Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Mja, om jag satt i lyan så hade jag ju både Elo och hemlig att välja på isf men menar du då att någon av dem skulle vara fén och jag i lyan? De har ju häxan som kunde förhäxa så sent som när alla röster var lagda så jag hade inte behövt göra något om jag nu var där.
Jag menar bara att du brukar ju inte dra dig för att slå spiken i kistan på en ulvkollega så är mitt enda scenario där du skulle göra en räddning just att den du räddar är så viktig för lyan som vaktchefen är i den här leken. Alltså känner jag att din andraröst på QL, som de facto nu när vi vet slutresultatet, la upp henne för lottning tillsammans med hemlig och Elo, egentligen inte säger någonting.

Om, utifall att osv, det skulle vara så att du sitter i lyan tillsammans med hemlig och Elo och de har de två specialrollerna fanns det ju betydligt enklare, och säkrare sätt att rädda dem kvar i lyan. Så, just nu släpper jag det resonemanget.

Jag tycker ju att Elo kommit med en hel del tankar, lite problematiska faktiskt med en hel del tankefel. Det gör ju att jag vill misstänka henne samtidigt vill jag inte misstänka henne för hon faktiskt är aktiv.

Villket då skulle göra Klara och fio till ulvkandidater?

17.49 Heffaklumpen röstar på Elo
18.55 Madalitso röstar på QueenLilith
19.25 hemlig röstar på Olive
19:33 Cirkus röstar på hemlig
19:48 Klara röstar på fio
19:52 Elo röstar på Heffaklumpen
19:53 Queenlilith röstar på hemlig
20:58 karamelldrottningen röstar på Klara
21.09 Olive röstar på Elo
21.14 LenaH röstar på QueenLilith
21.24 qitis röstar på Hemlig
21.28 fio röstar på LenaH
Eller Karamellen?

Jag tycker ju att Elo kommit med en hel del tankar, lite problematiska faktiskt med en hel del tankefel. Det gör ju att jag vill misstänka henne samtidigt vill jag inte misstänka henne för hon faktiskt är aktiv.
Precis min känsla. Har gjort misstaget i de senaste lekarna att börja misstänka folk just för att de är aktiva.

Elo - hängde inte riktigt med på var förhäxningen kom ifrån. Okunnig god eller ond som spelar god?

Frågan är ju om häxan försökte rädda en kollega eller bara ville sprida förvirring. Om det är en räddning så ger det Elo till ulv, eftersom QueenLilith var god och jag vet min roll.
Hemlig skriver lite om Elo som jag röstade på igår och känner att det är bra teorier, sen är ju frågan vilken det är? Jag som okunnig nykomling kan inte annat än att lyssna på era teorier och ta det jag tycker har mest sannolikhet. Kanske ändå att min motivering tidigt i leken med rusar, dyker och styr inte var så fel ändå.

Hemlig fick mig att se misstänksam ut från start då hon röstar på mig för min goda inkomst & tacksamhet över innehållet. Kanske vill hon sätta nykomlingen på plats och visa vem som dominerar.
Tycker det är mer misstänksamt att boka något för 40 000 kr och tycka att man får för lite för pengarna. Kan det vara en snål personal med dålig arbetsmiljö?

Sedan angående min andra röst på Elo igår, så måste jag säga att jag fattar ingenting när ni pratar om andra röster hit och dit och räknar osv osv.. Ärlig som jag är och oerfaren ska jag erkänna att jag endast ville rösta där det redan fanns en röst, för att jag redan hade en på mig. Sen är det ju ingen nackdel att min son gillar Heffaklumpen och det måste vara ett tecken på gott sänt från ovan.

Samma här, dessutom känner jag att @Elo ofta blir misstänkt och lynchad tidigt helt i onödan så jag har lagt henne åt sidan just nu.
Sorry Elo att jag pratar över huvudet på dig!

Måste säga att det är grymt roligt och läsa allt ni skriver. Så intressant & jag sitter mest som en åskådare och förstår ingenting :) Heja Heja!

Sen hoppas jag spionen är medveten om att den som blev förhäxad inte alls behöver vara god, det kan vara ett medvetet spel från lyan att förhäxa en av sina egna i just DL1 för att den ska framstå som god i spioninfo.
Liksom att ängeln antagligen inte skyddat sig själv i just den här leken eftersom jag kan ta gift på att fén har valt spioninfo som första val.

Exakt så tänker jag också!
Jag tror att spioninfon ska tas med en fet nypa salt. Känns som att inget i den är helt pålitligt eftersom sian är så speciell i denna lek

Hemlig skriver lite om Elo som jag röstade på igår och känner att det är bra teorier, sen är ju frågan vilken det är? Jag som okunnig nykomling kan inte annat än att lyssna på era teorier och ta det jag tycker har mest sannolikhet. Kanske ändå att min motivering tidigt i leken med rusar, dyker och styr inte var så fel ändå.

Hemlig fick mig att se misstänksam ut från start då hon röstar på mig för min goda inkomst & tacksamhet över innehållet. Kanske vill hon sätta nykomlingen på plats och visa vem som dominerar.
Tycker det är mer misstänksamt att boka något för 40 000 kr och tycka att man får för lite för pengarna. Kan det vara en snål personal med dålig arbetsmiljö?

Sedan angående min andra röst på Elo igår, så måste jag säga att jag fattar ingenting när ni pratar om andra röster hit och dit och räknar osv osv.. Ärlig som jag är och oerfaren ska jag erkänna att jag endast ville rösta där det redan fanns en röst, för att jag redan hade en på mig. Sen är det ju ingen nackdel att min son gillar Heffaklumpen och det måste vara ett tecken på gott sänt från ovan.
edit: Att Heffaklumpen också hade röstat på Elo.

Nu gör jag såhär för jag orkar inte tänka längre

Elo lägger jag åt sidan pga hon varit aktiv och tänkt och det ska inte ligga henne i fatet även om den del tankar är lite i diket är det inget uppseendeväckande. Däremot så t'nker jag plocka upp hennes spår om uddaröster och ulvar. Då blev det fio och Klara kvar. Ingen av dom är egentligen jättemisstänkt men det har smugits ffa av fio (även om hon aviserat lite dålig närvaro brukar hon som god i allafall ha kommit med ngt under någon tidpunkt på dagen). Klara har spottat upp sig under kvällen.

Det blir inte en skitbra röst men lite för att jag lagt några åt sidan (Elo och hemlig) och för att jag tror att ulvar smyger med uddaröster och för att nån jävel måste börja rösta

cirkus röstar därför på fio

Elo lägger jag åt sidan pga hon varit aktiv och tänkt och det ska inte ligga henne i fatet även om den del tankar är lite i diket är det inget uppseendeväckande. Däremot så t'nker jag plocka upp hennes spår om uddaröster och ulvar. Då blev det fio och Klara kvar. Ingen av dom är egentligen jättemisstänkt men det har smugits ffa av fio (även om hon aviserat lite dålig närvaro brukar hon som god i allafall ha kommit med ngt under någon tidpunkt på dagen). Klara har spottat upp sig under kvällen.

Det blir inte en skitbra röst men lite för att jag lagt några åt sidan (Elo och hemlig) och för att jag tror att ulvar smyger med uddaröster och för att nån jävel måste börja rösta

Karamellen uddaröstade också. Men med fyra inlägg än så länge är det lite svårt att få ett grepp där. :D

Fast en förstaröst är ju likvärdig med en uddaröst så med det resonemanget är du också ulv. :D

Måste säga att det är grymt roligt och läsa allt ni skriver. Så intressant & jag sitter mest som en åskådare och förstår ingenting :) Heja Heja!
Jag vet att det är skitsvårt att teoria i början och att man lätt blir förvirrad. Jag blir också väldigt lätt förvirrad i lekarna, trots att jag lekte min första lek för nästan tre år sen. Men försök gärna att teoria ändå, learning by doing, du vet :)

17.49 Heffaklumpen röstar på Elo
18.55 Madalitso röstar på QueenLilith
19.25 hemlig röstar på Olive
19:33 Cirkus röstar på hemlig
19:48 Klara röstar på fio
19:52 Elo röstar på Heffaklumpen
19:53 Queenlilith röstar på hemlig
20:58 karamelldrottningen röstar på Klara
21.09 Olive röstar på Elo
21.14 LenaH röstar på QueenLilith
21.24 qitis röstar på Hemlig
21.28 fio röstar på LenaH
@Olive - hur kommer det sig att du la rösten på @Elo istf på @hemlig ?
Om du nu kände att du ville rösta på nån som redan hade en röst eftersom du själv hade en röst?
Just det, nu kommer jag ihåg att du inte ville hämndrösta men då är frågan varför det var viktigare att inte hämndrösta än att säkerställa att du inte blev lynchad?

Visste du kanske att en röst på hemlig inte räknades?

Jag tror jag skulle vilja se lite av @Madalitso ikväll?
Släng ungen i säng och lek! :D
Jag har jobbat, haft besök och nu har jag puzzelkväll med syrran som planerades innan jag hoppade in här.

Läst igenom snabbt. Troligen förhäxad röst på hemlig igår, en god borde veta vem som blev häxad. Siaren kan veta att en av två är god eller ond beroende på vilka som siades och svaret.

Min röst igår var en förtäckt BOP och jag var inte beredd på att den skulle leda till en lynchning.

Funderar på LenaH som igår lade andra rösten på QL, tillsammans med ett eventuellt räddningsförsök av hemlig från häxan så tänker jag att det kan ha varit lyan som diskret försökte rädda hemlig.
Eller att LenaH la en andra röst på QL för att hon skrev så att lyan misstänkte henne som viktig roll, och ville ha upp henne i lottning mot hemlig i hopp om att få ut henne, med en god som lynchas oavsett lotten (i scenario 2 är hemlig också god. Då extra plus att få hemlig att se ond ut).

Madalitso röstar på LenaH med ovanstående teori.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar