Jag sitter och funderar lite över gårdagens lynch fortfarande
Olyckligtvist så la jag själv min röst på bollen__ men fick inte ihop hur hon tänkte där i sitt röstinlägg och även inlägget innan. Hade en fundering igår om jag missförstått DL-tiderna vad det gäller bikten, vilket jag inte hade gjort. Bikt kunde ske först till nattDL, annars hade det ju kunnat förklara en del av vad som var konstigt i bollens__ resonemang om hon varit hindrad att teoria/ rösta på någon.
Jag tyckte att det var det mest skumma jag hittade igår, så la min röst där även om den var en röst som inte betydde något i det läget.
Jag tycker att Lobelia gjorde en väldigt bra sammanställning igår över rösterna på bollen__ :
15.29 Habina röstar på artline I
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian I
19.25 cirkus röstar på bollen__ I
19.35 Novali röstar på Artline II
20.14 thoora röstar på bollen__ II
20.29 Hjartagna röstar på bollen__III
20.45 Mirtai röstar på Thoora I
20.46 Snurrfian röstar på Habina I
20,51 Klara röstar på Novali01 I
20.56 Artline röstar på Novali01 II
20,57 Klara ändrar röst till thoora II
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian. II
20.58 quarter4ever röstar på bollen__ IIII
Noterbart är att Qs röst är märklig om hon skulle vara ond, varför utmärka sig med en betydelselös 4:e röst? Samtidigt så känns rösten väldigt otypisk för Q
Hjärtat lägger 3:e rösten på bollen__, hon måste här ha insett att rösten k an bli avgörande och granskas? Skulle en ulv göra så, lägga röst 3 när två ligger lika och tidigt i röstningen? Jag ser det som fullt möjligt.
Thora lägger röst 2 på bollen__, den ser jag också som potentiellt ulvig. Visar sig Art vara Ulv så är den rent utav skum.
Första rösten på bollen__ säger inte mycket, inte än åtminstone, varken om ulvighet eller godhet.
Klara ändrar röst långt in i röstningen, mellan två som inte verkade ha något att göra med lynchen, det känns tveksamt om en ond skulle sticka fram haken så men omöjligt är det inte.
Den första rösten på bollen__ läggs av cirkus:
Jag vill nog lägga en säkerhetsröst (ifall jag somnar eller om fölningen kommer igång och jag inte kan närvara)
Det har ju inte alls hänt så mycket, men jag reagerar på bollen__
Hon ställer ett par frågor varav den ena är tydligt besvarad redan i lekstart - det behöver inte betyda nånting, men jag kan ändå tycka att sån nonchalans kan vara skum. Sen så tycker jag att rösten på Snurrfian är ganska feg på något vis. Hon vill inte rösta på Artline för det har Habina redan gjort med samma teori som hon själv tänkte sig, då tycker hon istället att Snurris är skum som var den första som påpekade att det är skumt att inte ha sett macken. Alltså jag får känslan av att hon inte vill lägga andrarösten på Art, men inte heller rösta på Habina (som kunde varit en möjlighet) utan väljer en helt annan. Nånting klingar lite falskt.
cirkus röstar på bollen__
Ser inget konstigt med den rösten faktiskt, i mångt och mycket överensstämmer hennes tankar innan rösten med mina egna.
Sedan tycker jag att det cirkus tar upp efter lynchen talar till hennes fördel, tycker att hon framställer sig själv i en bra dager som inte försöker ta bort hur hon själv formulerat sig ang nonchalansen. Cirkus kan vara väldigt duktig på att "spela god" som ond, men denna gången tycker jag att det känns som ärliga funderingar varför jag därför inte tror att det var en ulv som la första rösten
Mjae, jag tycker nog att jag också tog upp nonchalansen angående rollbeskrivningen i mitt teoriinlägg. Dock så la jag till tanken om att hon röstade på Snurris istället för habina. Så här i efterhand tolkar jag henne mest som väldigt osäker - skit att jag inte förstod det då.
För övrigt så känns det skit att lägga första rösten på den som åkte. Men hon gjorde ju helt klart en väldigt underlig grej att ställa frågorna om egna rollen sådär.
Vad det gäller röst nr 2( thoora) och 3 (hjartagna) så känns de mer potentiellt onda, sett ur det perspektivet att det är tacksamt för en ulv att följa en röst som redan lagts på en god, ffa om den som lägger första rösten är god. Nu vet vi ju dock inte cirkus roll än.
Min röst kommer sist, och den la jag där, som jag skrivit tidigare, för att det var det mest skumma jag hittade igår.
Sedan har jag inte släppt min andra tanke från igår att rösterna på Artline också känns lite skumma.
Habina röstar först med en typiskt dålig förstadagsteori där vet jag inte riktigt vad jag ska tro , det kan vara åt vilket håll som helst
Mer anmärkningsvärd är Novali01 andra röst, den känns potentiellt ulvig
Sedan är jag även lite vaksam på Snurrfians röst på Habina som egentligen hänger ihop med artlinerösterna,
Jag skulle behöva rösta nu och jag tycker att bollen_s röst på mig skaver men jag har ingen lust att hämnd rösta, samtidigt så skaver det lite varför bollen inte ville rösta på Habina som faktiskt var den som la en röst på Artline. Skulle det betyda att både Habina och Bollen är onda?
Snurrfian röstar på Habina eftersom Bollen väljer att lägga sin röst på mig istället för Habina trots att hon ansåg att det var skumt att rösta på Artline. (Snacka om invecklad röstmotivering...
)
Varför vill hon inte rösta på bollen__ då? För att inte framstå som ulvig efteråt? Lägger istället en uddaröst? Eller en alibiröst?
Tyckte också att hennes funderingar kring bybon som kan omvandlas och info den ev kunde ta med sig till lyan känns lite skavande?
Håller helt klart ögonen på Snurrfian tills vidare.