Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I samma ruta som du skriver ditt inlägg finns en meny med lite olika val längst upp. Tryck på den glada smileyn. Där på raden längst ner finns bananenEn sådan banan vill jag med kunna göra
I samma ruta som du skriver ditt inlägg finns en meny med lite olika val längst upp. Tryck på den glada smileyn. Där på raden längst ner finns bananen
7. Klara. Håller med i det hon (och andra) sa igår efter lynchen om att kökschefen troligen förhäxat någon så att dennes röst inte räknades. Annars borde hemlig åkt igår. Q sa att cirkus skulle kunna komma på något sånt, vilket cirkus höll med om även om hon också sa att hon nog inte skulle slösa en förhäxning i DL1.
Nu tänker jag bara högt, men jag funderar på om någon av våra nya(re) deltagare kan varit inblandad. QL är död och var bevisligen god, vilket lämnar Olive kvar. Nya spelare gör ju inte alltid som man "brukar" göra (minns tex en gång när ängeln skyddade någon annan natt 1 och fick lyan att tro att någon annan var ängel) och eftersom det är Olives första lek kanske hon var inblandad då? Men som sagt, tänker bara högt här...
Alltså, jag kan inte släppa tanken på Olive... jag vet att hon är ny och att det är ulvigt att misstänka (och rösta på/ut) nya deltagare. Men hon sa själv att hon misstänkte hemlig igår, men valde ändå att rösta på Elo. Visserligen sa hon att det var för att hon inte gillar tanken på att hämndröst... men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
När Olive röstade var hemlig den enda som hade två röster. Om vi då leker med tanken om att hemlig är ulv som blev räddad av lyan igår, Olive är i lyan och Elo är god, innebär det att Olive la upp Elo för lottning (hemlig - Elo, 2-2).
Sen fick även QL en 2a röst och hemlig en 3e röst. Om då lyan förhäxade en av rösterna på hemlig (vilket vi alla verkar överens om att de gjort?), stod det 2-2-2 mellan hemlig, Elo och QL där QL lynchades.
Dock kanske inte detta är jättesannolikt med tanke på att det bygger på att hemlig och Olive är ulvar och som redan sagts så kan ju ulvarna sett sin chans att få oss att vilka misstänka en god hemlig. Å andra sidan är Olive ny och som jag sa tidigare idag, nya spelare gör inte alltid som 'förväntat'
Just nu är det faktiskt Olive som är mest misstänkt för mig. Och jag VET att hon är ny, men jag vill inte rösta på någon av de som varit mest aktiva idag (för det är ju lätt att misstänka de som är aktiva och skriver). Känner att det är något som skaver där, dels med (den något skumma) förhäxningen igår men också andrarösten på Elo. Sen reagerade jag också på kommentaren Olive skrev nu ikväll om att hon mest sitter som en åskådare - för mig indikerar det ulv, att sitta som åskådare och 'flyta med' och inte göra så mycket väsen av sig, det om något känns typiskt ulvigt.
Typ den enklaste motivering jag kunde hitta i stressen. Hann inte sätta mig in i nåt.Varför valde du just @Elo ?
Du vill få alla att rösta på mig för att jag röstade på dig, som är ny? Ok... känns lite...udda. Att du så hårt vill få ut mig för det.Nu förstår jag mindre bra, men ska försöka svara. Jag ville att alla skulle rösta på hemlig för Statement att man inte röstar på en nykomling och jag ville visa mig som den bättre människan genom att inte hämndrösta. Trodde faktiskt att hemlig redan var säker på att åka ut, för att hon lät inte nykomlingen vara med i leken och det är ulvigt.
För att jag skulle följt min magkänsla från början & struntat i att det kunde anses som hämndröst gör jag följande:
Olive röstar på hemlig
Hon undrar om det kan ha gömt sig en ulv i rösterna på QL igår och ja, det gjorde det ju. Vad tänker du om LenaH nu när vi vet att det fanns en röst som röstade på QL igår?Om jag nu ska teoria om några fler än bara hemlig.
Om en av rösterna på hemlig inte räknas, då har antingen QL, Cirkus eller quitis röst räknats bort. Vilket borde godförklara den röstande vars röst trollats bort (har svårt att tro att häxan skulle slösa sin förmåga på en ond som röstar). Problemet är väl bara att vi vet att både QL och q var goda så i det här fallet hjälper det liksom inte. Frågan är då om Cirkus är ond eller god?
Vi vet ju också att QL var god, Mada och LenaH röstar på henne, kan det eventuellt gömma sig en ond röst där?
Olive och Heffa röstar på mig. Jag vet att jag är god, men svårt att säga om det automatiskt ondförklarar någon som röstar på mig. Dock vet jag ju också nu då, eftersom jag tolkat dag DL helt fel, att häxan lagt upp mig, QL och hemlig till lottning. Det skulle mycket väl kunna vara så att en röst på mig och en på QL är ulvar (tex Olive och LenaH som kommer med andrarösterna) just för att få till lottningen (oavsett om lottningen var för att försöka rädda en ulv (hemlig) eller bara för att skapa oreda och kasta misstänksamhet överallt.
I så fall så har vi antagligen två ulvar till bland uddarösterna.
EDIT: rätt person på rätt plats.
Absolut kan jag ge min syn på saken med glädje och den är följande: För mig skulle du lika gärna kunna prata rövarspråket för jag förstår inte riktigt.
Godkväll, vill jättegärna pratar mer om detta.Du vill få alla att rösta på mig för att jag röstade på dig, som är ny? Ok... känns lite...udda. Att du så hårt vill få ut mig för det.
Om jag varit i lyan med häxan så hade jag ju förstått att jag riskerade åka och dels vetat om förhäxningen men framförallt hade jag ju då lagt min röst på någon av de andra med två röster.
Jag tycker i nuläget att @heffaklumpen vrider och vänder och kommer med vettiga tankar.
@Olive är ny och jag vet inget om hens spelstil, men får lite känslan att hon försöker utnyttja att vara ny och vill få alla att rösta på mig för att jag la min röst där igår (se citatet i inlägget ovan).
@Klara lägger första rösten på Mada ikväll. Skulle ju rent teoretiskt kunna vara ulv i lyan och förhäxad och vet om det. Men då skulle ju goda lyan förhoppningsvis gissa sig till det med, så vill inte ha Klara som ond i nuläget.
@LenaH följer med andra rösten på Klara. Skulle kunna vara samma sak där i och för sig, men har kommit med lite vettiga tankar (bland annat uppmuntrat heffa att samla rösterna idag), så lägger henne åt sidan för nu.
Elo röstade på LenaH ikväll. Vet inte om LenaH hann se detta då hon röstade på Mada och skrev lite att hon inte gillar att få röster?
Elo röstar på LenaH och hänvisar till inlägget:
Hon undrar om det kan ha gömt sig en ulv i rösterna på QL igår och ja, det gjorde det ju. Vad tänker du om LenaH nu när vi vet att det fanns en röst som röstade på QL igår?
Och vad tänker du om Olive nu? @Elo
Jag sa att nya spelare inte alltid gör som förväntat och i leken är det du och QL som är nya (din första och QLs andra lek, jag räknar det som ny ). Jag sa också att jag därför såg det som möjligt att du eller QL varit inblandad i förhäxningen i DL1. Och eftersom QL är död och bevisligen var god så lämnar det dig kvar som ny spelare som eventuellt kunnat gå ifrån det 'förväntade' och förhäxa någon i DL1.Absolut kan jag ge min syn på saken med glädje och den är följande: För mig skulle du lika gärna kunna prata rövarspråket för jag förstår inte riktigt.
Vad menar du med att det lämnar mig kvar? Kvar till vadå? Mig bevisligen ville jag rösta likt QL på hemlig, vilket betyder att vi tänkte lika angående hemlig & är i samma lag. Varför jag inte la på hemlig var ju för att jag ville visa mitt rätta goda jag och visa det genom att inte lägga hämnd röst.
Det är oftast ingen som vet hur en röstning ska sluta. Speciellt inte när det kan hända saker i det dolda. Men ju senare man röstar och ju fler som röstat, ju enklare är det att förutspå resultatet.Sedan angående röstningen så la jag andra rösten på Elo långt innan jag visste hur allt skulle sluta. Hur ska jag kunna veta hur allt ska sluta?
ALLT i en ulvlek kan användas mot en. Givetvis får du ge komplimanger, det är ingen som sagt att du inte får det, men som sagt, allt kan användas mot en (och även om tonen ibland kan vara hård så är vi vänner utanför leken)Sedan ska jag notera att komplimanger inte anses positivt utan används emot en. Ville bara säga vilka fantastiska hjärnor som får ihop så mycket teorier. Om du går in på prickarna i hörnet & kollar på "Vem svarade", så kan du se att det finns måååånga åskådare & icke aktiva lirare.
Jag vet inte med dig, men visst är det inte så att man ser på innan man deltar i en lek?
Sedan ska jag notera att komplimanger inte anses positivt utan används emot en. Ville bara säga vilka fantastiska hjärnor som får ihop så mycket teorier. Om du går in på prickarna i hörnet & kollar på "Vem svarade", så kan du se att det finns måååånga åskådare & icke aktiva lirare.