Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju inte vad du skrivit! Du har ju skrivit "Efter att ha läst igenom leken igen så finner jag att flera sidor ägnats åt att ifrågasätta varför Cora inte röstade på en god I DL1, minst fyra spelare var med I diskussionerna och det sager mig inte så mycket om deras roller iallafall." (min fetning). Hur vet du det?!

Det betyder ju att Kakan (som Cora röstade på) skulle vara ond?
Fast det är ju det jag skrivit? Ni diskuterar varför hon inte la rösten på en god (spelare)? Det utesluter ju inte att hon fortfarande la rösten på en (annan) god spelare men det var ju inte intressant I sammanhangett jag tog upp.

Jag måste tyvärr avvika från leken, ska upp supertidigt imorgon så jag måste sova nu. Kommer inte kunna vara aktiv i leken förrän på eftermiddagen heller, förlåt. :(

nutne röstar på MrsBadcrumble

Då jag tror att begransad_utgava försade sig och de är ulvar ihop. Eftersom MrsBadcrumble redan har en röst på sig, så väljer jag att rösta på henne idag.

Fast det är ju det jag skrivit? Ni diskuterar varför hon inte la rösten på en god (spelare)? Det utesluter ju inte att hon fortfarande la rösten på en (annan) god spelare men det var ju inte intressant I sammanhangett jag tog upp.

Men det skrev du ju inte... Du skrev att hon inte röstade på en god.

Fast det är ju inte vad du skrivit! Du har ju skrivit "Efter att ha läst igenom leken igen så finner jag att flera sidor ägnats åt att ifrågasätta varför Cora inte röstade på en god I DL1, minst fyra spelare var med I diskussionerna och det sager mig inte så mycket om deras roller iallafall." (min fetning). Hur vet du det?!

Ja, jag tycker också att det är en knepig formulering från begransad_utgava...

Jag kanske möjligtvis kunde ha kursiverat inte, hade det varit lättare att förstå då? Jag hade intte ens kola var hon till slut la rösten för den delen.

Min rygg har total kraschat så jag tänker lägga mig raklång på sängen och med det har jag svårt att skriva så mycket. Mina funderingar runt Cora finns kvar sen gårdagen, i och med att Korvbritt som jag tyckte hängde på en enkel röst visade sig god så undrar jag om det kan vara så att Cora är ulv och det var andra ulvar som såg till att jag med flera reagerade på Korvbritt och istället röstade där.
Frontline röstar på Cora eftersom jag fortfarande är misstänksam på varför hon försökte peka ut de som röstade på Groznjy i första dl som ulvar och att Korvbritt visade sig god och kanske var något på spåren när det gällde Cora.

Motivet var att ta upp allt jag tycker är skumt, inte bara valda delar för att undvika misstankar.

ok, jag håller helt enkelt inte med dig om den delen av misstanken då, att det öht är en misstanke vilket gör dig skum för mig. Men vi får väl vara ense om att vara oense, och så får jag börja fundera över vart det sätter dig för mig. :)

Här är mitt inlägg.

Här skriver jag tydligen att lyan har pratat ihop sig. Men det är inte alls så jag skriver.
Smartass reaktion gör däremot att jag undrar varför hon reagerar så starkt. Hon är en av de jag har tagit upp här...

Som rumpleteazer skrev nyss. Jag kan förstå att man kanske tar det som en förstadagsteori - men inte att man hänger kvar vid det dag efter dag.
Vi har (väl?) ingen roll kvar med extra info - så att låtsas ha det fungerar inte riktigt då. (och om rollen varit kvar hade den som haft den antagligen protesterat)

Nä. Det här gör att Smartass stiger i misstankelistan...
Du missade visst att det inte var huvudanledningen att jag röstade på dig, det mest utmärkande för dig tycks annars vara att misstänka dem som misstänker dig ;)

Men det skrev du ju inte... Du skrev att hon inte röstade på en god.
I sammanhanget jag tog upp så formulerade jag det så för att jag tyckte det var en ickefråga att diskutera varför någon INTE la sin röst på en god. Jag nämner inte ens rösten hon sen la (för jag visste inte ens vem hon la den på). Även om jag inte alltid uttrycker mig på det allra enklaste sättet så får du ju ändå läsa lite bättre.

Ah, mitt inlägg förstvann, återskapar...

Mrs_Badcrumble röstar på Cora
För jag tycker att hennes röstning är suspekt. Första DL en tredjeröst på mig som varken gjorde till eller från för slutresultatet, igår en sen röst på goda korvbritt... Nja, jag tror att här gömmer sig en ulv.

Dessutom vill jag ge mig själv så stor chans jag kan att klara mig. Smartass är annars en annan kandidat jag har till lyan.

Cora röstar på Mrs_badcrumble
Jag tycker hon gjorde det lätt för sig igår genom att bara leta ulvar bland de som röstade på henne. Känns ulvigt att misstänka någon för att den röstade på en.

Känns svagt men jag misstänkte henne även igår men tyvärr tyckte jag korvbritt var skummare. Önskade jag hade mer tid att läsa igenom leken :(

Även om jag tycker @Nutne behöver läsa om och läsa rätt så kan jag inte gärna se ulvighet hos henne just nu, inte lika mycket som hos @Smartass då jag tycker det känns väldigt märkligt att stanna kvar vid en jättemärklig förstadagsteori som redan då var väldigt långsökt? Även jag tycker iofs att Mrs_B känns lite skum men jag vet ju att det finns spelare som utgår ifrån att alla som misstänker dem/röstar på dem är onda så jag avvaktar där och ikväll så:

begransad_utgava röstar på Smartass

Ah, mitt inlägg förstvann, återskapar...

Mrs_Badcrumble röstar på Cora
För jag tycker att hennes röstning är suspekt. Första DL en tredjeröst på mig som varken gjorde till eller från för slutresultatet, igår en sen röst på goda korvbritt... Nja, jag tror att här gömmer sig en ulv.

Dessutom vill jag ge mig själv så stor chans jag kan att klara mig. Smartass är annars en annan kandidat jag har till lyan.
Smartass: Jag tycker att hon har bitit sig fast i mig. Som rumpleteazer skrev så kan jag också köpa det som en förstadagsröst - men att fortsätta hänga kvar? Nä. Det känns skumt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar