Macken *ULVLEK*

Novali röstar på Quarterforever

Med motiveringen att hon flera ggr upprepar att det är flera som håller ögonen på mig, dvs troligtvis försöker hon signalera till de andra ulvarna att rösta på mig.

Fast det behöver en ulv inte signalera att göra - det kan de ju ta i lyan. Mycket konstig motivering

edit: tvåa på bollen

Nu känns det som om du vecklar in dig och skyller på Hjartagna att Bollen blev utröstad när du själv hade kunnat ändra det? Varför ville du inte lägga din röst på Artline? Jag förstod inte riktigt det? Jag hittade inget på varken Artline eller Bollen som egentligen är så skumma så därför är jag lite fundersam över varför du valde att lägga din röst på Bollen istället för Artline, eftersom du hade en vågmästarroll där...

15.29 Habina röstar på artline I
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian I
19.25 cirkus röstar på bollen__ I
19.35 Novali röstar på Artline II
20.14 thoora röstar på bollen__ II
20.29 Hjartagna röstar på bollen__III
20.45 Mirtai röstar på Thoora I
20.46 Snurrfian röstar på Habina I

20,51 Klara röstar på Novali01 I
20.56 Artline röstar på Novali01 II
20,57 Klara ändrar röst till thoora II
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian. II
20.58quarter4ever röstar på bollen__ IIII

Men jag undrar varför funderar du bara runt Artline eller bollen__ det fanns flera andra där sen röst hade kunnat leda till lottning.

Jag tycker inte att det är märkligt att lägga rösten på den man tycker är mest skum. bollen_- spelade på ett synnerligen märkligt vis igår det tycker jag vi kan vara överens om.

J

Nu tycker jag också att @Novali01 beter sig rätt knepigt. Men tänk om hon är något på spåren, men som relativt ny missuppfattar?

Alltså att quarter4ever är ond utanför lyan och försöker signalera till ulvarna att de skall försöka få ut novali01? Det förutsätter alltså att quarter4ever siat henne och vet att hon har en viktig god roll.

Har roat mig med att gå igenom leken igen. Ber som vanligt om ursäkt för gramatiken i mitt inlägg, jag skriver under tiden som jag läser så det kan bli lite gegga av allt ibland.

1.quarter4ever
- Börjar med lite funderingar kring roller. Och fördelningen onda/goda. Om kunden med den vita opeln påverkar fördelningen. Lägger sista rösten, spiken i kistan på bollen__ för att bollen__ inte röstade på Habina. Att Q lägger en så avgörande röst får mig att haja till lite. Men jag kan inte sätta fingret på vad jag tror att den betyder, riktigt än. Jag noterar det för min egen skull så länge. Efter lynchresultatet funderar hon kring varför bollen__ spelat så konstigt. Om det kunde varit ett försök att hinta om sin roll. Analyserar rösterna på bollen. Tycker att cirkus resonerar som en god. Mer misstänksam mot thoora och Hjartagna. Är fundersam kring rösterna på Art. Speciellt mot Novalis andraröst. Och vill hålla ögonen på Snurrfian pga hennes röst på Habina. Ett långt förklarande inlägg angående sin egen röst på bollen igår, som svar på Hjartagnas röst på Q idag. Håller ögonen på Novali pga hennes tvärsäkra god och ondförklaringar utan någon info att gå på. Gör en sammanställning över alla spelare. Förklarar igen sitt röstande igår.

Vet inte riktigt vart jag vill placera Q. Jag är lite vaksam på henne, men håller henne för neutral.

2.Novali01 - Röstar på Artline för att hon inte har sett Macken även om hon i samma inlägg lyfter misstankar mot bollen som är mer baserade på vad som verkligen hänt i spelet. Det skaver lite. Håller mig för ond pga att jag förvirrade mig kring röstningen igår. Och för att jag inte ville rösta på bollen trots att jag tyckte att hon betedde sig lite skumt. Håller snurrfian som god. Håller Artline som ond pga att hon hämndröstade. Väldigt tvärsäkra uttalanden, men det kan ju bero på att hon är ny. Vill inte att vi ska lägga för mycket tid på att analysera henne eftersom hon är ny. Blir misstänksam mot Q pga att hon infrågasätter sättet Novali uttrycker sig och god och ondförklarar utan att kunna ha någon info. Tycker att Q jagar henne. Röstar på Q för att hon anser att Q signalerar till de andra ulvarna att rösta på henne.

Funderar på hur mycket man kan skylla på att hon är nybörjare, men hon har helt klart ett uttryck som gör att jag håller ögonen på henne och noterar henne som åt det onda hållet. Hon uttalar mycket väldigt tvärsäkert och hugger hårt på alla typer av misstankar.

3.Lobelia - Bidrar med tankar om fördelningen onda/goda. Röstar på Snurrfian för att hon snurrat in sig i sin röstmotivering och inte röstat på den som Lobelia uppfattat att Snurris egentligen vill rösta på. Analyserar röstningen på ett bra sätt tycker jag. Utifrån röstningen vill hon syna thoora, Hjärtat och Artline.

Lobelia ger ett intryck av att vara väldigt samlad i den här leken. Men det säger inget om hennes roll. Neutral i min bok.

4.Hjartagna - Röstar på bollen__ för att hon frågat om saker som stått tydligt utskrivna i rollbeskrivningarna. Tredjeröst. Röstar idag på Q för att hon satte spiken i kistan på bollen.

Hjartagna har inte bidragit med så mycket egna funderingar så det är svårt att placera henne. Hennes röstning igår på bollen talar dock till hennes nackdel. Även rösten på Q, med den motivering hon använt skaver.

5.Snurrfian - Även snurris är med och diskuterar roller, om kunden med den vita opeln kan vara med och få spioninfo. Röstar på Habina eftersom bollen__ inte röstat på henne och det borde varit hennes val. Blir ifrågasatt pga sin röst och förklarar hur hon tänkte. Förklarar sin röst igen. Ifrågasätter Q's röst igår.

Jag tror att jag begrep redan igår vad Snurrfian menade med sin röst. Det gör att i min bok är Snurrfian ovanligt osnurrig medans jag vet att hon i andras ögon varit väldigt snurrig. Neutral för tillfället.

6.Artline - Tycker att bollen__ röstar skumt. Röstar på Novali för att hon röstat på Artline med en så enkel röst. Diskuterar kring rösterna på sig själv. Ifrågasätter Novalis resonemang. Försöker räta ut cirkus resonemang kring vem som är mest skum av dom som röstade på Art.

Mycket på tapeten i och med att det var kring henne alla rösterna igår egentligen snurrade. Men jag vet inte alls vart jag ska placera henne. Är dock mycket med och försöker räta ut frågor kring rösterna på sig själv istället för att försöka sopa dom under mattan. Ger ett gott intryck. Neutral.

7.cirkus - Är med och diskuterar rollerna i början av leken. Cirkus har som vanligt bra funderingar kring rollerna, det säger ingenting om cirkus roll. Lägger första rösten på bollen__ med motiveringen att hon frågar om saker som är tydligt utskrivna och för att hon röstade på Snurrfian med en röst som klingar falskt. Med facit i hand med och funderar kring varför bollen spelade som hon gjorde. Funderar över Novalis röst, och över min skumma röstning. Och jag förstår funderingarna kring min röstning. Jag ska återkomma till det igen senare. Reder tillsammans med Art ut sina funderingar kring vem som är mest skum av dem som röstade på Art. Tycker att Novalis motivering till rösten på q är skum. Ifrågasätter varför Snurrifan inte vill vidga sina vyer.

Verkar vilja vrida och vända på saker på ett sätt som känns bra. Men cirkus kan luras. Lägger dock märke till att flera spelare vill hålla henne åt det godare hållet. Jag avvaktar med att placera cirkus, hon får vara neutral i min bok.

8.Habina - Röstar först av alla när det inte finns något att misstänka någon för. På Artline för att hon inte sett Macken. Tycker att Novali är lite skum som hakar på hennes enkla teori mot Artline. Försvarar sin egen röst med att den var tydligt ot och att hon inte trodde att någon skulle haka på. Sammanställer lite tankar kring alla spelare på klassiskt Habina-maner där hon håller alla neutrala, utom mig och thoora som är neutrala mot onda och cirkus som är neutral mot god och Q, som hon säger sig vilja hålla som god.

Tycker inte att hennes röst igår på Art är så himla mycket att hänga upp sig på. Hon hade inte mycket att gå på när hon var tvungen att rösta. Jag avvaktar även med att försöka placera henne, hon får också vara neutral.

9.Mirtai - Tycker att bollen__ är skum som tycker att det är skumt att misstänka Artline men inte att rösta på henne. Tycker att Novali gör det enkelt för sig som röstar på Artline med en så enkel teori. Röstar på thoora för att hon röstar på bollen__ med en märklig motivering. Ifrågasätter min teori mot thoora. Och ja, min röst var hemskt dåligt motiverad, men jag kunde inte förmå bättre just då. Funderar kring bollens spel och funner det hemskt konstigt med facit i hand. Misstänker fortfarande thoora, men inte tillräckligt för att rösta där. Röstar på Novali för att hon verkar så tvärsäker och kanske sitter på facit? Tycker att jag är ovanligt oskum ( :p )

Mirtai och jag brukar för det mesta misstänka varandra. Men just nu verkar vi vara inne på samma spår (även om jag har lite svårt att få fram det tydligen...) och det gör mig lite osäker. :cautious: Det känns skumt att hon inte är skum så att säga. Dock väntar jag även här med placeringen, Mirtai kan lura mig.

10.Klara - Jag, röstade på thoora eftersom hon röstade på bollen__ och jag tyckte hon verkade haka på det tåget väldigt lätt.

11.thoora - Är med och funderar kring rollerna i början. Speciellt spioinfon och hur det kan påverka spelet att den hamnar hos olika personer. Hur den eventuella omvandlingen av kunden med den vita opeln kan påverka spelet. Om det kommer bli tydligt vem som blivit omvandlad. Röstar på bollen__ för att hon frågar om saker som står tydligt utskrivna i rollbeskrivningarna. Funderar, med facit i hand, kring bollens spel. Förklarar sin egen röst på bollen. Röstar idag på Hjartagna eftersom hon igår röstade på bollen och idag på q.

Jag röstade på thoora igår, och med facit i hand känns det inte som att jag var helt fel ute. Dock är det ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda i första, men jag håller ett vakande öga på thoora. Dock neutral, med en liten notering.

Men fy så svårt det är.
Det finns några som jag reagerat på och Novali är en av dom, hennes tväsäkra uttalanden känns märkliga. Hon håller flera åt det ena eller andra hållet men teorier som jag inte riktigt tycker är så köttiga. Hon hamnar ändå i läget att hon röstar på q, mest för att hon verkar känna sig jagad av q. Här nånstans så för jag intrycket att hon faktiskt är en desperat god som inte vill bli utröstad, dessutom så tror jag inte att en ond lägger en andraröst i det läget. Så faktiskt får hon vara neutral.

Däremot så funderar jag kraftigt på hjärtat. Hon väljer att rösta på q idag och den rösten uppfattar jag som att hon försöker släta över sin egen mindre lyckade insats igår. Istället för att leta vidare bland vad som hänt så känns denna röst väldigt lättviktig. Jag är helt klart misstänksam mot henne.

Rösten från Habina på Artline igår är ju en så typisk förstadagsröst som nånting kan bli. MEN kan hon vara lurig och lägga en så kass röst på en kollega? Jag vet faktiskt inte. Määh, båda känns mest neutrala.

thoora röstade ju också på bollen__ igår och hon har redan fräst iväg en röst på hjärtat.Jag förstår ju den rösten iom mina egna misstankar mot hjärtat. Samtidigt kan det vara ett spel för gallerierna? Kommer bli lite svårt att skaka av sig gårdagens röst, men om hjärtat ryker idag och visar sig vara ond så hamnar thoora något bättre till rent statistiskt.

måste rösta nu och det får bli såhär ikväll

cirkus röstar på hjartagna enligt ovan

Och så ska jag gå in lite mer på mitt resonemang igår. Jag börjar med att citera mitt inlägg som jag skrev innan jag röstade igår, där jag börjar lyfta mina tankar kring bollen.

Åh vad jag inte gillar att mina påbörjade inlägg autosparas. :banghead: Nåja, jag får fortsätta utveckla mina funderingar kring bollen. Jag håller med flera av er om att hennes resonemang är lite mysko och skaver lite. Och jag hade i princip bestämt mig för att rösta på henne tills jag kom tillbaka från duschen ( :p ) och såg att det trillat in fler röster på henne under tiden. Jag gillar verkligen inte att följa strömmen, och speciellt inte första dagen. Det är ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda första dagen och ja, jag är lite feg där efter att flera gånger varit med och röstat ut viktiga goda roller första dagen.

Som vanligt kan man alltid dra allt ett extra varv. De som är snabba att haka på och rösta på bollen__ skulle ju mycket väl kunna vara onda som ser en möjlighet att få ut en god. Om bollen är god. Eller för all del vara onda som hakar på och alibiröstar på en ond. :banghead:

Med utgångspunkt i det här ville jag granska dom som röstade på bollen. Jag håller fast vid att jag också tyckte att hon var skum, men jag ville inte haka på ett drev. Där har jag blivit bränd mer än en gång. Och det visade sig ju att bollen var god. Jag var en aning distraherad och ofokuserad när jag skulle rösta och blandade ihop allt. Fick för mig att Novali hade lagt andrarösten på bollen när hon i själva verket hade lagt den på Art. thoora var vänlig nog att påpeka detta för mig och jag fick chansen att rätta till mitt misstag. Stressad med bara minuter till dl blev min motivering kass, men jag röstade i alla fall på den jag ville rösta på. Jag skrev något om att jag tyckte att thoora följde cirkus. Och det tycker jag fortfrande, även om motiveringarna inte är identiska. Thoora har idag sagt att hon hade tänkt rösta på bollen redan innan cirkus gjorde det. Och så kanske det var. Men det kändes inte så igår.

Jodå, jag tycker att Novalis röst på Art skaver också. Men det var ju inte den jag hade motiverat i mitt första röstinlägg. Alltså tyckte jag inte att den kunde kvarstå.

hm
sitter och funderar över detta med info som kan vara i omlopp....
en bybo har fått full spioninfo
den bör veta:
vem som ulvarna försökte käka
vem ängeln skyddade
vem den onda spionen siade
vem den goda spionen siade
vem som jägaren jagade
har jag glömt något?

sedan har vi en god siare som siat en deltagare
och en ond siare som siat en deltagare
Vad är oddsen för att siarna siat samma deltagare?
Inte särskilt stor tror jag faktiskt så det borde vara två olika. Har lusläst dagens inlägg men inte hittat någon som ondförklarat någon uppenbart .
Den onda siaren vill väl inte ondförklara någon iofs, men knappast heller godförklara någon god?

Vilket för mig säger att inte heller den goda siaren hittat någon ond bara utifrån detta.
Det närmaste är väl isf Hjartagnas röst på mig, men hon var ändå inne efter nattdl och borde ju ha utvecklat det mycket snabbare om hon hade siat mig ond? Ffa som så många hållt hennes röst som så misstänkt efter gårdagens DL.
Jag frramhåller fortfarande att det inte är sannolikt att hon siat mig för då hade hon inte röstat på mig, det faller på sin orimlighet, såtillvida hon inte är en ond siare förstås men det känns inte heller troligt.

Svårt ikväll. Borde rösta nu... Hade funderingar på att rösta på novali01, men efter min teori om vad hon egentligen menar med quarter4evers signaler så blir jag nojjig. Tänk om hon är en desperat god egentligen?

Istället reagerar jag på thoora, som verkar försöka dölja sin andraröst på bollen__ genom att misstänka och rösta på hjartagna. Sedan följer cirkus med och röstar likadant, så jag blir ännu mer nervös. Kan thoora vara ond och försöka få ut en god hjartagna? Jag hoppas jag tänker rätt nu...

Habina röstar på thoora

Nu tycker jag också att @Novali01 beter sig rätt knepigt. Men tänk om hon är något på spåren, men som relativt ny missuppfattar?

Alltså att quarter4ever är ond utanför lyan och försöker signalera till ulvarna att de skall försöka få ut novali01? Det förutsätter alltså att quarter4ever siat henne och vet att hon har en viktig god roll.
kort var på det!
Lyan vet vilka som är onda resp goda förutom den som är ond utanför lyan.
Om

Ok jag ser vad du menar, men ta en stund och läs det jag skrivit så kanske du blir lugnare?
Jag vill inte ondförklara Novali01 än, jag tror också hon kan göra en del nybörjarnmisstag, därför jag tagit upp det så inga ulvar ska kunna dra nytta av det.
Ulvarna vet ju vilka alla är förutom den som är ond utanför lyan.
jag har haft funderingar idag i samma banor som du, och jag tror att den onda utanför lyan håller väldigt låg profil!
För ser ingen ondförklaring av nån egentligen , jag är närmast både vad det gäller hjartagna och Novali01 i det fallet.

Jag hade planerat att ha gott om tid idag, men jag åkte och köpte ett släp istället och det tog en stund. Har dock dubbelt så lång tid som igår. Om jag överlever kvällen så återkommer jag med mer teorier. Det jag kan säga nu är att jag släpper misstankarna mot Snurris, hennes förklaring om gårdagens röst lät mer begriplig, och helt förklarlig.

Jag kommer förmodligen koncentrera mig på röstningen igår när det gäller min röst, återkommer om det.

Jag vet att man inte ska koppla ihop spelare, av erfarenhet vet jag att det oftast blir fel. :p Men jag börjar faktiskt fundera lite på Habina-Novali01. Igår följde Novali Habinas röst på Artline. En nonsensmotivering. Novali hade i sitt röstinlägg en annan teori om bollen som faktiskt grundade sig i spelet. Det skaver att hon la den åt sidan för nonsensmotiveringen på Art som var samma som Habinas.

Och idag vill inte Habina rösta på Novali för att hon helt enkelt skulle kunna vara en nybörjargod. En desperat sådan.

Som sagt, jag brukar ha fel när jag kopplar ihop spelare på det här sättet. Men jag kan inte undgå att notera det.

Istället reagerar jag på thoora, som verkar försöka dölja sin andraröst på bollen__ genom att misstänka och rösta på hjartagna. Sedan följer cirkus med och röstar likadant, så jag blir ännu mer nervös. Kan thoora vara ond och försöka få ut en god hjartagna? Jag hoppas jag tänker rätt nu...

Habina röstar på thoora
Jag tycker att det är Hjartagna som försöker dölja sin röst genom att rösta på Q4.

Jag måste rösta nu känner jag. Jag är egentligen inte klok på vem jag ska rösta på. Men för mig är det ändå Novali som skaver mest. Det kan mycket väl vara fel, men jag får gå på det.

Hennes röst på Artline igår skaver. Speciellt eftersom hon hade en annan teori mot bollen (som förvisso var god, men skum). Motiveringen till rösten på Artline var så uppenbart dålig. Det skaver också att hon följde Habina, som idag inte vill rösta på Novali för att hon skulle kunna vara något på spåret. Det skaver för mig.

Klar röstar på Novali01

DL 2 - 21:00
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01

quarter4ever 2
Hjartagna 2
Novali01 2
thoora 1

Jag vet att man inte ska koppla ihop spelare, av erfarenhet vet jag att det oftast blir fel. :p Men jag börjar faktiskt fundera lite på Habina-Novali01. Igår följde Novali Habinas röst på Artline. En nonsensmotivering. Novali hade i sitt röstinlägg en annan teori om bollen som faktiskt grundade sig i spelet. Det skaver att hon la den åt sidan för nonsensmotiveringen på Art som var samma som Habinas.

Och idag vill inte Habina rösta på Novali för att hon helt enkelt skulle kunna vara en nybörjargod. En desperat sådan.

Som sagt, jag brukar ha fel när jag kopplar ihop spelare på det här sättet. Men jag kan inte undgå att notera det.

Det var faktiskt en riktigt bra teori, synd bara att jag inte kan instämma i den. ;) Jag är fortsatt skeptisk till Novali, men känner att jag är mer misstänksam mot thoora. Det kan ju vara så att bägge är onda också. :) Men finns det minsta lilla chans att Novali är god så känns det dumt att rösta ut en till god.

Däremot skall jag läsa det quarter4ever skrivit imorgon (om jag inte blir käkad), för att se om jag är helt fel ute med henne som onda siaren. :)

Jag måste rösta nu känner jag. Jag är egentligen inte klok på vem jag ska rösta på. Men för mig är det ändå Novali som skaver mest. Det kan mycket väl vara fel, men jag får gå på det.

Hennes röst på Artline igår skaver. Speciellt eftersom hon hade en annan teori mot bollen (som förvisso var god, men skum). Motiveringen till rösten på Artline var så uppenbart dålig. Det skaver också att hon följde Habina, som idag inte vill rösta på Novali för att hon skulle kunna vara något på spåret. Det skaver för mig.

Klar röstar på Novali01

Tänker du att hon och Habina skulle sitta i lyan tillsammans eller att en är i lyan och en är ond utanför?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar