kollega så ger de sig rimligen på en som redan är misstänkt. Och jag vet inte din roll. Nu känns det inte helt sannolikt att en ulv skulle sticka ut så, men det har hänt förr (typ förra leken)

Varför skulle det spela roll om en god lade förstarösten? Ska ulvarna rädda en kollega så ger de sig rimligen på en som redan är misstänkt. Och jag vet inte din roll. Nu känns det inte helt sannolikt att en ulv skulle sticka ut så, men det har hänt förr (typ förra leken)
:D Du och rumpleteazer verkar ha helt motsatta tankar, Det jag menar är att en god la första rösten, Antilopen var utanför lyan och uppenbarligen hade inte lyan koll på henne, annars har jag svårt att se varför de skulle käka den de tror är onda fen, alltså så tror åtminstone lyan att det är två goda som har röstat där, vilken roll Mrs_Badcrumble har vet jag inte, hon kan lika gärna vara god som ond men att rädda sig själv är i sig inget ulvigt tycker åtminstone jag. Och min roll har jag koll på så av den anledningen så undrar jag om det verkligen var ett drev iscensatt av ulvarna, sen kan det mycket väl vara så att Mrs_Bc är ulv och Nutne och Kraxel men den började inte med ulvar åtminstone.

Beror väl på språkinställn på datorn. På jobbet har jag ctrl + b och hemma har jag ctrl + f :)
B = bold
f = fetstil
:)
Jaja, petitesser. Jag ändrar inga språkinställningar och har således "F" i MS Office och "B" på Buke :p
(vilken för övrigt kan vara intressant när man trycker fel och får en helt annan funktion än den man ville ha...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Att hata mat
  • Vad gör vi? Del CCV