Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du tror inte på min teori om begransad_utgava som försade sig? :)

Jag är fortsatt misstänksam mot kraxel, men det är svårt att teoria något mer kring det då hon missade att rösta. Ser jag till mina tankar efter DL2 så röstade ju både rumpleteazer och frontline på cora... Så en av dem kan säkert vara ulv.
Ovan handlar endast om röstningen, jag är osäker om begränsad_utgåva, måste läsa genom din teori igen, minns inte exakt vad du skrev. Det finns väldigt lite och gå på med henne.

Det finns troligen 3-4 ulvar så vi har några att välja på.

Med tanke på att Cora ändrade rösten nu ser jag mer positiv på henne, frågan är om jag har rätt om rumpleteazer, vill inte att vi ska välja fel.

Ovan handlar endast om röstningen, jag är osäker om begränsad_utgåva, måste läsa genom din teori igen, minns inte exakt vad du skrev. Det finns väldigt lite och gå på med henne.

Det finns troligen 3-4 ulvar så vi har några att välja på.

Med tanke på att Cora ändrade rösten nu ser jag mer positiv på henne, frågan är om jag har rätt om rumpleteazer, vill inte att vi ska välja fel.

Min teori handlar ju egentligen om en felskrivning, ganska långsökt om kakan hade varit god. Men nu var ju kakan ond, så då blev teorin inte lika långsökt längre...

Jag känner mig så osäker just nu, så jag måste nog läsa igenom alla teorier kring rumpleteazer igen... :nailbiting:

Min teori handlar ju egentligen om en felskrivning, ganska långsökt om kakan hade varit god. Men nu var ju kakan ond, så då blev teorin inte lika långsökt längre...

Jag känner mig så osäker just nu, så jag måste nog läsa igenom alla teorier kring rumpleteazer igen... :nailbiting:
Vad tycker du då om rumpleteazer teori om Frontline? Det finns en del att säga om henne men att hålla någon åt det godare hållet för att denne envetet går efter en ulv och lyckas lyncha denna i ett kritiskt läge känns inte direkt ulvigt. Jag är klart osäker på Frontline godhet men av helt andra skäl.

Okej, då har jag läst på och Begränsad_utgåva seglar uppåt i misstankelistan helt klart.

Jag har inte riktigt kunnat hänga med idag (heller) men att ni tror att jag gjort en felskrivning är helt barockt. Iofs charmen med anonyma nick för ingen hade misstänkt mitt originalnick för det heller, det där är bara en del av mitt språk och hur jag uttrycker mig.

För övrigt så måste jag hålla med de flesta andra om att Smartass med största sannolikhet är god. Även om hennes teori verkade helt uppåt väggarna och jättetunn så hade hon ju rätt. Vissat kan det vara en superintrikat plan för att skaffa sig alibi men jag tycker det är långsökt. Jag tror Smarties är god.

Däremot tycker jag Frontline hanger med lite för lätt, även om Nu Smartass är god så innebär det ju inte att hennes ord är gospel, hon sitter ju inte på någon info och där reagerar jag även på nutne som verkar vilja ha instruktioner av Smartass hur hon ska gå tillväga?
Småskumt och aningen ludet att inte vilja komma med något bättre än svag läsförståelse (sorry nutne men läs igenom en gang till och betona inte så...)

Jag tycker att Rumpleteazer är lite väl tveksam till ´Smartass för även om det skulle kunna vara ett superalibi så... nja.
Däremot tycker jag Rumple har en poäng om Frontline. Känns kanske som det kan finnas polisonger men jag är inte säker.

Till Coras fördel får väl ligga att hon var på Mrs_BC rätt tidigt och rösändringen idag talar till hennes fördel eller så är hon luden och följer Smartass för att det känns safe?

Vafan, alla kan vara ulvar, tom Kraxel som jag har noll koll på. :crazy:

rumpleteazer- gör mig väldigt fundersam med sitt sätt att inte vilja hålla smartass god. Kommer fram till att försiktigt god är möjligt men det känns ändå ifrågasättande på ett konstigt sätt.

Nutne - jag röstade på hen utifrån hens sätt att välja ut mig som skum bland alla som ifrågasatte Cora.

Mrs_B menade att antingen jag eller Nutne kunde vara onda. Jag vet att jag inte är det. Var lämnar det Nutne? Ett sätt att skapa misstankar mot två goda eller är Nutne faktiskt ond?

Kraxel - jag och jag är ju superdupergod för att citera vår kära @quarter4ever

Smartass - den enda som jag vågar sätta som försiktigt god eftersom hon drev på så hårt mot en ond.

Cora - har kvar misstankarna från tidigare. Kändes som ett konstigt godförklarande och det tycker jag fortfarande. Menar att det baserat på röstningen igår borde finnas en ulv (minst) bland mig, Frontline och Nutne.

Mrs_ B röstade på Cora igår. Smartass menar att det gör Cora mindre misstänkt men jag vet inte om jag är beredd att hålla med. Dock kan man fundera över om det vore rimligt att ulven Mrs_B lägger upp ulven Cora till ett likaläge så det talar till Coras fördel.

begransad_utgava - den eventuella felsägningen talar onekligen till hens nackdel. Menar själv att det bara är så hen uttrycker sig.

Frontline - röstade inte på den onda igår. Första som la en avvikande röst. Rumpleteazer misstänker Frontline baserat på hennes godförklarande av Smartass.

Jag väljer att rösta på en deltagare som jag tror är ond och för att jag inte vill splittra rösterna just idag. Får väl se hur det utvecklas under kvällen.

Kraxel röstar på rumpleteazer

Gör det bla då jag tycker hens resonemang runt Smartass känns märkligt.

Sedan hakar hon snabbt på en teori mot Cora som jag tycker känns svag

För övrigt så måste jag hålla med de flesta andra om att Smartass med största sannolikhet är god. Även om hennes teori verkade helt uppåt väggarna och jättetunn så hade hon ju rätt. Vissat kan det vara en superintrikat plan för att skaffa sig alibi men jag tycker det är långsökt. Jag tror Smarties är god.

Däremot tycker jag Frontline hanger med lite för lätt, även om Nu Smartass är god så innebär det ju inte att hennes ord är gospel, hon sitter ju inte på någon info och där reagerar jag även på nutne som verkar vilja ha instruktioner av Smartass hur hon ska gå tillväga?
Småskumt och aningen ludet att inte vilja komma med något bättre än svag läsförståelse (sorry nutne men läs igenom en gang till och betona inte så...)

Jag tycker att Rumpleteazer är lite väl tveksam till ´Smartass för även om det skulle kunna vara ett superalibi så... nja.
Däremot tycker jag Rumple har en poäng om Frontline. Känns kanske som det kan finnas polisonger men jag är inte säker.

Till Coras fördel får väl ligga att hon var på Mrs_BC rätt tidigt och rösändringen idag talar till hennes fördel eller så är hon luden och följer Smartass för att det känns safe?

Vafan, alla kan vara ulvar, tom Kraxel som jag har noll koll på. :crazy:

Fast om du tycker att jag väntar på instruktioner från smartass så tror jag snarare att du har svag läsförståelse. ;)

Ja, jag hittade en extremt långsökt teori. Ja, den ena delen av teorin höll. Är det då helt omöjligt att tänka sig att andra delen också håller?

DL 4
16:28 Cora röstar på Frontline
17:08 rumpleteazer röstar på Frontline
17:36 Smartass röstar på rumpleteazer
18:34 Cora ändrar röst till rumpleteazer
20:52 Kraxel röstar på rumpleteazer

Frontline: 1
rumpleteazer: 3

Vad tycker du då om rumpleteazer teori om Frontline? Det finns en del att säga om henne men att hålla någon åt det godare hållet för att denne envetet går efter en ulv och lyckas lyncha denna i ett kritiskt läge känns inte direkt ulvigt. Jag är klart osäker på Frontline godhet men av helt andra skäl.

Jag kan hålla med om den till viss del, tyckte frontline var lite väl snabb att godförklara dig. Däremot tror jag det är större chans att du är god än ulv, för jag har svårt att se en ulv bete sig som du gjort i leken. Ingenting är omöjligt, men du är inte precis högt upp på listan. ;)

Det skulle förstås kunna vara så att rumpleteazer börjar känna att det bränner lite väl mycket och därför försöker peka ut sin ulvkollega frontline, för att när rumpleteazer sedan blivit lynchad som ulv, så sitter frontline lite säkrare...

Jag har inte riktigt kunnat hänga med idag (heller) men att ni tror att jag gjort en felskrivning är helt barockt. Iofs charmen med anonyma nick för ingen hade misstänkt mitt originalnick för det heller, det där är bara en del av mitt språk och hur jag uttrycker mig.
Felskrivningar kan alla göra och är det en sådan kan den vara ett äkta misstag. Är det medvetet så är det liksom en större indikation på ondhet om du verkligen menade det.

Jag kan hålla med om den till viss del, tyckte frontline var lite väl snabb att godförklara dig. Däremot tror jag det är större chans att du är god än ulv, för jag har svårt att se en ulv bete sig som du gjort i leken. Ingenting är omöjligt, men du är inte precis högt upp på listan. ;)

Det skulle förstås kunna vara så att rumpleteazer börjar känna att det bränner lite väl mycket och därför försöker peka ut sin ulvkollega frontline, för att när rumpleteazer sedan blivit lynchad som ulv, så sitter frontline lite säkrare...
Jag tror att begränsad_utgåva var snabbare, men för all del inte på samma vis.

Jag är nojig att jag kan ha fel.

För mig är det inte rumpleteazers påpekande i sig utan hur hårt hon hugger och enbart på den detaljen, bygger inte upp det med något mer.

Alltså jag är kluven till rumpleteazer. Visst kan hon vara ulv, men jag får känslan av att hon lika gärna kan vara en god med dålig koll på andra goda. Har mina misstankar om vem hon är också, vilket säkert färgar mig. :o

Felskrivningar kan alla göra och är det en sådan kan den vara ett äkta misstag. Är det medvetet så är det liksom en större indikation på ondhet om du verkligen menade det.
Men herregud. Det är ingen felskrivning! Jag skrev att diskussionen verkade handla om varför Cora inte var med och röstade ut en god! Feta inte där så hajar du. Jag tyckte det var en ickediskussion, varför man inte röstar på en god bör ju inte vara så fel.

Vem Cora faktiskt röstade på hade jag inte ens kollat och nu minns jag inte och tanker inte kolla heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023