med tanke på denna anonns..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: med tanke på denna anonns..

Dessutom så har Nikkis publicerat ett utdrag ur ett mail svar där man faktiskt kan hur lätt som helst lista ut vem det är genom att använda annonsen som underlag..

Men vad gör det? Uppfödaren har ju själv valt att lägga ut anonns på blocket, och jag tror hon är mer synlig där, alla känner inte till bukefalos, men nästan alla känner till blocket, och med tanke på att hennes hundras är ganska eftertraktad så tror jag hennes anonns haft många klick...

Livet i sig måste värderas lika högt, annars så kan vi acceptera tjurrusningar, tjurfäktningar, målandet av ankor på inne ställen, utslängning av getter från kyrkofönster etc etc etc

Orsaken till allt ovan är just att dessa människor INTE värderar ett liv lika, men visst fine om ni tycker det är ok så får ni tycka det.

Det där handlar väl mer om att se att det finns livskvalitet än att värdera liv?
För visst är det skillnad på att plåga ett djur och att avliva ett defekt djur på ett humant sätt? I det ena fallet så lider inte djuret och det ser iaf jag klart som bra mycket viktigare.

Menar du att en människa kan leva bara på grönsaker eller måste man inte ta något tillskott för att kroppen skall få i sig allt? Typ olika typer av proteiner etc Eller kan man rent av bara leva på salladsblad?

Protein finns i annat än kött. Bönor, linser och andra baljväxter t.ex. Vet du vad quorn är? Soja?

Men vad gör det? Uppfödaren har ju själv valt att lägga ut anonns på blocket, och jag tror hon är mer synlig där, alla känner inte till bukefalos, men nästan alla känner till blocket, och med tanke på att hennes hundras är ganska eftertraktad så tror jag hennes anonns haft många klick...

fyi

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Tycker att det går under detta!

Livet i sig måste värderas lika högt, annars så kan vi acceptera tjurrusningar, tjurfäktningar, målandet av ankor på inne ställen, utslängning av getter från kyrkofönster etc etc etc

Och återigen ett hårt, långt draget och otroligt konstigt vinklat inlägg.. :crazy:

Tror ingen i tråden (och ingen i af jag känner) har det synsättet i frågan.

Uppfödaren i fråga diskuteras ju inte på det viset. Det är ju hunden och hur man ställer sig till en sådan defekt som diskuteras. I alla fall av oss övriga!

Det där handlar väl mer om att se att det finns livskvalitet än att värdera liv?
För visst är det skillnad på att plåga ett djur och att avliva ett defekt djur på ett humant sätt? I det ena fallet så lider inte djuret och det ser iaf jag klart som bra mycket viktigare.

Jamen det gör inte dessa människor som håller på med detta, mestadels i världen har man inte de def att ett djurliv är värt något.

Nu snöar du in dig på något helt annat som inte har något med det jag skrev. Just därför så tyckte jag att man skulle starta en egen tråd om det ämnet.

Det har inget med hunden i tråden att göra. Som sagt jag hade också valt att avliva vilket ni tydligen inte vill läsa in..

Protein finns i annat än kött. Bönor, linser och andra baljväxter t.ex. Vet du vad quorn är? Soja?

Tack det svarade på min fråga. Man kan inte klara sig att leva på enbart sallad :idea:

Och återigen ett hårt, långt draget och otroligt konstigt vinklat inlägg.. :crazy:

Tror ingen i tråden (och ingen i af jag känner) har det synsättet i frågan.

Uppfödaren i fråga diskuteras ju inte på det viset. Det är ju hunden och hur man ställer sig till en sådan defekt som diskuteras. I alla fall av oss övriga!

Om du hade läst vad jag skrivit innan så ansåg jag att det som jag nu mötte INTE hade något med tråden att göra och således skulle diskuteras i egen tråd :idea:

Vissa inlägg kritiserar ägaren av hunden och dess handlande

Nu snöar du in dig på något helt annat som inte har något med det jag skrev. Just därför så tyckte jag att man skulle starta en egen tråd om det ämnet.

Det var du som snöade in på tjurrusningar...

Tack det svarade på min fråga. Man kan inte klara sig att leva på enbart sallad :idea:

Nej, mår troligtvis inte så bra om du bara äter sallad (däremot tror jag faktiskt att du överlever). Å andra sidan är det en ganska oblodig process att slakta en böna... :grin:

Det var du som snöade in på tjurrusningar...

Som sagt så har jag bara svarat på ett inlägg där jag skulle förklara vad jag menade med vad jag ansåg var värdet av ett liv.

Och återigen så ansåg jag att det var högsta grad OT i denna tråd :grin:

Nej, du överlever inte enbart på sallad. Å andra sidan är det en ganska oblodig process att slakta en böna... :grin:

Det var inte många år sedan man inte visste att man behövde dessa proteiner..

Och det är väl inte blodet som gör en till vegetarian??

Potater/potäter..

Att anse att djur inte har samma värde som människor är inte = att acceptera djurplågeri i någon form som du verkar inbilla dig!

Oavsett det diskuteras i denna tråd eller i någon annan :idea:

Men eftersom det uppenbarligen är
d026.gif
att få dig att förstå det, så tänker jag inte vidare lägga mer energi på just det.

Det var inte många år sedan man inte visste att man behövde dessa proteiner..

Och det är väl inte blodet som gör en till vegetarian??

Och?

Och: Och??

Jag fattar inte vad du tjafsar om!!

NU vet man (och de senaste 50 åren minst) att man behöver protein, vad har det saken att göra?
Menar du att vegetarianer inte kan äta BÖNOR?

Nu blir det tveklöst mycket tydligt att du tjafsar bara för tjafsandets skull. Ska du vara sån är jag inte intresserad av diskussionen längre.

Och din definition av "värde på ett liv" behöver du se över.

Potater/potäter..

Att anse att djur inte har samma värde som människor är inte = att acceptera djurplågeri i någon form som du verkar inbilla dig!

Oavsett det diskuteras i denna tråd eller i någon annan :idea:

Men eftersom det uppenbarligen är
d026.gif
att få dig att förstå det, så tänker jag inte vidare lägga mer energi på just det.

Ursäkta VAD är det jag skall förstå??

DIN egen värdering eller? Jag har tydligen en annan värdering och nej jag tänker inte ändra på den. Du är fri att tycka vad du vill men måste samtidigt inse att andra inte skall behöva tycka som du!

Värderingen man har i tex Spanien är helt annorlunda och acceptabelt tydligen i deras land och länderna omkring. Där är inte livet speciellt högt värderat om man är ett djur liksom i många andra länder, men visst säger man att djur inte är lika värda så är det kanske ok?? Vad vet jag vad andra tycker, jag tycker i vart fall inte så.

Men som sagt OT i denna tråden

Senast ändrad:

Och?

Och: Och??

Jag fattar inte vad du tjafsar om!!

NU vet man (och de senaste 50 åren minst) att man behöver protein, vad har det saken att göra?
Menar du att vegetarianer inte kan äta BÖNOR?

Nu blir det tveklöst mycket tydligt att du tjafsar bara för tjafsandets skull. Ska du vara sån är jag inte intresserad av diskussionen längre.

Och din definition av "värde på ett liv" behöver du se över.

Jisses :rofl:

Jag anser att jag har min fulla rätt att def "värdet av ett liv" på det sättet jag anser! Tänker inte omvärdera det på något vis! Ni kanske borde vidga era vyer lite till och fundera på vilket sätt ni värderar andras liv :idea:

Nej jag tänker som sagt inte gå in på vegetarianers protein intag.

Jag tjafsar inte ett dugg jag ville avsluta detta för länge sedan:
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11320525&postcount=166

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11320623&postcount=170

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11320778&postcount=174

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11320966&postcount=178

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11321035&postcount=185

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11321040&postcount=186

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11321055&postcount=188

I vartenda av dessa inlägg skriver jag att den diskussionen borde tas i EGEN tråd

Därför så finns det inget mer att tillägga här. Eftersom ni bara vill spinna vidare. Så ni är fria att öppna en egen tråd om ämnet :idea:

Spelar det någon roll vilken tråd det tas i?

Du får definiera hur du tycker precis hur du vill, men vill du att folk ska fatta behöver du se över dina formuleringar. För egentligen tycker du likadant som resten av oss.

Så här:

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11318558&postcount=152

:grin:

Har inget med tycke eller värderingar att göra

Vad menar du? Har dina inlägg inte med tycke och värderingar att göra? Har din reaktion på Nikkis inlägg inget med tycke och värderingar att göra?

Hela den här diskussionen har barkat iväg för länge sedan. Det framgår faktiskt INTE ALLS vad det är du tycker, vill diskutera eller få fram. Du skriver bara random tjafs för tjafsandets skull. Men du kanske har svårt att utrycka dig i skrift?

Men jösses, nu verkar tråden handla om fall det är bra att vara vegeterian eller inte. Tråden skapades av mig för att jag ville veta vad ni tycker om att sälja en sådan här valp, och hur ni skulle göra om ni var uppfödare, inte såvida man överlever på att bara äta sallad eller inte, den diskussionen hör mer hemma under äldre ungdom i såfall!!!!

Du har inte bidragit med några speciella synpunkter under det som nämdes varför tråden skapades. Låt bli att delta om du inte kan få ut i skrift vad du tyckter om detta.

Men jösses, nu verkar tråden handla om fall det är bra att vara vegeterian eller inte. Tråden skapades av mig för att jag ville veta vad ni tycker om att sälja en sådan här valp, och hur ni skulle göra om ni var uppfödare, inte såvida man överlever på att bara äta sallad eller inte, den diskussionen hör mer hemma under äldre ungdom i såfall!!!!

Du har inte bidragit med några speciella synpunkter under det som nämdes varför tråden skapades. Låt bli att delta om du inte kan få ut i skrift vad du tyckter om detta.

Som sagt har jag skrivit vad jag tycker redan :grin:

Och jag har ÄVEN skrivit att jag inte vill fortsätta den andra diskussionen... Så detta får du nog vända till de andra lika mycket som till mig.

Vad menar du? Har dina inlägg inte med tycke och värderingar att göra? Har din reaktion på Nikkis inlägg inget med tycke och värderingar att göra?

Hela den här diskussionen har barkat iväg för länge sedan. Det framgår faktiskt INTE ALLS vad det är du tycker, vill diskutera eller få fram. Du skriver bara random tjafs för tjafsandets skull. Men du kanske har svårt att utrycka dig i skrift?

Visst :grin:

När man inte har något annat att komma med så går man till personangrepp :angel:

Allt behöver inte vara svart eller vitt.

Vilka djur har samma värde som människan? Alla? Även myggen och fästingarna? Var drar du gränsen för vilka som är värda lika mycket som vi?

Bara för att man inte anser att ett djur inte är lika mycket värd som oss innebär det inte att man inte kan respektera det och inte vill utsätta det för lidanden. Att avliva ett defekt djur är ju dessutom just för att förhindra ev. lidanden! Alltså: att ett djur har lägre värde innebär inte att man inte kan respektera dem!

Alla djurarter är egoistiska och vill sätta sin art främst, det är fullt naturligt och är nödvändigt för artens överlevnad. Att vi värderar våra egna liv högre än andra djurs liv är en ren överlevnadsmekanism. Människor är djur och har samma instinkter som alla andra djurarter, att säkerställa artens överlevnad.

Oj... nu blev det mycket svammel från mig känner jag :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 818
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 250
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 286
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka