Här tryter motivationen lite... Pålle har haft semester i några veckor men jag har varit där två gånger sedan han sattes igång igen. Känner ingen lust alls att åka dit, inget sug efter att rida. Men jag vet inte om det bara är att vi inte är igång än? Det går i vågor jämt, ibland är det superkul men ofta bara sådär och det ligger och gnager hela tiden att jag vet att vi inte passar jättebra ihop. Ibland tänker jag att jag håller kvar vid den här hästen bara för att stallet ligger så bra till (har ingen bil så är beroende av buss) och för att jag ändå ridit honom i 2 år nu. Då blir jag ledsen för att jag kanske inte får rida ALLS om jag slutar här... Och jag gillar ägaren jättemycket och vill inte göra henne besviken om jag slutar för jag vet att hon behöver hjälp. Suck
Tänk om jag kunde ha en egen. En övervuxen ponny eller litet kallblod, lugn och trygg och en bästa kompis. Som jag får bestämma över själv, som jag kan träna till att vara väluppfostrad och lätt att ha att göra med. Det vore något!
Någon som har samma erfarenheter angående medryttarhäst eller bara något tips/råd?
Tänk om jag kunde ha en egen. En övervuxen ponny eller litet kallblod, lugn och trygg och en bästa kompis. Som jag får bestämma över själv, som jag kan träna till att vara väluppfostrad och lätt att ha att göra med. Det vore något!
Någon som har samma erfarenheter angående medryttarhäst eller bara något tips/råd?