Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

hstarna041_zpsede18995.jpg

Red ut idag och hann innan det blev mörkt. Först kändes han lite seg men efter en galopp fick han upp tempot!
Galopperade på en äng och då kom en bil på vägen bredvid och Pepper bockade lite sen galopperade på sidan :D så de i bilen såg livrädda ut, jag bara log och vinkade "jag har full kontroll" ;)

medryttarinnan:Hur har det gått?

Idag har jag vart och shoppat hästgrejor, jag är medryttare!! :bump:
Kan inte riktigt förstår det ... Hoppas nu bara att allt funkar oxå.
Men jag är så förbaskat kär i hästen. Han e 6 år, mycket välriden och sådär lite småbusig/valpig. Helt underbar. Tror att ägaren såg hur förälskad jag blev :love:

Härligt att rida ut! Man får passa på så länge vädret är fint och njuta.. :)

Va härligt! :) vill se bilder sen, vad är det för ras?

Ja han är en snygging. Och så trevlig att hålla på med även fast han är hingst och knappt riden :)

Va härligt! :) vill se bilder sen, vad är det för ras?

Pappan är PRE och mamman fullblod.

Provred även ett renrasigt fullblod dagen efter som hon även var riktigt mysig... Men det blev killen ändå när hjärtat fick välja.

Dock är träningsvärken helt från en annan värld. Den är vidrig! :devil::rofl:

Kul med lite liv här i tråden! Ser fram emot bilder på din nya stjärna :)

kl

Efter mycket om och men (ja, efter allt jag skrivit i tråden med) så ska jag inte köpa Garre. Låt oss säga att någon som känner mig bra dinglade möjligheterna till en riktigt bra häst framför mig och jag tänkte om. Ska jag köpa häst vill jag ha en som håller för det jag vill göra. Men jag och G fortsätter tills vi hittar en köpare, ägarna vill inte annonsera ut honom så det får bli via kontakter och jag vet en person som är mycket intresserad (en kollega till mig) och som jag verkligen hoppas kommer kunna köpa honom i slutändan.

Imorgon går vi vidare med G's utveckling. Då ska vi åka transport (vi behöver lastträna upptäckte vi när vi skulle hem från Västerås...) och sen ska jag rida honom i ridhus ... tror aldrig han har varit inne i ett riktigt ridhus under sina 5 år i livet så det ska bli spännande. Ägarna vågar fortfarande inte rida honom så jag kör 5-6 dagar i veckan och jobbar på med att balansera och rakrikta herr häst. Målet nu är ju att överleva Pay and jumpen 4:e november...

Kul med lite liv här i tråden! Ser fram emot bilder på din nya stjärna :)

kl

Efter mycket om och men (ja, efter allt jag skrivit i tråden med) så ska jag inte köpa Garre. Låt oss säga att någon som känner mig bra dinglade möjligheterna till en riktigt bra häst framför mig och jag tänkte om. Ska jag köpa häst vill jag ha en som håller för det jag vill göra. Men jag och G fortsätter tills vi hittar en köpare, ägarna vill inte annonsera ut honom så det får bli via kontakter och jag vet en person som är mycket intresserad (en kollega till mig) och som jag verkligen hoppas kommer kunna köpa honom i slutändan.

Imorgon går vi vidare med G's utveckling. Då ska vi åka transport (vi behöver lastträna upptäckte vi när vi skulle hem från Västerås...) och sen ska jag rida honom i ridhus ... tror aldrig han har varit inne i ett riktigt ridhus under sina 5 år i livet så det ska bli spännande. Ägarna vågar fortfarande inte rida honom så jag kör 5-6 dagar i veckan och jobbar på med att balansera och rakrikta herr häst. Målet nu är ju att överleva Pay and jumpen 4:e november...

Kommer att gå bra med ridhuset .. låt allt ta sin tid. Kan bli en stor omställning för hästen. Ljust, speglar... om underlager slår upp i väggen, spö mot vägg osv... Lycka till! :)

Kommer att gå bra med ridhuset .. låt allt ta sin tid. Kan bli en stor omställning för hästen. Ljust, speglar... om underlager slår upp i väggen, spö mot vägg osv... Lycka till! :)

Ja, vi åker supertidigt för att få ridhuset för oss själva ... så att vi kan lalla runt lite hur som utan att behöva tänka på andra hästar om han blir skrämd. :) kommer säkert gå bra, han har tagit alla förändringar och nya saker över förväntan men jag är hellre lite på den försiktiga skalan än att jag blir övermodig. Han är fortfarande rätt grön.

Ja, vi åker supertidigt för att få ridhuset för oss själva ... så att vi kan lalla runt lite hur som utan att behöva tänka på andra hästar om han blir skrämd. :) kommer säkert gå bra, han har tagit alla förändringar och nya saker över förväntan men jag är hellre lite på den försiktiga skalan än att jag blir övermodig. Han är fortfarande rätt grön.

Låter som en plan! :)

Jag red ut idag, rider även en travare ibland som heter Oscar så rider min syster Pippi :)
Pippi är så snäll och busar inte alls med min syster (tror hon vet att hon är lite rädd) hon är så klok den gamla damen! Blev lite sent men ganska mysigt att vara ute när mörkret kommer och dimman ligger över ängarna.. Såg en älg också, mysigt!

Visar en gammal bild på mig och Pippi. Oscar har jag ingen bild på än
pippiojag1_zps18dc4124.jpg

Fina han är :) kul att se ett sånt välvårdat kallblod!

Tack! :love:

(tar glatt åt mig äran eftersom jag ansvarat för både föda och motion och övrig omsorg sedan... hmm ja ett år tillbaka blir det väl!)

Såhär såg han ut när jag började rida honom (vi hade ettårs jubileum i tisdags!):

wpid-imag4362-1.jpg

Det var premiärturen. Ca 2 km. Då var han fyra år och hade stått 6 månader .. innan dess var han iväg på inridning i 2 månader. Så han hade inte gjort så mycket i livet.

Har ju tyvärr inga helkroppsbilder från då men det har hänt mycket med kroppen och knoppen sen dess :banana:

Ser ju hur bra ut som helst!! :bump: Kul att det gick bra...

Själv valde jag ju mellan två hästar och valde den första ..
Idag var jag och red den första och jag älskar verkligen hästen. Men det är en hel del runt om, som ger mig en hel del huvudbry och ångest att jag förmodligen valt fel.. Usch! Magkänslan är inte alls bra nu... Varför kan inte allt bara vara enkelt och logiskt. :cool:

Usch, vad jobbigt... men, är det försent att ändra sig? Eller vill du avvakta och känna efter ett tag?

Ja G ska ju säljas... och ägarna har rätt bråttom men med tanke på storlek, kunskapsnivå och hur marknaden ser ut vet jag inte riktigt hur de tänker. Köpare växer inte på träd och de där 20 000 de betalade för honom som tvååring tror jag inte det är realistiskt att tro att de ska få tillbaka. Så jag har lite huvudbry och ångest själv. Men hästen behöver ridas och röra på sig så vi siktar in på pay and jumpen och jobbar vidare tills det dyker upp någon som vill köpa honom :)

Jag har bestämt mig att ta upp kontakt med ägare till häst nummer 2 så får vi se...

Förstår din ångest. Hoppas att det löser sig ändå... Lycka till på Pay and jump! :)

Så lite så :) Tycker de är coola kallbloden när de är så där fina, inte jätte feta, glänser i pälsen och glimten i ögat! Lite sugen på en kallblodstravare men jag får se hur det blir när jag väl köper egen igen.
Nu har jag så mycket hästar att rida att jag knappt har tid ;)

Medryttarinnan:
Det är väldigt viktigt hur man trivs med ägaren och att man har samma tänk, helt klart! Hoppas det går bra och kontakta ägaren till den andra hästen :)

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 653
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka