Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Jag misstänkte tidigare att det handlade om räddningsröster från lyan DL1, så kan det fortfarande vara men jag ser det inte som helt troligt, inte mer än någon enstaka ulv i så fall. Kakans aggressiva försvar mot min vaga förstadagsteori idag skaver. Det var verkligen en förstadagsteori som skulle fallit i glömska om inte varit för alla inlägg om min skumhet att nämna den igen och förnekelsen av att hon menat det jag ser hon skrivit.

Jag reagerar också på alla misstankar från Kakan mot de som röstar på henne, finns det inget annat misstänkt?
igen:angel:

Lobelia röstar på Mrs_Badcrumble

Jag misstänkte tidigare att det handlade om räddningsröster från lyan DL1, så kan det fortfarande vara men jag ser det inte som helt troligt, inte mer än någon enstaka ulv i så fall. Kakans aggressiva försvar mot min vaga förstadagsteori idag skaver. Det var verkligen en förstadagsteori som skulle fallit i glömska om inte varit för alla inlägg om min skumhet att nämna den igen och förnekelsen av att hon menat det jag ser hon skrivit.

Jag reagerar också på alla misstankar från Kakan mot de som röstar på henne, finns det inget annat misstänkt?
Men Lobelia är väl inte med? :angel::D

Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

DL 3
13:14 Trolldryck röstar på Mrs_Badcrumble
21:04 Nutne röstar på Mrs_Badcrumble
21:07 Frontline röstar på Cora

21:17 Mrs_Badcrumble röstar på Cora
21:22 Cora röstar på Mrs_Badcrumble
21:22 begransad_utgava röstar på Smartass
21:49 rumpleteazer röstar på Smartass
21:54 Mrs_Badcrumble röstar på Smartass
21:59 Smartass röstar på Mrs_Badcrumble

Mrs_Badcrumble: 4
Cora: 1
Smartass: 3

Uppdatering

Kan man ha nått ett genombrott i utredningen?
Det tog inte lång tid för Barnaby att luska fram att änkan Jones haft besök samma natt hon togs av daga och efter lite gammalt hederligt polisarbete (ett besök på lokala puben) hade han fått fram ett namn.

Barnaby och Troy satte på polissirenen men de kom fram för sent, det verkar som om även andra fått fram vem som besökt änkan och de hade tagit tag i saken i egna händer...

Mrs Badcrumble var stamgäst (ulv)

NattDL kl 10.00
DagDL kl 22.00

Alltså, förlåt!! Efter två nätter med lite sömn på grund av sjuk son däckade jag totalt vid kvällens nattning! Somnade som en stock och vaknade nu :o:arghh:

Uppdatering

Kan man ha nått ett genombrott i utredningen?
Det tog inte lång tid för Barnaby att luska fram att änkan Jones haft besök samma natt hon togs av daga och efter lite gammalt hederligt polisarbete (ett besök på lokala puben) hade han fått fram ett namn.

Barnaby och Troy satte på polissirenen men de kom fram för sent, det verkar som om även andra fått fram vem som besökt änkan och de hade tagit tag i saken i egna händer...

Mrs Badcrumble var stamgäst (ulv)

NattDL kl 10.00
DagDL kl 22.00
Go onda! :devil:

Nu blir det intressant att kolla rösterna i första dags lynchen. Några av de tidigare rösterna på G kanske var för att rädda mrs_Bc?

Nu blir det intressant att kolla rösterna i första dags lynchen. Några av de tidigare rösterna på G kanske var för att rädda mrs_Bc?
DL 1
13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 trolldryck röstar på korvbritt

Nu vet vi att de två första var en god och den andra ond fe. Tredje var Mrs_bc.

Sedan är frågan hur pass sena röster som kan räknas som räddningsröster.

Tja. Jag vet inte hur röstningen kommer att falla ut. Men just nu så har jag flest röster. Och eftersom jag helst inte åker ut första DL så tänker jag ändra min röst.

MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
För jag tycker att hennes motivering är skum. Hon verkar rösta på Nutne för att hon inte vill vara med och rösta på den som (i det läget rösten läggs) kan riskera att åka ut. Vilket jag tycker är minst sagt skumt.

Och där kom Antilopen med en röst på Groznyj.

Ja, du jämnade ut. (och la din röst medan jag skrev min röständring). Samtidigt var det många kvar och i det läget hade det inte riktigt svängt över mot Groznyj - det var i alla fall min känsla och delvis anledning till min egen ändring.

Går tillbaka till vad du skrev före din röst:

Inte mycket mer än upprepning av vad som redan sagts.

När Mrs_BC ändrade röst så skrev hon att hon gjorde det för att rädda sig själv. Eftersom hon inte hade sett Antilopens röst så trodde hon att G bara hade en röst.

Vissligen hade Mrs_BC bara en röst på sig då. så röstningen skulle bli 2-2. Men jag undrar ändå om det kan ha varit så att Mrs_bc visste att G skulle få flera röster?

Bra jobbat, ffa @Smartass :up:

Jag reagerade på det här inlägget när jag läste leken. Nu när vi vet att Mrs_B var ond så blir det ett spännande inlägg.

Kraxel och Nutne röstar för övrigt på varandra i DL2. Märklig stratergi av ulv/ulvar som dagen innan räddningsröstat?
Det gör om inte annat att jag är tveksam till att både kraxel och nutne skulle vara ulvar. Minst en av dem bör vara god.

Jag vet ju att jag är god så gör det att nutne är ond? Är det ett försök att sprida misstankar mot två goda?

När Mrs_BC ändrade röst så skrev hon att hon gjorde det för att rädda sig själv. Eftersom hon inte hade sett Antilopens röst så trodde hon att G bara hade en röst.

Vissligen hade Mrs_BC bara en röst på sig då. så röstningen skulle bli 2-2. Men jag undrar ändå om det kan ha varit så att Mrs_bc visste att G skulle få flera röster?

Så då menar du att det gömmer sig minst en ulv bland mig, Frontline och Nutne?

Information till allmänheten

Polisstationen i Causton vill påminna samtliga innevånare och andra som vistas i Midsomer Marlow om vikten att ställa upp vid polisförhör samt vara allmänt tillgängliga.

Glädjande att se att @Kraxel återvänt till byn efter sitt missade förhör, dock måste vi varna att detta får inte bli en vana ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023