Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Jag tänkte lite på detta LenaH skrev igår och om det inte är så att det är lite info här

@Olive - hur kommer det sig att du la rösten på @Elo istf på @hemlig ?
Om du nu kände att du ville rösta på nån som redan hade en röst eftersom du själv hade en röst?
Just det, nu kommer jag ihåg att du inte ville hämndrösta men då är frågan varför det var viktigare att inte hämndrösta än att säkerställa att du inte blev lynchad?

Visste du kanske att en röst på hemlig inte räknades?

Däremot undrar jag ff över @Olive som jag tog upp tidigare ikväll, varför röstade hon inte på @hemlig igår om det nu inte var så att hon visste att en röst var förhäxad?

Som spion har hon ju fått info om häxor och sior tänker jag så jag tänker läsa igenom Olives inlägg mer noggrant eftersom att Lena ansåg att det var värt att ta upp 2 ggr. Hon säger ju nästan att hon vet att olive vet att det var en förhäxning. Ulvarna har troligen oxå fått spioninfo så Det kan ju bli lite intressanta tankegångar om detta. Men nu måste jag sova först.

Röstlista DL1 - 21.30
17.49 Heffaklumpen röstar på Elo
18.55 Madalitso röstar på QueenLilith
19.25 hemlig röstar på Olive
19:33 Cirkus röstar på hemlig
19:48 Klara röstar på fio
19:52 Elo röstar på Heffaklumpen
19:53 Queenlilith röstar på hemlig
20:58 karamelldrottningen röstar på Klara
21.09 Olive röstar på Elo
21.14 LenaH röstar på QueenLilith
21.24 Qitis röstar på hemlig
21.28 Fio röstar på LenaH

QueenLilith - präst
Qitis - bybo

Röstlista DL2 - 21.30
20.41 cirkus röstar på fio
21.04 Madalitso röstar på LenaH
21.11 Heffaklumpen röstar på Olive
21.11 Klara röstar på Madalitso
21.15 Olive röstar på hemlig
21.24 Elo röstar på LenaH
21.25 LenaH röstar på Madalitso
21.29 Heffaklumpen ändrar röst till Madalitso
21.30 fio röstar på Madalitso
21.31 hemlig röstar på Elo (sen röst)
karamelldrottningen missar

Madalitso - ulv
LenaH - spion

Jag skulle vilja se mer av @karamelldrottningen som jag känner smyger med en del och på grund av det är misstänkt i mina ögon.

Skulle även vilja se mer teorier teorier av @Olive, som faktiskt är min huvudmisstänkta för tillfället (har redan skrivit om det i tidigare inlägg och orkar inte leta citat nu).
Tycker även att denna formuleringen av Olive är intressant.
Ska upp vid 06 imorgon & valde att besvara Heffa, men vill du att jag återkopplar kan jag göra detta imorgon på förmiddagen.
Hon skriver att hon kan återkoppla imorgon på förmiddagen, men ingenting om "om hon lever" vilket får mig att fundera på om hon visste om att hon inte kommer bli käk inatt? I mitt huvud finns det två alternativ till det, antingen att man sitter i lyan (och därmed vet att man inte kommer bli käk) eller att man har en god specialroll som av någon anledning är skyddad...

Dessutom så tycker jag att Olive har få egna tankar och får lite känslan av att hon smyger med. Det skulle väl iofs kunna läggas på nybörjarkortet, men jag tycker nog ändå att det är skumt att inte smyga med (och det tycker jag alltid, oavsett vem det är).

@Elo skulle jag också vilja se mer av. Tycker att hon trasslade till det lite igår när hon sa att hon ser två scenarion till varför det blev som det blev i DL1 (ett var med häxan och ett var med brevbäraren), när alla andra verkade vara överens om att det var häxan som varit i farten. Ond spelare som vill få bort blickarna från lyan och "skylla på" brevbäraren? Eller helt enkelt en förvirrad god.

Elo förklarade det själv med att sådant som verkar självklart för många andra inte är självklart för henne, vilket så klart kan vara förklaringen. Men jag kan ändå inte låta bli att fundera på om det inte trots allt kan varit en ond som försökte få bort blickarna från lyan...

fio har betydligt mindre inlägg i denna leken jämfört med i förra leken och jag har för mig att LenaH sa att fio brukar ha färre inlägg när hon är ond. Det kan givetvis bero på annat som tex jobb eller bara mindre ork eller tid. Men det är ändå något som är värt att notera!

Röstade på LenaH i DL1 och OM hon är ulv så visste hon att LenaH var god (eftersom det inte finns några onda utanför lyan i denna leken), sedan röstade hon på Mada igår. Men som LenaH sa, fio kanske inte räknade med min röständring och därför tänkte alibirösta...
Jag tycker detta var en osedvanligt upplysande lynch för att vara redan DL2.
Jag har svårt att se någon av dem som röstade på mada i lyan i första hand, visst @Klara kan ha velat lägga en alibiröst och inte räknat med utfallet men varför skulle @heffaklumpen ändra om hon var ond och varför skulle @fio spikat igen kistan för mada? Om nu inte fio är i lyan och vetat om en förhäxning men inte räknat med heffas ändring?

Men, fio är i alla fall inte min huvudmisstänkta, även om jag tänker hålla ögonen på henne.

Jag tänkte lite på detta LenaH skrev igår och om det inte är så att det är lite info här

Som spion har hon ju fått info om häxor och sior tänker jag så jag tänker läsa igenom Olives inlägg mer noggrant eftersom att Lena ansåg att det var värt att ta upp 2 ggr. Hon säger ju nästan att hon vet att olive vet att det var en förhäxning. Ulvarna har troligen oxå fått spioninfo så Det kan ju bli lite intressanta tankegångar om detta. Men nu måste jag sova först.
Fast jag har för mig att jag besvarade den frågan. Hur kan jag veta hur många röster det kommer bli på hemlig? Jag lade min röst i DL1 innan flera röster hade kommit ut & jag skulle inte ha några problem att rösta på hemlig.

Jag tycker fortfarande karamelldrottningen för leken framåt med bra tankar och försök att förklara för @Olive . Upplever dock Oliv själv som rätt aggressiv i sin framtoning. Kan vara hens sätt att spela, men definitivt nåt jag reagerar på.

Om nu Olive är i lyan och vet att hen var förhäxad så kan det ge en röst på kollegan Elo.
Eller tänker jag galet då? Tänker på det du skrev med citaten från LenaH @fio .

Fast jag har för mig att jag besvarade den frågan. Hur kan jag veta hur många röster det kommer bli på hemlig? Jag lade min röst i DL1 innan flera röster hade kommit ut & jag skulle inte ha några problem att rösta på hemlig.
Vill du rösta på mig nu med och varför?

Cirkus har jag alltid skitsvårt att placera för att jag vet att hon är en erfaren och vass spelare. Hon är en av dem som mycket väl skulle kunna lura mig lååångt upp på läktaren, så jag väljer att ha henne neutral tills motsatsen är bevisad.
Men jag har inte reagerat särskilt på något som cirkus skrivit hittills. Så vill inte placera cirkus som varken ond eller god än.

Edit: en mening försvann när jag postade...

Senast ändrad:

Vilken information skulle hon kunna ha fått som skulle göra att hon visste att Olive kände till förhäxningen menar du?

Som jag ser det har hon fått information om Vilka spåmannen siat (får hon veta svaret på sian? Jag har aldrig varit spion så jag har dålig koll på hur spioninfo är utformad i det fallet), vem ängeln skyddat, Vem brevbäraren ev delat ut paket till, vems röst som blivit förhäxad och kanske vilket hyss vaktchefen utnyttjat? Inget av det ger ju egentligen en roll på någon så hur hon skulle kunnat dra några sådana slutsatser om Olive fattar jag inte. Vad missar jag?

Jag tycker fortfarande karamelldrottningen för leken framåt med bra tankar och försök att förklara för @Olive . Upplever dock Oliv själv som rätt aggressiv i sin framtoning. Kan vara hens sätt att spela, men definitivt nåt jag reagerar på.

Om nu Olive är i lyan och vet att hen var förhäxad så kan det ge en röst på kollegan Elo.
karamelldrottningen?

Nu reagerar jag på att du går i självförsvar. Om du nu är god så ser jag hellre att du kommer med teoriinlägg och försöker föra leken frammåt :)

Jag vet att gå i självförsvar är något som många (mig själv inkluderad) nybörjare gör. Men det är trots allt ulvigt...

Edit: stavfel :D

Skulle även vilja se mer teorier teorier av @Olive, som faktiskt är min huvudmisstänkta för tillfället (har redan skrivit om det i tidigare inlägg och orkar inte leta citat nu).

Hon skriver att hon kan återkoppla imorgon på förmiddagen, men ingenting om "om hon lever" vilket får mig att fundera på om hon visste om att hon inte kommer bli käk inatt? I mitt huvud finns det två alternativ till det, antingen att man sitter i lyan (och därmed vet att man inte kommer bli käk) eller att man har en god specialroll som av någon anledning är skyddad...
Godmorgon Heffa,
Ja, jag märker att du misstänker mig. Det gör mig lite ledsen. Jag valde att svara på sig igår kväll efter 00:00 & 12 h arbete. Som jag förklarat tidigare måste man vara superobservant på vad man skriver & inte skriver, vilket jag inte ens tänker på. Svar ja, har jag en specialroll som kan ge mig skydd hade jag använt dom på mig i natt.
Sedan kan jag väl återkoppla oavsett mitt tillstånd? *Spööka*

Det enda jag vill göra är njuta av meditationen och finna likasinnade personer (som jag tror du är) att njuta med.

Godmorgon Heffa,
Ja, jag märker att du misstänker mig. Det gör mig lite ledsen. Jag valde att svara på sig igår kväll efter 00:00 & 12 h arbete. Som jag förklarat tidigare måste man vara superobservant på vad man skriver & inte skriver, vilket jag inte ens tänker på. Svar ja, har jag en specialroll som kan ge mig skydd hade jag använt dom på mig i natt.
Sedan kan jag väl återkoppla oavsett mitt tillstånd? *Spööka*

Det enda jag vill göra är njuta av meditationen och finna likasinnade personer (som jag tror du är) att njuta med.
Njae, om du hade blivit käk så hade du ju varit död spelare och som jag sa så får man inte skriva på något sätt som kan påverka leken i så fall. Så nej, hade du blivit käk så hade du inte kunnat/fått återkoppla. Citat från reglerna i trådstarten:
Regler
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Nu reagerar jag på att du går i självförsvar. Om du nu är god så ser jag hellre att du kommer med teoriinlägg och försöker föra leken frammåt :)

Jag vet att gå i självförsvar är något som många (mig själv inkluderad) nybörjare gör. Men det är trots allt ulvigt...

Edit: stavfel :D
Kan inte min teori bara vara så simpel att jag i DL1 inte ville hämndrösta & att jag valde Elo istället för hon hade redan en rösta (likaså jag).

Och detta med teori är jag nybörjare med. Du måste ge mig tid att få se & lära lite mer. Ju längre jag är med i leken ju mer teorier kan jag komma med 😃 Just nu är det mest fakta.

Jag tror du blandar ihop mig med någon annan deltagare 😅

Jag ber om ursäkt att jag framgår som aggresiv. Vill absolut inte ha det som spelstil. 🙏

Kan inte min teori bara vara så simpel att jag i DL1 inte ville hämndrösta & att jag valde Elo istället för hon hade redan en rösta (likaså jag).

Och detta med teori är jag nybörjare med. Du måste ge mig tid att få se & lära lite mer. Ju längre jag är med i leken ju mer teorier kan jag komma med 😃 Just nu är det mest fakta.
Nu förstår jag inte? Jo, du kan givetvis rösta på Elo i DL1 för att hon redan hade en röst. Det är det ingen som förbjudit dig från att göra.
Du får gärna bygga vidare på din röstmotivering som du använde i DL1, men att ha det som enda teori är väldigt svagt när vi är på dag 3.

Absolut att jag ger dig tid att lära dig. Jag tycker att jag har frågat dig om dina tankar och gett dig en del tips :) Men nu upplever jag att du går mer i självförsvar än försöker föra leken framåt.
Teorierna behöver absolut inte vara jättebra i början, det var inte mina teorier heller. Men om du skriver ner det du tänker (även om det inte är helt vattentätt) så ser vi andra att du i alla fall försöker teoria så gott du kan. Tekniken kommer ju mer man övar på det, precis som med det mesta :)

Jag tycker fortfarande att Olive är skitskum och skulle inte bli det minsta förvånad om det gömmer sig en ond där, kanske rent av häxa. Jag röstade på henne igår, men insåg ju att min uddaröst på henne inte skulle göra så stor skillnad och valde därför att röständra till Madalitso i sista minuten.

Det finns fler som jag väl misstänker i mer eller mindre grad, men jag känner ändå att Olive är den jag är mest säker på är ond. Ser därför ingen mening med att vänta utan väljer att lägga min röst nu. Givetvis är jag beredd att ändra min röst senare, om något skummare skulle komma fram.

Heffaklumpen röstar på Olive, se citat längst ned för motivering.
Men också för att jag inte direkt känner att hon stärkt sina aktier nu på förmiddagen då hon gått i självförsvar istället för att komma med egna tankar och teorier. Dessutom fick jag känslan av att hon inte läste det jag skrev till henne i inlägg #236 där jag skrev att åskådare inte får skriva på något sätt som kan påverka spelet eftersom hon sen i inlägg #252 skrev att hon, oavsett tillstånd, kunnat återkoppla nu på morgonen. För mig är det i alla fall något ulvigt att läsa slarvigt och inte ha koll och detta blev liksom ytterligare en droppe som bildade sjön.

7. Klara
Inget jag reagerat på hittills. Håller med i det hon (och andra) sa igår efter lynchen om att kökschefen troligen förhäxat någon så att dennes röst inte räknades. Annars borde hemlig åkt igår. Q sa att cirkus skulle kunna komma på något sånt, vilket cirkus höll med om även om hon också sa att hon nog inte skulle slösa en förhäxning i DL1.
Nu tänker jag bara högt, men jag funderar på om någon av våra nya(re) deltagare kan varit inblandad. QL är död och var bevisligen god, vilket lämnar Olive kvar. Nya spelare gör ju inte alltid som man "brukar" göra (minns tex en gång när ängeln skyddade någon annan natt 1 och fick lyan att tro att någon annan var ängel) och eftersom det är Olives första lek kanske hon var inblandad då? Men som sagt, tänker bara högt här...
Alltså, jag kan inte släppa tanken på Olive... jag vet att hon är ny och att det är ulvigt att misstänka (och rösta på/ut) nya deltagare. Men hon sa själv att hon misstänkte hemlig igår, men valde ändå att rösta på Elo. Visserligen sa hon att det var för att hon inte gillar tanken på att hämndröst... men jag kan ändå inte låta bli att fundera.

När Olive röstade var hemlig den enda som hade två röster. Om vi då leker med tanken om att hemlig är ulv som blev räddad av lyan igår, Olive är i lyan och Elo är god, innebär det att Olive la upp Elo för lottning (hemlig - Elo, 2-2).
Sen fick även QL en 2a röst och hemlig en 3e röst. Om då lyan förhäxade en av rösterna på hemlig (vilket vi alla verkar överens om att de gjort?), stod det 2-2-2 mellan hemlig, Elo och QL där QL lynchades.

Dock kanske inte detta är jättesannolikt med tanke på att det bygger på att hemlig och Olive är ulvar och som redan sagts så kan ju ulvarna sett sin chans att få oss att vilka misstänka en god hemlig. Å andra sidan är Olive ny och som jag sa tidigare idag, nya spelare gör inte alltid som 'förväntat'
Just nu är det faktiskt Olive som är mest misstänkt för mig. Och jag VET att hon är ny, men jag vill inte rösta på någon av de som varit mest aktiva idag (för det är ju lätt att misstänka de som är aktiva och skriver). Känner att det är något som skaver där, dels med (den något skumma) förhäxningen igår men också andrarösten på Elo. Sen reagerade jag också på kommentaren Olive skrev nu ikväll om att hon mest sitter som en åskådare - för mig indikerar det ulv, att sitta som åskådare och 'flyta med' och inte göra så mycket väsen av sig, det om något känns typiskt ulvigt.
Så Heffaklumpen röstar på Olive
Lägger även in detta citatet där jag funderar (tänker högt) mer...

Dessutom så tycker jag att Olive har få egna tankar och får lite känslan av att hon smyger med. Det skulle väl iofs kunna läggas på nybörjarkortet, men jag tycker nog ändå att det är skumt att inte smyga med (och det tycker jag alltid, oavsett vem det är).

Vill du rösta på mig nu med och varför?
Först var det ju hämndröst (släpper det nu).
Sen blev jag misstänksam för att du inte åkte ut i röstning DL1 och sedan säger att du inte kommer bli tagen av ulvarna i natt (kan inte citera). Hur kan du komma undan två gånger?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 577
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar