Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner absolut igen mig! Jag längtar varenda dag efter en häst som faktiskt är min egen, där jag själv kan bestämma allt kring hästen och inte behöver rätta mig efter någon annan. De tips jag har är att se det som att jag underhåller min ridning inför den kommande hästen, samt att planera det jag kan, dvs ridningen. Har jag en plan för min och hästens utveckling blir det lättare att hålla motivationen uppe, tycker jag.
Blir galen på mig själv! Var som sagt på provridning idag, gick jättebra, superfin häst, inga konstigheter men ÄNDÅ (!!) är det nått som inte känns rätt
Med förra medishästen så tackade jag ja direkt, inga funderingar alls.
Åh blir galen...
Fundera igenom hela provridningen, från början till slut och skriv ner om du behöver. Så kanske du kan bena ut vad det var som kändes fel?@sofiaspel Det är det som är så irriterande, jag vet inte vad det är som inte känns rätt?
@sofiaspel ulla, haha vilket smeknamn. Men den såg trevlig ut står hon i Vintrosa ? (Har ridit lite där i krokarna förut men nu har jag bytt till andra sidan stan).
Kl
Inaktivast i stan... har lite mycket mellan jobb och träningar Den grå och jag gör framsteg i både dressyren och hoppningen. Missade tyvärr pay&crossen då jag jobbade den dagen men terrängträningarna drar igång den 25:e - det ser vi fram emot
Från dressyrträningen i tisdags.
Hoppträning i onsdags, så galet nöjd med Cariño:
Och dressyrträning igår med Linus (första gången jag tränade med honom och hans femte dressyrträning någonsin...) :
Veckan som kommer bjuder på ungefär samma upplägg - i alla fall för den grå. Vila i morgon, sen ska jag träna dressyr på tis och hoppning på onsdag. Så sjukt pepp!
Idag hade vi ett sånt här tråkigt pass som alla har någon gång ibland.
Ulla kändes lite muppig rent ut sagt, vet inte om hon kanske brunstar och om hon blir påverkad av det. Hon var extremt jobbig i munnen, slog med huvudet vad jag än gjorde, försökte bita ihop och rida lite övergångar på volten i båda varven, gick okej.
Gjorde en galopp ökning på långsidan och fick kicka till henne med skänkeln då svarar hon med ett jätte bocksprång.
Hon är het men ändå slö, jätte svårt att förklara. Hon blir pigg i galoppen, traven slår hon mest med huvudet och i skritt vill hon studsa in i trav. Vill inte fatta galopp i bland och inte ens börja trava, så visst hon testar väl mig på något konstigt vis, sur blir jag i alla fall MEN det ska bli bättre!
Kvinnersta??!!!
Går du på skolan?
Vilka håller till där nu, både i trav- och ridstallet?
Det är skitkul att träna har kört en dressyrträning i veckan nu ... sen tränar ägaren en gång i veckan också. Det enda som blir är att vi knappt hinner köra nått pass hemma mellan alla träningar nu när terrängen drar igång också men det är ju ett angenämt problem han är i sitt livs form just nu och det blir ju bara bättre och bättreHaha, ja Ulla är väl inte det vackraste smeknamnet, min man vägrar kalla henne det. Hon bor i Lannafors men står på sommarbete på Latorps gård för tillfället.
Fina hästar du rider, kul med träningar, längtar tills jag kommer igång jag med
Det är skitkul att träna har kört en dressyrträning i veckan nu ... sen tränar ägaren en gång i veckan också. Det enda som blir är att vi knappt hinner köra nått pass hemma mellan alla träningar nu när terrängen drar igång också men det är ju ett angenämt problem han är i sitt livs form just nu och det blir ju bara bättre och bättre
Latorps gård... då kanske vi ses där? Tränar för Karin i hoppningen och skulle tränat i dag men banan var för blöt så det blev inget...
Det gör vi, jag hade tänkt vara med där så småningom också