med tanke på denna anonns..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: med tanke på denna anonns..

:(

När den lever och är frisk för övrig tycker jag att detta var ett mycket känslolöst uttalande ..

Varför var det känslolöst för? För att Jag svarade på TS fråga om vad man själv hade gjort om man vore uppfd. och fått en sådan defekt valp, och att Jag vill ha fullt friska djur i min ägo?:confused:
Ser inget okänsligt i det alls faktiskt, varför ska jag välja en så trasig hund när det finns hundratals hundar som är hela?

Personligen tycker jag att du var oseriös som öht skickade en sådan fråga :crazy:

Vad gör du med alla annonser på hästar som är trianglade för div skador som eg inte är dugliga till ett värdigt liv??

Hundar med tre ben klarar sig oftast ganska bra, men å andra sidan så är det säkert skillnad på fram och bakben

Det får stå för dig om Du tycker det, din åsikt om hurvida jag är seriös eller ej är lika mkt värd som en fjärt i rymden för mig.
Jag vet bäst själv vart jag står i den frågan, och det är det som räknas-likaså de uppfödare jag ska köpa hund ifrån anser mig som väldigt seriös, vilket återigen-är Det som betyder något.

Jag är inte ett dugg intresserad av den där valpen, men var nyfiken och ville höra hur uppfödaren tänkte, är det olagligt på något sätt att fråga sådana saker?

Jag gör ingenting med hästannonser, eftersom jag inte tittar på dem.

Ett avlivat djur lider inte, vilket ett defekt djur kan göra(förr eller senare). Man ska se över djurens väl och ve i första hand, vad för livskvalité kan ett sådant djur få? Ska den mänskliga egoismen styra över Allt?

Senast ändrad:

Det får stå för dig om Du tycker det, din åsikt om hurvida jag är seriös eller ej är lika mkt värd som en fjärt i rymden för mig.
Jag vet bäst själv vart jag står i den frågan, och det är det som räknas-likaså de uppfödare jag ska köpa hund ifrån anser mig som väldigt seriös, vilket återigen-är Det som betyder något.

Jag är inte ett dugg intresserad av den där valpen, men var nyfiken och ville höra hur uppfödaren tänkte, är det olagligt på något sätt att fråga sådana saker?

Fast hade du varit mer intresserad av ett seriöst svar från uppfödaren, borde du skrivit ditt mail på ett annat sätt, som inte fått henne/honom känna sig behöva gå i försvar.

Fast hade du varit mer intresserad av ett seriöst svar från uppfödaren, borde du skrivit ditt mail på ett annat sätt, som inte fått henne/honom känna sig behöva gå i försvar.

Jag skrev ju 'utan att verka dryg...':idea:
Herregud jag ids väl inte att skriva ett långt välforumlerat mail till någon typ, när jag bara vill ställa En simpel fråga!

Hon kunde gott och väl svara i samma 'ton' som mig(vilket hon Nästan gjorde), men hon kunde bara inte låta bli att kalla mig dum i pallret, jämföra barn med djur och dra in Hitler i det hela-wtf liksom.

Ett avlivat djur lider inte, vilket ett defekt djur kan göra(förr eller senare). Man ska se över djurens väl och ve i första hand, vad för livskvalité kan ett sådant djur få? Ska den mänskliga egoismen styra över Allt?

Jag tycker att din ton är rätt så otrevlig rakt igenom...

Och nej jag tycker INTE att det är din rätt att ifrågasätta på det sättet du gjorde i ditt mail. Eller svara så otrevligt som du gör här mot mig. Varför öht svara när du ändå inte bryr dig om andras kommentarer..:crazy:

Du kunde formulerat det helt annorlunda om du nu behövde få reda på något av rent egoistisk orsak, för något annat var det inte..

Det är väl bra att de du köper hund av tycker att du är seriös fast då kanske du inte formulerar dig på det otrevliga sätt som du gör här :idea:.

Varför var det känslolöst för? För att Jag svarade på TS fråga om vad man själv hade gjort om man vore uppfd. och fått en sådan defekt valp, och att Jag vill ha fullt friska djur i min ägo?:confused:
Ser inget okänsligt i det alls faktiskt, varför ska jag välja en så trasig hund när det finns hundratals hundar som är hela?

Återigen din formulering var känslolös..

Jag skrev ju 'utan att verka dryg...':idea:
Herregud jag ids väl inte att skriva ett långt välforumlerat mail till någon typ, när jag bara vill ställa En simpel fråga!

Hon kunde gott och väl svara i samma 'ton' som mig(vilket hon Nästan gjorde), men hon kunde bara inte låta bli att kalla mig dum i pallret, jämföra barn med djur och dra in Hitler i det hela-wtf liksom.

Nu är det ju fler som tycker att ditt mail var dåligt formulerat vad är det som är för svårt att förstå??

Och det ovan säger allt om ditt sätt att formulera dig eller försöka att formulera dig. Dvs du försöker inte alls.

*KL*

Verkar som merparten är överens om att de skulle avlivat en sådan valp.

Undra hur länge kraken komme sitta på blocket.. Bara det inte är någon dum j*vel som köper honom och ska ha honom i avel.

Om jag skulle ha mailat skulle det nog varit något sådant här innehåll:

Hej

Jag såg din annons på blocket och känner att jag som uppfödare måste få fråga hur du som uppfödare tänkte när du inte avlivade denna defekta valp redan vid födseln?
Med tanke på den stora risk som finns för förslitningsskador, snedbelastning etc. som kommer att påverka hundens liv och innebära en hel del lidande och besvär i framtiden, så är jag uppriktigt intresserad av hur tankegången bakom beslutet var.

Mvh XX

Nu är ju inte jag sådan att jag mailar om sådant, men som sagt om jag skulle ha gjort det: Är mitt mail bättre än Nikkis??

Jag tvivlar på att jag hade fått ett trevligt mail tillbaka... :angel:

Hur hade du formulerat dig om du ville ställa en rak fråga?

Med tanke på annonsens utförande så hade jag nog inte gått rakt på sak faktiskt.

Fast å andra sidan så hade jag inte ens skrivit och frågat en sådan fråga. Som det stod i annonsen så skulle valpen säljas vet bes och gör man det utan anmärkning så finns det i vart fall en veterinär som tycker det är ok.

Om jag säljer en häst med div skador dvs trianglad så skulle jag absolut inte uppskatta om folk skriver till mig och frågar varför jag inte avlivar min häst istället.

Jag antar inte det värsta om folk utan jag hoppas gott om alla och så även en säljare som denna. Jag antar istället att de redan pratat med vet om detta och hade den vet som tittat på hunden sagt nej så antar jag att valpen redan skulle varit avlivad..

Du hade som sagt inte mailat och det hade inte jag heller. Men jag kan se att jag själv skulle bli väldigt irriterad om någon ifrågasatte mig på det sättet.

Det är att nedvärdera andra och idiotförklara.

Dock så hade jag nog själv inte svarat tillbaka på det sättet utan bara skrivit att den är undersökt av vet och de säger ok.

När man är uppfödare så finns det alltid någon som ifrågasätter ens avel. punkt.

Kan man inte ta det, stå för vad man gör och svara sansat även den 1001:e gången man får samma fråga/påhopp om sin uppfödning, så ska man kanske välja en annan inriktning på hundlivet.

Men klarar man inte som uppfödare av att få mail som inte alltid innehåller sockersöta ord och meningar ska man kanske inte heller vara en uppfödare.

Svaret Nikkis fick var inte heller trevligt, och tänk om hon faktiskt var intresserad av denna valp, men ville veta varför de inte valt att ta bort den från början...

Men klarar man inte som uppfödare av att få mail som inte alltid innehåller sockersöta ord och meningar ska man kanske inte heller vara en uppfödare.

Svaret Nikkis fick var inte heller trevligt, och tänk om hon faktiskt var intresserad av denna valp, men ville veta varför de inte valt att ta bort den från början...

Varför då?

Varför skall man tåla mail som inte har med annonsen att göra eller som anklagar en eller som är otrevliga bara för man är uppfödare ??

Sorry men nej jag anser inte att det skall vara så.. Jag tycker det hör till vanligt hyfs att inte vara otrevlig bara för att man kan vara anonym på nätet

Och nej jag anser inte heller att man behöver svara så som uppfödaren gjort men det har jag skrivit tidigare redan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 267
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 290
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka