Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Två problem.
Hur vet man att hunden inte har ont av det? Med tanke på förslitningskador m.m. Avsaknaden av ett ben är inte så himla enkel egentligen. Vilka blir konsekvenserna?
Och hur hittar man ett bra hem till en sådan valp? Är det "ok" att slumpa bort den bara för att den ska ha en chans att leva?
Jag tycker det hör till vanligt hyfs att inte vara otrevlig bara för att man kan vara anonym på nätet
Vad säger att uppfödaren slumpar bort hunden bara för att den är trebent? Nu drar du nog en slutsats du inte vet nåt om. H*n kan mycket väl vara noga med hem till den lille parveln. Det finns nog värre tillfällen där hundar "slumpas bort".
Hur man vet att den inte har ont? Hur vet du att din hund inte har ont av något idag? Man ser på hunden hur den mår, springer den runt o leker så gott det går glatt viftandes på svansen med blank o fin päls så mår den nog alldeles utmärkt. Jag kan iaf se på mina hundar om något inte stämmer med dom. Likaså borde ju en framtida ägare till en trebent hund kunna avgöra om den lider av sin avsaknade tass.
Förslitningsskador uppkommer även hos andra djur, ta hästar som exempel. Eller varför inte ta schäferhunden som exempel. En hundras som är överrepresenterad ang förslitningsskador i höft/ländrygg, vi kanske skulle avliva alla schäfrar som valpar eftersom risken för förslitningsskador är så stor?
Personligen anser jag det en löjlig diskussion huruvida denna valp skulle avlivats eller ej. Seriös eller icke seriöst, valpen lever och förtjänar även den ett hem. Eller jag vet, nån av er kan ju köpa den o befria den från sitt påstådda lidande om det nu är det enda rätta!?
Man bör få ifrågesätta saker och ting. Jag ifrågesätter väldigt mycket om jag ska vara ärlig, vad är det annars för mening?
Man vill ju få svar på saker man kan undra över samt att det är intressant att höra hur andra tycker och tänker.
Du är fullkomligt anonym för mig och du var rätt otrevlig i ditt svar till mig, Sedan rent generellt så är folk anonyma när det svarar på annonser idag..
Det var inte riktat till just dig utan överlag
Förslitningsskador uppkommer även hos andra djur, ta hästar som exempel. Eller varför inte ta schäferhunden som exempel. En hundras som är överrepresenterad ng förslitningsskador i höft/ländrygg, vi kanske skulle avliva alla schäfrar som valpar eftersom risken för förslitningsskador är så stor?
Och jag tycker faktiskt att allt har inte alla andra med att göra.
Vissa saker kanske man bör fundera över själv och inte ställa direkta frågor. Vissa saker kanske är väldigt känsliga för den personen man vill stilla sin egen nyfikenhet genom frågor.
Och jag tycker faktiskt att allt har inte alla andra med att göra.
Vissa saker kanske man bör fundera över själv och inte ställa direkta frågor. Vissa saker kanske är väldigt känsliga för den personen man vill stilla sin egen nyfikenhet genom frågor.
Som sagt jag förstår inte meningen med att vara otrevlig, eller det kanske så det är i hundkretsar?? Då är det ju väldigt tråkigt om det är seriösa uppfödare som håller på med sådant
Fast skriver man en offentlig annons på nätet, isynnerlighet en annons som denna, så anser jag att man kan ifrågasätta handlandet av att behålla en sådan valp. Likaså hade jag ifrågasatt det IRL.
Som sagt jag förstår inte meningen med att vara otrevlig, eller det kanske så det är i hundkretsar?? Då är det ju väldigt tråkigt om det är seriösa uppfödare som håller på med sådant