var det inte dag dl innan lynchen?
Nä det var ju därför häxan kunde användas direkt just för att häxan inte hade någon dl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
var det inte dag dl innan lynchen?
Ytterst tveksamt såvida brevis inte får ge paket till sig själv. Skulle som brevis inte våga skicka nånting utan att vara rätt säker på att det är en god så tidigt i leken och om man inte vet vad som står på spel.paket med röst har delats ut av brevbäraren* och extraröst lagd på QL och det då blev lottning mellan QL och hemlig
*om jag fattat rollen rätt. Då paket (röst) skulle ges under DL och användas så snart som möjligt borde det vara tekniskt möjligt att ha skett. Eller? Jag är skitdålig på alla roller som folk verkar veta vad de betyder och bara "jamen självklart elvisp, den gör ju så att alla byter roller ett steg åt höger, alla vet hur den funkar" och jag känner mest att jag inte fattar nåt, trots att jag försöker läsa mig till vad som står i reglerna.
Tro ska man göra i kyrkan.Fast där måste jag hålla med @Elo - jag trodde inte heller att de onda skillsen var i spel DL1.
Tro ska man göra i kyrkan.
Jag tänker att enda gången man känner sig säker är när man har kontroll.
jag funderar lite i samma banor som @fio här - hur är scenariot om både hemlig och Elo är ulv?
Har hemlig en viktigare ulvroll och Elo en mindre viktig, är det en utjämningsgrej?
Som ond skulle jag försökt rädda mig själv, som @fio sa.Ja, det var lite skrivande för skrivandets skull. Jag fick en massa skit förra spelet för att jag skrev för lite, visste att jag inte skulle hinna under arbetsdagen så det var mycket ett "jag har sett det, men hinner inte reagera just nu).
Bara för att det är klart för andra behöver det inte vara klart för mig. Jag har sett att andra skrivit men för mig är det inte alls klart vad som hänt eller exakt hur det hänt.
För mig så finns det två scenarion
- förhäxning en röst på hemlig har inte räknats.
- paket med röst har delats ut av brevbäraren* och extraröst lagd på QL och det då blev lottning mellan QL och hemlig
*om jag fattat rollen rätt. Då paket (röst) skulle ges under DL och användas så snart som möjligt borde det vara tekniskt möjligt att ha skett. Eller? Jag är skitdålig på alla roller som folk verkar veta vad de betyder och bara "jamen självklart elvisp, den gör ju så att alla byter roller ett steg åt höger, alla vet hur den funkar" och jag känner mest att jag inte fattar nåt, trots att jag försöker läsa mig till vad som står i reglerna.
Utifrån första scenariot så är det onda i farten, och som flera har frågat sig, är det för att ondgöra hemlig för att vi skall lockas till att lyncha hen eller om de har försökt rädda en ond. Det som kan verka ont är att hemlig inte försökte rädda sig själv (= visste att hen skulle räddas) eller att hen är god men utan roll (= bättre att förlora en god bybo än en potentiellt 'viktigare' god med roll).
För nu hamnar nog hemlig i "potentiell ulv" högen för nu. Men jag är tillräckligt tveksam för att ev inte rösta så i kväll (Beroende på vad som händer framöver naturligtvis) och istället ha ögonen på hen.
Ytterst tveksamt såvida brevis inte får ge paket till sig själv. Skulle som brevis inte våga skicka nånting utan att vara rätt säker på att det är en god så tidigt i leken och om man inte vet vad som står på spel.
Ytterst tveksamt såvida brevis inte får ge paket till sig själv. Skulle som brevis inte våga skicka nånting utan att vara rätt säker på att det är en god så tidigt i leken och om man inte vet vad som står på spel.
Eftersom brevbäraren är en god roll vill ju den helst skicka till en god. Att redan innan första dl känna sig så pass säker att den vågar skicka är ganska osannolikt. Om lyan får chansen till en extra röst kan ju det göra ganska mycket skada.Varför skulle man inte våga skicka?
Är det en sådan där oskriven regel igen (a la 'ängeln skyddar alltid sig själv första natten") som alla (veteraner) tycker är självklara och därför aldrig nämner? Skulle inte brevbäraren också kunna tycka att använda förmågan så mycket som möjligt för att den riskerar att åka ut. Brevbäraren själv sitter ju inne på *vem* som fått extra röst och kan då, med hjälp av detta, ev. lista ut rollerna hos folk?
What Klara said.Varför skulle man inte våga skicka?
Är det en sådan där oskriven regel igen (a la 'ängeln skyddar alltid sig själv första natten") som alla (veteraner) tycker är självklara och därför aldrig nämner? Skulle inte brevbäraren också kunna tycka att använda förmågan så mycket som möjligt för att den riskerar att åka ut. Brevbäraren själv sitter ju inne på *vem* som fått extra röst och kan då, med hjälp av detta, ev. lista ut rollerna hos folk?
Fast hur skulle den det?Brevbäraren själv sitter ju inne på *vem* som fått extra röst och kan då, med hjälp av detta, ev. lista ut rollerna hos folk?
Fast hur skulle den det?
Fast det var jag som röstade på hemlig inte LenaH.Om en av rösterna på hemlig inte räknas, då har antingen QL, LenaH eller quitis röst räknats bort. Vilket borde godförklara den röstande vars röst trollats bort (har svårt att tro att häxan skulle slösa sin förmåga på en ond som röstar). Problemet är väl bara att vi vet att både QL och q var goda så i det här fallet hjälper det liksom inte. Frågan är då om LenaH är ond eller god?
Ja men vad skulle det ge?Jämföra den öppna röstningen med utfallet? Iofs svårare med häxa och förtrollning med i spelet men borde inte vara omöjligt.
Fast det var jag som röstade på hemlig inte LenaH.
Ja men vad skulle det ge?
Hur ska man kunna veta någons roll utifrån det? Mer än var den lag sin/a röst/er?