Har roat mig med att gå igenom leken igen. Ber som vanligt om ursäkt för gramatiken i mitt inlägg, jag skriver under tiden som jag läser så det kan bli lite gegga av allt ibland.
1.quarter4ever - Börjar med lite funderingar kring roller. Och fördelningen onda/goda. Om kunden med den vita opeln påverkar fördelningen. Lägger sista rösten, spiken i kistan på bollen__ för att bollen__ inte röstade på Habina. Att Q lägger en så avgörande röst får mig att haja till lite. Men jag kan inte sätta fingret på vad jag tror att den betyder, riktigt än. Jag noterar det för min egen skull så länge. Efter lynchresultatet funderar hon kring varför bollen__ spelat så konstigt. Om det kunde varit ett försök att hinta om sin roll. Analyserar rösterna på bollen. Tycker att cirkus resonerar som en god. Mer misstänksam mot thoora och Hjartagna. Är fundersam kring rösterna på Art. Speciellt mot Novalis andraröst. Och vill hålla ögonen på Snurrfian pga hennes röst på Habina. Ett långt förklarande inlägg angående sin egen röst på bollen igår, som svar på Hjartagnas röst på Q idag. Håller ögonen på Novali pga hennes tvärsäkra god och ondförklaringar utan någon info att gå på. Gör en sammanställning över alla spelare. Förklarar igen sitt röstande igår.
Vet inte riktigt vart jag vill placera Q. Jag är lite vaksam på henne, men håller henne för neutral.
2.Novali01 - Röstar på Artline för att hon inte har sett Macken även om hon i samma inlägg lyfter misstankar mot bollen som är mer baserade på vad som verkligen hänt i spelet. Det skaver lite. Håller mig för ond pga att jag förvirrade mig kring röstningen igår. Och för att jag inte ville rösta på bollen trots att jag tyckte att hon betedde sig lite skumt. Håller snurrfian som god. Håller Artline som ond pga att hon hämndröstade. Väldigt tvärsäkra uttalanden, men det kan ju bero på att hon är ny. Vill inte att vi ska lägga för mycket tid på att analysera henne eftersom hon är ny. Blir misstänksam mot Q pga att hon infrågasätter sättet Novali uttrycker sig och god och ondförklarar utan att kunna ha någon info. Tycker att Q jagar henne. Röstar på Q för att hon anser att Q signalerar till de andra ulvarna att rösta på henne.
Funderar på hur mycket man kan skylla på att hon är nybörjare, men hon har helt klart ett uttryck som gör att jag håller ögonen på henne och noterar henne som åt det onda hållet. Hon uttalar mycket väldigt tvärsäkert och hugger hårt på alla typer av misstankar.
3.Lobelia - Bidrar med tankar om fördelningen onda/goda. Röstar på Snurrfian för att hon snurrat in sig i sin röstmotivering och inte röstat på den som Lobelia uppfattat att Snurris egentligen vill rösta på. Analyserar röstningen på ett bra sätt tycker jag. Utifrån röstningen vill hon syna thoora, Hjärtat och Artline.
Lobelia ger ett intryck av att vara väldigt samlad i den här leken. Men det säger inget om hennes roll. Neutral i min bok.
4.Hjartagna - Röstar på bollen__ för att hon frågat om saker som stått tydligt utskrivna i rollbeskrivningarna. Tredjeröst. Röstar idag på Q för att hon satte spiken i kistan på bollen.
Hjartagna har inte bidragit med så mycket egna funderingar så det är svårt att placera henne. Hennes röstning igår på bollen talar dock till hennes nackdel. Även rösten på Q, med den motivering hon använt skaver.
5.Snurrfian - Även snurris är med och diskuterar roller, om kunden med den vita opeln kan vara med och få spioninfo. Röstar på Habina eftersom bollen__ inte röstat på henne och det borde varit hennes val. Blir ifrågasatt pga sin röst och förklarar hur hon tänkte. Förklarar sin röst igen. Ifrågasätter Q's röst igår.
Jag tror att jag begrep redan igår vad Snurrfian menade med sin röst. Det gör att i min bok är Snurrfian ovanligt osnurrig medans jag vet att hon i andras ögon varit väldigt snurrig. Neutral för tillfället.
6.Artline - Tycker att bollen__ röstar skumt. Röstar på Novali för att hon röstat på Artline med en så enkel röst. Diskuterar kring rösterna på sig själv. Ifrågasätter Novalis resonemang. Försöker räta ut cirkus resonemang kring vem som är mest skum av dom som röstade på Art.
Mycket på tapeten i och med att det var kring henne alla rösterna igår egentligen snurrade. Men jag vet inte alls vart jag ska placera henne. Är dock mycket med och försöker räta ut frågor kring rösterna på sig själv istället för att försöka sopa dom under mattan. Ger ett gott intryck. Neutral.
7.cirkus - Är med och diskuterar rollerna i början av leken. Cirkus har som vanligt bra funderingar kring rollerna, det säger ingenting om cirkus roll. Lägger första rösten på bollen__ med motiveringen att hon frågar om saker som är tydligt utskrivna och för att hon röstade på Snurrfian med en röst som klingar falskt. Med facit i hand med och funderar kring varför bollen spelade som hon gjorde. Funderar över Novalis röst, och över min skumma röstning. Och jag förstår funderingarna kring min röstning. Jag ska återkomma till det igen senare. Reder tillsammans med Art ut sina funderingar kring vem som är mest skum av dem som röstade på Art. Tycker att Novalis motivering till rösten på q är skum. Ifrågasätter varför Snurrifan inte vill vidga sina vyer.
Verkar vilja vrida och vända på saker på ett sätt som känns bra. Men cirkus kan luras. Lägger dock märke till att flera spelare vill hålla henne åt det godare hållet. Jag avvaktar med att placera cirkus, hon får vara neutral i min bok.
8.Habina - Röstar först av alla när det inte finns något att misstänka någon för. På Artline för att hon inte sett Macken. Tycker att Novali är lite skum som hakar på hennes enkla teori mot Artline. Försvarar sin egen röst med att den var tydligt ot och att hon inte trodde att någon skulle haka på. Sammanställer lite tankar kring alla spelare på klassiskt Habina-maner där hon håller alla neutrala, utom mig och thoora som är neutrala mot onda och cirkus som är neutral mot god och Q, som hon säger sig vilja hålla som god.
Tycker inte att hennes röst igår på Art är så himla mycket att hänga upp sig på. Hon hade inte mycket att gå på när hon var tvungen att rösta. Jag avvaktar även med att försöka placera henne, hon får också vara neutral.
9.Mirtai - Tycker att bollen__ är skum som tycker att det är skumt att misstänka Artline men inte att rösta på henne. Tycker att Novali gör det enkelt för sig som röstar på Artline med en så enkel teori. Röstar på thoora för att hon röstar på bollen__ med en märklig motivering. Ifrågasätter min teori mot thoora. Och ja, min röst var hemskt dåligt motiverad, men jag kunde inte förmå bättre just då. Funderar kring bollens spel och funner det hemskt konstigt med facit i hand. Misstänker fortfarande thoora, men inte tillräckligt för att rösta där. Röstar på Novali för att hon verkar så tvärsäker och kanske sitter på facit? Tycker att jag är ovanligt oskum (
)
Mirtai och jag brukar för det mesta misstänka varandra. Men just nu verkar vi vara inne på samma spår (även om jag har lite svårt att få fram det tydligen...) och det gör mig lite osäker.
Det känns skumt att hon inte är skum så att säga. Dock väntar jag även här med placeringen, Mirtai kan lura mig.
10.Klara - Jag, röstade på thoora eftersom hon röstade på bollen__ och jag tyckte hon verkade haka på det tåget väldigt lätt.
11.thoora - Är med och funderar kring rollerna i början. Speciellt spioinfon och hur det kan påverka spelet att den hamnar hos olika personer. Hur den eventuella omvandlingen av kunden med den vita opeln kan påverka spelet. Om det kommer bli tydligt vem som blivit omvandlad. Röstar på bollen__ för att hon frågar om saker som står tydligt utskrivna i rollbeskrivningarna. Funderar, med facit i hand, kring bollens spel. Förklarar sin egen röst på bollen. Röstar idag på Hjartagna eftersom hon igår röstade på bollen och idag på q.
Jag röstade på thoora igår, och med facit i hand känns det inte som att jag var helt fel ute. Dock är det ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda i första, men jag håller ett vakande öga på thoora. Dock neutral, med en liten notering.