Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Blir ju mer personligt än "han" hit och han dit. Fast jag tog bort ett Garre i texten nu ;)

Har lagt ut hans bumlings-kompis nu också. Ägarna hade velat sälja de ihop men jag tror att det blir svårt nog att sälja en och en. Även om jag har en spekulant på G som ridit honom 2 ggr tidigare och är helt såld... hon kommer och provhoppar honom nästa söndag sen får han förhoppningsvis flytta till Västerås igen.

Senast ändrad:

Det var nog det stället som blev ett för mycket, för nu såg det mycket mer harmoniskt ut! :)

Har precis kommit hem från lillskruttan, hon tycker fortfarande att jag är skitjobbig som ska ha henne att jobba i ett mycket lägre tempo än vad hon anser vara rätt, och bli puttad med bogar hit och dit. Men hon blev hyfsat fin på slutet. Var dock lektion samtidigt så blev inte det där passet jag hade tänkt mig. Men det tar vi igen imorgon!

Det var en bra annons :) Tittat något mer på egen häst? För du funderar på att köpa en va?
Jag sitter ju o tittar annonser hela tiden själv. Är så sugen på en lite större welsh cob :love: sen såg jag en blandning mellan frieser och arab som var väldigt fin med. Men egen häst får vänta.

--

Jag va ute igår och hade insläpp, fick pyssla lite med Pippis son Pelle som blivit sparkad och har ont i revbenet.
I tisdags red jag ut i regnet och Pippi är väldigt pigg o glad nu när det blivit kallare :) Lite segt när man kommer ut sent varje dag bara, tur man har paddock och folk att rida ut tillsammans med!

Imorgon ska jag ut till Pepper, får se om det blir nån bild

Jag tyckte att din annons var bra!! Jag hade köpt den om jag hade letat efter en :D

Idag red vi andra gången för dressyrtränare och nu hitta jag hem helt. Så skönt när hon sa "lita på dig själv"... "du vet vad du ska göra" .. :D jag har ju haft 6års paus och känner mig lite "off" .. Men när hon sa så kom allt tillbaka och hästen gick bättre än nånsin :)

Det var en bra annons :) Tittat något mer på egen häst? För du funderar på att köpa en va?

Jo, jag tänkte köpa mig en åring eller så ... måste bara få ihop det med jobb först :) köpeskilling (+ uppstallning för ett år ungefär) har jag redan men jag ska ju leva själv också :)

(har spanat in några ja men får se om nån av dem finns kvar när jobbsituationen löseer sig)

Åh, tack :D hade jag haft råd med ett par hästar hade han lätt vart en men nu får jag nöja mig med en häst framöver och då vill jag ha en hoppehäst ...

Bra råd från tränaren!

kl

Dagsfärsk bild:

p1020019.jpg

Åh, tack :D hade jag haft råd med ett par hästar hade han lätt vart en men nu får jag nöja mig med en häst framöver och då vill jag ha en hoppehäst ...

Bra råd från tränaren!

kl

Dagsfärsk bild:

p1020019.jpg

Vilken härlig bild!! :love:

Jo hon e en riktigt bra tränare, hon är domare också! :)
Nu längtar jag efter nästa gång! På tisdag blir det hoppning fast på ridskolehäst, som jag även ska ha nästa helg då jag ska va med på fälttävlansträning för Magnus Gällerdal på klubben! :D

KL

Hoppas på att snart kunna återansluta mig i denna tråd. Mailade på en annons om en som söker medryttare och fått svar att jag gärna får ringa upp.
Har inte ridit på ett år dock och inte ridit regelbundet på 2 år, så lite nervöst känns det. Men enligt annonsen ska hästen inte kräva "rutinerad ryttare" så får hoppas det stämmer.

KL

Hoppas på att snart kunna återansluta mig i denna tråd. Mailade på en annons om en som söker medryttare och fått svar att jag gärna får ringa upp.
Har inte ridit på ett år dock och inte ridit regelbundet på 2 år, så lite nervöst känns det. Men enligt annonsen ska hästen inte kräva "rutinerad ryttare" så får hoppas det stämmer.

Tänk mig då som inte hade ridit på 6ÅR !! :eek::p
Efter två provridningar så hade jag 2 hästar att välja mellan och anser idag att jag valde världens bäst häst! :love:

Då måste du ju berätta med vad? :D

Hehehe ja det förstås :D

Min medryttarpålle är en halvblodsvalack f.06 e.Saigon-Favorit. Lite efter i utbildningen och har lite mycket i huvudet men har växt jättemycket mentalt bara sedan jag började rida honom i maj. Utbildningsnivå ungefär LB dressyr och 90 cm hoppning.

Bilder:
184995_10151145543431297_640994420_n.jpg

532177_10151162682446297_1686346140_n.jpg

Åh, jag har haft en del med hans morfar att göra när han fortfarande var i livet :) (då var jag visserligen inte så gammal... ) Ser trevlig ut :)

kl

bilder från i fredags, nu har vi hittat motivationen igen ponnin och jag och ridit 3 dagar på raken, slutvilat. På tisdag blir det ridhus och löshoppning så då kommer filmer och bilder :D

p1020024.jpg

p1020003.jpg

Bidrar till lite spänning i tillvaron att galoppa på hacket... :angel:

p1020043.jpg

p1020060.jpg

Jaså, jag ska erkänna att jag inte har koll på vem det är :o:p

Din pålle är så häftig? Men ska han säljas?

medryttarinnan: GUD vad jag känner igen mig!! Har också precis börjat rida för tränare igen (hade dock lite kortare uppehåll än du, ca 2 år), det är sjukt jobbigt men allt kommer tillbaka! Som tränaren sa första träningen: "Det syns att du vet vad du gör, men du är lite ringrostig" :p

kl
Vill ni presentera er och era hästar? :) Skulle vara kul!

medryttarinnan: GUD vad jag känner igen mig!! Har också precis börjat rida för tränare igen (hade dock lite kortare uppehåll än du, ca 2 år), det är sjukt jobbigt men allt kommer tillbaka! Som tränaren sa första träningen: "Det syns att du vet vad du gör, men du är lite ringrostig" :p

kl
Vill ni presentera er och era hästar? :) Skulle vara kul!

Måste ju vara lite kul för instruktörerna med ryttare som oss oxå... Dom ser att det finns där, det ska bara komma fram :D

Men det är skönt när man får rida lite fler pass i veckan så man hinner bli varm i kläderna, och känna sig för o testa lite mer.

Själv ska jag ladda för en "fälttävlans helg" är träning med en ridskolehäst. Så jag ska rida henne första gången i morrn... Snälla håll tummarna! Hon gillar att testa och se om man kan stanna innan hindret :devil::p

Ägaren ska rida medryttarhästen så det ska bli jätte skoj! :laugh:

Jag rider ett 5årigt fullblod. Hopptränar en gång i veckan och kanske fram till våren vågar oss på att tävla. Beror lite på hur det utvecklas och ägarens önskan. Men just nu utvecklas medryttarhästen kanon fint och hon älskar att hoppa. Ska bara få till "fin-liret" :)

Medryttarhästen står på ridskola, så jag har även möjlighet att rida på ridskolans hästar och lektioner vilket är en perfekt komplement! :)

Ja det är jättekul, man känner att det händer lite saker när man får chansen att rida in sig ordentligt på en häst. I början var jag rätt tveksam till hästen, tänkte vad har jag gett mig in på? Men nu har vi lärt känna varann och det är jättekul just nu! :)

Håller tummarna! :) Gud så kul med fälttävlansträning! Är det terränghinder inomhus?
Själv ska jag hoppträna med pålle för första gången imorgon, ska bli så himla kul men lite nervöst. Har självklart lyckats bli sjuk nu också men det struntar jag i :angel:

Så perfekt att kunna rida på ridskolan också! Jag hade gärna gjort det också men det är så dyrt :( Och jag har flyttat ifrån min gamla ridskola, där fick jag rida gratis utöver lektioner. Det är lärorikt att rida många olika hästar.

Jo, han ska säljas. Men det verkar som att han blir rätt svårsåld, duh ... hehe jo han är rätt cool - en kille som syns iaf :D och hörs, hihi.

FILM

Och i dag löshoppade vi ju! (klicka på bilden för film)

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 674
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka