Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Jag har jobbat, haft besök och nu har jag puzzelkväll med syrran som planerades innan jag hoppade in här.

Läst igenom snabbt. Troligen förhäxad röst på hemlig igår, en god borde veta vem som blev häxad. Siaren kan veta att en av två är god eller ond beroende på vilka som siades och svaret.

Min röst igår var en förtäckt BOP och jag var inte beredd på att den skulle leda till en lynchning.

Funderar på LenaH som igår lade andra rösten på QL, tillsammans med ett eventuellt räddningsförsök av hemlig från häxan så tänker jag att det kan ha varit lyan som diskret försökte rädda hemlig.
Eller att LenaH la en andra röst på QL för att hon skrev så att lyan misstänkte henne som viktig roll, och ville ha upp henne i lottning mot hemlig i hopp om att få ut henne, med en god som lynchas oavsett lotten (i scenario 2 är hemlig också god. Då extra plus att få hemlig att se ond ut).

Madalitso röstar på LenaH med ovanstående teori.
Fast alltså... Är det inte väldigt enkelt att rösta på den som la andrarösten på den som lynchades?
OM jag nu hade suttit i lyan och velat rädda/misstänkliggöra @hemlig så hade jag väl röstat på @Elo ?

Nu börjar det dra ihop sig mot DL och jag personligen blir väldigt stressad om jag inte fått in en röst med marginal. Dessutom får jag väldigt mycket svårare att tänka när jag blir stressad så jag tänker att jag röstar nu, men är givetvis beredd att ändra rösten om något mer misstänkt kommer fram.

Just nu är det faktiskt Olive som är mest misstänkt för mig. Och jag VET att hon är ny, men jag vill inte rösta på någon av de som varit mest aktiva idag (för det är ju lätt att misstänka de som är aktiva och skriver). Känner att det är något som skaver där, dels med (den något skumma) förhäxningen igår men också andrarösten på Elo. Sen reagerade jag också på kommentaren Olive skrev nu ikväll om att hon mest sitter som en åskådare - för mig indikerar det ulv, att sitta som åskådare och 'flyta med' och inte göra så mycket väsen av sig, det om något känns typiskt ulvigt.
Så Heffaklumpen röstar på Olive
Lägger även in detta citatet där jag funderar (tänker högt) mer...
Alltså, jag kan inte släppa tanken på Olive... jag vet att hon är ny och att det är ulvigt att misstänka (och rösta på/ut) nya deltagare. Men hon sa själv att hon misstänkte hemlig igår, men valde ändå att rösta på Elo. Visserligen sa hon att det var för att hon inte gillar tanken på att hämndröst... men jag kan ändå inte låta bli att fundera.

När Olive röstade var hemlig den enda som hade två röster. Om vi då leker med tanken om att hemlig är ulv som blev räddad av lyan igår, Olive är i lyan och Elo är god, innebär det att Olive la upp Elo för lottning (hemlig - Elo, 2-2).
Sen fick även QL en 2a röst och hemlig en 3e röst. Om då lyan förhäxade en av rösterna på hemlig (vilket vi alla verkar överens om att de gjort?), stod det 2-2-2 mellan hemlig, Elo och QL där QL lynchades.

Dock kanske inte detta är jättesannolikt med tanke på att det bygger på att hemlig och Olive är ulvar och som redan sagts så kan ju ulvarna sett sin chans att få oss att vilka misstänka en god hemlig. Å andra sidan är Olive ny och som jag sa tidigare idag, nya spelare gör inte alltid som 'förväntat'

Känner att jag vet varken ut eller in just nu, men detta var en tanke jag fick iaf...

Edit: Om vi fortsätter leka med tanken att Olive och hemlig är i lyan tillsammans så kan ju Olives tanke att rösta på hemlig också varit ett försök från henne att alibirösta på en ulvkollega - men att hon sedan backade när hemlig röstade på henne...
Edit: Vet att det är fler som varit mindre aktiva men känner mig som sagt mest misstänkssam mot Olive. Så min röst hamnar där idag...

Jag har jobbat, haft besök och nu har jag puzzelkväll med syrran som planerades innan jag hoppade in här.

Läst igenom snabbt. Troligen förhäxad röst på hemlig igår, en god borde veta vem som blev häxad. Siaren kan veta att en av två är god eller ond beroende på vilka som siades och svaret.

Min röst igår var en förtäckt BOP och jag var inte beredd på att den skulle leda till en lynchning.

Funderar på LenaH som igår lade andra rösten på QL, tillsammans med ett eventuellt räddningsförsök av hemlig från häxan så tänker jag att det kan ha varit lyan som diskret försökte rädda hemlig.
Eller att LenaH la en andra röst på QL för att hon skrev så att lyan misstänkte henne som viktig roll, och ville ha upp henne i lottning mot hemlig i hopp om att få ut henne, med en god som lynchas oavsett lotten (i scenario 2 är hemlig också god. Då extra plus att få hemlig att se ond ut).

Madalitso röstar på LenaH med ovanstående teori.
Någon måste man ju rösta på.

Madalitso väljer att lägga sin röst på LenaH efter en teori som flera av oss vänt och vridit på hela kvällen. Tycker det är att göra det lätt för sig att bara gå in och plocka en teori som vi andra för tillfället valt att lägga lite åt sidan i avvaktan på hur spelet utvecklar sig.

Klara röstar på Madalitso
(Jag vet att tidsbrist spelar in, men jag har just nu inga andra teorier att gå på)

Röstlista DL2 - 21.30
20.41 cirkus röstar på fio
21.04 Madalitso röstar på LenaH
21.11 Heffaklumpen röstar på Olive
21.11 Klara röstar på Madalitso

fio 1
LenaH 1
Olive 1
Madalitso 1

Röstlista DL2 - 21.30

fio 1
LenaH 1
Olive 1
Mada 1

@Olive - hur kommer det sig att du la rösten på @Elo istf på @hemlig ?
Om du nu kände att du ville rösta på nån som redan hade en röst eftersom du själv hade en röst?
Just det, nu kommer jag ihåg att du inte ville hämndrösta men då är frågan varför det var viktigare att inte hämndrösta än att säkerställa att du inte blev lynchad?

Visste du kanske att en röst på hemlig inte räknades?
Nu förstår jag mindre bra, men ska försöka svara. Jag ville att alla skulle rösta på hemlig för Statement att man inte röstar på en nykomling och jag ville visa mig som den bättre människan genom att inte hämndrösta. Trodde faktiskt att hemlig redan var säker på att åka ut, för att hon lät inte nykomlingen vara med i leken och det är ulvigt.

För att jag skulle följt min magkänsla från början & struntat i att det kunde anses som hämndröst gör jag följande:
Olive röstar på hemlig

Röstlista DL2 - 21.30
21.15 Olive röstar på hemlig

fio 1
LenaH 1
Olive 1
Madalitso 1
hemlig 1

Äh, jag tycker @Madalitso gör det väldigt enkelt för sig (och nej, jag gillar inte att få röster på mig :mad: ) med en svag teori som inte säger något alls så: LenaH röstar på Madalitso

Nu börjar jag bli orolig för att missa dl. Väldigt osäker på vem jag ska rösta på. Tycker att typ alla är misstänkta... (precis som vanligt alltså).

Elo röstar på LenaH

utifrån Inlägg i tråd 'Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)' https://www.bukefalos.se/threads/lo...indfulnesscenter-ulvlek.1507441/post-19839863

Waaah. Jag kan inte få telefonen att feta text!
Fast du, tänk om nu. Hade jag varit ulv hade jag ju röstat på dig. Eller hur?

Röstlista DL2 - 21.30
21.15 Olive röstar på hemlig
21.24 Elo röstar på LenaH
21.25 LenaH röstar på Madalitso

fio 1
LenaH 2
Olive 1
Madalitso 2
hemlig 1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 576
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30