Folk brukar vara mer benägna att leta efter hjälp när det börjar bli kallt, mörkt och blött ute så det tror jag säkert Håller tummarna för dig!@Flixon Jag hoppas verkligen det är så!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk brukar vara mer benägna att leta efter hjälp när det börjar bli kallt, mörkt och blött ute så det tror jag säkert Håller tummarna för dig!@Flixon Jag hoppas verkligen det är så!
Får jag hoppa in här?
Medryttare sen slutet av mars på en helt underbar ardenner som heter Ador
Är så nöjd med allt. Hästägaren är super! Stallet är super! Stallkompisarna är super! Kan inte bli bättre!
Gud så fin!
Jag känner absolut igen mig! Jag längtar varenda dag efter en häst som faktiskt är min egen, där jag själv kan bestämma allt kring hästen och inte behöver rätta mig efter någon annan. De tips jag har är att se det som att jag underhåller min ridning inför den kommande hästen, samt att planera det jag kan, dvs ridningen. Har jag en plan för min och hästens utveckling blir det lättare att hålla motivationen uppe, tycker jag.Hoppar in i tråden med lite funderingar.
Jag har alltid haft egen häst men dom senaste åren har jag varit utan och hjälpt till och ridit andras hästar.
Vilket har varit kul, en häst hopp-tränade jag enbart, en annan var kompisens häst som jag hjälpte till med hoppning och avlastning, en hade jag som min egna.
I höstas försökte jag mig på att vara medryttare på riktigt, hade en fin häst jag åkte ut till 1-3 dagar i veckan. Men efter en månad lessnade jag, inte rätt häst för mig och själva medryttar-grejen kändes urtrist.
Nu har vi flyttat och jag har hittat en häst som jag har provridit, känns jätte bra. Ägaren har inget behov av att träna och tävla, något jag tycker är skit kul. Tidigare har jag ridit unghästar, denna är 13 år så möjligheten att få komma ut på tävlingsbanan är stor.
Hur ska jag göra för att tycka det är roligt? Inte lessna? Jag vill ju rida men jag saknar att äga en egen häst, kunna göra vad jag vill och bestämma allt själv. Köpa häst är inte aktuellt nu men absolut i framtiden men så länge.
Någon som känner igen sig?