Fast alltså... Är det inte väldigt enkelt att rösta på den som la andrarösten på den som lynchades?Jag har jobbat, haft besök och nu har jag puzzelkväll med syrran som planerades innan jag hoppade in här.
Läst igenom snabbt. Troligen förhäxad röst på hemlig igår, en god borde veta vem som blev häxad. Siaren kan veta att en av två är god eller ond beroende på vilka som siades och svaret.
Min röst igår var en förtäckt BOP och jag var inte beredd på att den skulle leda till en lynchning.
Funderar på LenaH som igår lade andra rösten på QL, tillsammans med ett eventuellt räddningsförsök av hemlig från häxan så tänker jag att det kan ha varit lyan som diskret försökte rädda hemlig.
Eller att LenaH la en andra röst på QL för att hon skrev så att lyan misstänkte henne som viktig roll, och ville ha upp henne i lottning mot hemlig i hopp om att få ut henne, med en god som lynchas oavsett lotten (i scenario 2 är hemlig också god. Då extra plus att få hemlig att se ond ut).
Madalitso röstar på LenaH med ovanstående teori.
OM jag nu hade suttit i lyan och velat rädda/misstänkliggöra @hemlig så hade jag väl röstat på @Elo ?