Medryttartråden 3

Här tar vi det fortfarande lugnt och fint med igångsättningen, hon är fortfarande mjuk, pigg och framför allt hältfri :) Och jag tycker mer och mer om henne för varje dag, det är en riktigt mysig och rolig häst! Längtar tills vi kan sätta igång med lite mer "ordentlig" ridning, och så ska jag försöka jaga rätt på en dressyrsadel...

Jag och Eldas tävlade bruks idag. Med tanke på att det är första gången han vistas på tävlingsplats sen travet, aldrig har sett en bruksbana i hela sitt liv och blev omgärdad av enorma bromsar så kom vi runt banan, hela och fina.

IMG_8920.JPG

IMG_8896.JPG

IMG_8900.JPG

@purity_666 WE verkar skitkul!

kl
Vi var ute på en lite väl spännande tur idag, den andra hästen i stallet har börjat stegra igen, när hon ser nåt läskigt. Så jag och Amorina skulle vara med som ett lugn och behagligt stöd - det gick väl sådär :p Amorina drogs istället med i cirkusen och studsade på alla fyra, lättade fram och sparkade bak :banghead: 3 fighter av varierande storlek senare, i ösregnet, så var vi ganska nöjda både jag och den andra ryttaren. Nu har jag fått se den mindre trevliga sidan av fuxfröken, den var rätt hanterbar ändå så det känns bra!

Här tar vi det fortfarande lugnt och fint med igångsättningen, hon är fortfarande mjuk, pigg och framför allt hältfri :) Och jag tycker mer och mer om henne för varje dag, det är en riktigt mysig och rolig häst! Längtar tills vi kan sätta igång med lite mer "ordentlig" ridning, och så ska jag försöka jaga rätt på en dressyrsadel...

Åh, lycka till med sadelletandet :)

kl

Är så himla glad i min(a) hästägare (båda två är grymma!) och medryttarhästar. Cariño och jag har haft en grymt bra dressyrträning i veckan och en ännu bättre hoppträning.
d_537ba94f2a6b2235de7f2fd6.jpg

dd3_537de5189606ee1746b558fd.jpg

d5_537de30addf2b33d3d7c7d68.jpg

Vi har så sjukt kul tillsammans nu - den grå och jag!
g3_537b333addf2b33a83cc8ac3.jpg

Har himla kul med den bruna också och hoppas kunna ägna lite mer tid åt honom nu när dagarna blivit längre.
li2_53791383e087c336b784f2f3.jpg

Förhoppningsvis kan jag delta lite snart i den här tråden då jag troligen snart blir medryttare igen! :) har kontakt med en ägare och har även varit och träffat henne och hästen, och allt kändes jättebra! Har inte kunnat provrida hästen än eftersom hon är lite under behandling och ska även byta stall snart så det har skjutits upp lite. Men jag tror hästen kommer passa mig bra, ett rutinerat fälttävlanssto som nu inte ska tävlas utan tränas allsidigt. Om allt går som de ska kommer jag framförallt hoppträna och rida ut! :D aahh börjar få ridabstines nu!

Om ni inte tittar på den livrädda potatissäcken på ryggen så ser ni en vacker häst som för någon månad sen inte fattade vad hoppa innebär. Nu ska vi nog ta och öva mer på det där :love: (Och piloten får försöka svälja sin skräck)

10402832_10202726870510702_7306839821829969532_n.jpg

Kan väl bjuda lite på mig själv - dressyrsitsen i galoppen är ett work-in-progress, jag tycker det känns som jag ligger ner medan min instruktör skriker "braaaa, sträck på dig och luta dig bakåt, upp med magen" haha. Inte helt nöjd över mina händer men vi kämpar på :)

c1_5380cb172a6b2269b61dca68.jpg

Jag har insett att jag måste miljötränas... Förra veckan red vi förbi en stor lastbil (som var på) som stod på ena sidan vägen och på andra sidan en gräsklippare, idag red vi förbi en otroligt högljud grästrimmer som dessutom "dök upp" bakom en häck. Hästen är stencool medans jag sitter och spänner mig och pratar lugnande med hästen som redan ÄR lugn.. :meh:

Nä nu är det dags att komma ut från skogen ett tag tror jag :D

Finaste nöten :love:
bild2_538df0119606ee58c32d8cf8.jpg

@tindra Kul med film! Ser ut att vara lite häst att jobba med ;) Men fina är ni, och det blir nog super det där när du hittar knapparna. Stundvis mot slutet är han riktigt fin när du får kontakt i handen och han vilar lite mer på steget :)

@lisa412 Haha jag känner igen det där! :D Vårt ridhus låter en del när det blåser, jag sitter och spänner mig som sjutton medan hästen är kolugn och inte bryr sig ett smack :p

Ännu en mysig dag med pållen. Som vanligt så står han lääääängst bort i hagen när man ska hämta honom så idag började morotsmuteriet. Håller tummarna för att han kommer gående imorgon, man vill ju inte motionera för mycket liksom :p
Vi travade väldigt mycket idag och jag fick inte ont i benet alls :banana: Så skönt att kunna låta honom rulla på.

Jag är lite nyfiken, vad var det som fick er att fastna för just era medryttarhästar?

Fan, fan, fan! Idag fick jag veta att min medishäst ska säljas... Han har varit bortlånad de senaste två veckorna och jag har känt på mig hela tiden att han inte kommer tillbaka. Senast igår tänkte hur ledsen jag skulle bli om han såldes och ja, det blev jag... :cry:

Hur fan ska man hitta en ny häst som är ens hälften så fin som honom!? Och som står på ett lika fint ställe med lika underbara människor!?

@lisa412 - vad tråkigt. Det kommer nya hästar, men någon kommer alltid vara den som tar störst plats i hjärtat.

Själv har jag igår varit hos en kompis och fått rida (åka :p) hennes islandshäst. Kommer börja jobba i staden som kompisen bor utanför i höst och kommer därmed också få rida hos henne 1-2 dagar i veckan då hon har två hästar och gärna vill ha sällskap. Jublar! :D

Håller på att gå under av hästabstinens!!
Jag kollar annonssidorna flera gånger om dan plus att jag har egna annonser ute men det händer ingenting... :(

Håller på att gå under av hästabstinens!!
Jag kollar annonssidorna flera gånger om dan plus att jag har egna annonser ute men det händer ingenting... :(
Det går säkert lättare till hösten, det är ju inte många som söker medryttare nu under sommaren när de flesta hästar går på bete!

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
3 916
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 624
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: MML
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka