Macken *ULVLEK*

Nu är det rätt ointressant i och med att Bollen visade sig vara god, men jag ville inte hämndrösta på bollen, men tyckte att det var intressant att hon röstade på mig, för att jag i OT färg ansåg att Artline var skum som inte hade sett macken. Men jag hade inte röstat på Artline men det gjorde du med just motiveringen att Artline var skum eftersom hon inte hade sett macken. Då var alltså min fundering att du och Bollen satt i lyan och hon ville inte rösta på sin kollega (du) och istället la en väldigt konstig röst på mig. Men i och med att Bollen visade sig god så föll den teorin rätt platt. :D

Hurra! Jag förstår! :D Fast då blev du inte skum längre, attans. ;)

Jag måste säkerhetsrösta nu eftersom jag är osäker på om jag kommer hinna följa leken ikväll. Ska ut i obygden till och hälsa på pappa med bristfälligt täckning på mobilen.

Det har ju inte hänt så mycket hittills idag heller.
Men med tanke på att Bollen__ var god så tycker jag att Qs röst på henne blir misstänkt. Q listar ju i och för sig lite annat som hon reagerar på men röstar ändå på Bollen pga hennes röst och brist på röst så att säga. Det blir dessutom en fjärderöst och spiken i kistan vilket Q borde ha hunnit uppfatta då det är en halvtimme mellan min egen och Qs röster.

QUOTE="quarter4ever, post: 16962564, member: 816"]Inte lätt att hitta något idag, som alla förstaDL...:idea:
jag reagerar på bollen__ jag med. Men samtidigt lätt att fråga något som alla andra uppfattar som misstänkt- been there, done that:angel:
Men jag reagerar också på rösterna på Artline tidigt idag.
Kanske ffa Navali01 som lägger en andra röst med samma svaga motivering?
Samtidigt undrar även jag varför bollen__ inte röstar på habina när hon nu tyckte det var misstänkt med den rösten på artline som hon la?

quarter4ever röstar på bollen__ det är inte bara för att hon frågade om något som stod tydligt utan kanske mer för att hon inte röstar på Habina då hon ändå uttryckte misstankar mot hennes röst på artline[/QUOTE]

Därför faller min röst så här:

Hjartagna röstar på Quarter4ever

Usch, jag har jobbat i dag och nu måste jag sova ett par timmar inför en ny vaknatt.

Angående min röst i går så hade jag tänkt lägga den så redan innan cirkus röstade, men det kom lite annat emellan. Med facit i hand så har jag full förståelse för att det ser skumt ut i era ögon, men jag ville inte heller fega och leta fram någon annan att rösta på bara för att det skulle kunna bli en ifrågasatt andraröst. Att jag misstolkade bollen__s spel helt är ju verkligen beklagligt och jag får väl helt enkelt försöka bevisa min godhet genom att bidra till ulvletandet.

Nu ska jag läsa i genom på nytt, nattens händelser bör väl kunnat ge lite information. Sen blir det nog tidig röstning och sömn.

Jag måste säkerhetsrösta nu eftersom jag är osäker på om jag kommer hinna följa leken ikväll. Ska ut i obygden till och hälsa på pappa med bristfälligt täckning på mobilen.

Det har ju inte hänt så mycket hittills idag heller.
Men med tanke på att Bollen__ var god så tycker jag att Qs röst på henne blir misstänkt. Q listar ju i och för sig lite annat som hon reagerar på men röstar ändå på Bollen pga hennes röst och brist på röst så att säga. Det blir dessutom en fjärderöst och spiken i kistan vilket Q borde ha hunnit uppfatta då det är en halvtimme mellan min egen och Qs röster.

Inte lätt att hitta något idag, som alla förstaDL...:idea:
jag reagerar på bollen__ jag med. Men samtidigt lätt att fråga något som alla andra uppfattar som misstänkt- been there, done that:angel:
Men jag reagerar också på rösterna på Artline tidigt idag.
Kanske ffa Navali01 som lägger en andra röst med samma svaga motivering?
Samtidigt undrar även jag varför bollen__ inte röstar på habina när hon nu tyckte det var misstänkt med den rösten på artline som hon la?

quarter4ever röstar på bollen__ det är inte bara för att hon frågade om något som stod tydligt utan kanske mer för att hon inte röstar på Habina då hon ändå uttryckte misstankar mot hennes röst på artline

Därför faller min röst så här:

Hjartagna röstar på Quarter4ever

Fast det är din tredje röst som gör att bollen__ hamnar i ledning sas.
Artline ville jag inte lägga min röst på, som var en som hade två röster, jag känner mig fortfarande misstänksam mot de röster hon fick, vilket jag uttryckte både i mitt röstinlägg och i mitt första teoriinlägg i morse.
Artline kan dock vara ond för det, men ville inte rösta där på det som framkommit igår.

Snurrfian är jag iofs misstänksam emot idag, men vet också att hon kan snurra in sig bra även när hon är god, så ville se mera av vad som framkommer från henne idag och även hur andra får svar på sina funderingar kring henne.

Thoora var jag inte riktigt inne igår på som misstänkt, men idag ska jag titta lite mera på henne då jag tycker flera haft vettiga funderingar kring hennes röstning igår på bollen__, vet ännu inte vart jag har thoora.

Så precis som jag skrivit tidigare så var bollen__ det mest misstänkta jag såg igår totalt, och jag vet mycket väl att min röst kan bli granskad som lägger den sista, däremot kan jag ju inte låta bli att rösta på det jag finner mest misstänkt bara för det?
Skulle bollen__ varit ond så kunde det ju dessutom ramlat in sena ändringar som skulle kunnat rädda henne, eller iaf fått till lottning.

Jag vet med största säkerhet att du inte siat mig, där tror jag att jag hittat både en eller två andra kandidater som ligger före både vad det gäller för den onda siaren samt den goda siaren.

Så hur ska man tolka din röst på mig?
Sitter du i lyan och tycker att det vore finfint att få ut mig?
Eller har du bara tidsbrist och inte hunnit läsa allt ordentligt?
Jag får fundera på det, det är väldigt svårt när du inte har så många teoriinlägg alls förutom dina röstinlägg att bilda en uppfatting där.
Iom att jag vet min roll så hamnar du ju på min bevakalista med din tidiga röst på mig.
Jag har heller inget emot om nu fler känner för att syna mig, tror det kan gynna den goda sida i så fall, även om jag också tror att jag kan hjälpa till mycket även om jag får vara kvar.

I dagens lynch är det ju viktigt att vi får ut en ulv, annars har de fått en smakstart ulvarna
:cautious:

Jag väntar fortfarande på lite mer inlägg som kan visa lite mer vart alla står, så avvaktar tills alla hunnit vara inne så man får en större helhetsbild av alla innan jag lägger min röst idag!

Men hur kunde det bli så här?? Att rösta ut Roger i första DL är ju katastrof. Tror fortfarande att jag hade mer rätt i min röstning men undrar hur i hela friden Klara resonerar? Känns ju väldigt underligt att först vara helt säker på att bollen är ond, svamla om sitt duschande o sen rösta på mig??

Och efter det visar det sig att hon tänkt fel o röstat på fel?? Jag håller Klara som ond, hon lägger ut dimridåer och svamlar för att man ska tro att hon är god.

Snurrfian velar lite hit o dit, vill inte hämndrösta, varför inte då? Håller nog henne som god iaf. Artline hämndröstar på mig, visst var min teori tunn men vilken teori är inte det? Jag röstade iaf inte ut en god i första DL. Artline är åt det onda hållet för mig iaf.
Övriga deltagare snurrar lite hit o dit förutom cirkus som som vanligt har en massa teorier...

Men hon är ju också inne på att Klara är skum.

Sitter och funderar över detta inlägget igen av Novali01....
Väldigt säkra ond och godförklaringer, och det är innan NattDL så någon spioninfo, siarinfo att luta dessa tvärsäkra påståenden mot kan hon inte ha.
Nu är du fortfarande väldigt ny @Novali01 ,( är det din andra lek?) men det ser väldigt ulvigt ut att veta så säkert att man håller någon definitvt ond resp god utan att info ens kunnat komma ut.
Fortsätter att hålla ögonen på dig, och jag misstänker att det är en eller flera till som undrar vart de har dig.
Så utveckla gärna dina teorier ännu mer ( ser att du svarat på min undran ang snurrfian imorse) det hjälper till att veta vart jag har dig:)

Nja alltså jag blir mer misstänksam över att du jagar mig, Quarterforever? Jag har förklarat och försvarat mina teorier men du återkommer igen och igen. Och varför vill du inte lägga din röst på Artline? Kan du utveckla det?
Jag tycker det känns rätt ulvigt från din sida att jaga en god, dvs jag, trots att jag förklarat alla mina inlägg.

Däremot väntar jag också med att rösta till fler har hittat hit, känner att jag behöver mer kött på benen för att göra mitt val även om jag håller fast vid mina tidigare teorier.

Artline ville jag inte lägga min röst på, som var en som hade två röster, jag känner mig fortfarande misstänksam mot de röster hon fick, vilket jag uttryckte både i mitt röstinlägg och i mitt första teoriinlägg i morse.
Artline kan dock vara ond för det, men ville inte rösta där på det som framkommit igår.

Snurrfian är jag iofs misstänksam emot idag, men vet också att hon kan snurra in sig bra även när hon är god, så ville se mera av vad som framkommer från henne idag och även hur andra får svar på sina funderingar kring henne.

Thoora var jag inte riktigt inne igår på som misstänkt, men idag ska jag titta lite mera på henne då jag tycker flera haft vettiga funderingar kring hennes röstning igår på bollen__, vet ännu inte vart jag har thoora.

Så precis som jag skrivit tidigare så var bollen__ det mest misstänkta jag såg igår totalt, och jag vet mycket väl att min röst kan bli granskad som lägger den sista, däremot kan jag ju inte låta bli att rösta på det jag finner mest misstänkt bara för det?
Skulle bollen__ varit ond så kunde det ju dessutom ramlat in sena ändringar som skulle kunnat rädda henne, eller iaf fått till lottning.

Jag vet med största säkerhet att du inte siat mig, där tror jag att jag hittat både en eller två andra kandidater som ligger före både vad det gäller för den onda siaren samt den goda siaren.

Så hur ska man tolka din röst på mig?
Sitter du i lyan och tycker att det vore finfint att få ut mig?
Eller har du bara tidsbrist och inte hunnit läsa allt ordentligt?
Jag får fundera på det, det är väldigt svårt när du inte har så många teoriinlägg alls förutom dina röstinlägg att bilda en uppfatting där.
Iom att jag vet min roll så hamnar du ju på min bevakalista med din tidiga röst på mig.
Jag har heller inget emot om nu fler känner för att syna mig, tror det kan gynna den goda sida i så fall, även om jag också tror att jag kan hjälpa till mycket även om jag får vara kvar.

I dagens lynch är det ju viktigt att vi får ut en ulv, annars har de fått en smakstart ulvarna
:cautious:

Jag väntar fortfarande på lite mer inlägg som kan visa lite mer vart alla står, så avvaktar tills alla hunnit vara inne så man får en större helhetsbild av alla innan jag lägger min röst idag!

1 Quarter4ever - Jag:D

2 Novali01 röstade som nr 2 på Artline igår , med samma ot-motivering som Habina, har idag kommit med väldigt säkra påstånden kring två deltagare ( Artline -ond Snurrfian-God) utan att någon info kunnat underbygga dessa. Vill dock inte hålla som ond så länge då hon är så ny och kanske inte riktigt vet hur ulvigt sådant kan se ut. Men på min ( och kanske fleras?) bevakalista är hon iaf!

3 Lobelia. Röstade på Snurrfian igår, inget att säga om, satte ihop en bra översikt över första DL-röstningen, men det behöver inte säga något om hennes roll. Håller henne neutral så länge

4 Hjartagna. La en tredjeröst igår på bollen__, vilket gör att jag och flera undrar vart hon står. Lägger sin röst på mig idag vilket inte behöver betyda att hon är ond, men hamnar pga det på min bevakalista idag.

5 Snurrfian Som vanligt lite invecklad i sina teroier, men under dagen kanske jag ändå fått ett mer positivt intryck av henne hittills. Har förklarat sitt röstinlägg igår, så om inget mer framkommer så kanske det bara var en typisk snurrfian-grej att göra;) Så håller henne neutral så länge

6 Artline. Fick tidigt två röster på sig igår. Jag vet inte vart jag har Artline, men kanske ett intryck av att hon vänder och vrider och jagar efter ulvar iaf. Får vara neutral så länge tills mera framkommer

8 Cirkus. La den första rösten på bollen__ igår, men trodde redan då att det inte behövde säga något om vart hon står. Tycker att hon resonerar vettigt ( det gör hon iofs alltid oavsett roll:cool:) men denna gången känns det väldigt ärligt i sitt sökande efter onda. Hennes inlägg efter DL1 och under dagen idag förstärker min uppfattning om detta Håller cirkus åt det goda hållet pga det

9 Habina röstade först igår på Artline med en typisk förstadags-röst. Svårt att veta vart man har Habina, så får vara neutral.

10 Mirtai, en sån som jag heller aldrig riktigt vet vart jag har, känns ofta vettig i sina resonemang, men säger absolut inget om henns roll -håller neutral tills vidare, med ett litet öga på sig

11 Klara virrade till det igår med röstningen som kom på fel deltagare, och ändrade också. det kan tyda på antingen det ena eller det andra, så på bevakalistan men håller för neutral tills vidare

12 thoora La andra rösten på bollen__ och hamnar förstås i granskning för det. Jag vet inte vart jag har thoora men på min bevakalista är hon likväl. Håller neutral så länge

Okej, det här blir inte ett så avancerat resonemang men vi kör. Eftersom vi vet att bollen__ var god utgår jag från de som röstade på henne i går.

quarter4ever gav i går ett något tillbakahållet intryck, vilket fick mig att fundera på om det var en taktik för att inte dra på sig röster vid första lynch. Det fungerade uppenbarligen bra, inte en enda röst föll där. Hennes utstickande fjärderöst på bollen__ gör mig tämligen övertygad om att hon är god, jag tror hon skulle hålla lägre profil än så som ond.

cirkus la första rösten och det säger väl varken det ena eller det andra om hennes roll. Att q4 håller henne som god gör däremot det, inte minst med tanke på lex cirkus. Jag finner det helt osannolikt att de sitter i lyan ihop, det är på tok för utstickande att rösta på samma spelare och sen hålla varandra om ryggen. Då kvarstår bara alternativet att båda sitter på goda roller.

Jag finner det osannolikt att ingen ulv hoppade på röstningen mot bollen__ i går och eftersom jag vet min egen roll kvarstår bara hjartagna. Att hon lägger sin röst på q4 i dag gör inte saken bättre.

thoora röstar på Hjartagna

Nja alltså jag blir mer misstänksam över att du jagar mig, Quarterforever? Jag har förklarat och försvarat mina teorier men du återkommer igen och igen. Och varför vill du inte lägga din röst på Artline? Kan du utveckla det?
Jag tycker det känns rätt ulvigt från din sida att jaga en god, dvs jag, trots att jag förklarat alla mina inlägg.

Däremot väntar jag också med att rösta till fler har hittat hit, känner att jag behöver mer kött på benen för att göra mitt val även om jag håller fast vid mina tidigare teorier.

Jagar dig gör jag inte, men vill göra dig uppmärksam på hur det kan uppfattas:)

Artline har jag utvecklat redan men kan skriva det igen
med den motiveringen både du och Habina hade tyckte jag inte att det var ok att lägga en tredje röst där, tyckte inte det hade med hennes inlägg i leken att göra. Inget annat hon skrivit om själva leken fick mig heller att vilja lägga rösten där.
Att inte hämndrösta är inte ett tecken på ulvighet i sig i min bok, ofta tycker jag att vissa är mer benägna att hämndrösta oavsett om de är goda eller onda (@Koppen :angel::p).
bollen__ kändes mycket mer misstänkt på sina egna inlägg, därför hamnade min röst där
Vad har du hittat med Artline som stärker din uppfattning att din röst igår var korrekt?

Jag menar inte att Artline för den delen är god, bara inte att jag hittills uppfattat henne som ond.

Nu känns det som om du vecklar in dig och skyller på Hjartagna att Bollen blev utröstad när du själv hade kunnat ändra det? Varför ville du inte lägga din röst på Artline? Jag förstod inte riktigt det? Jag hittade inget på varken Artline eller Bollen som egentligen är så skumma så därför är jag lite fundersam över varför du valde att lägga din röst på Bollen istället för Artline, eftersom du hade en vågmästarroll där...

15.29 Habina röstar på artline I
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian I
19.25 cirkus röstar på bollen__ I
19.35 Novali röstar på Artline II
20.14 thoora röstar på bollen__ II
20.29 Hjartagna röstar på bollen__III
20.45 Mirtai röstar på Thoora I
20.46 Snurrfian röstar på Habina I

20,51 Klara röstar på Novali01 I
20.56 Artline röstar på Novali01 II
20,57 Klara ändrar röst till thoora II
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian. II
20.58quarter4ever röstar på bollen__ IIII

Nu känns det som om du vecklar in dig och skyller på Hjartagna att Bollen blev utröstad när du själv hade kunnat ändra det? Varför ville du inte lägga din röst på Artline? Jag förstod inte riktigt det? Jag hittade inget på varken Artline eller Bollen som egentligen är så skumma så därför är jag lite fundersam över varför du valde att lägga din röst på Bollen istället för Artline, eftersom du hade en vågmästarroll där...

15.29 Habina röstar på artline I
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian I
19.25 cirkus röstar på bollen__ I
19.35 Novali röstar på Artline II
20.14 thoora röstar på bollen__ II
20.29 Hjartagna röstar på bollen__III
20.45 Mirtai röstar på Thoora I
20.46 Snurrfian röstar på Habina I

20,51 Klara röstar på Novali01 I
20.56 Artline röstar på Novali01 II
20,57 Klara ändrar röst till thoora II
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian. II
20.58quarter4ever röstar på bollen__ IIII
Har svarat på just det i inlägget ovan till Novali01 samt även tidigare idag, se mitt första teoriinlägg i morse. Behövs det utvecklas mera så säg till!

Sitter och funderar över detta inlägget igen av Novali01....
Väldigt säkra ond och godförklaringer, och det är innan NattDL så någon spioninfo, siarinfo att luta dessa tvärsäkra påståenden mot kan hon inte ha.
Nu är du fortfarande väldigt ny @Novali01 ,( är det din andra lek?) men det ser väldigt ulvigt ut att veta så säkert att man håller någon definitvt ond resp god utan att info ens kunnat komma ut.
Fortsätter att hålla ögonen på dig, och jag misstänker att det är en eller flera till som undrar vart de har dig.
Så utveckla gärna dina teorier ännu mer ( ser att du svarat på min undran ang snurrfian imorse) det hjälper till att veta vart jag har dig:)

Novali röstar på Quarterforever

Med motiveringen att hon flera ggr upprepar att det är flera som håller ögonen på mig, dvs troligtvis försöker hon signalera till de andra ulvarna att rösta på mig.

@Snurrfian ( mfl?) lägger in lite citat från det jag skrivit idag om Artline
Sedan har jag inte släppt min andra tanke från igår att rösterna på Artline också känns lite skumma.
Habina röstar först med en typiskt dålig förstadagsteori där vet jag inte riktigt vad jag ska tro , det kan vara åt vilket håll som helst
Mer anmärkningsvärd är Novali01 andra röst, den känns potentiellt ulvig

Artline har jag utvecklat redan men kan skriva det igen
med den motiveringen både du och Habina hade tyckte jag inte att det var ok att lägga en tredje röst där, tyckte inte det hade med hennes inlägg i leken att göra. Inget annat hon skrivit om själva leken fick mig heller att vilja lägga rösten där.

Jag menar inte att Artline för den delen är god, bara inte att jag hittills uppfattat henne som ond.

Novali röstar på Quarterforever

Med motiveringen att hon flera ggr upprepar att det är flera som håller ögonen på mig, dvs troligtvis försöker hon signalera till de andra ulvarna att rösta på mig.
Om jag vore ulv så borde jag ju kunna ta det i lyan? Behöver inte signalera det i tråden?

och i detta inlägget tar jag upp varför ingen av de andra med två röster på sig fick min röst utan varför den hamnade på bollen__

Jag har lite svårt att se att Q skulle vara ond enbart på hennes röstande. Tvärtom har jag lärt mig att det är sällan Q spelar som man förväntar sig ;)

Thoora röstade jag på igår och jag tycker fortfarande hennes röst igår och den motivering hon använde känns märklig. Men jag är inte beredd att lägga en röst till där idag.

Novali tycker jag också känns ytterst skum. Dels hennes sätt att hänga på en märklig förstadagsteori men även sättet hon skriver på idag där hon känns mer eller mindre säker. Sitter hon på facit?

Mirtai röstar på Novali

Visserligen är hon ny men jag tycker det sticker så pass mycket i ögonen att jag inte kan låta bli att rösta där.

Sedan har vi Klara som jag tycker gjorde konstiga röster igår. Men jag har gjort samma misstag själv när jag är stressad så har lite svårt att hålla henne ond baserat bara på det.

Känns lite konstigt eftersom Jah typ alltid misstänker Klara :p

DL 2 - 21:00
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19.04 thoora röstar på Hjartagna
19.17 Novali röstar på quarter4ever
19.39 Mirtai röstar på Novali01

quarter4ever: 2
Hjartagna 1
Novali01 1

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar