Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

kl

Spännande att rida idag. Det var is på grusvägarna. Imorn åker traktbrodd på och nästa vecka blir det skor med fyra broddhål!

Var inne och kollade i tråden och upptäckte att jag bara lagt in en länk, här kommer hela inlägget med bilder och så:

182526_10151485610607538_440140578_n.jpg

557712_10151485610802538_1935385252_n.jpg

KL

Jaha, får väl smyga mig tillbaka hit då nu när jag har en ny liten pålla att ta hand om! Hade tidigare en fin och stor Glad som jag red 3 ggr/veckan men han stod tyvärr dumt till. Men jag hann lära mig mycket! Nu är det en liten kicka som är mer i storlek med "min" gamla häst Jack som jag red för ridklubben. Så hon är sådär ca 155 och det är alldeles lagom enligt mig! :D

bild_1_50904d8be087c322fcfd5643.jpg
dsc_0242_50829fff9606ee031e762c99.jpg

*kl

Pepper har ont någonstans och har inte ridit honom på länge. Var ute igår och då var han väldigt naffsig så jag tog bara några kort.
pepper118.jpg

Vi tog oss runt både 35 och 55 ... fast det var inte särskilt vackert. I 35 hoppade han stillastående :angel: och tyckte barbapappa hindret var läskigt och stannade på det.

I 55 höll jag på att flyga av då jag tappade ena stigbygeln vid värsta skuttet över en oxer :angel: filmer kommer om ett tag.

Överlag så är jag nöjd, han var supercool och verkade tycka att det var riktigt kul. Det var bara hindrena som var lite läskiga i början och att det satt en massa folk på läktaren har han inte heller varit med om. (åh, haha, jag hade på mig nya ridbyxor som tydligen inte funkade så bra med sadeln då det blev extremt halkigt att rida. Där fick jag som inte tog helskodda ...)

Ni ser den ytterst lyckade 35 cm rundan om ni klickar på bilden nedan (det började bra med en vilsen liten ponny i vägen... :angel:)

Det gick bra .. Fick mycket fin konstruktiv kritik! Red programmet 2 ggr. Första gången var det en fiolsträng jag satt på (regnet stod som spö i backe o på plåttak :devil: ) ... Men sen sluta det och hästen va lagom uppvärmd, så då fick vi till en bättre runda :p

Så nu blir det att utöka träningen, med både hopp och dressyrträning varje vecka! :)

Haha, vad roligt det var att se er två på samma bana, snacka om stor och liten! ^^ medryttarinnan_ gott med konstruktiv sådan!

Jo, nya hästen är en liten donna som inte är så utbildad. Hon är 6 år men ligger lite efter då hon haft lite otur med rejäla hovbölder och, om jag inte minns fel, bärrandsröta eller liknande (jag kan ha helt fel här!). Tanken är att jag ska rida och träna henne så att hon blir mer av en ridhäst och ingen lall-häst. Ägaren har inte riktigt tid att göra det själv tyvärr, vilket jag är glad för. Så det blir både hopp och dressyr (inget hoppande än dock, för hög belastning i nuläget) och framöver kanske också ut och tävla lite, vilket jag hoppas på.

Nu har vi precis fått klartecken för att ta upp galoppen igen, med andra ord stor glädje för den lilla fartälskande hästen ^^ Jag rider henne 2-3 gånger i veckan som grund, sen lite mer eller lite mindre ibland beroende på hur livet ser ut och allt sånt.

kl

Vi har vilat i en vecka. I dag fick det bli en skrittur på en nöjd ponnyhäst :D

Har ju inte visat filmen från 55 cm. Klicka på bilden!

Va duktiga ni är! Är han ute på annons än?

--

Pga att det är så mörkt och jag inte haft nån pannlampa har jag ridit endel i paddocken med Pippi och nu när hon gått ner i vikt (hon blev lite tjock på sommarbetet) är hon helt underbar att rida :love:
Red barbacka häromveckan och hon gick kanonfint!

*kl*

Imorgon ska jag å pålle på dressyrträning i ridhus! :D Känns lyxigt att rida i ridhus, hehe. Ska bli sååå roligt!

Åh vad kul med träning! Jag har ju ridhus (eller vad man kallar det, täckt ridbana) men har inte kommit igång med träning ännu,väntar på besked om när första blir. Längtar!!! Imorgon hoppas jag att det inte bestämmer sig för att regna när jag ska rida ut. Det gäller ju att passa på när det är helg så man kan rida på dagtid.

Igår var lilla skruttan kalasduktig! Hon var verkligen lyhörd och arbetsvillig och vi hade inga kamper alls och hon har till och med fått sån styrka att hon orkar bära sig lite mer i galoppen.

Vi hade lite problem med fattningarna först, men efter att jag använde mig av en bom så lossade det och vi kunde göra fattningarna utan. I helgen när vi red ut så var hon modigare än modigast! Lite roligt, hon kan hitta saker att reagera på men jag tycker att hon blir bättre och bättre. Det är precis den här typen av häst jag trivs med, som har lite "sans mellan öronen" och inser att saker inte dödare henne. Oftast. Hon växer liksom. Jag själv är ju ganska okomplicerad och lugn till häst så denna typen är bra, hon går att smitta ;)

Vi fick också lite ridsällskap när vi skrittade av!

dsc_0094_50abd5749606ee70b764164b.jpg

(sorry för felvänd bild men det var från en mobilpost som vägrade vända på den...)

Va duktiga ni är! Är han ute på annons än?

Nix. Ägarna har fortfarande inte satt nått pris. Dock verkar det ju som att de ska sälja stall och gård och allt ... min vän och kollega kommer och provrider (hon har ridit honom 2 gge tidigare och är helt såld men ska få provhoppa lite också) nu i december sen hoppas jag att han åker till Västerås på prov för jag är redo att släppa det här projektet och gå vidare...

Vill inte säga för mycket än... men om ett par dagar vet jag kanske mer och då ska jag så klart dela med mig :bump:

(sen kommer G alltid ha en plats i mitt hjärta, det är min första tillridninghäst ...och den mammigaste häst jag haft att göra med, han lyder min minsta vink. Och jag vill honom allt väl här i livet så han bara måste hamna hos min kompis som kommer ge honom det liv han förtjänar)

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 674
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka