Macken *ULVLEK*

Kan man verkligen kalla det haka på dig? Snurrfian uppmärksamma det som misstänkt först. Sedan tyckte Novali också att det var skumt. Sedan använde du det som röstmotivering.

Så egentligen hakade du på hennes teori? Dock så förstår jag din röst bättre än Novalis röst på mig. Det är inte lätt att lägga första rösten.

Ja, jag hakade på snurrfians fundering (som tydligen var ot). Jag tyckte det var rätt uppenbart att jag inte hittat något annat skumt. Men jag trodde verkligen inte att någon skulle haka på mig...

Kan man verkligen kalla det haka på dig? Snurrfian uppmärksamma det som misstänkt först. Sedan tyckte Novali också att det var skumt. Sedan använde du det som röstmotivering.

Så egentligen hakade du på hennes teori? Dock så förstår jag din röst bättre än Novalis röst på mig. Det är inte lätt att lägga första rösten.
uppmärksamt!!

Det stämmer. Det var ju thoora jag tänkte på. :banghead:

Ok, jag gör om.

Jag tycker att thoora gör det väldigt lätt för sig som så snabbt hakar på cirkus teori mot bollen__.
Klara röstar på thoora

Nu ör det jag som är jobbig :p

Thoora hakade väl inte direkt på någon teori om Bollen?

Jag vill nog lägga en säkerhetsröst (ifall jag somnar eller om fölningen kommer igång och jag inte kan närvara)

Det har ju inte alls hänt så mycket, men jag reagerar på bollen__
Hon ställer ett par frågor varav den ena är tydligt besvarad redan i lekstart - det behöver inte betyda nånting, men jag kan ändå tycka att sån nonchalans kan vara skum. Sen så tycker jag att rösten på Snurrfian är ganska feg på något vis. Hon vill inte rösta på Artline för det har Habina redan gjort med samma teori som hon själv tänkte sig, då tycker hon istället att Snurris är skum som var den första som påpekade att det är skumt att inte ha sett macken. Alltså jag får känslan av att hon inte vill lägga andrarösten på Art, men inte heller rösta på Habina (som kunde varit en möjlighet) utan väljer en helt annan. Nånting klingar lite falskt.

cirkus röstar på bollen__

Det bär mig lite emot att ta upp det här som en teori, för jag tycker förstadagsdiskussionerna kring roller och vilka följder olika scenarion kan få är roliga. Men det är en sak att be om förtydliganden och fundera kring händelseförlopp, en annan att ställa raka frågor som är direkt besvarade i rollistan. Det senare tyder på nonchalans och nonchalans är ulvigt enligt mig.

thoora röstar på bollen__

Tycker de röstar efter helt olika teorier?

För mig är det troligare att om Bollen nu var ond och undrade skulle hon ta det i PM med LL.

Bara en kommentar till det här, men när jag satt i lyan var det onekligen rätt bekvämt att sitta och ställa dumma frågor i tråden. På det viset skulle ju aldrig en ond göra liksom... Och med facit i hand är jag ju rätt tveksam till att bollen__ faktiskt ställde frågorna för att hon undrade, jag förstår faktiskt inte alls hur hon spelade. :(

Bara en kommentar till det här, men när jag satt i lyan var det onekligen rätt bekvämt att sitta och ställa dumma frågor i tråden. På det viset skulle ju aldrig en ond göra liksom... Och med facit i hand är jag ju rätt tveksam till att bollen__ faktiskt ställde frågorna för att hon undrade, jag förstår faktiskt inte alls hur hon spelade. :(

Nej, det känna helskumt? Ville hon att alla skulle fatta att hon var präst och då fatta varför hon senare röstade på ett mystiskt sätt? Eller skrev hon fel och skulleinte posta i tråden?

Jag fattar inget men såklart väldigt trist att en god dog.

Ska bli intressant att analysera rösterna på Bollen senare

Mjae, jag tycker nog att jag också tog upp nonchalansen angående rollbeskrivningen i mitt teoriinlägg. Dock så la jag till tanken om att hon röstade på Snurris istället för habina. Så här i efterhand tolkar jag henne mest som väldigt osäker - skit att jag inte förstod det då.

För övrigt så känns det skit att lägga första rösten på den som åkte. Men hon gjorde ju helt klart en väldigt underlig grej att ställa frågorna om egna rollen sådär.

Mjae, jag tycker nog att jag också tog upp nonchalansen angående rollbeskrivningen i mitt teoriinlägg. Dock så la jag till tanken om att hon röstade på Snurris istället för habina. Så här i efterhand tolkar jag henne mest som väldigt osäker - skit att jag inte förstod det då.

För övrigt så känns det skit att lägga första rösten på den som åkte. Men hon gjorde ju helt klart en väldigt underlig grej att ställa frågorna om egna rollen sådär.

Jo du tar upp det men tolkade det som att du ändå valde att trycka på det märkliga röstandet. Kanske jag som la för stor vikt på det.

Oavsett så tycker jag fortfarande inte att man kan säga att hon hakade på din teori i den bemärkelsen jag tolkar att Klara gör.

du tyckte inte att novali01 gjorde det lätt för sig som hakade på habinas teori mot Artline:confused:

Jodå. Det var nog därför jag blandade ihop dom. Men jag var ute efter att rösta på den som röstade på bollen, det var ju där jag byggde min teori.

Jag fick lite panik där när jag upptäckte att jag röstat på fel person. Var tvungen att bygga ihop en teori på någon minut samtidigt som familjen pratade med mig. Det blev inte perfekt, det erkänner jag, men jag lyckades inte formulera mig bättre. Jag tyckte ändå att thoora var snabb med att lägga andra rösten med en teori som visst hade vissa likheter med den som cirkus hade.

Jodå. Det var nog därför jag blandade ihop dom. Men jag var ute efter att rösta på den som röstade på bollen, det var ju där jag byggde min teori.

Jag fick lite panik där när jag upptäckte att jag röstat på fel person. Var tvungen att bygga ihop en teori på någon minut samtidigt som familjen pratade med mig. Det blev inte perfekt, det erkänner jag, men jag lyckades inte formulera mig bättre. Jag tyckte ändå att thoora var snabb med att lägga andra rösten med en teori som visst hade vissa likheter med den som cirkus hade.

jag vet känslan! Röstade ju på fel person någon lek sedan eftersom jag var stressad och skrev fel namn.

15.29 Habina röstar på artline I
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian I
19.25 cirkus röstar på bollen__ I
19.35 Novali röstar på Artline II
20.14 thoora röstar på bollen__ II
20.29 Hjartagna röstar på bollen__III
20.45 Mirtai röstar på Thoora I
20.46 Snurrfian röstar på Habina I

20,51 Klara röstar på Novali01 I
20.56 Artline röstar på Novali01 II
20,57 Klara ändrar röst till thoora II
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian. II
20.58
quarter4ever röstar på bollen__ IIII

Noterbart är att Qs röst är märklig om hon skulle vara ond, varför utmärka sig med en betydelselös 4:e röst? Samtidigt så känns rösten väldigt otypisk för Q

Hjärtat lägger 3:e rösten på bollen__, hon måste här ha insett att rösten k an bli avgörande och granskas? Skulle en ulv göra så, lägga röst 3 när två ligger lika och tidigt i röstningen? Jag ser det som fullt möjligt.

Thora lägger röst 2 på bollen__, den ser jag också som potentiellt ulvig. Visar sig Art vara Ulv så är den rent utav skum.

Första rösten på bollen__ säger inte mycket, inte än åtminstone, varken om ulvighet eller godhet.

Klara ändrar röst långt in i röstningen, mellan två som inte verkade ha något att göra med lynchen, det känns tveksamt om en ond skulle sticka fram haken så men omöjligt är det inte.

Jag tycker att Lobelias sammanställning är väldigt bra.

Jag vill lägga till några saker som jag reagerade på.

Först och främst är det Novli01s röst, den om någon kändes som extremt enkel. Visst ansåg hon redan innan röstningen börjat att det var skumt att inte ha sett Macken, men ärligt att rösta på någon bara för att den inte sett Macken när det ändå hade hänt litegrann känns extremt enkelt. Men egentligen så är det ju bara riktigt skumt om det visar sig att Art är god - för då känns det som att Novali01 skjutit sig rejält i foten.

Klaras röständring är ju också rätt skum, varför gå efter den som följde rösterna på bollen__ och inte den som följde rösten på Artline. Och att dessutom ha fel på vem som röstat var känns skumt. Jag får inte riktigt ihop det. Å ena sidan utstickande och det brukar inte ulvar/onda vilja göra, men å andra sidan så kan en ond "dölja" sig bakom vad de onda inte "borde" göra.

Men hur kunde det bli så här?? Att rösta ut Roger i första DL är ju katastrof. Tror fortfarande att jag hade mer rätt i min röstning men undrar hur i hela friden Klara resonerar? Känns ju väldigt underligt att först vara helt säker på att bollen är ond, svamla om sitt duschande o sen rösta på mig??
Jag känner att Novali var snabb med att haka på cirkus och rösta på bollen__. Jag tror att hon kan vara en ulv som hittar en teori som hon tycker att hon kan haka på.

Klara röstar på Novali01

Och efter det visar det sig att hon tänkt fel o röstat på fel?? Jag håller Klara som ond, hon lägger ut dimridåer och svamlar för att man ska tro att hon är god.

Snurrfian velar lite hit o dit, vill inte hämndrösta, varför inte då? Håller nog henne som god iaf. Artline hämndröstar på mig, visst var min teori tunn men vilken teori är inte det? Jag röstade iaf inte ut en god i första DL. Artline är åt det onda hållet för mig iaf.
Övriga deltagare snurrar lite hit o dit förutom cirkus som som vanligt har en massa teorier...
Jag tycker att Lobelias sammanställning är väldigt bra.

Jag vill lägga till några saker som jag reagerade på.

Först och främst är det Novli01s röst, den om någon kändes som extremt enkel. Visst ansåg hon redan innan röstningen börjat att det var skumt att inte ha sett Macken, men ärligt att rösta på någon bara för att den inte sett Macken när det ändå hade hänt litegrann känns extremt enkelt. Men egentligen så är det ju bara riktigt skumt om det visar sig att Art är god - för då känns det som att Novali01 skjutit sig rejält i foten.

Klaras röständring är ju också rätt skum, varför gå efter den som följde rösterna på bollen__ och inte den som följde rösten på Artline. Och att dessutom ha fel på vem som röstat var känns skumt. Jag får inte riktigt ihop det. Å ena sidan utstickande och det brukar inte ulvar/onda vilja göra, men å andra sidan så kan en ond "dölja" sig bakom vad de onda inte "borde" göra.

Men hon är ju också inne på att Klara är skum.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar