med tanke på denna anonns..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: med tanke på denna anonns..

Men du kan inte jämföra en triangelmärkt häst med en trebent hund!
:crazy:

Varför inte??

Det finns hur många olika saker eller skador som man trianglar hästar för.

Fick en fråga om jag ville triangla min gamla ft häst när hans sena höll i hop i en tråd :angel: Nej jag tog bort..

Vet flertalet hästar som går omkring med pålagringar och som uppenbarligen har ont, det tycker jag är betydligt värre än detta.

Men tydligen är det mer acceptabelt av någon konstig anledning

Jag tror faktiskt att det strider mot forumreglerna att lägga ut annonsen som det är gjort här

Dessutom så kan man knappast kalla en annons för offentlig, den är i högsta grad privat

Fast du, det var inte jag som la ut annonsen/startade tråden!
Däremot citerade jag mailet jag fått, vilket jag får göra eftersom det är Mitt mail och jag hänger inte ut någon med namn och dyl.

Men vet du vad, i Sverige har vi yttrandefrihet och värnar man om djurens välbefinnande-och hittar något man anser sig strida mot detta gör man helt rätt i att lägga sig i och ifrågasätta/protestera!
Man måste vara objektiv och försöka sätta sig in i djurens tänk, och dom tänker inte som vi! De facto!

Har inte sagt något om att valpen skall leva eller inte :crazy: Jag har bara kommenterat att jag tycker att man inte behöver skriva känslokallt alt otrevligt..

Jag är, och står för att jag är en sådan person som säger stopp när jag tycker att något har gått för långt! Jag tycker inte att det är okej att behålla en valp med skrumpet framben, jag tycker inte att det är okej att hundar ska få behöva gå med rullstol (vanligt i USA där hundar blivit förlamade efter akut diskbråck) med mera. VI har rätt att utnyttja djur så pass att vi får hålla dem, men KAN dom då åtminstone inte bara få vara djur och inte våra dockor?

Det som är så konstigt är att detta tycket bara gäller en viss typ av djur :crazy:

Jag är den förste som säger ifrån om jag ser ett djur lida. Och jag låter heller inga djur lida för min egen egoism skull heller.

Jag vet ingen har som påstått att det är mer acceptabelt.
Visst är det viktigt att försäkringsbolagen bara godkänner T-märkning att hästar som kan leva ett ok liv men det blir lite ohanterligt om vi tex skall dra in behandlig av tävlingshästar med smärtstillande naturmedel i den här hundtråden.
PL

Ingen diskuterar personen specifikt faktiskt och om du letar reda på andra liknande trådar, så kommer du att finna fler där det diskuteras flitigt om innehållet i annonsen. Oftast hundar som är defekta/abnorma eller av skum blandning.

Har inte sagt något om att valpen skall leva eller inte :crazy: Jag har bara kommenterat att jag tycker att man inte behöver skriva känslokallt alt otrevligt..
Jag tycker inte Nikkis mail var ett dugg otrevligt. Än en gång, hur skulle du skrivit?

Det som är så konstigt är att detta tycket bara gäller en viss typ av djur :crazy:
Jaså? Vilka djur då?

Jag har bara kommenterat att jag tycker att man inte behöver skriva känslokallt alt otrevligt..

Men snälla du, ge dig!
Vart är det känslokalla när Jag skriver att Jag(personligen!) Inte skulle vilja ha en missbildad hund, Vart är det känslokallt när Jag skriver att Om Jag vore en uppfödare och fick en sådan defekt valp, så skulle Jag avliva den-för valpens eget bästa, Vart är det otrevliga när Jag mailade uppfödaren och frågade häns handlande i att behålla en sådan valp??!!

Suck!

Hur man vet att den inte har ont? Hur vet du att din hund inte har ont av något idag? Man ser på hunden hur den mår, springer den runt o leker så gott det går glatt viftandes på svansen med blank o fin päls så mår den nog alldeles utmärkt. Jag kan iaf se på mina hundar om något inte stämmer med dom. Likaså borde ju en framtida ägare till en trebent hund kunna avgöra om den lider av sin avsaknade tass.

Tyvärr är det inte alltid så lätt att se om en hund har ont eller inte. Vissa hundar "mörkar" ganska svåra skador och leker och stojar precis som en frisk hund trots att de har ont. Speciellt svårt måste det ju vara att se smärta på en hund som fötts med en skada, där man sas inte har möjlighet att se hur hunden hade betett sig "normalt", utan skadan.

/ananya som omedelbart hade låtit den stackars lille parveln somna in om det var min uppfödning.

I min (och de flesta andras) värld avlivas defekta och skadade djur direkt vid födseln!

Även skadade djur med taskig prognos avlivas, men är prognosen god, så behandlas djuret givetvis.

Men snälla du, ge dig!
Vart är det känslokalla när Jag skriver att Jag(personligen!) Inte skulle vilja ha en missbildad hund, Vart är det känslokallt när Jag skriver att Om Jag vore en uppfödare och fick en sådan defekt valp, så skulle Jag avliva den-för valpens eget bästa, Vart är det otrevliga när Jag mailade uppfödaren och frågade häns handlande i att behålla en sådan valp??!!

Suck!

Jag tycker din formulering är kall.. inget annat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 267
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 288
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka