Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Vilket lyxproblem! :D

Jag skulle kunna ge mig på att rida den andra IC :n i stallet men han är ur kondition med fettvalkar ... dessutom är han lat och trög att rida. Så jag lägger all energi på G som ju faktiskt är i gång och kul att rida.

img_5693.jpg

Såg ju hur bra ut som helst! :)

I helgen så ändrades det om till häst2 istället och jag är kalas nöjd!! Ska nog bege mig och shoppa lite idag, schabrak och lindor :D

Shoppa!! finns det något roligare o shoppa till än hästar? Nej :D

Skojar du... jag får lägga band på mig, kan ju inte hålla på att köpa en massa grejer till en häst som ändå ska säljas ... sen kommer jag på att ja men jag kan ju spara till framtida häst och så handlar jag ändå.

Matchande huva+schabrak till Pay & jumpen bla... fnurrar på lindor men det ser så fånigt ut med hovskägget :D

Vi var ju lite sugna på turkost för att matcha hans ögon... men det kändes så ponny på nått vis så jag körde på marinblått. Det passar på typ allt :)

Så stilig han blev! :)

--

Igår var jag ute och red med min hund lös (gör jag ganska ofta) och min mammas understimulerade hund i koppel ;) Pippi är så himla snäll :love: gör ingenting

Vad kul att kunna ha med hunden :D

I dag (onsdag) har vi hoppeliskuttat. 60 centimeter som högst, de små kryssen i början sprang han rätt igenom - varför lyfta rejält på fötterna för.

HoppFILM

Min fotograf: Ramla inte av
Jag: ska försöka
Syrran (som filmar) mumlar
Fotograf: Då får vi tårta!

Och ... fotograf (efter att vi landade i fel galopp, syns i filmen): där böt han galopp, det är ju lysande
(samma som ovan, landade i fel galopp) Där böt han galopp igen!
Ett helt varv då, driiiiv, driiiiiv

----

Appropå shoppingen då: köpte nytt hoppspö + schabrak + väst - som syns i filmen... åh, och handsskarna jag har på mig med :angel: nu får det vara slut på hästgrejer ett tag, tror jag.

Ridhuset (annat än förra gången, miljöträning ... + garanterat tomt) var en katastrof för foto, filmen blev ju ok men bilderna blev suddiga. Här ser ni dock hur man hoppar ett litet hinder på 60 cm...

dsc_0475.jpg

Senast ändrad:

Jag har fortfarande träningsvärk.... :D och på måndag kör vi, förhoppningsvis, igen. Min kära groom förfasade sig över att vi bara skulle ha två ridhus dejter till innan pay & jumpen och tyckte att vi åker igen på måndag (jag vågade liksom inte be om mer eftersom att det är hon som kör) så vi får hoppeliskutta lite mer :D :love:

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 653
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka