Macken *ULVLEK*

Roy var deppig. Utan Roger så var arbetet på macken inte så roligt som det brukade vara. Så han satte sig för att göra bokföringen. Det kanske kunde pigga upp.
Sångerskan på radion verkade i alla fall gilla honom, hon tyckte om bilreparatörer.
Och dessutom hade han inte sett till några kommungubbar på ett tag. Det var skönt.

Natten förflöt lugnt.

DL 21:00

Ja, jag inser ju att mitt spelande igår får er att tycka att jag är skum. Det skulle jag själv också tycka om jag inte kände till min egen roll. Jag var hemskt ofokuserad på leken igår och det har inget med min roll att göra. Det var privata saker.

När det nu visade sig att jag överlevde natten ska jag försöka fokusera lite bättre idag.

hittat tillbaka, men måste försöka jobba lite också. Hinner troligen sammanställa lite tankar under lunchrasten.

Skit också att det var prästen, kan hon ha försökt hinta så grovt så att ingen fattade vad hon gjorde?

Jag tycker att Lobelias sammanställning är väldigt bra.

Jag vill lägga till några saker som jag reagerade på.

Först och främst är det Novli01s röst, den om någon kändes som extremt enkel. Visst ansåg hon redan innan röstningen börjat att det var skumt att inte ha sett Macken, men ärligt att rösta på någon bara för att den inte sett Macken när det ändå hade hänt litegrann känns extremt enkelt. Men egentligen så är det ju bara riktigt skumt om det visar sig att Art är god - för då känns det som att Novali01 skjutit sig rejält i foten.

Klaras röständring är ju också rätt skum, varför gå efter den som följde rösterna på bollen__ och inte den som följde rösten på Artline. Och att dessutom ha fel på vem som röstat var känns skumt. Jag får inte riktigt ihop det. Å ena sidan utstickande och det brukar inte ulvar/onda vilja göra, men å andra sidan så kan en ond "dölja" sig bakom vad de onda inte "borde" göra.

Ungefär precis så, just nu säger inte lynchen mycket men att gå tillbaks till den senare när vi vet mer är kan ge mycket.

Utifrån röstresultatet skulle jag gärna vilja syna Thoora, Hjärtat och Art, om Art är ulv kan dessa röster vara ett sätt att rädda henne, tyvärr spånar jag här och försöker bara gissa något utifrån röstningen.

Jag sitter och funderar lite över gårdagens lynch fortfarande
Olyckligtvist så la jag själv min röst på bollen__ men fick inte ihop hur hon tänkte där i sitt röstinlägg och även inlägget innan. Hade en fundering igår om jag missförstått DL-tiderna vad det gäller bikten, vilket jag inte hade gjort. Bikt kunde ske först till nattDL, annars hade det ju kunnat förklara en del av vad som var konstigt i bollens__ resonemang om hon varit hindrad att teoria/ rösta på någon.
Jag tyckte att det var det mest skumma jag hittade igår, så la min röst där även om den var en röst som inte betydde något i det läget.
Jag tycker att Lobelia gjorde en väldigt bra sammanställning igår över rösterna på bollen__ :

15.29 Habina röstar på artline I
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian I
19.25 cirkus röstar på bollen__ I
19.35 Novali röstar på Artline II
20.14 thoora röstar på bollen__ II
20.29 Hjartagna röstar på bollen__III
20.45 Mirtai röstar på Thoora I
20.46 Snurrfian röstar på Habina I

20,51 Klara röstar på Novali01 I
20.56 Artline röstar på Novali01 II
20,57 Klara ändrar röst till thoora II
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian. II
20.58
quarter4ever röstar på bollen__ IIII

Noterbart är att Qs röst är märklig om hon skulle vara ond, varför utmärka sig med en betydelselös 4:e röst? Samtidigt så känns rösten väldigt otypisk för Q

Hjärtat lägger 3:e rösten på bollen__, hon måste här ha insett att rösten k an bli avgörande och granskas? Skulle en ulv göra så, lägga röst 3 när två ligger lika och tidigt i röstningen? Jag ser det som fullt möjligt.

Thora lägger röst 2 på bollen__, den ser jag också som potentiellt ulvig. Visar sig Art vara Ulv så är den rent utav skum.

Första rösten på bollen__ säger inte mycket, inte än åtminstone, varken om ulvighet eller godhet.

Klara ändrar röst långt in i röstningen, mellan två som inte verkade ha något att göra med lynchen, det känns tveksamt om en ond skulle sticka fram haken så men omöjligt är det inte.

Den första rösten på bollen__ läggs av cirkus:
Jag vill nog lägga en säkerhetsröst (ifall jag somnar eller om fölningen kommer igång och jag inte kan närvara)

Det har ju inte alls hänt så mycket, men jag reagerar på bollen__
Hon ställer ett par frågor varav den ena är tydligt besvarad redan i lekstart - det behöver inte betyda nånting, men jag kan ändå tycka att sån nonchalans kan vara skum. Sen så tycker jag att rösten på Snurrfian är ganska feg på något vis. Hon vill inte rösta på Artline för det har Habina redan gjort med samma teori som hon själv tänkte sig, då tycker hon istället att Snurris är skum som var den första som påpekade att det är skumt att inte ha sett macken. Alltså jag får känslan av att hon inte vill lägga andrarösten på Art, men inte heller rösta på Habina (som kunde varit en möjlighet) utan väljer en helt annan. Nånting klingar lite falskt.

cirkus röstar på bollen__
Ser inget konstigt med den rösten faktiskt, i mångt och mycket överensstämmer hennes tankar innan rösten med mina egna.
Sedan tycker jag att det cirkus tar upp efter lynchen talar till hennes fördel, tycker att hon framställer sig själv i en bra dager som inte försöker ta bort hur hon själv formulerat sig ang nonchalansen. Cirkus kan vara väldigt duktig på att "spela god" som ond, men denna gången tycker jag att det känns som ärliga funderingar varför jag därför inte tror att det var en ulv som la första rösten

Mjae, jag tycker nog att jag också tog upp nonchalansen angående rollbeskrivningen i mitt teoriinlägg. Dock så la jag till tanken om att hon röstade på Snurris istället för habina. Så här i efterhand tolkar jag henne mest som väldigt osäker - skit att jag inte förstod det då.

För övrigt så känns det skit att lägga första rösten på den som åkte. Men hon gjorde ju helt klart en väldigt underlig grej att ställa frågorna om egna rollen sådär.

Vad det gäller röst nr 2( thoora) och 3 (hjartagna) så känns de mer potentiellt onda, sett ur det perspektivet att det är tacksamt för en ulv att följa en röst som redan lagts på en god, ffa om den som lägger första rösten är god. Nu vet vi ju dock inte cirkus roll än.

Min röst kommer sist, och den la jag där, som jag skrivit tidigare, för att det var det mest skumma jag hittade igår.

Sedan har jag inte släppt min andra tanke från igår att rösterna på Artline också känns lite skumma.
Habina röstar först med en typiskt dålig förstadagsteori där vet jag inte riktigt vad jag ska tro , det kan vara åt vilket håll som helst
Mer anmärkningsvärd är Novali01 andra röst, den känns potentiellt ulvig
Sedan är jag även lite vaksam på Snurrfians röst på Habina som egentligen hänger ihop med artlinerösterna,
Jag skulle behöva rösta nu och jag tycker att bollen_s röst på mig skaver men jag har ingen lust att hämnd rösta, samtidigt så skaver det lite varför bollen inte ville rösta på Habina som faktiskt var den som la en röst på Artline. Skulle det betyda att både Habina och Bollen är onda?
Snurrfian röstar på Habina eftersom Bollen väljer att lägga sin röst på mig istället för Habina trots att hon ansåg att det var skumt att rösta på Artline. (Snacka om invecklad röstmotivering... ;) )

Varför vill hon inte rösta på bollen__ då? För att inte framstå som ulvig efteråt? Lägger istället en uddaröst? Eller en alibiröst?
Tyckte också att hennes funderingar kring bybon som kan omvandlas och info den ev kunde ta med sig till lyan känns lite skavande?
Håller helt klart ögonen på Snurrfian tills vidare.

Men hur kunde det bli så här?? Att rösta ut Roger i första DL är ju katastrof. Tror fortfarande att jag hade mer rätt i min röstning men undrar hur i hela friden Klara resonerar? Känns ju väldigt underligt att först vara helt säker på att bollen är ond, svamla om sitt duschande o sen rösta på mig??

Och efter det visar det sig att hon tänkt fel o röstat på fel?? Jag håller Klara som ond, hon lägger ut dimridåer och svamlar för att man ska tro att hon är god.

Snurrfian velar lite hit o dit, vill inte hämndrösta, varför inte då? Håller nog henne som god iaf. Artline hämndröstar på mig, visst var min teori tunn men vilken teori är inte det? Jag röstade iaf inte ut en god i första DL. Artline är åt det onda hållet för mig iaf.
Övriga deltagare snurrar lite hit o dit förutom cirkus som som vanligt har en massa teorier...

Men hon är ju också inne på att Klara är skum.
varför håller du snurrfian som god?

Ja det skulle jag ju motiverat, glömde flika in detta citatet:
*muttrar* jag tilloch med ot färgade att hon var skum!! Men låt gå för att det är en första dags röst...:cautious:

Jag har svårt att tro att en ond skulle så lätt släppa att någon röstat på henne utan istället försöka övertyga mer om sin "goda" roll då. Därför håller jag snurrfian som god.:)

Varför vill hon inte rösta på bollen__ då? För att inte framstå som ulvig efteråt? Lägger istället en uddaröst? Eller en alibiröst?
Tyckte också att hennes funderingar kring bybon som kan omvandlas och info den ev kunde ta med sig till lyan känns lite skavande?
Håller helt klart ögonen på Snurrfian tills vidare.
Läste du verkligen vad jag skrev ordentligt? Jag funderar ju över varför Bollen inte la sin röst på Habina som var den som faktiskt röstade på Artline som var anledningen till att Bollen la sin röst på mig. Att hålla på och hämndrösta på Bollen vars enda konstiga var hennes röstmotivering kändes inte rätt, däremot undrar jag fortfarande lite varför hon inte röstade på Habina, men det får vi ta efter den här leken.
Att jag fundera över bybon som kan omvandlas är väl inte så konstigt? Ungefär lika konstigt som att du undrar över bikten när prästen redan är död... ;)

Snurrfian velar lite hit o dit, vill inte hämndrösta, varför inte då? Håller nog henne som god iaf. Artline hämndröstar på mig, visst var min teori tunn men vilken teori är inte det? Jag röstade iaf inte ut en god i första DL. Artline är åt det onda hållet för mig iaf.

Du röstade inte ut en god men du kunde ha gjort det om jag hade fått fler röster på mig. Hade jag velat hämdrösta så borde jag väl ha röstat på Habina?

Det skumma med din röst var att komma med ännu en ot-röst på en som redan hade en röst. Första DL är svår och även min röst på dig är en första dags röst. Man får ta det som finns.

Ja det skulle jag ju motiverat, glömde flika in detta citatet:

Jag har svårt att tro att en ond skulle så lätt släppa att någon röstat på henne utan istället försöka övertyga mer om sin "goda" roll då. Därför håller jag snurrfian som god.:)
Om snurrfian hade varit ond. Hade hon röstat på bollen då? Hämdröstar man inte så är man god?

Bollen hade redan tre röster när snurfian röstade så jag tycker nog inte det säger så mycket om snurrfians roll :)

Först och främst är det Novli01s röst, den om någon kändes som extremt enkel. Visst ansåg hon redan innan röstningen börjat att det var skumt att inte ha sett Macken, men ärligt att rösta på någon bara för att den inte sett Macken när det ändå hade hänt litegrann känns extremt enkelt. Men egentligen så är det ju bara riktigt skumt om det visar sig att Art är god - för då känns det som att Novali01 skjutit sig rejält i foten.

.
Habina hade också den teorin. Gör inte det henne skum? Eller tar du upp novali för hon var nummer två?

Varför blir Novali skum om jag är god? Är det för det är mest troligt att en ulv hade lagt en sådan röst eller hur tänker du? Är hon god så vet hon inte min roll alls utan det är snarare ett lotteri.

Habina hade också den teorin. Gör inte det henne skum? Eller tar du upp novali för hon var nummer två?

Varför blir Novali skum om jag är god? Är det för det är mest troligt att en ulv hade lagt en sådan röst eller hur tänker du? Är hon god så vet hon inte min roll alls utan det är snarare ett lotteri.

Ja. Att en lägger en första röst med en så enkelt teori kan jag köpa, kanske. Men när nummer två gör det så känns det märkligt. Det känns mest som att ni inte sitter i lyan tillsammans. Är hon god så är det ett lotteri som du säger då vet hon ingenting, men jag kan nog tycka att hon borde försökt leverera nånting mer i så fall. Jag tycker generellt sett att goda är mer noggranna och inte lägger så enkla röster - en ond kanske kan göra det om den vet att den som den röstar på är god. Ungefär så tänkte jag.

1. quarter4ever. Tycker jag resonerar och frågar som hon brukar, se tex #111. Säger dock inget om hennes roll, men jag vill ju gärna ha henne som god. ;) Röstar på bollen__ som fjärde person och det känns lite konstigt. Om hon är ond gör hon det väldigt lätt för sig, samtidigt som hon skulle ha vetat att hon skulle bli granskad…
  2. Novali01. Blir jag inte riktigt klok på. Hon är förstås fortfarande rätt ny, men varför röstar hon på Artline efter mig, med i princip samma teori? Kan hon ha fått panik eller tidsbrist? Jag lade min röst då jag inte hittade någonting annat, men försökte vara tydlig med att jag inte var särskilt övertygad själv. Tveksamt om artline skulle få min röst idag, när jag har lite mer att analysera. Samtidigt undrar jag verkligen om en ond Novali01 skulle ha gjort som hon gjorde… Får nog fortsätta ha henne neutral ändå.
  3. Lobelia. Jag gillar hennes analys av rösterna på bollen__, men det är en rätt enkel sak att göra även om man är ond. Röstar på snurrfian precis som bollen__, med en teori om att snurrfian måste vara ond då hon snurrar in sig med sin röstmotivering. Jag vill dock fortsätta ha lobelia neutral ett tag till.
  4. Hjartagna. Lägger tredje rösten på bollen__, vilket en ulv förstås skulle kunna göra, men jag blir ändå tveksam. Hon får fortsätta att vara neutral.
  5. Snurrfian. Alltså, jag är ledsen men jag förstår verkligen inte röstmotiveringen. Kan du försöka förklara lite bättre @Snurrfian ? Jag vill inte lägga dig åt onda sidan bara för att jag inte förstår dig.
  6. Artline. Jag förstår hennes röst på novali01 och jag tror hon förstod även min röst på henne. Jag vill ha henne neutral idag, om inget revolutionerande händer så kommer inte min röst hamna där idag.
  7. Cirkus. Kloka tankar som vanligt, tänker då bland annat på #117. Får vara neutral mot god tills vidare, trots att hon lade första rösten på bollen__. Hon skulle förstås kunna lura mig och vara ond. ;)
  8. Mirtai. Röstar på thoora, pga att thoora röstade på bollen__. Säger ingenting om mirtai, så hon får också vara neutral.
  9. Klara. Förstår jag mig inte heller på. Byter person att rösta på, då hon verkar ha missförstått allting. Det kan vara en stressad god, men det kan lika gärna vara en nonchalant ond. Så hon får fortsätta vara neutral, kanske något mer åt onda sidan för att jag inte begriper mig på henne.
  10. Thoora. Röstar på goda bollen__ pga bollen__s rollfunderingar. Jag förstod mig inte heller på bollen__, men samtidigt skaver det att thoora lägger en ”enkel” andraröst. Neutral men liiite åt onda hållet pga det.

Ja. Att en lägger en första röst med en så enkelt teori kan jag köpa, kanske. Men när nummer två gör det så känns det märkligt. Det känns mest som att ni inte sitter i lyan tillsammans. Är hon god så är det ett lotteri som du säger då vet hon ingenting, men jag kan nog tycka att hon borde försökt leverera nånting mer i så fall. Jag tycker generellt sett att goda är mer noggranna och inte lägger så enkla röster - en ond kanske kan göra det om den vet att den som den röstar på är god. Ungefär så tänkte jag.

Ha ha jag FÖRSÖKER ju verkligen lära mig att spela men än så länge får jag ju ranta efter det som låter bäst i mina öron och i DL1 är det ju nästan hopplöst för en nybörjare att försöka rösta! Så lägg inte för energi på att analysera mig, jag är för enkel för det!:D

Snurrfian. Alltså, jag är ledsen men jag förstår verkligen inte röstmotiveringen. Kan du försöka förklara lite bättre @Snurrfian ? Jag vill inte lägga dig åt onda sidan bara för att jag inte förstår dig.
Nu är det rätt ointressant i och med att Bollen visade sig vara god, men jag ville inte hämndrösta på bollen, men tyckte att det var intressant att hon röstade på mig, för att jag i OT färg ansåg att Artline var skum som inte hade sett macken. Men jag hade inte röstat på Artline men det gjorde du med just motiveringen att Artline var skum eftersom hon inte hade sett macken. Då var alltså min fundering att du och Bollen satt i lyan och hon ville inte rösta på sin kollega (du) och istället la en väldigt konstig röst på mig. Men i och med att Bollen visade sig god så föll den teorin rätt platt. :D

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar