Macken *ULVLEK*

Jag vetesjutton hur jag ska tolka allt idag?
jag startade med att vara misstänksam mot de som röstade på Artline igår, Habina och Novali01
Habina vet jag inte vart jag har? verkar också vilja sprida misstnkar mot mig? samt försvarar lite Novali01?
Novali01 är jag också väldigt osäker kring osäker nybörjare eller ond, vill avvakta här iaf en dag till, neutral.

Sedan har vi mitt stora frågetecken i morse, Snurrfian.
Jag tycker hon förklarat det bra idag, jag förstod nog redan igår hur hon menade, men ville ändå se hur hon förklarade sig idag, pendeln har svängt från att vara bevakad till neutral åt det godare hållet
även vad andra skrivit får mig att tro att hon kan vara på samma sida som mig ändå, det känns som en god snurrfian, en ond borde trasslat in sig än mera

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, jag blir lite misstänksam på @Novali01 , lite tvärsäkra uttalande och så backar hon upp mig, visserligen tacksam för det, men samtidigt blir jag lite paranoid. ;) Men samtidigt skulle hon kunna vara god och fått info, alltså viktig att ha kvar.
Q förstår jag nu hur hon tänkte, även om jag även har funderat som @cirkus att det fanns fler alternativ. Men Q själv tog enbart upp Artline och Bollen så jag måste ju utgå från det. ;)

Habina verkar leta aktivt, och känns lika förvirrad som mig, ;) det brukar vara ett gott tecken men jag känner mig inte säker på någon mer än mig själv så här långt. ;)

@Hjartagna vet jag inte riktigt var jag har, skrivit väldigt lite och har tidsbrist, röstningen är till hennes nackdel men skulle verkligen en ulv sticka ut nacken på det viset så här tidigt? Eller är det uppgjort i lyan att rösta på Q idag? :cautious:

Jag skulle egentligen inte vilja rösta alls idag för jag tycker inte att jag hittar något vettigt att gå på egentligen...

Men någon måste jag rösta på, Cirkus känns en aning skum med att tycka att jag ska vidga vyerna när jag ifrågasätter Q, jag kan ju inte ta med fler när Q inte har skrivit om några fler.
Snurrfian röstar på Cirkus eftersom hon är extremt duktig att luras som ond och det känns inte helt som om hon letar i dag.

Tänker du att hon och Habina skulle sitta i lyan tillsammans eller att en är i lyan och en är ond utanför?

Jag tänker att dom sitter i lyan tillsammans och Habina försöker skaka av sig Novali så gott hon kan. Genom att misstänka henne, men ändå vilja vända på det att hon kan vara god. Förstår du min tankegång? Eller är jag helt vilse i mina formuleringar?

Önskade jag hade mer tid innan DL men just nu tycker jag nog att Hjartagna känns skummast. Hon tycker att Q4 la spiken i kistan för bollen. Men enligt mig så var det Hjartagna. Så jag tycker nog det känns som hon försöker sprida misstankar mot Q4 för att slippa undan själv.

Artline röstar på Hjartagna

Lobelia röstar på Artline

Det är inte mycket att gå på men den person som fick 2 röster fort var Art, och sedan rasslade det till ordentligt på goda bollen__. Det kan vara så att de onda ville lansera en annan kandidat för att klara Art och bollen__ som virrade till det ordentligt blev målet. Det är inte ens säkert att de behövde rösta, även om de kan ha gjort det. Jag tror at Art kan vara en av våra ulvar.

Det var faktiskt en riktigt bra teori, synd bara att jag inte kan instämma i den. ;) Jag är fortsatt skeptisk till Novali, men känner att jag är mer misstänksam mot thoora. Det kan ju vara så att bägge är onda också. :) Men finns det minsta lilla chans att Novali är god så känns det dumt att rösta ut en till god.

Däremot skall jag läsa det quarter4ever skrivit imorgon (om jag inte blir käkad), för att se om jag är helt fel ute med henne som onda siaren. :)

Självklart håller du inte med. ;)

Jag hamnar trots allt tilllbaka till hjartagnas tidiga röst på mig.
Den skaver ffa som jag vet min egen roll, och jag tror att det var hon med sin tredje röst igår avgjorde lynchen mot bollen__
skulle jag ändå åka så tror jag det hjälper den goda sidan oavsett :)
quarter4ever röstar på Hjartagna

Nu tycker jag också att @Novali01 beter sig rätt knepigt. Men tänk om hon är något på spåren, men som relativt ny missuppfattar?

Alltså att quarter4ever är ond utanför lyan och försöker signalera till ulvarna att de skall försöka få ut novali01? Det förutsätter alltså att quarter4ever siat henne och vet att hon har en viktig god roll.

Här @Artline

Fast den känns mindre långsökt nu när @quarter4ever verkar uppfatta den som att jag "sprider misstankar"...

Jag tänker att dom sitter i lyan tillsammans och Habina försöker skaka av sig Novali så gott hon kan. Genom att misstänka henne, men ändå vilja vända på det att hon kan vara god. Förstår du min tankegång? Eller är jag helt vilse i mina formuleringar?

Jag förstår vad du menar :) lite paddan/Fio i borgmästarvalet typ? ;)

DL 2
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

quarter4ever 2
Hjartagna 4
Novali01 2
thoora 1
cirkus 1
Artline 1

Uppdatering

Turbo tittar in med sin son som snart ska konfirmera sig. De går igenom bilen inför besiktningen, men sonen är inte alls så intresserad som Turbo tycker att han borde vara. Kanske får han köpa en synth ändå? Och nöja sig med att den kan låta som en maserati?

Synd bara, då kommer han inte ha anledning att svänga förbi macken lika ofta som förr...

Hjartagna var bybo

DL 08:30

Uppdatering

Turbo tittar in med sin son som snart ska konfirmera sig. De går igenom bilen inför besiktningen, men sonen är inte alls så intresserad som Turbo tycker att han borde vara. Kanske får han köpa en synth ändå? Och nöja sig med att den kan låta som en maserati?

Synd bara, då kommer han inte ha anledning att svänga förbi macken lika ofta som förr...

Hjartagna var bybo

DL 08:30
*svär fula fula ord*
sorry hjärtat!
men då riktas mina ögon på thoora faktiskt, för inte kan väl de onda haft sån infernalisk tur att det bara var goda som röstade på bollen__ i första DL? Iofs har väl konstigare saker hänt?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31