Macken *ULVLEK*

Uppdatering (ursäkta förseningen...)

Roy hade en besvärlig kund. han hävdade att gräsklipparen visst var en bil och att Roy därför skulle laga den åt honom.
Den klippte inte gräs, nämligen... När Roy visade att kunden bara behövde fälla fram en spak för att klippningen skulle gå igång så vägrade kunden betala. Istället körde han över - och klippte sönder - dyra gummipackningar.
De hade han i alla fall vett att betala för.

Natten förflöt lugnt.

DL 21:30

:banana::bump:
heja ängeln!
snyggt jobbat!
då fortsätter vi ulvjakten;)

Jepp, jakten fortsätter, med tanke på diskussionen jag m.fl haft med Klara så tänker då jag kolla upp henne ordentligt. Det riktigt lyser ulv om bortförklaringen att onda inte skulle förstått att Thoora var på deras sida.

Jag trodde att jag inte skulle överleva natten, undrar om jag kan tacka högre makter för att jag är kvar?
Trevligt hur som att få fortsätta försöka vinna över kommungubbarna
Det bör ju vara 3 ulvar kvar som vi behöver få ut allihopa för att vinna
Jag har ju en knippe osäkra som jag ska kolla upp lite mera idag
högst på listan över misstänkta är Klara, där borde det framkomma mera om man nagelfar, dessutom tycker jag att hennes inlägg idag på morgonen är luddiga, känns som en potentiell ny ulv över Klaras spel sett över leken totalt.
Jag ser att det är flera som ifrågasätter Klara idag, och jag noterar att det är Artline som igår tidigt tycker att det borde vara Klara som är den omvandlade visserligen skulle det kunna vara ett sätt att kasta misstankar på en god av en ond, men eftersom jag själv hittar tveksamheter om Klara så kanske det talar till Artlines fördel iaf?
Habina och Mirtai, ja de känns som luriga och som jag skrivit innan lite tassande runt, Habinas sätt att ha fått in cirkus på en viss roll gör mig misstänksam mot henne för god siare kan jag inte se att hon är, det kommer inga inlägg därifrån som styrker det, bybo känns det inte heller som, jag har två andra mycket starka kandidater där som kvarvarande goda bybor.

Jepp, jakten fortsätter, med tanke på diskussionen jag m.fl haft med Klara så tänker då jag kolla upp henne ordentligt. Det riktigt lyser ulv om bortförklaringen att onda inte skulle förstått att Thoora var på deras sida.
Som jag uppfattade det så var du enig med mig igår om att det var Klara, Artline, Habina och Mirtai som var de osäkra, är det någon annan du känner för att titta närmare på?

Godmorgon! En riktigt god morgon!

Vad bra att ängeln gjorde sitt jobb - då har vi ett litet försprång tänker jag.

Jag personligen kommer att hoppa in i bilen och köra till Stockholm och är hemma igen på tidig kväll. Men kommer inte kunna teoria ett dugg under dagen.

Jag tror fortfarande på de fyra vi pratade om innan som potentiella ondingar. Det mest intressanat kommer att bli att se vad de har för tankar under dagen och åt vilket håll de kommer rikta.

Som jag uppfattade det så var du enig med mig igår om att det var Klara, Artline, Habina och Mirtai som var de osäkra, är det någon annan du känner för att titta närmare på?
Jag vill titta närmre på all du nämnt men Klara utmärkte sig i diskussionen. Jag tro inte en god skulle försökt med att ifrågasätta att en ond inte skulle kunna känna till Thoora, det känns så desperat.

Jag vill titta närmre på all du nämnt men Klara utmärkte sig i diskussionen. Jag tro inte en god skulle försökt med att ifrågasätta att en ond inte skulle kunna känna till Thoora, det känns så desperat.
jo jag reagerade också på det, och såg att även du och snurrfian gjort det innan. Vi får väl se vad dagen ger helt enkelt.
Jag tror ju att om Klara är den omvandlade så bör Artline vara god, för novali01 och Habinas röster på Artline där i första DL kan inte vara en slump som jag ser det. Artline är först(?) inatt att peka ut Klara som trolig omvandlad dessutom så det talar också för hennes godhet OM Klara är ond vill säga.
Artline och Klara är de som känns som mest troliga till att kunna vara omvandlad av de som är kvar med tanke på deras spel. Så mest troligt är det därför nån av dem som ska bort från fyrklövern av misstänkta onda
efit la till vilken DL rösterna lades på Artline av Habina och Novali01

Senast ändrad:
Här har du ett annat bra citat @quarter4ever
ok @Habina nu får du hjälpa mig lite för jag greppar inte varför du tyckte just detta var ett bra citat?

"Men fy så svårt det är.
Det finns några som jag reagerat på och Novali är en av dom, hennes tväsäkra uttalanden känns märkliga. Hon håller flera åt det ena eller andra hållet men teorier som jag inte riktigt tycker är så köttiga. Hon hamnar ändå i läget att hon röstar på q, mest för att hon verkar känna sig jagad av q. Här nånstans så för jag intrycket att hon faktiskt är en desperat god som inte vill bli utröstad, dessutom så tror jag inte att en ond lägger en andraröst i det läget. Så faktiskt får hon vara neutral.

Däremot så funderar jag kraftigt på hjärtat. Hon väljer att rösta på q idag och den rösten uppfattar jag som att hon försöker släta över sin egen mindre lyckade insats igår. Istället för att leta vidare bland vad som hänt så känns denna röst väldigt lättviktig. Jag är helt klart misstänksam mot henne.

Rösten från Habina på Artline igår är ju en så typisk förstadagsröst som nånting kan bli. MEN kan hon vara lurig och lägga en så kass röst på en kollega? Jag vet faktiskt inte. Määh, båda känns mest neutrala.

thoora röstade ju också på bollen__ igår och hon har redan fräst iväg en röst på hjärtat.Jag förstår ju den rösten iom mina egna misstankar mot hjärtat. Samtidigt kan det vara ett spel för gallerierna? Kommer bli lite svårt att skaka av sig gårdagens röst, men om hjärtat ryker idag och visar sig vara ond så hamnar thoora något bättre till rent statistiskt.

måste rösta nu och det får bli såhär ikväll

cirkus röstar på hjartagna enligt ovan"

rent krasst så det hon skriver i det är
*hon tror Novali01 kan vara god ändå- fel, hon var ulv
*hon misstänker Hjartagna- fel hon var bybo
*hon håller dig och Artline som neutrala, samt funderar över om din röst på art betyder att du lägger en alibiröst på en kollega? inget svar på den funderingen än.....
*hon tvekar om vart hon har thoora, - och hon var ulv
(ingen kritik mot @cirkus nu om nån tror det, jag har själv gjort en del felaktiga slutsatser, det hör till, det intressanta i detta är varför just detta skulle vara ett klargörande inlägg för Habina att kunna räkna ut en roll på cirkus?)

så vad i hela fridens namn tyckte du dig ha hittat för roll på cirkus utifrån detta?
Det säger mig ingenting om någon specifik god roll faktiskt? I alla fall inte en som INTE kan omvandlas vilket var vad du påstod att du hittat?

ok @Habina nu får du hjälpa mig lite för jag greppar inte varför du tyckte just detta var ett bra citat?

"Men fy så svårt det är.
Det finns några som jag reagerat på och Novali är en av dom, hennes tväsäkra uttalanden känns märkliga. Hon håller flera åt det ena eller andra hållet men teorier som jag inte riktigt tycker är så köttiga. Hon hamnar ändå i läget att hon röstar på q, mest för att hon verkar känna sig jagad av q. Här nånstans så för jag intrycket att hon faktiskt är en desperat god som inte vill bli utröstad, dessutom så tror jag inte att en ond lägger en andraröst i det läget. Så faktiskt får hon vara neutral.

Däremot så funderar jag kraftigt på hjärtat. Hon väljer att rösta på q idag och den rösten uppfattar jag som att hon försöker släta över sin egen mindre lyckade insats igår. Istället för att leta vidare bland vad som hänt så känns denna röst väldigt lättviktig. Jag är helt klart misstänksam mot henne.

Rösten från Habina på Artline igår är ju en så typisk förstadagsröst som nånting kan bli. MEN kan hon vara lurig och lägga en så kass röst på en kollega? Jag vet faktiskt inte. Määh, båda känns mest neutrala.

thoora röstade ju också på bollen__ igår och hon har redan fräst iväg en röst på hjärtat.Jag förstår ju den rösten iom mina egna misstankar mot hjärtat. Samtidigt kan det vara ett spel för gallerierna? Kommer bli lite svårt att skaka av sig gårdagens röst, men om hjärtat ryker idag och visar sig vara ond så hamnar thoora något bättre till rent statistiskt.

måste rösta nu och det får bli såhär ikväll

cirkus röstar på hjartagna enligt ovan"

rent krasst så det hon skriver i det är
*hon tror Novali01 kan vara god ändå- fel, hon var ulv
*hon misstänker Hjartagna- fel hon var bybo
*hon håller dig och Artline som neutrala, samt funderar över om din röst på art betyder att du lägger en alibiröst på en kollega? inget svar på den funderingen än.....
*hon tvekar om vart hon har thoora, - och hon var ulv
(ingen kritik mot @cirkus nu om nån tror det, jag har själv gjort en del felaktiga slutsatser, det hör till, det intressanta i detta är varför just detta skulle vara ett klargörande inlägg för Habina att kunna räkna ut en roll på cirkus?)

så vad i hela fridens namn tyckte du dig ha hittat för roll på cirkus utifrån detta?
Det säger mig ingenting om någon specifik god roll faktiskt? I alla fall inte en som INTE kan omvandlas vilket var vad du påstod att du hittat?

Nä, nu lägger du ord i min mun. Jag skrev att jag inte tänkt på rollen som kunde omvandlas till cirkus. Jag tycker det är rätt tydligt att cirkus har en roll som inte gett någon information, hon skulle tex kunna vara bybo som inte fått spioninfo när hon skrev det jag citerade. Däremot hade jag helt glömt bort att en bybo kunde omvandlas och ville därför ha citat från thoora så jag kunde se vad hon såg, alltså att cirkus måste ha blivit omvandlad.

Men eftersom thoora var ond siare, så kan vi nog vara ganska säkra på att hon i alla fall inte visste om cirkus blivit omvandlad.

Sedan finns det ett par citat till från cirkus där jag tycker det blir tydligt vilken roll hon har, men de tänker jag inte citera då jag inte vill riskera att outa hennes roll. Tycker det är rätt tydligt med tanke på hur thoora betedde sig att cirkus har en viktig god roll som vi vill ha kvar.

Ok, så förmodligen tre ulvar kvar varav en omvänd bybo? Med tanke på att vi är åtta spelare kvar så förutsätter jag nu att vi inte har fyra ulvar att bli av med. Mina tankar så här långt:

Fast det är din tredje röst som gör att bollen__ hamnar i ledning sas.

Artline ville jag inte lägga min röst på, som var en som hade två röster, jag känner mig fortfarande misstänksam mot de röster hon fick, vilket jag uttryckte både i mitt röstinlägg och i mitt första teoriinlägg i morse.

Artline kan dock vara ond för det, men ville inte rösta där på det som framkommit igår.

Snurrfian är jag iofs misstänksam emot idag, men vet också att hon kan snurra in sig bra även när hon är god, så ville se mera av vad som framkommer från henne idag och även hur andra får svar på sina funderingar kring henne.

Thoora var jag inte riktigt inne igår på som misstänkt, men idag ska jag titta lite mera på henne då jag tycker flera haft vettiga funderingar kring hennes röstning igår på bollen__, vet ännu inte vart jag har thoora.

Så precis som jag skrivit tidigare så var bollen__ det mest misstänkta jag såg igår totalt, och jag vet mycket väl att min röst kan bli granskad som lägger den sista, däremot kan jag ju inte låta bli att rösta på det jag finner mest misstänkt bara för det?

Skulle bollen__ varit ond så kunde det ju dessutom ramlat in sena ändringar som skulle kunnat rädda henne, eller iaf fått till lottning.

Jag vet med största säkerhet att du inte siat mig, där tror jag att jag hittat både en eller två andra kandidater som ligger före både vad det gäller för den onda siaren samt den goda siaren.

Så hur ska man tolka din röst på mig?

Sitter du i lyan och tycker att det vore finfint att få ut mig?

Eller har du bara tidsbrist och inte hunnit läsa allt ordentligt?

Jag får fundera på det, det är väldigt svårt när du inte har så många teoriinlägg alls förutom dina röstinlägg att bilda en uppfatting där.

Iom att jag vet min roll så hamnar du ju på min bevakalista med din tidiga röst på mig.

Jag har heller inget emot om nu fler känner för att syna mig, tror det kan gynna den goda sida i så fall, även om jag också tror att jag kan hjälpa till mycket även om jag får vara kvar.

I dagens lynch är det ju viktigt att vi får ut en ulv, annars har de fått en smakstart ulvarna

clip_image001.png

Jag väntar fortfarande på lite mer inlägg som kan visa lite mer vart alla står, så avvaktar tills alla hunnit vara inne så man får en större helhetsbild av alla innan jag lägger min röst idag!

I det här citatet tycker jag det blir tydligt vilken roll quarter4ever har/hade. Jag är lite rädd att hon kan ha blivit omvandlad, samtidigt tycker jag inte hon har förändrats särskilt mycket efter att en bybo blev omvandlad. Hon kan förstås lura mig, speciellt som hon verkar ha bestämt sig för att jag är ond och fortsätta att tjata om att jag inte kan komma på vilken roll cirkus har utifrån citaten jag lagt upp. Jag känner att den diskussionen nått en återvändsgränd, jag kan inte säga mer om vad jag tror om cirkus utan att outa henne och det vill jag inte göra. God eller omvänd? Jag vet inte alls med quarter4ever längre.

Lobelia. Känner att Lobelia på något vis helt gått förbi mig. Jag blir lite rädd för det, skulle hon kunna vara en slipad ond? Måste läsa mer om lobelia idag och se om jag blir klokare.

Snurrfian. Eftersom jag tycker att snurrfian förklarat sig bra när jag frågat saker, tex röstmotiveringen i första dl, så lutar hon lite över åt goda hållet. Men visst kan hon lura mig, någon måste ju vara ond och jag börjar bli lite desperat nu när jag inte hittar någon säker ond.

Artline. Rösten i dl1 var för mig ett onödigt ont, jag var tvungen att rösta någonstans. Samtidigt ser jag att artline är med i flera sammanställningar som misstänkt ond, så jag kanske missat något. Men samtidigt undrar jag om novali01 verkligen skulle rösta på sin kollega i dl1, när artline redan har en röst på sig? Har förresten novali01 varit ulv tidigare? Eller kan hon ha klantat till det och inte checkat av med artline först att det var ok? Hm… Känns inte så sannolikt, men visst kan artline vara ulv.

Cirkus. Här har jag försökt att visa gång på gång, framförallt för quarter4ever, varför jag tror cirkus är god. När thoora sedan helt desperat försöker få ut cirkus och thoora visar sig vara ond siare, tror jag vi kan utgå ifrån att cirkus är god.

Mirtai. Även Mirtai tycker jag har flutit med på ett bra sätt, så här skulle det kunna dölja sig en ulv. Har ju sett att quarter4ever har henne på ulv-listan, samtidigt som jag vacklar lite när det gäller quarters godhet. Svårt!

Klara. Röstningsförvirringen i dl1 tycker jag fortfarande ligger henne i fatet. Ond? God? Jag är väldigt osäker på Klara. Hon verkar inte hänga med i att thooras tidiga röst på cirkus måste ha varit en väldigt klar signal till ulvarna vad thoora hade för roll. Kruxet är att om klara är ond, så skulle hon inte medge att hon förstod det, för då skulle hon outa sin roll. Samtidigt vet jag inte riktigt om en god skulle skriva så heller… :/

Summa summarum blev jag inte så mycket klokare. Så lyncha gärna mig så jag slipper tänka mer. ;)

Sedan finns det ett par citat till från cirkus där jag tycker det blir tydligt vilken roll hon har, men de tänker jag inte citera då jag inte vill riskera att outa hennes roll. Tycker det är rätt tydligt med tanke på hur thoora betedde sig att cirkus har en viktig god roll som vi vill ha kvar.
nä outning är ingen bra idé det håller jag med om

Ok, så förmodligen tre ulvar kvar varav en omvänd bybo? Med tanke på att vi är åtta spelare kvar så förutsätter jag nu att vi inte har fyra ulvar att bli av med. Mina tankar så här långt:

I det här citatet tycker jag det blir tydligt vilken roll quarter4ever har/hade. Jag är lite rädd att hon kan ha blivit omvandlad, samtidigt tycker jag inte hon har förändrats särskilt mycket efter att en bybo blev omvandlad. Hon kan förstås lura mig, speciellt som hon verkar ha bestämt sig för att jag är ond och fortsätta att tjata om att jag inte kan komma på vilken roll cirkus har utifrån citaten jag lagt upp. Jag känner att den diskussionen nått en återvändsgränd, jag kan inte säga mer om vad jag tror om cirkus utan att outa henne och det vill jag inte göra. God eller omvänd? Jag vet inte alls med quarter4ever längre.

Lobelia. Känner att Lobelia på något vis helt gått förbi mig. Jag blir lite rädd för det, skulle hon kunna vara en slipad ond? Måste läsa mer om lobelia idag och se om jag blir klokare.

Snurrfian. Eftersom jag tycker att snurrfian förklarat sig bra när jag frågat saker, tex röstmotiveringen i första dl, så lutar hon lite över åt goda hållet. Men visst kan hon lura mig, någon måste ju vara ond och jag börjar bli lite desperat nu när jag inte hittar någon säker ond.

Artline. Rösten i dl1 var för mig ett onödigt ont, jag var tvungen att rösta någonstans. Samtidigt ser jag att artline är med i flera sammanställningar som misstänkt ond, så jag kanske missat något. Men samtidigt undrar jag om novali01 verkligen skulle rösta på sin kollega i dl1, när artline redan har en röst på sig? Har förresten novali01 varit ulv tidigare? Eller kan hon ha klantat till det och inte checkat av med artline först att det var ok? Hm… Känns inte så sannolikt, men visst kan artline vara ulv.

Cirkus. Här har jag försökt att visa gång på gång, framförallt för quarter4ever, varför jag tror cirkus är god. När thoora sedan helt desperat försöker få ut cirkus och thoora visar sig vara ond siare, tror jag vi kan utgå ifrån att cirkus är god.

Mirtai. Även Mirtai tycker jag har flutit med på ett bra sätt, så här skulle det kunna dölja sig en ulv. Har ju sett att quarter4ever har henne på ulv-listan, samtidigt som jag vacklar lite när det gäller quarters godhet. Svårt!

Klara. Röstningsförvirringen i dl1 tycker jag fortfarande ligger henne i fatet. Ond? God? Jag är väldigt osäker på Klara. Hon verkar inte hänga med i att thooras tidiga röst på cirkus måste ha varit en väldigt klar signal till ulvarna vad thoora hade för roll. Kruxet är att om klara är ond, så skulle hon inte medge att hon förstod det, för då skulle hon outa sin roll. Samtidigt vet jag inte riktigt om en god skulle skriva så heller… :/

Summa summarum blev jag inte så mycket klokare. Så lyncha gärna mig så jag slipper tänka mer. ;)
intressant inlägg!
Finns en del där jag behöver fundera över lite
Jag kan förstå din tanke om jag skulle kunna vara den omvandlade, men tror att det är uppenbart för de flesta att det är jag inte. Jag skull ju knappast spela som jag gjorde igår då eller hur?
Att jag granskar dig är för att jag har svårt att placera dig, och det är något jag inte har särskilt mycket lättare att göra nu heller...
Jag har liksom lite för många på min ulvlista medans du verkar ha svårt att hitta ulvarna? Kan iofs finnas en god roll som kan ha svårt att göra det, och det är den jag har svårast att placera.

Senast ändrad:
Jag är fortfarande mest inne på Klara i första hand som den som behöver kollas upp extra idag, hon kommer väl in i em antar jag så får vi se vad hon har att säga då.

@Habina vem känner du ligger i topp på din misstänktalista? Någon blir man ju tvungen att välja tills man ska rösta, och om det vore röstningsläge nu vem skulle du välja?

Jag ser mest en lista som försöker hålla flera öppna utvägar öppna. Får man utläsa av din lista här så har du ingen åt goda hållet förutom cirkus. Det är onekligen ganska svårt om man är god utan information, men någon gissning borde du ha. Vilka 3 håller du som med störst sannolikhet onda och vilka är då följaktligen åt de goda hållet?

En ond försöker givetvis hålla alla vägar öppna och kan du inte bestämma dig så blir jag helt klart tveksam till din godhet.

Jag tror jag vågar lita på Q. Annars känns det som någon borde ha protesterat. Q verkar väldigt säker på vilka som är onda. Jag vet att jag är god. Då blir det tre över. Jag börjar gärna med Klara (som de andra också verkar misstänka mest).

Precis som jag nämnde igår kväll så tror jag att hon kan vara den omvandlade.

Anledningen att jag tror att någon fått info om cirkus är helt enkelt de så pass säkra godförklaringarna som förekommit. Ingen erfaren spelare litar så mycket på cirkus att man godförklaringarna henne redan dag två om man inte har info. Siare eller spion däremot, det vet ju bara den som sitter på informationen.
Så upplever inte jag det. Jag tycker ofta att många skriver ganska tidigt att de tror att cirkus är god för hon resonerar klokt. Även de som inte fått någon information.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI