Fast det förutsätter ju att goda röstar på onda och onda på goda i alla lägen och så är det ju inte. Men jag fattar hur du vill tänka.God eller ond i alla fall.
Roll var kanske att ta i.
Grupptillhörighet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det förutsätter ju att goda röstar på onda och onda på goda i alla lägen och så är det ju inte. Men jag fattar hur du vill tänka.God eller ond i alla fall.
Roll var kanske att ta i.
Grupptillhörighet?
Alltså, jag kan inte släppa tanken på Olive... jag vet att hon är ny och att det är ulvigt att misstänka (och rösta på/ut) nya deltagare. Men hon sa själv att hon misstänkte hemlig igår, men valde ändå att rösta på Elo. Visserligen sa hon att det var för att hon inte gillar tanken på att hämndröst... men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
När Olive röstade var hemlig den enda som hade två röster. Om vi då leker med tanken om att hemlig är ulv som blev räddad av lyan igår, Olive är i lyan och Elo är god, innebär det att Olive la upp Elo för lottning (hemlig - Elo, 2-2).
Sen fick även QL en 2a röst och hemlig en 3e röst. Om då lyan förhäxade en av rösterna på hemlig (vilket vi alla verkar överens om att de gjort?), stod det 2-2-2 mellan hemlig, Elo och QL där QL lynchades.
Dock kanske inte detta är jättesannolikt med tanke på att det bygger på att hemlig och Olive är ulvar och som redan sagts så kan ju ulvarna sett sin chans att få oss att vilka misstänka en god hemlig. Å andra sidan är Olive ny och som jag sa tidigare idag, nya spelare gör inte alltid som 'förväntat'
Känner att jag vet varken ut eller in just nu, men detta var en tanke jag fick iaf...
Edit: Om vi fortsätter leka med tanken att Olive och hemlig är i lyan tillsammans så kan ju Olives tanke att rösta på hemlig också varit ett försök från henne att alibirösta på en ulvkollega - men att hon sedan backade när hemlig röstade på henne...
Så spelar inte LenaH hon räds inte att lägga andraröst eller rent av tredjeröst vare sig som god eller ond.Och med andra rösten på en god sticker det ju ut för mig. Samtidigt, hon förstår väl att hon skulle bli kollad just därför, så kanske är osannolikt hon är ulv just därför.
Men hur tänker du här?Frågan är ju om häxan försökte rädda en kollega eller bara ville sprida förvirring. Om det är en räddning så ger det Elo till ulv, eftersom QueenLilith var god och jag vet min roll.
Nej just att jag la en andraröst i DL1 säger inget om min roll men det är ju lätt att hänga upp sig på iom att vi vet att QL var god. Det visste ju bara lyan då.Känns som även LenaH skulle kunna vara slug nog att som häxa använda sin förmåga. Och med andra rösten på en god sticker det ju ut för mig. Samtidigt, hon förstår väl att hon skulle bli kollad just därför, så kanske är osannolikt hon är ulv just därför.
Eller - jag gillart inte men tack för svar!
Ja, det är nog relativt vanligt att misstänka en och rösta på en annan speciellt i DL1.Nej nya gör sällan som förväntat men du tänker Olive som möjlig ulv bara för att hon misstänkte en men röstade på en annan? Det är väl ändå rätt vanligt tänker jag. Tycker hela tanken är lite rörig med alibin på varandra, varför skulle Olive backat just för att hemlig röstat på henne om de sitter i lyan? När det gäller hemlig är jag väldigt osäker vad det häller själva hemlig och jag tänker släppa henne för nu.
I så fall så har vi antagligen två ulvar till bland uddarösterna.
Det enda scenario som jag kan tänka mig att du skulle lägga rösten på QL för att på något vis göra en räddning är nog om den onda fen låg illa till. Eftersom den rollen är tämligen värdefull för onda nu i början, tills busen är utförda. Men min hjärna kan inte riktigt få ihop det just nu, vem som i sådana fall har den rollen.Nej just att jag la en andraröst i DL1 säger inget om min roll men det är ju lätt att hänga upp sig på iom att vi vet att QL var god. Det visste ju bara lyan då.
Har du lyan klar?Villket då skulle göra Klara och fio till ulvkandidater?
17.49 Heffaklumpen röstar på Elo
18.55 Madalitso röstar på QueenLilith
19.25 hemlig röstar på Olive
19:33 Cirkus röstar på hemlig
19:48 Klara röstar på fio
19:52 Elo röstar på Heffaklumpen
19:53 Queenlilith röstar på hemlig
20:58 karamelldrottningen röstar på Klara
21.09 Olive röstar på Elo
21.14 LenaH röstar på QueenLilith
21.24 qitis röstar på Hemlig
21.28 fio röstar på LenaH
Mja, om jag satt i lyan så hade jag ju både Elo och hemlig att välja på isf men menar du då att någon av dem skulle vara fén och jag i lyan? De har ju häxan som kunde förhäxa så sent som när alla röster var lagda så jag hade inte behövt göra något om jag nu var där.Det enda scenario som jag kan tänka mig att du skulle lägga rösten på QL för att på något vis göra en räddning är nog om den onda fen låg illa till. Eftersom den rollen är tämligen värdefull för onda nu i början, tills busen är utförda. Men min hjärna kan inte riktigt få ihop det just nu, vem som i sådana fall har den rollen.