Macken *ULVLEK*

Tänk på hintningsreglerna. För allas skull.
ok var lite snabb där att trycka på skicka knappen:o
Cirkus är jag fortfarande s
Tänk på hintningsreglerna. För allas skull.
datorn och jag är inte vänner :banghead: den skickade innan jag skrev färdigt och nu hängde den sig så sitter på mobilen så sorry för om det blur otydligt !!
Jag håller cirkus som god ffa pga hur hon bemött inlägg både efter DL1 och idag. Jag ser ingen annan som så klar tagit över taktpinnen i att föra allt framåt såsom hon heller
Därav håller jag fortfarande cirkus som god
En ond spion tror jag inte skulle avslöja någon som ond däremot kanske någon som god för att framstå som god ?
Jag tror fortfarande inte att jag blivit siad för ingen skulle röstat på mig då. Förstår inte alls Lobelias misstankar mot mig heller ? Ingen god skulle plantera något sådant mot mig :mad:
Vadå att jag spred misstankar omkring mig som ny? Ja kanske det men vill inte heller ordförklara nån för sådant. Det ÄR svårt i början kanske är jag väl förlåtande pga det ?

Jag tänker att dom sitter i lyan tillsammans och Habina försöker skaka av sig Novali så gott hon kan. Genom att misstänka henne, men ändå vilja vända på det att hon kan vara god. Förstår du min tankegång? Eller är jag helt vilse i mina formuleringar?
Intressant teori. Men jag vill ju att Habina ska var god.

Förstår inte alls Lobelias misstankar mot mig heller ? Ingen god skulle plantera något sådant mot mig :mad:
Vadå att jag spred misstankar omkring mig som ny? Ja kanske det men vill inte heller ordförklara nån för sådant. Det ÄR svårt i början kanske är jag väl förlåtande pga det ?
Vill du att jag ska börja misstänka dig?

Jag tog dig som exempel då du var så tydlig, hur du betedde dig i dina första lekar har knappast något med denna att göra.

Vill du att jag ska börja misstänka dig?

Jag tog dig som exempel då du var så tydlig, hur du betedde dig i dina första lekar har knappast något med denna att göra.
jag tyckte det var du som gjorde det jag?
tog upp hur jag gjorde när jag var "newbee"?
Du behöver nog sia mig om du kan för att förstå min roll? Vet inte hur jag ska kunna övertyga dig annars? Du verkar ha bestämt dig för vart du har mig?

lite röstsstatistik:

Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__
20.45 Mirtai röstar på Thoora
20.46 Snurrfian röstar på Habina

20,51 Klara röstar på Novali01
20.56 Artline röstar på Novali01
20,57 Klara ändrar röst till på thoora
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian.
20.58
quarter4ever röstar på bollen__

DL 2
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

quarter4ever röstar bollen__- hjartagna
habina röstar Artline-thoora
cirkus röstar bollen__-hjartagna
Noavali01 röstar artline-quarter4ever
thoora röstar bollen__- hjartagna
Mirtai röstar på thoora- Novali01
Snurrfian röstar habina-cirkus
klara röstar
Novali01-thoora-Novali01
Artline röstar Novali01-hjartagna
Lobelia röstar Snurrfian- Artline

då ska vi se
10 kvar
varav troligen 4 onda totalt (kan vara 5 eller 3 också -men väljer att räkna på det vedertagna 1/3)
vilket ger 6-4 till de goda just nu
Om nattens käk lyckas 5-4....

Jag tror tyvärr vi goda gjort jobbet bra åt de onda så här långt!
jag vet min roll, och cirkus ser jag ingen anledning att ändra uppfattning om trots att hon precis som jag har två gröna plumpar i protokollet. Detta baserat på hur hon uttryckt sig genom hela leken och hur hon letar onda (som jag verkligen tycker) på ett ärligt sätt.
Kanske bör man vända lite på det hela och titta på uddarösterna? eller de som inte får röster alls?
snabb summering om de som är kvar:

quarter4ever jag!

Novali01 är velig här. Kan mycket väl vara en nybörjar- god likväl som på den onda sidan? ett frågetecken?

Loblia Ganska anonym i leken så här långt, och jag blev väldigt frustrerad över hennes ifrågasättanden av mig igår efter dl2, hursom så hittar jag ett och annat som talar till hennes fördel, paradoxalt nog att hon går så hårt åt mig faktiskt, som gör att jag tror att hon kanske är på min planhalva ändå? Jag tror inte att en ond skulle gå så hårt åt mig när jag tänkt på det ett varv till?
Sedan tycker jag även att det är till hennes fördel att hon svänger om snurrfian som hon själv röstade på dagen innan, vilken jag själv under dagen tyckt mer kommit åt det godare hållet efter hon förklarat mera hur hon tänkte när hon röstade i DL1. Försiktigt neutral totalt men ändå med ett öga på sig.

Snurrfian : som jag skrev ovan, jag hade misstankar mot snurrfian, men de har svalnat under dagen då förtydliganden kommit hur hon tänkte med sitt röstinlägg, och jag tycker att det känns som en god, men förvirrad Snurrfia som spelar denna gången.

Artline har varit riktigt på tapeten iom att hon fick två snabba röster i dl1 och det har stötts och blötts fram och tillbaka vad man ska kunna tro om det. Jag ville inte själv lägga min röst där efter dessa två mycket tydliga förstadagsröster.
Grunnar fortfarande på vad allt detta betyder?
Det KAN betyda att Artline är i lyan och hennes lyakompis Habina lägger en uppenbart dålig röst på henne( för alibi, eller för att det är så uppenbart att ingen annan skulle följa den?) eller så är det inte så- men ändå en tanke som slår mig. Har varit mest inriktad på Novali01s 2:a röst på Artline i 1:a dl, men kanske är det Habinas röst man ska ägna mer eftertanke trots allt? Eller så är alla tre goda som hakar i varann sas? Eller så är Artline ond som fick två godas röster på sig? hm väldigt mycket som känns "om, ifall att , och kanske" här...
Vill inte hålla Artline som varken god eller ond, men kommer ha uppmärksamhet på henne framöver om jag får vara kvar.

cirkus, ingen förändring i min uppfattning här, Cirkus spelar som en god cirkus skulle göra, finns inget som tyder på några dolda agendor, dessutom tycker jag att hon för fram spelet bra, med funderingar som stämmer mycket med mina egna tankar. Tyvärr dålig statistik i röstningen, liksom jag själv:crazy:, men det ändrar ändå inte min uppfattning om henne.
Jag håller cirkus åt det godare hållet pga detta

Habina Ja jag tycker det är svårt att veta vart jag har Habina.En del talar för en god Habina och en del annat för en ond. Hoppas det blir klarare imorgon, då mer förhoppningsvis kommer fram. Neutral så länge

Mirtai Här känner jag att hon lite smugit med faktiskt! Om man ser till vilka roller som finns kvar så kan jag inte riktigt placera henne i en god roll som skulle kunna tjäna på att tassa lite i bakgrunden.
God siare- hon borde förklara någon ond eller god utifrån sia-resultatet- det har jag inte sett något från henne i den stilen
Ängel- då borde hon kunnat haft lite funderingar kring vem ulvarna kunnat käka eller vem ängeln skyddade- såna tankar har jag inte heller sett från henne.
Bybo -för all del det kan hon vara, men då borde hon deltagit mera i funderingar etc. Hon var snabb att hålla mig lite god idag, vilket är trevligt, men samtidigt väldigt lätt för en ulv att göra , som ju vet vilka som ingår i lyan iaf. Hon röstar på Novali01 tidigt idag efter jag undrat varför hon verkade så säker på några idag om de var onda resp goda. Jag mfl tycker att det ser misstänkt ut av Novali01, men att det också kan vara nybörjargod-misstag att skriva såsom hon gjort, vilket var det jag ville uppmärksamma henne på. Så lite intressant att Mirtai relativt fort hoppar på den tanken och röstar så . Det kan vara en ond som ser en chans att rösta trovärdigt på en troligen god, det kan också vara ett sätt att skaffa sig alibi om det verkade som om det var däråt många lutade åt att lägga sin röst idag om nu Novali01 ändå ingår i lyan
Så jag ser faktiskt en stor möjlighet att Mirtai är i lyan, eller i vart fall ond

Klara hade en dålig dag igår, då hon virrade till det lite med vem hon röstar på med vilken motivering
Idag har hon kommit med flera inlägg som får mig att tro att hon kanske är en god Klara ändå. Lägger andra rösten idag på Novali01-håller henne neutral så länge tills mer framkommer

Thoora, la andra rösten i dl1 på bollen__ och första rösten idag på hjartagna ( som la en första röst på mig). Hon är den tredje i leken som har två (kända)gröna plumpar i protokollet, cirkus och jag är de två andra,. Kan det verkligen vara så att tre goda har samma dåliga statistik? Någonstans så känns det ju som en ond borde kunna finnas bland oss? Det är inte jag , det vet jag, och cirkus är jag rätt övertygad om att det inte heller är med tanke på hur jag uppfattat hennes spel, så det stora frågetecknet blir thoora. Hoppas morgondagen kan ge fler svar på denna fråga, men på min bevakalista är hon definitivt!

Om man ser till att det borde finnas runt 4 onda i leken så börjar man med uteslutningsmetoden börja kunna räkna ut hur det ligger till -i alla fall imorgon!
Jag hoppas jag får vara kvar imorgon, men nu har jag i vart fall skrivit ner det jag funderar över om jag inte är det

Mirtai Här känner jag att hon lite smugit med faktiskt! Om man ser till vilka roller som finns kvar så kan jag inte riktigt placera henne i en god roll som skulle kunna tjäna på att tassa lite i bakgrunden.
God siare- hon borde förklara någon ond eller god utifrån sia-resultatet- det har jag inte sett något från henne i den stilen
Ängel- då borde hon kunnat haft lite funderingar kring vem ulvarna kunnat käka eller vem ängeln skyddade- såna tankar har jag inte heller sett från henne.
Bybo -för all del det kan hon vara, men då borde hon deltagit mera i funderingar etc. Hon var snabb att hålla mig lite god idag, vilket är trevligt, men samtidigt väldigt lätt för en ulv att göra , som ju vet vilka som ingår i lyan iaf. Hon röstar på Novali01 tidigt idag efter jag undrat varför hon verkade så säker på några idag om de var onda resp goda. Jag mfl tycker att det ser misstänkt ut av Novali01, men att det också kan vara nybörjargod-misstag att skriva såsom hon gjort, vilket var det jag ville uppmärksamma henne på. Så lite intressant att Mirtai relativt fort hoppar på den tanken och röstar så . Det kan vara en ond som ser en chans att rösta trovärdigt på en troligen god, det kan också vara ett sätt att skaffa sig alibi om det verkade som om det var däråt många lutade åt att lägga sin röst idag om nu Novali01 ändå ingår i lyan
Så jag ser faktiskt en stor möjlighet att Mirtai är i lyan, eller i vart fall ond

Fast nu tycker jag du får lugna ner dig lite...

Dels tycker jag faktiskt att jag skrivit mer och teoriat mer än jag gjort på länge. Inte ens i närheten av dig men så spelar vi totalt olika också.

Dessutom borde du ha sett att jag faktiskt misstänkte Novali redan igår, efter hennes röst.

Novali gör mig lite misstänksam, känns det inte som om hon hänger på teorin mot Artline lite för lätt?

Samma sak med Thoora som jag tycker röstar med en ytterst märklig motivering

För mig är det troligare att om Bollen nu var ond och undrade skulle hon ta det i PM med LL.

Ingen aning om Bollens roll, jag tycker som sagt hon resonerat minst sagt märkligt. Men jag gillar inte drev, framförallt i dl1, och väljer därför att lägga min röst annorlunda.

Mirtai röstar på Thoora

Och slutligen så kan det inte vara så att bara för att du påpekar en skum sak och någon annan också ser det så följer man dig? Om någon gör något skumt måste man väl få påpeka det även om du gjort det först?

Fast nu tycker jag du får lugna ner dig lite...

Dels tycker jag faktiskt att jag skrivit mer och teoriat mer än jag gjort på länge. Inte ens i närheten av dig men så spelar vi totalt olika också.

Dessutom borde du ha sett att jag faktiskt misstänkte Novali redan igår, efter hennes röst.

Och slutligen så kan det inte vara så att bara för att du påpekar en skum sak och någon annan också ser det så följer man dig? Om någon gör något skumt måste man väl få påpeka det även om du gjort det först?
absolut:)

tillägg
Jag har lite för många onda och då måste man ju börja luska lite bland de man inte vet vart man har, menar inget illa utan vill just få fram mera så det syns bättre vart man kan få in folk;)
Jo jag har noterat att du skrivit mera än på länge, det var inte det jag menade med att tassa med, det kan man göra även om man skriver mycket.

Uppdatering

Det gick inte som de tänkte när de skulle presentera kommunens förslag för Roy och Roger. Det verkade inte som om de fick fram sitt budskap, fast de gjorde sitt bästa för att nå fram med informationen. Ärligt talat verkade varken Roy eller Roger bry sig om vad de sa. Nonchalanta var vad de var. De förtjänade inte att få så mycket betalt för sin slitna gamla mack...

Tyvärr tyckte Ulriks chef att han gjort ett så dåligt jobb att han plockades bort från projektet.

Novali01 var ulv

DL 21:30

Uppdatering

Det gick inte som de tänkte när de skulle presentera kommunens förslag för Roy och Roger. Det verkade inte som om de fick fram sitt budskap, fast de gjorde sitt bästa för att nå fram med informationen. Ärligt talat verkade varken Roy eller Roger bry sig om vad de sa. Nonchalanta var vad de var. De förtjänade inte att få så mycket betalt för sin slitna gamla mack...

Tyvärr tyckte Ulriks chef att han gjort ett så dåligt jobb att han plockades bort från projektet.

Novali01 var ulv

DL 21:30
aha vi har en omvandlad bybo!
och Novali01 var ulv:D så det var så ändå;)
Då ska vi se
omvandlingen kommer före spioninfon delas ut, så om inte den omvandlade fick infon igår så bör den inte ta med sig någon info till lyan iaf.;)

målar lite i listorna( trevligt med lite rött i dem)

Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__
20.45 Mirtai röstar på Thoora
20.46 Snurrfian röstar på Habina

20,51 Klara röstar på Novali01
20.56 Artline röstar på Novali01
20,57 Klara ändrar röst till på thoora
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian.
20.58
quarter4ever röstar på bollen__

DL 2
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

quarter4ever röstar bollen__- hjartagna
habina röstar Artline-thoora
cirkus röstar bollen__-hjartagna
Noavali01 röstar artline-quarter4ever
thoora röstar bollen__- hjartagna
Mirtai röstar på thoora- Novali01
Snurrfian röstar habina-cirkus
klara röstar
Novali01-thoora-Novali01
Artline röstar Novali01-hjartagna
Lobelia röstar Snurrfian- Artline

Kunden med den vita opeln (bybo som omvandlas om den käkas)
Kunden med den vita opeln är missnöjd med servicen. Hur svårt ska det vara att få tillbaka sin bil?! Än så länge är han tålmodig, men han är svag för kommungubbarnas trakasserier.
Om ulvarna käkar honom så kommer han att byta sida och istället blir det en ulv som dör. LL lottar bland ulvarna.
dubbelcheck att detta betyder att den omvandlade bybon hamnar i lyan? För det står det egentligen inget om , bara att den byter sida?
@Blacksmithfarm ?

den bybo som får dagens spioninfo bör ju få veta
vem ulvarna käkade inatt, högintressant, då den ju nu är ulv!
vem den onda siaren(journalisten) siade
vem den goda siaren( den beiga kunden) siade
vem ängeln skyddade
vem jägaren( budda) jagade

Den omvandlingsbara bybon är med i dragningen av spioninfo.

även efter en eventuell omvandling? Nej det borde den inte va? :D

Nej, bara när den fortfarande är god.
:)
det var detta som fick mig att tro att den omvandlade inte kunde lottas som mottagare av spioninfo när den omvandlats.
men det är klart att sker lottningen innan käket så var den omvandlade fortfarande god då, det var nog dumt av mig att tro att lottningen automatiskt gjordes efter käket ( har aldrig varit LL ,så trodde inte att det var så)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 757
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka